Dato/klokkeslett: Man 22 Jul, 2019 13:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 160 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Gary Cahill
InnleggSkrevet: Tor 31 Jul, 2014 15:33 
Brukerens avatar

Ikke så trist når man så hvor crappy England var.

Elsket at Liverpoolfansen skrøt på seg at de hadde sååå mange på landslaget før VM, når det gikk så dårlig :D

Men for Chelsea sin del, burde vi kanskje hatt flere engelske ja.

"If I could afford to, I would play for Chelsea for nothing."

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 03 Aug, 2014 16:52 

kimandre84 skrev:

Men for Chelsea sin del, burde vi kanskje hatt flere engelske ja.

Det er regelrett krise i stallen for tiden. Nå står vi igjen med kun Cahill og Terry av engelske spillere som faktisk vil bidra skikkelig når sesongen starter. Det er et urovekkende lavt tall! En kamp her og der av f.eks. Baker/Swift er ikke nok.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 03 Aug, 2014 19:51 
Brukerens avatar

Problemet er vel antall gode engelskmenn totalt. Skal man henge med i toppen i verdens beste liga må man hente de beste fra hele verden. Mistenker at en engelsk playstation generasjon og dårlig talentsatsning de siste 10-15 årene fra FA er årsakene

Pep Guardiola's Barcelona using tiki-taka faced 52 different teams and managed wins against all of them except Chelsea

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 03 Aug, 2014 20:05 
Brukerens avatar

Det er vel hovedsaklig den store importen av utenlandske spillere som er problemet. Toppklubbene i England gjorde seg en massiv bjørnetjeneste da de fikk for seg den dårlige vanen, og nå betaler hele fotballnasjonen for det. Det kan umulig være mangel på gode prospekter i England, og det er millioner av barn/ungdom som spiller fotball.

De har tatt øresmå steg for å trekke talentutviklingen i riktig retning, men for å være helt ærlig så tror jeg aldri det vil bli bra før krav om egenprodusert kvote blir økt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 04 Aug, 2014 19:17 

Og derfor gikk det som det gjorde med England. En haug med ok spillere uten vinnerkultur (Liverpool spillere bla t annet).

I'm back!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 24 Jan, 2015 19:58 

Har jeg noen med meg når jeg sitter her og tenker at den store svakheten (og nesten den eneste) i årets Chelsealag er Cahill? Nyter han altfor stor tillit hos Mourinho?

For min del er det gjerne han det går utover når det går dårlig, men er det urettferdig å ha han som den absolutte hakkekylling når frustrasjonen skal luftes? Han gjør ofte småtabber som ender i brudd og til slutt mål, ikke de store, synlige tabbene, men mange feil. Han gjør nærmest aldri noe som imponerer, knapt det som skal til.

Påstand; uten engelsk pass hadde han vært solgt for lengst!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 24 Jan, 2015 20:13 
Brukerens avatar

Cahill er særdeles begrenset. Ble spilt god av den defensive spillestilen i fjor. Må fases ut til fordel for Zouma så fort som mulig.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 24 Jan, 2015 21:42 
Brukerens avatar

Zouma har endå mye å bevise. Har klart seg bra, men han har forsatt tilgode å bevise noe i de store kampene.
Syns også Cahill får ufortjent mye tyn på forumet. Ja, han har vært under par en del kamper, men vi har slept inn minst mål i ligaen og vi har store deler av sesongen vært bunnsolid defensivt.
Men når det er sagt. Zouma er virkelig en spiller for framtiden.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Jan, 2015 00:05 
Brukerens avatar

Man legger lista ganske høyt om man plutselig anser Cahill som en særdeles begrenset spiller. Hvor mange klubber i Premier League tror dere hadde takket nei til Cahill? Det er ikke mange. Mange virker å ønske ham ut av klubben. Til de ønsker jeg å stille et spørsmål; hvor mange sesonger har Terry igjen, og hvem skal fylle homegrown-kvoten? Har dere noen alternativer fra balløya som er unge og lovende? Det er pokker meg ikke mange, og hvertfall ingen som er bedre enn (eller i nærheten av) Cahill. Har han gjort noen feil denne sesongen? Ja, det har han. Det har forøvrig også Kompany, Terry, Koscielny, Vertonghen, Skrtl, osv osv osv, gjort.

Chelsea har sluppet inn 19 mål denne sesongen. Altså et snitt på 0.86 mål/kamper. Da Chelsea vant ligaen i 09/10 var statistikken 0.84 mål/kamp. Vi er altså i rute. Slapp av. For meg så krisemaksimaliserer mange situasjonen hver gang Cahill er involvert i et baklengs. Forventet dere at det skulle være plankekjøring sesongen gjennom?

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 23 Mar, 2015 14:07 
Brukerens avatar

EBGC har fått mye kritikk denne sesongen (mye med rette), men når man ser hvor lite makkeren hans til høyre er til stede, hvor lite fart makkeren hans til venstre besitter og hvor lite makkeren hans foran seg bidrar defensivt er det ikke så rart at Gaz ofte sitter fint i det.

Jeg har et par ganger nevnt at han må ut av laget, men det skorter på briter i troppen vår og Gaz er forholdsvis rask. Hadde vi lagt om til en 3er på midten slik at de defensive manglene til Cesc ikke kom slik til syne og koblet Gaz med Zouma og Azpi der bak tror jeg han ville tatt seg mye bedre ut. Gaz har for meg alltid fremstått som mer reaktiv enn proaktiv og kler nok bedre å ha en proaktiv makker som Zouma enn en reaktiv som Terry.

Noen andre som har gjort seg opp tanker om dette?

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 23 Mar, 2015 14:33 

Ja. Cahill er og har alltid vær for dårlig for et topplag. Hver gang han blir isolert med en angrepsspiller ser det ut som han inviterer til sprint ved at han sidestiller seg og lar motspiller få løpe rett frem, en duell Cahill dessverre som regel taper, enten ved at motstander får avslutte eller ved at han river ham ned og pådrar seg gult kort. Akkurat dette finnes det så uendelig mange eksempler på.

Andre ting Cahill er god til:
- Heade ball til motspiller upresset.
- Foreta håpløse overfall helt unødvendig. Slik som da han pådro seg gult kort mot Hull.
- Ved pasninger mellom backfireren er han meget god til å vente til motspiller kommer i press for så å dra seg ut mot dødlinja, noe som enten ender med en klarering til motstander eller innkast til motstander som følge av en håpløs touch.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 23 Mar, 2015 15:05 

Man må alltid ha noen å hakke på i ett lag, man får aldri ett lag uten at en eller annen anses som det svakeste ledd. I dette Chelsealaget vil jeg si Cahill er ett svakt ledd og nå ser Ivanovic også ut til å bli en slags syndebukk, Willian blir også nevnt hyppig. Når ett svakt ledd forsvinner fins det alltid noen andre å hakke på. Way of life:)

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 23 Mar, 2015 15:50 

Enig. La oss heller bare la hvem som helst spille, så slipper vi å bekymre oss om å bli det beste mulige laget vi kan bli og sånt tøv.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 23 Mar, 2015 15:53 

Eksempelvis kan jeg nevne at Ramires hadde 60% pasningstreff og 2 interceptions mot Hull. 1 prosentpoeng opp fra kampen mot WH, ikke verst. Dersom det ikke er statistikk til diskusjon, så aner jeg ikke.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 29 Apr, 2015 13:26 
Brukerens avatar

Etter en tung høst for Gaz og ha blitt satt ut av unge Zouma synes jeg han virkelig har kommet seg i det siste. Synes dette er utrolig viktig da laget vårt ikke akkurat flommer over av briter og vi har nok med å erstatte Terry i løpet av de neste årene. Spent på hvordan et Cahill-Zouma partnerskap kan fungere med Zouma som den proaktive og Cahill som den reaktive. I tillegg er Cahill såpass rask at vi ikke får problemet med å "måtte" spille med Azpilicueta på venstresiden, da kan vi slippe ham løs på høyresiden mens Luis får muligheten på venstresiden.

Godt å se at spillere tar seg opp av sunn konkurranse slik Gaz har gjort! :-D

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 29 Apr, 2015 13:40 
Brukerens avatar

Tipper Cahill maks har tre år igjen på "toppnivå", da han fyller 30 år i desember. Et langvarig partnerskap med Zouma i midtforsvaret kan jeg uansett ikke se for meg. Spesielt ikke da Terry iallfall spiller på fulltid neste sesong, kanskje til og med sesongen etter der igjen noe mer sporadisk. Vil tro vi kommer til å søke etter en yngre stopper når den tid kommer.

Han har imidlertid tatt seg opp igjen etter formduppen han ikke så ut til å komme seg ut av, så han skal jo ha ære for det!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 29 Apr, 2015 14:34 
Brukerens avatar

Tja, folk sa Terry var ferdig under AVB, det er nå tre år siden. Under en manager som Mourinho ser jeg ikke noen grunn til at han ikke skal kunne holde ut lenger enn du forventer all den tid Mourinho elsker kontuinitetsbærere. Uansett tror jeg ikke Terry kan spille like mye neste sesong som han har gjort denne, altså er det ikke umulig at vi får se litt Zouma-Cahill neste sesong.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 29 Apr, 2015 14:44 
Brukerens avatar

Det kan godt hende at du har helt rett, men jeg vil nå påstå at Terry faktisk hadde vært ferdig dersom AVB fortsatt hadde hatt kontroll. Dessuten så vil jeg bare med forsiktighet trekke sammenlikningsslutninger mellom Terry og Cahill, da Terry i langt større grad enn Cahill er en intergrert del av klubben som helhet. I år så har Terry vært PLs desidert beste midtstopper, og etter mitt skjønn den største underdogen til årets spiller. At han kan fortsette i samme linjer om 3mnd skal vi ikke se bort i fra.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 29 Apr, 2015 14:47 
Brukerens avatar

Selvfølgelig, Gaz når ikke JT til knærne. Hadde likevel vært greit å slippe å betale overpris for flere engelskmenn, dog vil vi ikke ha store problemer om Mourinho greier å integrere noen av disse ungguttene våre i løpet av de neste sesongene.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 29 Apr, 2015 14:52 
Brukerens avatar

Er det en sammenheng mellom det faktum at vi nå ligger mye dypt og kompakt igjen, slik vi ofte gjorde under forrige sesong? Det var også Cahills beste sesong i karrieren. I høst, da vi spilte høyere opp i banen og med mer press på ballfører, havnet ofte Cahill i 1 mot 1 situasjoner, og gjorde en del personlige feil. Nå er det alltid en spiller som tetter rommet eller sikrer om han går ut av posisjon. Tilfeldighet?

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 29 Apr, 2015 15:26 

Der har du nok helt rett, Bernt. Det samme gjelder for øvrig spillere som Mikel og Ramires. Ramires e fantastisk som kontringsspiller hvor han får store rom å løpe i. Når vi derimot skal styre kamper kommer pasningsfoten og fotballhodet som dessverre ikke ligner grisen langt mer til syne. Også for Mikel i den typen kamper; større rom mellom lagdelene betyr større rom å dekke, og farten hans, eller mangelen på sådan, blir veldig åpenbar. Offensivt tilbyr han som regel ingenting.

Her har vi nok noe av grunnen til at vi ikke spiller den fotballen vi "ønsker" gjennom en hel sesong. Mye av spillermaterialet har rett og slett ikke ferdighetene som trengs for den typen fotball.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 29 Apr, 2015 19:41 
Brukerens avatar

Nå tror jeg mye av feilene til Cahill også blir avslørt på grunn av spillerne rundt ham: Ivanovic som bomber forover og ikke er i posisjon ved kontringer, Fàbregas som er ikke-eksisterende defensivt foran seg og en veldig treg Terry som han må dekke for. Vi har jo sett kryssløp der Terry som nærmeste mann bytter plass med Cahill for at kapteinen vår ikke skal bli tatt på fart.

Cahill er ikke perfekt, men jeg har nok kritisert ham litt krasst tidligere. Han kunne vært litt heldigere med hvordan formasjonen var satt opp. Han kler ikke helt å være den proaktive stopperen, noe han må være ved siden av Terry.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 30 Apr, 2015 02:09 
Brukerens avatar

Er veldig mye enig i dine meninger infamous (og liker at du sier hva du mener)men litt lei all den hakkingen på brana. Greit nok at han sviktet litt siden nyttår, men hvis man går litt lengre tilbake, og ser sesonger under ett så er jeg veldig fornøyd med vår høyreback ( som Jose aldri kommer til å endre på uansett)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 30 Apr, 2015 06:49 
Brukerens avatar

Nå er jeg alltid inneforstått med at der Ivanovic gjør på banen er på instruksjon fra Mourinho. Hadde han bombet forover uten å få lov av Mourinho hadde han slitt benken i stedet for Filipe Luis, men dette er altså en kalkulert risiko han tar. Altså er det mer en kritikk av Mourinho enn det er en kritikk av Ivanovic, jeg elsker det serbiske beistet vårt ;-)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 27 Sep, 2016 22:16 
Brukerens avatar

https://twitter.com/EmenaIo/status/780771726305136640

Kom over denne tilfeldigvis. Fikk litt panikk til jeg skjønte hva slags konto det der er

Denied Liverpool in 2013/14
Denied Tottenham in 2015/16

The human race owes us.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 160 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot], Google [Bot] og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: