Dato/klokkeslett: Tor 20 Jun, 2019 00:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 567 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sarri er offisielt ny Chelseamanager!
InnleggSkrevet: Ons 12 Jun, 2019 23:47 
Brukerens avatar

Om vi står uten Sarri og med transferban i kommende sesong burde dette være XI når alle er tilbake fra skade:

Batshuayi
Hudson-Odoi, Loftus-Cheek, Pulisic
Kovacic (såfremt vi forlenger), Kanté
Emerson, Zouma, Rudiger, James
Kepa

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 00:44 

Uklokt å dra fram midtbanespillernes assister uten å dra fram sjanser skapt.

Vi har hatt langt mer udugelige spisser enn vi har hatt midtbanespillere. Midtbanen er ikke kritisk. Angrepet vårt derimot, er omtrent fraværende fram til sommervinduet 2020.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 01:49 
Brukerens avatar

AndreasN skrev:
Uklokt å dra fram midtbanespillernes assister uten å dra fram sjanser skapt.

Vi har hatt langt mer udugelige spisser enn vi har hatt midtbanespillere. Midtbanen er ikke kritisk. Angrepet vårt derimot, er omtrent fraværende fram til sommervinduet 2020.

Dette var ikke en post for å rakke ned på midtbanen. Midtbanen har vært solid jevnt over, men det må fortsatt være lov å påpeke det opplagte.. Det er ikke spillere som bidrar med målpoeng :P Å du er vell enig at dette blir et større problem uten Hazard? Nå får midtbanespillerne større ansvar! Min mening er at noe må gjøres der for at angrepsspillerne våre skal få andre type muligheter, for de er hvertfall udugelige nå. Og som du sier så er det fraværende til 2020... Dermed kan ikke løsningen være å fortsette slik vi gjør nå, for så å håpe på et under.

Dog så har vi to potensielle jokere i Batshuayi og Tammy, kan en av de vise snev av scoringsteft? Det er lov å håpe.

infamousbryn24 skrev:
Om vi står uten Sarri og med transferban i kommende sesong burde dette være XI når alle er tilbake fra skade:

Batshuayi
Hudson-Odoi, Loftus-Cheek, Pulisic
Kovacic (såfremt vi forlenger), Kanté
Emerson, Zouma, Rudiger, James
Kepa

Veldig enig med denne! Barkley og Willian for CHO og RLC fram til de er klare.
- Zouma har vært enorm de to siste sesongene og må få sjansen
- En pivot med Kovacic og Kante tror jeg kommer til å funke meget bra! Dog må vi vente å se hva prisen til Kovacic er.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 02:09 

Uenig i at midtbanen fortjener kritikk for manglende mål. Om Jorginho hadde sendt spissene mot åpent mål en gang per kamp, og de hadde puttet og de ikke putter, da er ikke det Jorginho's feil. Skal Jorginho da presses bort fordi hans gjennombruddspasninger ikke blir satt i mål av spisser som ikke treffer mellom stengene alene med keeper? Som andre har skrevet her inne, Costa og Drogba hadde stått med 20+ mål denne sesongen. Mulighetene har vært mange. Det er bare at Giroud og Higuain har brent 90% av dem.

Jeg tror Batshuayi og Abraham definitivt ikke kan gjøre en dårligere jobb enn Giroud/Higuain har gjort, men det blir spekulasjon.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 03:32 
Brukerens avatar

AndreasN:

Da er det ikke Jorginhos feil nei, men som du også ser over her så er pasningene til Jorginho diskutert... Alle her er ikke så i ekstase for utførelsen som enkelte andre. Pasninger med dårlig vinkel og ofte høye lomper som kanskje man skulle tro at er lettere å håndtere, men som igjen drar ned tempoet i behandlingen og spilleren må vente på ball etc.. Forstå meg riktig nå, flere av sjansene Jorginho har skapt SKAL det scores på, men det er heller ikke så lett når en spiller ikke får handle på instinkt.

Jeg tørr å påstå at Costa ikke hadde hatt 20+ med denne spillestilen! Styrkene til Costa hadde forsvunnet helt med denne gåfotballen... Higuain er i en særklasse på disse løpene, og kanskje hovedgrunnen til at Jorginho i det hele tatt får slått disse ballene...

Så om jeg igjen påpeker at Jorginho har 6assist på 160kamper for Napoli, det må jo være lov å stille spørsmålstegn om de pasningene er så optimale? Helt greit at fyren kan være uheldig med at angrepsspillerne ikke setter sjansene sine, men nå står Jorginho å trokker på ball og har 150++++ pasninger hver kamp... Vi må kunne forvente mer!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 09:23 

Jorginho står uten assist i år, men Fabregas har 2 på 4 kamper i EL.
Greit at spissene våre er dårligere enn på veldig lenge, men folk må slutte å fornekte at Jorginho har veldig mye å gå på som en "offensiv" spiller.

Nå ser jeg forresten at det skrives at vi ikke kommer til å signere Kovacic i sommer, så da blir det jo spennende å se hvem som er tenkt å spille sammen på midten. Satses det på at Jorginho, Kante og Barkley skal holde seg skadefrie og spille hvert eneste minutt frem til RLC er frisk og kan avlaste litt, eller er Bakayoko tenkt å være en del av gutta?

Man begynner jo nesten å lure på om de som står for kjøp/salg av spillere i denne klubben er selvdestruktive.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 13:10 

Klart det hadde vært flott om Jorginho hadde hatt flere assists, men nå er ikke det en standard man skal forvente fra den posisjonen uansett. Fabregas slo mange av de samme pasningene, og hadde i tillegg bedre spisser på laget. Jorgino er langt unna det defensive nivået til f.eks Kante, Mikel og Makalele, som heller ikke var assistkonger, dog var i samme posisjon på banen. Spillestilen har ikke noe å si når det gjelder hva Costa og Drogba klarte å gjøre med ball, kontra hva Giroud og Higuain har klart.

Midtbanen vår sliter mer med at Kante og Barkley/Kovacic foran har vært lite effektiv framover, om det er det vi skal sette spissen på.

I all den tid vi kritiserer spissene for å sløse, så har Hazard, Pedro og Willian også bidratt med en vanvittig menge sløsing. Vi hadde fjerde flest sjanser på mål skapt i PL denne sesongen, og hadde flest i treverket. En Higuain og Pedro med ryggsekk og skjeve hornhinner gjorde at mange gikk over og utenfor. Kun City har totalt flere avslutninger mot mål enn vi har. Når man ser dette med at vi kun puttet 63 mål, mindre enn smørja Man Utd presterte, da kan vi font konstatere at mulighetene var der. Og de var mange. En kombinasjon av uflaks og udyktighet er mer avgjørende enn at Jorginho sin statistikk er katastrofal.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 13:39 
Brukerens avatar

Problemet med Jorginho er jo at han er den de facto offensive kraften fordi vi er nødt til å spille med 2 DMer ved siden av ham. Ergo oppfyller han hverken det defensive eller offensive aspektet i rollen, han styrer kun tempoet. Er det virkelig nok på dette nivået? Vi klager over spisser som «bare» er poachere, er det da nok med dype midtbanespillere som ikke gjør annet enn å kontrollere tempoet? Som lag hadde vi vært bedre tjent med mer definerte roller.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 16:39 

Hadde vært interessant å se Kante og Jorginho bytte plass, og ha Barkley/RLC som den offensive i trioen.

Det som er med Jorginho i den rollen er at det fungerer veldig bra, eller veldig dårlig. Han har blitt bedre i det defensive gjennom sesongen, men sliter fortsatt med sløve pasninger i defensive situasjoner. Første sesong i PL har vært en overgang for mange.
Tror bare vi kan innse at vi kommer til å ha et par fattige sesonger før det snur igjen.

Blir spennende å se om Sarri skal ha med seg flere spillere til Juventus, om han drar. Det bør bli jævlig dyre spillere for Juventus.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 16:53 
Brukerens avatar

AndreasN skrev:
Midtbanen vår sliter mer med at Kante og Barkley/Kovacic foran har vært lite effektiv framover, om det er det vi skal sette spissen på.

Jeg skjønnerikke helt hvordan du tenker her... Har Kante sine styrker offansivt? NEI. Har Kovacic sine styrker offansivt? NEI. Barkley skal selvsagt ta mere ansvar, men han lider under restriksjonene fra Sarri... Hva forventer du egentlig av Kante som aldri har spilt så offansivt før og kom fra 1mål/2assist forrige sesong? Eller Kovacic som sto med 3assist på 38 kamper ifjor?

infamousbryn24 skrev:
Problemet med Jorginho er jo at han er den de facto offensive kraften fordi vi er nødt til å spille med 2 DMer ved siden av ham. Ergo oppfyller han hverken det defensive eller offensive aspektet i rollen, han styrer kun tempoet. Er det virkelig nok på dette nivået? Vi klager over spisser som «bare» er poachere, er det da nok med dype midtbanespillere som ikke gjør annet enn å kontrollere tempoet? Som lag hadde vi vært bedre tjent med mer definerte roller.

1+

AndreasN skrev:
Hadde vært interessant å se Kante og Jorginho bytte plass.

Jeg tror det kan fungere til dels i en pivot(selv om Sarri har uttalt at Jorginho IKKE kan spille i det). I en 433 vil Jorginho være bortkastet å ha i laget... Tempoproblemer(større distanser å løpe på kort tid), svak i kropp(blir ofte situasjoner med kroppskontakt), kan ikke å passere mann og har ikke skuddfot. Selvsagt vil det være noen kampbilder der Jorginho sin smartness og småpasninger kan være gunstig, men føler jevnt over at vi mister for mye i en slik posisjon. Vi kunne da like gjerne ha dyrket Mason Mount som har løpskraft og lukter målpoeng i den posisjonen, selv om jeg mener han ikke er klar for noen stor rolle enda(Håper han motbeviser meg i Pre season).

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 17:36 

Jeg sier det du sier. Spillerne foran Jorginho er for svake, med unntak av Hazard, til denne typen fotball. Disse restriksjonene vet jeg ikke helt om. Hvorfor har Barkley restriksjoner som RLC ikke har?
Og jeg kritiserer på ingen måte Kante, han har vært 100% på innsats, det er bare åpenbart feil posisjon for han. Uavhengig av hva jeg føler om spilleren, så har han vært svak offensivt. Om det er manglende egenskaper eller Sarri's skyld for å tvinge han dit kan diskuteres. At Kante er profesjonell er derimot ingen diskusjon. Kovacic er derimot bare en spiller som løper mye for min del. Gir ikke laget noe mer enn vi får i Bakayoko om han gidder løpe.

Ser man på Italia viser Jorginho sin verdi. I Chelsea har vi ikke samme sammensetting. Vi må innse at det tar tid å endre fra defensiv kontringsfotball til ballbesittende tversover. Liker jeg ballbesittende tversover? Generelt sett ikke.
Chelsea som klubb må ta et valg. Skal man fortsette med Jorginho, som i det rette elementet er verdensklasse i den posisjonen med rette laget, eller skal vi gå bort fra det vi har brukt en hel sesong på å bygge opp med spillere som ikke er optimale?

Tror vi egentlig per dags dato er tjent med et styre som aksepterer at det blir noen tomme sesonger der Lampard får prøve å skape noe på egen hånd, enn at vi henter inn enda en manager som er mest opptatt av fallskjermen. (Ikke at Sarri var det, men behandlingen av Sarri har vært regelrett flau)
Og at Jorginho selges sammen med Sarri til Juventus, med mindre den nye manageren ser videre verdi i spilleren i henhold til sin spillestil.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 18:48 
Brukerens avatar

Du utfyller det ganske greit i de siste delene i innlegget ditt, vi har spilt en hel sesong med spillere som ikke er optimale og vi kommer også til å gjøre dette neste sesong grunnet transferbanen. Da er hvertfall jeg overbevist om at vi er bedre tjent med et nytt system.

Angående Barkley: Hvorfor har han andre restriksjoner enn RLC, enkelt å greit fordi RLC er ekstrem offansiv og sliter litt defansivt... Så har vi jo sett ganske såklart at Kante spiller mye mer defansivt når RLC spiller fordi vi vil utnytte det offansive spillet hans. Barkley har ikke den forsen framover, selv om jeg mener han har kvalitetene til å kunne bli mye bedre! Pdd virker det som Barkley har en mental sperre(usikker og redd for å gjøre feil). Jeg tror Barkley har blitt satt i samme bås som Kovacic kvalitetsmessig og får dermed samme oppgaver.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 19:13 

Barkley er rett og slett ikke god nok. Husker at folk mente både han og Drinkwater kom til å gjøre det bra hos Chelsea. At det går an.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 19:43 
Brukerens avatar

Peter Vindel skrev:
Barkley er rett og slett ikke god nok. Husker at folk mente både han og Drinkwater kom til å gjøre det bra hos Chelsea. At det går an.

Det jeg har sett av Barkley i Chelsea trøya er middelmådig, men det jeg har sett av han for England gir meg i det minste håp om at det er noe i han. 15£m for en HG Barkley var et meget godt kjøp i mine øyne.

Nå som RLC er ute så kan forhåpentligvis Barkley i en litt mer offansiv rolle under Lamps motbevise deg ;) Er lov å håpe, for det er ikke så mye andre alternativer med en transferban..

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2019 20:36 

Kan ikke huske noen som støttet Drinkwater-overgangen noe mer enn at det var en svindyr squadplayer. Og ingen trodde han skulle bidra mer enn nettopp det.

Barkley er det håp for, og er jo HG, som Special One skriver. Han har gjort det bra for England, og statistisk sett har hans sesong vært mer enn greit nok. Jeg tror Barkley har slitt med å forstå hva Sarri vil ha han til å gjøre, og det vises ved at han har vært til tider usikker. Sarri har også nevnt at han ikke har fått spillerne til å gjøre det han vil. Definitivt en svakhet hos Sarri.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2019 01:50 
Brukerens avatar

Jeg tenker også at all skylden burde ikke legges på spillerne sine når Sarri åpenbart ikke evner å nå frem til spillerne med sitt budskap.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 16 Jun, 2019 16:19 
Brukerens avatar

Garantert Lampard!

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 567 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: