Dato/klokkeslett: Fre 24 Mai, 2019 23:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 18 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Er vi like ille som united/liverpool supportere?
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 11:06 

Jeg liker ikke tanken paa det, men folelsen kommer snikende

Naar jeg leser paa dette forumet saa ser vi ut som en gjeng bortskjemte drittunger som syter og klager paa absolutt alt (jeg er helt sikkert skyldig i noe av det selv ogsaa)

Vi syter fordi Mourinho ikke bruker juniorer, vi synes Cahill, Mikel, Felipe Luis er raevva, Drogba er for gammel, Willian er elendig fordi han har ingen assist

Vi syter om det er en kamp som plutselig ikke gaar direkte paa tv

Vi syter fordi vi ikke klarer aa rundspille liverpool paa anfield

Dette her er akkurat de samme symtomene som jeg har hatet hos united og pool supportere og saa er vi i full fart i samme rettning selv desverre

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Er vi like ille som united/liverpool supportere?
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 12:39 
Brukerens avatar

Nå legger jeg meg ikke opp i hva supportere av andre fotballklubber bruker tiden sin på, men at mange av oss er bortskjemte kommer jo som følger av at klubben presterer bra sportslig. Det er klart at målestokken for hva som er en akseptabel prestasjon for spillere i Chelsea er langt høyere, og til dels urimelig, enn i eksempelvis Oldham Athletic. Dette tror jeg dessverre man ikke kommer foruten, men samtidig tror jeg det oftere forekommer blandt de yngre supporterne, uten at jeg ønsker å fornærme noen.

Det er klart at de aller fleste, undertegnede inkludert, kritiserer spillere som hadde vært stjerner og aldri hørt et pip i andre klubber, men det er jo slik det har blitt når Chelsea har blitt blandt eliten i verden. Det er dog kanskje forskjell på kritikk. Noen er mer konstruktive enn andre, og mer tilpasselig med når kritikken kommer. Samtidig forstår jeg at mange reagerer underveis i kamper, men sikkert endrer litt mening etter å ha reflektert på hendelsen/resultatet/uttalelsen/osv.

Du legger vekt på syting, og akkurat der er jeg ikke nødvendigvis enig. Jeg synes, som oftest, at de fleste oppfører seg modne her inne. Nå som du nevnte andre supporterklubber så var jeg kjapt innom, og personhets, urimelige tråder og glorifisering av egne spillere forekommer langt oftere på de norske forumene til klubber med større supporterskare.

Dette er sansynligvis umulig å gradere seg mot. Vanligvis er meningene til en 15 åring og en 35 åring ganske forskjellige, og derfor blir kanskje også reaksjonene sterkere og uforståelige for enkelte.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 12:50 
Brukerens avatar

Nå hjelper det ikke akkurat å lage en tråd for å syte om syting da, hehe :-)

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 13:16 

Naa opprett jeg den opprinnelig under "off topic" hvorfor den er flyttet til klubben vet jeg ikke

Traaden er ikke opprettet for aa syte, den er opprettet for aa stille ett sporsmaal til oss selv hvordan vi opplever oss selv

Jeg onsket opprinnelig ikke denne traaden under klubben fordi da regnet jeg med at det er flere som uten grunn foler seg truffet og at jeg sikter til akkurat dem siden jeg brukte en eksempel som akkurat de postet

Forovring synes jeg Bernt lister noe gode poenger

Men jeg mener fortsatt at det er umulig aa se at vi er ett lag som kan vinne 4 trofeer denne sesongen om man ser paa mange av postene som blir postet her inne

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 13:50 
Brukerens avatar

Det var ganske enkelt å se at vi var ubeseiret før Newcastle-kampen; det var dødt på forumet. Diskusjon oppstår når det er noe galt, når alt fungerer er det ikke noe å diskutere. Ei heller blir det bedre av de som kritiserer de som kritiserer fordi de kritiserer, da skaper man dessverre kun en ond sirkel. Jeg kan jo prøve å besvare punktene du setter opp:

1. Egenproduserte spillere har vært en mangelvare i Chelsea siden John Terry slo igjennom, noe som er 15 år siden. Selv om ingen av oss nordboere er fra Chelsea eller London generelt ønsker vi alle å se lokale gutter iføre seg den vakre blå trøyen vår og ha suksess, det er tross alt noe av den største sjarmen med fotball.
I tillegg setter det å være et verdensklasselag konstante krav til spillerne. Noen spillere kan være på verdensklassenivå en sesong for så å falle totalt igjennom i den neste. I Cahills tilfelle har han hatt en sterkt nedadgående kurve etter forrige sesong, det er da naturlig at mye kritikk rettes mot ham. Mikel har alltid vært en særdeles splittende spiller, noen elsker ham for den usynlige jobben han gjør mens andre hater ham nettopp fordi han fremstår som usynlig. Ingen av synspunktene er rett eller galt, men han har tross alt overlevd et par managere. At Filipe Luis skal være rævva har jeg ikke sett noen påstå så det kan jeg ikke kommentere. At Drogba er gammel er et faktum, men han har etterhvert bevist at han fortsatt holder koken som en rotasjonsspiller. Likevel er det naturlig at slike spillere får pepper, spesielt når han hadde en så flott avslutning på forrige periode i Chelsea. Willian er også en splittende spiller fordi han er en offensiv spiller som nedlegger en fantastisk jobb defensiv og splittende spillere tiltrekker seg naturligvis kritikk.

2. Det er 2015 og det finnes ingen verdens grunn til at kamper ikke skal gå på TV. Vi betaler faktisk månedlige summer og det skjer faktisk at laget vårt ikke blir vist direkte mer enn 1 gang på en måned. Dette tvinger oss over på ulovlige strømmesider og er virkelig kritikkverdig. Når man i tillegg kontakter TV2 for å spørre hvorfor de ikke viser utvalgte kamper når de har ledige kanaler og får som svar at kampen produseres ikke for TV når den blir lagt ut i HD-kvalitet med direktekommentering etterpå blir det hele bare for dumt. Vi ønsker bare å se laget vårt, derfor mener jeg det er betimelig å klage på et for dårlig tilbud i forhold til hvilken tidsalder vi er i. Når man ser hvilket betalingsprodukt for eksempel den amerikanske basketballigaen NBA har til og med for oss bor her i Norge blir det enda mer åpenbart hvor dårlig Premier League-tilgangen er her til lands. Har man Al Jazeera og VPN kan man se alle kampene i PL direkte.

3. Det sytes etter min mening fordi spesielt kampen mot Liverpool fremstod som en kamp der vi ikke engang forsøkte å vinne. Vi har gang på gang vist at vi kan spille feiende flott fotball med de aller beste ved å legge motstanderen under et heidundranes press, likevel ender vi opp med å sitte tilbake uten engang å ta kontringene skikkelig. Når de fleste norske Chelseasupportere hater Liverpool så intenst blir det ekstra frustrerende å se det møkkalaget "rundspille" oss fordi vi fremstår som giddalause.

Alt dette er symptomer for de største klubbene i verden. Blant Barcasupporterne fikk Fàbregas mer eller mindre skylda for alt på slutten av forrige sesong, men for oss viser han at han er en av de beste dyptliggende playmakerne i verden. Det kan være kjipt å lese til tider, men sånn er det bare. Det beste er å gjøre et forsøk på å skape en konstruktiv debatt ut av det hele fremfor å hakke på kritikerne.

Enig med at dette burde blitt under off-topic!

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 15:18 

Er det ikke ett forsok paa aa skape konstruktiv debatt om du leser headingen?

Jeg stiller ett sporsmaal om vi er like ille som united/ pool

Det er jo nettopp aa hakke paa kritikere jeg ikke provde paa, det var jo nettopp derfor jeg sa at jeg ikke ville ha dette innlegget under klubben da jeg brukte de nysete eksemplene.

Det er irrelevant hvem som skriver det

Jeg skriver ogsaa hele tiden vi (det inkluderer meg selv) saa om noen skulle fole seg truffet/ fornaermet saa tyder vel det ikke paa noe annet en at jeg kanskje har ett poeng

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 16:56 

Vi er nok akkurat like ille som alle andre supportere, og tror vi at vi er noe bedre er det kanskje på tide at vi kommer oss ned fra våre høye hester:)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 17:55 

Ja, vi er akkurat like ille.

Men siden vi er relativt få i fht. United/Liverpool så blir det ikke like synelig.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 23 Jan, 2015 10:15 
Brukerens avatar

Er forøvrig enig med at alle supporterskarer er like ille, det blir bare mer synlig med de større grupperingene. Poenget med det lange innlegget mitt var å vise at man kan diskutere det meste saklig! :-)

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 23 Jan, 2015 17:37 
Brukerens avatar
Site Admin

Jeg personlig merker gigantisk forskjell på Manchester United- og Liverpoolsupportere. Selv om supporterskarene er omtrentlig like store i Norge.

Det er bare til å ta dette forumet som eksempel. Hvor mange ManUfolk kommer inn her for å belære oss om noe som helst? Enda færre som kommer innom her for å fortelle oss at vi er en liten klubb, er dårlige supportere, har ikke noe historie og at Drogba er en diver.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 23 Jan, 2015 17:42 
Brukerens avatar

Har vi noen av dem etter at Minostrad forsvant da? :-P

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 23 Jan, 2015 17:52 
Brukerens avatar

Liverpool-supporterne er i en egen klasse. Negativ klasse. Kjenner også få diehard United-fans.

Det er som følge av vår suksess, kommet en haug med supportere her (som ellers ville fulgt United eller City i dag(om vi ikke hadde hatt suksess). En stor andel av disse er nok i samme skala som United-supporterne.

Men aldri i verden om vi kan sammenlignes med de latterlige Liverpool-supporterne.

Og jeg skjønner heller ikke hva som er galt med å klage og være skuffet over at man ikke får se sitt elskede lag spille. Det er jo heller et tegn på engasjement, som er positivt. Hadde vel heller vært verre om man var likegyldig og f.eks. ikke prioriterte å følge kampene(les; United-supportere). Det er et godt poeng at vi tross alt lever i 2015 hvor dette er en helt annen tid enn på 80- og 90-tallet hvor man ikke var like priveligerte som i dag. Personlig synes jeg det er artig å høre kampene på radio, ennå mer artig å se kampene på tv og artigst å se kampene live på stadion.

Synes også moderatorene i stor grad luker ut kvisete og useriøse innlegg(fra det jeg antar er folk som ikke har startet på videregående skole).

Chelsea run, Chelsea run, Chelsea run from NO-ONE!

Ingen vits å diskutere med en kommunist!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Mai, 2015 12:51 
Brukerens avatar

Spørsmålet er vel heller slik: Er vi ikke supportere nettopp fordi vi har et forventningsnivå som er skyhøyt, klager når ting ikke går som forventet, kritiserer alt som kan kritiseres til tider, leter etter positive halmstrå andre tider, gråter og kjefter når vi går på en smell, jubler når ting går veien osv? Som Høiby sier, det handler om engasjement. Folk er nødvendigvis forskjellige og ikke alle viser engasjement på samme måte. Vi kjenner vel alle de overdrevent optimistiske poolsupporterne, de overdrevent pessimistiske spursupporterne, de overdrevent kjepphøye unitedsupporterne og de overdrevent bedrevitende arsenalsupporterne. Alt er engasjement, så kan det diskuteres i hvilken grad man foretrekker den ene eller den andre måten å vise det på.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Mai, 2015 14:20 
Brukerens avatar

Så vidt jeg kan se, er det fortsatt ingen norske medier som har hatt noen sak på Chelseas buss-parade.....
Lurer på hvordan det hadde sett ut om det var Poo.
Tv2 hadde hatt ekstra nyhetssending med en onanerende alsaker som nyhetsanker.
You'll never wank alone.

Blue is the colour

Ingen vits, å diskutere med en kommunist

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Mai, 2015 17:49 
Brukerens avatar

Heldigvis kommer vi aldri til å oppleve at Liverpool har en bussparade.

Merkelig at de ikke har stengt av gatene rundt Anfield og har tatt seg ferie(ooops alle er jo arbeidsløse) for å feire at det er 10 år siden Istanbul. Hadde vært i deres stil.

Edit: Selvsagt har de gjort det:

http://www.echoarena.com/whats-on/the-i ... ion-night/

Chelsea run, Chelsea run, Chelsea run from NO-ONE!

Ingen vits å diskutere med en kommunist!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 28 Mai, 2015 23:15 

infamousbryn24 skrev:
2. Det er 2015 og det finnes ingen verdens grunn til at kamper ikke skal gå på TV. Vi betaler faktisk månedlige summer og det skjer faktisk at laget vårt ikke blir vist direkte mer enn 1 gang på en måned. Dette tvinger oss over på ulovlige strømmesider og er virkelig kritikkverdig. Når man i tillegg kontakter TV2 for å spørre hvorfor de ikke viser utvalgte kamper når de har ledige kanaler og får som svar at kampen produseres ikke for TV når den blir lagt ut i HD-kvalitet med direktekommentering etterpå blir det hele bare for dumt. Vi ønsker bare å se laget vårt, derfor mener jeg det er betimelig å klage på et for dårlig tilbud i forhold til hvilken tidsalder vi er i. Når man ser hvilket betalingsprodukt for eksempel den amerikanske basketballigaen NBA har til og med for oss bor her i Norge blir det enda mer åpenbart hvor dårlig Premier League-tilgangen er her til lands. Har man Al Jazeera og VPN kan man se alle kampene i PL direkte.

Nå skal ikke jeg ta munnen for full, men jeg vil tro det er VELDIG lite TV 2 får gjort med et EU-vedtak som gjør at bare én 16.00-kamp kan vises. 34 av Chelseas 38 ligakamper ble sendt direkte på en TV 2-flate denne sesongen. Det er blant annet tre flere enn Tottenham - som jo har en ganske bra supporterskare i Norge. Og hvilken måned er det i år at det bare har vært én Chelsea-kamp denne sesongen?

Og det har aldri skjedd at en hel Chelsea-kamp er blitt lagt ut rett etter kampslutt. TV 2 sender ALLE kamper de får tak og har krav på gjennom rettighetsavtaler. Det er helt greit å være kritisk til den jobben TV 2 gjør, men halvsannheter kan du spare deg for.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 28 Mai, 2015 23:50 
Brukerens avatar

Det er jo ikke et direkte EU-vedtak, det er noe Premier League har gjort fordi britiske puber kjøpte billige parabolkort fra Tyrkia, men de kunne bare begrense det i EU. Som sagt får man alle kamper med Al Jazeera, som koster under ca 800kr i året!

Og jo, modellen for visning av europeisk fotball er helt uholdbar. Se på pakkene man får kjøpt av amerikansk sport, der kan du se alle kamper live og i opptak når du vil. Europeisk fotball ligger en generasjon bak dette.

Jeg er ikke forbøyd før vi får et produkt der jeg kan se alle ligakampene live og i opptak når jeg selv vil.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 29 Mai, 2015 15:12 
Brukerens avatar

Det er klart at her har tv-selskaper som TV2 vært for feige, men i realiteten er det vanskelig å få gjort noe om ikke alle trår til. Det er rett og slett for mye etterspørsel, og som tallene viser - det er ikke ferre som abonnerer selv om prisene har steget og kvaliteten på produktet falt, men tvert i mot. Hadde det ikke vært noen kanaler som kjøpte rettighetene grunnet vedtaket, så hadde det aldri blitt gjort. Enkelt og greit. TV2, alene, hadde ikke utgjort noen forskjell. Det blir litt som kildesortering. Alle må dra i samme retning om det skal ha noen effekt. Hvis muligheten for å vise en kamp var der, så tror jeg de hadde gjort det. TV2 er ikke tjent ved å la være.

Det er klart det er dyrt med Premier League, men det koster jo sånn sett mer å dra på kino med fruen to ganger i måneden. Måler man det opp mot underholdningsverdi så blir det, for meg, en liten pris å betale.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: