Dato/klokkeslett: Man 16 Sep, 2019 03:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 179 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: [#22] Willian
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 11:46 
Brukerens avatar

http://www.chelseafc.com/news-article/a ... or-willian

Da kan vi alle sammen gratulere oss med en glimrende signering. La oss håpe at arbeidstillatelsen går i boks :)

Keegan after Chelsea winning 0-2 at St.James':
"In the second half they stepped up a gear, and when they step up a gear it almost look like you stepped down 2!"

Avlogget
 Innleggets emne: Re: [Overgang] Willian
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 11:51 

Deilig å få det endelig bekreftet.
Ser det er med forbehold om at arbeidstilatelsen går i orden på onsdag.
Pleier det ofte og være trøbbel med slik?
Er det sånn og forstå at det er 50 prosent sjangs på at det går i orden enda?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 11:55 
Brukerens avatar

Jeg tviler på at Chelsea, med sine dyktige administrative folk, hadde inngått en avtale om de ikke var sikker på at det går i orden. Blir spennende å se hvordan det hele utarter seg i tiden fremover. Akkurat nå har vi syv spillere, så fremt det ordner seg, noe som tilsier at det må skje noe annet. Kan ikke se annet enn at Moses er spilleren som må ta med seg skoa og forlate skuta. Dog sitter vi igjen med seks spillere som alle ønsker å spille. Håper ikke Chelsea gjør noe dumt vedrørende Mata..

"In the second half they stepped up a gear, and when they step up a gear it almost look like you stepped down 2!"

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 12:01 

Coleman skrev:
Jeg tviler på at Chelsea, med sine dyktige administrative folk, hadde inngått en avtale om de ikke var sikker på at det går i orden. Blir spennende å se hvordan det hele utarter seg i tiden fremover. Akkurat nå har vi syv spillere, så fremt det ordner seg, noe som tilsier at det må skje noe annet. Kan ikke se annet enn at Moses er spilleren som må ta med seg skoa og forlate skuta. Dog sitter vi igjen med seks spillere som alle ønsker å spille. Håper ikke Chelsea gjør noe dumt vedrørende Mata..

Jeg skjønner. Men vet du/noen om hva han må igjennom?
Hvordan foregår prossesen når onsdagen kommer.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 12:10 
Brukerens avatar

Kjenner ikke til hvordan det hele foregår, men det skal nok gå bra. Alex, David Luiz, Ramires etc måtte også gjennom en slik høring.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 12:18 
Brukerens avatar

Jeg håper nå at Mourinho anser Oscar som en kommende Lampard i Chelsea, slik at ikke Mata blir lidende av denne signeringen. Man ser det i alle kamper at Oscar er veldig dypt for å hente ball til tider. Samtidig løper han veldig smart, noe som gjør at han passer godt til å være "boks-til-boks". Lampard har fortsatt mye i seg, men begynner å bli gammel. Håper vi kan stille med en lignende ellever etter 2.September.

--------------Cech----------------
Iva----Luiz--------Terry----Cole
------Ramires----Oscar--------
Willian-----Mata--------Hazard
------------Rooney--------------

Rooney jobber ofte steinhardt defensivt. Det samme synes jeg også om Hazard. Ramires har enorm løpskapasitet, og er etter min mening en perfekt DMS. Oscar, som nevnt, løper veldig smart, og kan være en Lampard-type. Luiz er mer spillende som stopper enn Cahill, og vil kunne strø pasninger som "åpner" motstanderlaget i angripende fase. Resten er beinsolid. Det er muligens en for offensiv oppsetning, men vi har sett i det siste at vi klarer å spille uten "rene" DMS-spillere. Jeg tror Mourinho kan gjøre om Oscar til en Modric-type, dvs en type som kan gi den "nest siste pasningen", samtidig som han klarer å komme på løp inn i boks.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 12:23 
Brukerens avatar

Noen som vet om hvilket draktnummer han får?

-The Pride Of London.

Sist endret av Nittiti den Søn 25 Aug, 2013 13:06, endret 2 ganger.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Willian bekreftet som Chelseaspiller
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 12:49 
Brukerens avatar
Site Admin

Da er trolig Moses på vei ut av klubben, enten for salg eller på utlån. Vi har minst syv spillere som konkurrer om de samme tre plassene i laget

Noen mulighet for at De Bryune eller Willian kan gå inn som dyptliggende playmaker, slik som Ballack og Deco gjorde under Ancelotti en stund? Jeg ser at Coleman har forseslått dette for Oscar. Det kan kanskje fungere i 4-2-3-1 om en av de tre kombineres med en solid defansiv makker som Luiz eller Mikel?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 12:52 

Coleman skrev:
Jeg håper nå at Mourinho anser Oscar som en kommende Lampard i Chelsea, slik at ikke Mata blir lidende av denne signeringen. Man ser det i alle kamper at Oscar er veldig dypt for å hente ball til tider. Samtidig løper han veldig smart, noe som gjør at han passer godt til å være "boks-til-boks". Lampard har fortsatt mye i seg, men begynner å bli gammel. Håper vi kan stille med en lignende ellever etter 2.September.

--------------Cech----------------
Iva----Luiz--------Terry----Cole
------Ramires----Oscar--------
Willian-----Mata--------Hazard
------------Rooney--------------

Rooney jobber ofte steinhardt defensivt. Det samme synes jeg også om Hazard. Ramires har enorm løpskapasitet, og er etter min mening en perfekt DMS. Oscar, som nevnt, løper veldig smart, og kan være en Lampard-type. Luiz er mer spillende som stopper enn Cahill, og vil kunne strø pasninger som "åpner" motstanderlaget i angripende fase. Resten er beinsolid. Det er muligens en for offensiv oppsetning, men vi har sett i det siste at vi klarer å spille uten "rene" DMS-spillere. Jeg tror Mourinho kan gjøre om Oscar til en Modric-type, dvs en type som kan gi den "nest siste pasningen", samtidig som han klarer å komme på løp inn i boks.

Ett nydelig lag som jeg støtter 100 prosent.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 13:14 
Brukerens avatar

Man sender ikke Mata til United, punktum. Noe slikt burde ikke vært et tema en gang. Ved mindre van Persie gikk motsatt vei da.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 13:33 

Så lenge denne signeringen ikke går ut over hazard, mata, de bruyne, schurrle og oscar så er jeg fornøyd.
Håper vi blir å stille slik:

Cech
Azpi ivanovic luiz cole
Oscar ramires
De bruyne mata hazard
Lukaku

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 14:03 
Brukerens avatar

Å bruke Oscar og Ramires sentralt i en 4231 vil være komplett idioti. Begge er for svake og dårlige i defensiv posisjonering til at det vil fungere. Skal Oscar spille som ene sentral midtbane vil han måtte ha Mikel eller Luiz ved siden av seg for at laget i det hele tatt skal ha noe balanse. Virkelig fotball er ikke det samme som Fifa folkens. :P

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 14:05 

Synes du lampard ramires har så mye kraft da ?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 14:20 
Brukerens avatar

Finstad, så bra at du har kontroll på den "virkelige fotballen" da, og kan fortelle at de andres meninger er komplett idioti... Ditt innlegg er derimot totalt idioti. Ramires er en født arvtaker etter Makelele. Ramires har kjempeposisjonering han. Både han og Oscar er glimrende spillere å ha i et forskyvende ledd, hvor man trenger spillere til å komme opp i motstanderen fort for å ødelegge. Jeg mener Mikel er for dårlig i et balanserende ledd. Han er treg, kan kun sende to-tre meters pasninger, og da gjerne bakover i banen. Tottenham brukte Modric som dyptliggende playmaker. Det er virkelig ikke idioti å ha Oscar i samme rolle. En DMS-rolle er i hovedsak en rolle for å skape ubalanse og uro hos motstanderen i den offensive fasen. Å ha en spiller som er lynhurtig, løpssterk og ballbinnende, er genialt. Ramires er, etter min mening, perfekt!

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 14:31 

Liker willian, men prisen?? Paulinho til 22mill euro og willian til 37 mill euro er så stor forskjell. Selvom to forskjellige posisjon.

Come On BLUESSS!!!

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 14:38 

Synes willian pengene heller skulle blitt brukt på en spiss.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 14:55 
Brukerens avatar

Er prisen offisiell? Kan ikke se noe sted at vi har betalt 37M euro nemlig.

Når det kommer til rotasjonene på midtbanen har jeg gått mer og mer fra at Mikel, Essien og Luiz MÅ spille i pivoten. Mot lag som tradisjonelt har større ballbesittelse enn oss (type Barca og Man City for å nevnte noen), så er det viktig at en eller begge pivotene er av nesten ren defensiv type. Med spillerne vi nå besitter har jeg mer og mer tro på mer offensive spillere i pivoten, slik at spillere som Oscar og KdB kan spille der ved siden av spillere som MvG og Ramires. Til syvende og sist handler det mest om instruksjoner og disiplinerte spillerne kan være.

Det skal likevel sies at med Mata, Oscar, De Bruyne, Hazard, Willian, Schurrle, Moses, Lampard, Ramires, Mikel, Essien og van Ginkel så har vi en grotesk bred midtbane, 12 spillere som konkurrerer om 5 plasser! Dette heller nok mot et utlån eller salg av Moses, noe jeg igrunn synes er trist da jeg fikk litt sansen for ham i fjor og han er home-grown. Nå kan vi vel bare kjøpe en homegrown spiss, og noe sier meg at WazzaRoo er Chelsea-spiller innen 2. september gitt!

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 15:24 
Brukerens avatar

Coleman skrev:
Finstad, så bra at du har kontroll på den "virkelige fotballen" da, og kan fortelle at de andres meninger er komplett idioti... Ditt innlegg er derimot totalt idioti. Ramires er en født arvtaker etter Makelele. Ramires har kjempeposisjonering han. Både han og Oscar er glimrende spillere å ha i et forskyvende ledd, hvor man trenger spillere til å komme opp i motstanderen fort for å ødelegge. Jeg mener Mikel er for dårlig i et balanserende ledd. Han er treg, kan kun sende to-tre meters pasninger, og da gjerne bakover i banen. Tottenham brukte Modric som dyptliggende playmaker. Det er virkelig ikke idioti å ha Oscar i samme rolle. En DMS-rolle er i hovedsak en rolle for å skape ubalanse og uro hos motstanderen i den offensive fasen. Å ha en spiller som er lynhurtig, løpssterk og ballbinnende, er genialt. Ramires er, etter min mening, perfekt!

Å så sinna. Jeg skrev det jeg gjorde med et glimt i øyet, og regnet med det burde være forståelig da jeg sluttet med " :P ". Jeg skrev aldri at noen andres meninger er komplett idioti, men at en sentral midtbane bestående av Ramires og Oscar i 4231 ville vært det.

Å sammenligne Ramires med Makelele gir ingen mening. Ramires er en svak, men hurtig boks-til-boks midtbanespiller som sliter veldig når det kommer til defensiv posisjonering. Makelele derimot var, posisosjonerings messing, blant verdens beste spillere, og var langt sterkere. At du sammenligner Modric og Oscar styrker bare min sak, da Modric var avhengig av å ha en Sandro eller Parker (edit: Og til tider Huddlestone om jeg ikkehusker helt feil) ved siden av seg; to langt mer defensivt orienterte spillere enn Ramires. Jeg sa aldri at Oscar ikke kunne fungere som en av to sentrale midtbanespillere, men jeg sa at han aldri vil fungere sammen med Ramires. Uansett hvor hurtig og "løpssterk" Ramires er, vil det ikke være nok til å dekke opp rommet etterlatt av han og Oscar. Spesielt ikke med så lite arbeidsvillige spillere som Mata, Hazard og Willian som offensive midtbanespillere.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 15:57 
Brukerens avatar

: O )

Now even Heaven is blue today!

8

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 15:59 
Brukerens avatar

Det eneste svaret til at vi har så mange midtbanespillere er jo rett og slett fordi at vi skal spille "Total Fotball!" Ikke alle er friske en hel sesong til å spille 60+ kamper. Roman ville ha fin fotball, noe som opplagt er en av kriteriene til at Jose fikk jobben og bør levere. Vi har sett det i de to første kampene og det gjenstår å se hvordan vi spiller mot ManU.

Personlig er jeg meget positivt overrasket over hvordan vi har vist oss de første kampene og håper vi fortsetter slik. Godt mulig vi er Barca-light, men Jose vet at vi må spille mer direkte og hurtig om sjangsen byr seg.

Lag som Villa/Hull vil alltid legge seg bakpå og vi blir trillende i mellom. Nå er vi i forhandlinger om Eto'o også, og da har vi forhåpentligvis en spiss som scorer mål.

"Jeg er sikker på at Chelsea ikke liker å spille mot Liverpool. Når de snakker og snakker før kampen, betyr det at de er usikre. Kanskje de er redde?"
Rafa Benitez, før et vettskremt Chelsea vant 4-1 på Anfield

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 16:02 

Nittiti skrev:
Noen som vet om hvilket draktnummer han får?

Virker som han får nr 21.
http://twitter.com/TheChelseaWay/status ... 25/photo/1

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 16:20 

Merkelig kjøp, for meg så mangler laget en sentral midtbane spiller, men det er vel en mulighet at Mourinho gambler med Oscar/KDB i den posisjonen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 16:45 
Brukerens avatar

Dere skal ikke dvele så mye med prisen hans. Dere må huske at Anzhi kjøpte ham i januar 2013, altså 7mnd siden, for €35m. Da er det ikke så rart at de skal ha noenlunde det samme tilbake. Og i hvertfall med såpass mange villige til å betale det (Liverpool, Tottenham, Chelsea).

Success has many fathers

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 17:09 
Brukerens avatar

Finstad skrev:
Coleman skrev:

Å så sinna. Jeg skrev det jeg gjorde med et glimt i øyet, og regnet med det burde være forståelig da jeg sluttet med " :P ". Jeg skrev aldri at noen andres meninger er komplett idioti, men at en sentral midtbane bestående av Ramires og Oscar i 4231 ville vært det.

Å sammenligne Ramires med Makelele gir ingen mening. Ramires er en svak, men hurtig boks-til-boks midtbanespiller som sliter veldig når det kommer til defensiv posisjonering. Makelele derimot var, posisosjonerings messing, blant verdens beste spillere, og var langt sterkere. At du sammenligner Modric og Oscar styrker bare min sak, da Modric var avhengig av å ha en Sandro eller Parker (edit: Og til tider Huddlestone om jeg ikkehusker helt feil) ved siden av seg; to langt mer defensivt orienterte spillere enn Ramires. Jeg sa aldri at Oscar ikke kunne fungere som en av to sentrale midtbanespillere, men jeg sa at han aldri vil fungere sammen med Ramires. Uansett hvor hurtig og "løpssterk" Ramires er, vil det ikke være nok til å dekke opp rommet etterlatt av han og Oscar. Spesielt ikke med så lite arbeidsvillige spillere som Mata, Hazard og Willian som offensive midtbanespillere.

Det gir trolig ikke mening for deg å sammenligne dem, men for meg gir det mening. Jeg mener Ramires er relativt like sterk som Makelele. Han vinner mange dueller på midtbanen, og har en fordel i at han er mye raskere enn Makelele var. Sammen med hans løpsstyrke vil dette tilsi at han har en større forutsetning for å lykkes i den posisjonen.

Modric var avhengig av å ha en løpsvillig og duellsterk midtbanespiller sammen ved seg, dvs. en spiller som kunne ødelegge motstanderens oppbygging i den offensive fasen. Jeg tørr, nok en gang, påstå at Ramires er en glitrende spiller i en slik posisjon. Ramires har trolig mer boks-til-boks egenskaper enn han har DMS-egenskaper i seg, men det unndrar ikke hans evner som fotballspiller, evner som gir han store fordeler som DMS. Det er mange eksempler på offensive spillere som er blitt omgjort til noe annet enn det de er på det gitte tidspunkt. Vi har en i vårt Chelsea, Mikel. Han var OMS før han ble hentet til Chelsea, og har vel ikke spillt stort annet enn DMS siden han kom dit.

Du sier at Mata, Hazard og Willian ikke er villig til å jobbe hjem. Mulig Mata og Willian ikke er slike typer, men Hazard jobber ofte veldig godt tilbake langs kanten, noe vi blant annet så mot Aston Villa og Hull.

Du må gjerne være uenig i det jeg sier, men ikke fremlegg det du skriver som om du vet best. Vi har alle våre meninger om hvor spillere passer osv. Jeg mener eksempelvis at David Luiz ville vært glimrende som DMS, noe flere managere ikke mener. For avslutte det hele så er jeg ikke sinna, jeg blir bare skuffet over ovennevnte sak.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 25 Aug, 2013 17:21 
Brukerens avatar

Det positive med denne signeringen er at Willian er en direkte spiller, alikevel er det forståelig at mange reagerer på signeringen sett i øyner av hvor mye kvalitet laget allerede innehaver i posisjonen. For meg, og mange andre, er det flere ledd pengene burde vært investert i kontra offensiv midtbane. Midtspiss? Sentral midtbane? Erstatter for Ashley Cole?

Jeg er utelukkende positiv til Willian som fotballspiller, men stiller meg skeptisk til avgjørelsen om å hente nok en offensiv midtbanespiller når klubben har talenter i bøtter og spann. Prismessig synes jeg ikke £30 millioner er en upris for en kvalitetspiller. Uansett, gleder meg veldig til å se ham i aksjon, noe jeg antar blir etter Manchester United-kampen.

Det som er et ekstra lyspunkt er at vi snapper ham fremfor nesa til Villas-Boas såpass sent i vinduet.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 179 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: