Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 05:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 60 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Christensen vs Luiz
InnleggSkrevet: Tir 23 Okt, 2018 13:17 
Brukerens avatar

Denne fortjener en egen tråd.

Det har begynt å boble litt på ryktefronten om at Christensen er på vei bort i fra klubben. Faren, som også er agenten, til Christensen bekrefter at det ikke er aktuelt å sitte på benken i Chelsea.

Christensen kommer dog til å bli en dyr mann dersom han skifter beite, da han signerte ny kontrakt med klubben tidligere i år.

Dilemmaet klubben og Sarri står ovenfor hvordan man skal håndtere en voksende frustrasjon i Christensen-leiren sett opp mot en foretrukket "loose canon" og aldrende David Luiz. Hva vil være det beste på litt lengre sikt?

You have now read this.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Christensen vs Luiz
InnleggSkrevet: Tir 23 Okt, 2018 14:40 
Brukerens avatar
Site Admin

Det er jo sånn at managerne forlanger dobbel oppdekning i alle posisjoner. Da har jeg også veldig stor forståelse for at spillerne blir frustrerte når manager ikke roterer i laget, og det er ikke antydning til konkuranse om plassene. Dette er ikke bare et problem under Sarri, men Mourinho og Conte også.

Christensen er veldig nære å dytte Luiz og Rudiger ut av laget. Da er jo dette noe som også bør reflekteres i spilletid. Christensen er en veldig anvennelig spiller, og kan absolutt brukes mer enn han gjør idag (høyreback, midtbane). Et kjedelig scenario er at han forsvinner for småpenger og vi kjøper en dyr erstatter som viser seg å ikke fungere.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 23 Okt, 2018 16:56 
Brukerens avatar

Jeg vet ikke hva som er skjedd med Christensen. Tror han ble redd og usikker etter noen flauser andre delen av fjorsesongen. Jeg driter i hva faren hans sier. Han er ikke i nærheten av å ta plassen til Luiz. Han får trene, se og lære så kanskje han er klar for mer spill neste sesong. Nå er jeg en av de som mener Luiz i form er world class, så det skal litt til å sette han ut. Luiz har vist de siste kampene han virkelig nærmer seg det nivået. Rudiger sier også han lærer veldig mye av Luiz, han er vandt med å spille med folk på sin egen alder.
Vi kan fortsatt få 2 - 3 år med luiz på topp. Forsvar er en ting men de presise langpassingene, skuddet og ikke minst hvor målfarlig han er kan bare Christensen per i dag drømme om. Det er rett å slett unikt for en midtstopper. Sist men ikke minst er han en leder, en du vil ha med deg i krigen. Det vil jeg heller ikke si om Christensen.
Hyggelig at Christensen er Dansk, men jeg er faktisk i tvil om han er fremtiden for Chelsea. Han blir aldri noen ny Terry. Det er helt sikkert.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 23 Okt, 2018 21:25 

100% enig med nikosidis

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 24 Okt, 2018 13:58 
Brukerens avatar

Og midt opp i det hele blir vi stadig linket til Rugani. Jeg vet ikke hvor mye hold det er i disse ryktene, men de har dukket opp jevnt og trutt siden august mnd.

http://www.insidefutbol.com/2018/10/24/ ... re/394192/

Hva angår Christensen, så vet vi at Guardiola, som etterhvert kan betegnes som et fotballorakel, har lagt seg etter Christensen. Jeg tror vi er bedre tjent med å fase inn Christensen foran Luiz. Virker som mange har glemt hvor god og stabil AC var på sitt beste i fjor.

Samtidig har vi en formsterk Kurt Zouma på lån i Everton. Er dette enda en "aksje" vi har kjøpt billig for så å selge dyrt?

Ben, du kan gjerne endre topic til "Midtstoppersituasjonen".

You have now read this.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 24 Okt, 2018 15:37 
Brukerens avatar

Du sier "vi vet Gardiola har lagt seg etter Christensen". Har du links eller fakta angående akkurat det?

Forrige sesong, første halvdel, bar preg av et lag som sjelden slapp motstander inn på egen banehalvdel.
Skal uansett ikke ta ifra Christensen at han var meget god den tiden. Når det er sagt var han ikke noe offensivt våpen.

Det er mer utfordrende å være forsvarer under Sarri. Sånn er det i det minste nå til systemet sitter, eller fungerer bedre. Der er det åpent hvis motstander slipper gjennom. Forrige kamp Christensen spilte under Sarri var jeg ikke direkte imponert for å si det sånn!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 24 Okt, 2018 18:33 
Brukerens avatar

nikosidis skrev:
Du sier "vi vet Gardiola har lagt seg etter Christensen". Har du links eller fakta angående akkurat det?

https://www.90min.com/posts/5615998-pep ... hristensen

Christensen er relativt lik John Stones i spillestil, og jeg tror han er fullstendig kompatibel til å fungere som en spillende midtstopper. Vi så også noen ganger under Conte at han tok med seg ballen på et lite raid fremover. Pasningsfoten og auraen til Luiz har han ikke, men potensialet totalt sett mener jeg er mye høyere.

You have now read this.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 15:33 
Brukerens avatar

David Luiz har visstnok vært indirekte/direkte (Alt ettersom hvordan man ser det) skyld i 7 av 11 innslupne mål i PL så langt denne sesongen, hvor 3 av dem kom mot Spurs.

You have now read this.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 18:59 
Brukerens avatar

Likevel er det noen som sitter med den ene hånda i buksa og den andre foran øynene, mens de masturberer til denne fyren spille fotball.

Chelsea run, Chelsea run, Chelsea run from NO-ONE!

Ingen vits å diskutere med en kommunist!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 19:24 
Brukerens avatar

Hei hei hei. Sarri vet jo best. Conte også. Og Mourinho, som benket ham.

Rart hvordan det utsagnet slår sprekker når man tenker over det?

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 20:28 
Brukerens avatar

Sarri, som alle andre managere i Chelsea den tid Christensen har vært her, ønsker først og fremst å vinne kamper. Hvis han mener at Christensen har et uforløst potensial og gir en større sjanse for å vinne kamper enn Luiz/Rüdiger - hadde han ikke da startet?

Også jeg ønsker å se Christensen litt oftere, og ingenting hadde gledet meg mer enn om han hadde danket ut Luiz og festet grep om plassen. Her tror jeg dog man må være noe mer pragmatisk. Er han ikke bedre enn stopperne som starter, da må han imponere i kampene han får - og det har han ikke gjort denne sesongen, mener jeg.

I en bakre treer var han veldig solid, i en toer har han virket ubeslutsom og handlingslammet. Kan det hende at han MÅ ha en autoritær og dirigerende stopper som partner?

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 20:53 
Brukerens avatar

Tonheim skrev:
David Luiz har visstnok vært indirekte/direkte (Alt ettersom hvordan man ser det) skyld i 7 av 11 innslupne mål i PL så langt denne sesongen, hvor 3 av dem kom mot Spurs.

Chelsea trenger åpenbart forsterkninger, også¨for Luiz, men prøv å holde dette på et saklig nivå. Å påstå at Luiz var skyld i alle 3 baklengs mot Tottenham er vanvittig.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 21:12 
Brukerens avatar

Vel, det er dette «alle» påpeker i etterkant av kampen, og alt avhenger selvsagt hvordan man ser det. Det legges nok til grunn hva en «normalt god stopper» ville foretatt seg i de situasjonene i forkant av målet. Saklig nok for deg?

You have now read this.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 21:36 
Brukerens avatar

Vel, han var skyldig i minst 2 av 3. Er ikke det ille nok?

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 23:05 
Brukerens avatar

Nivået her er elendig som vanlig ja

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 28 Nov, 2018 23:08 
Brukerens avatar

RoaldAune skrev:
Nivået her er elendig som vanlig ja

Slike innlegg forpester enhver forumtråd. Fryser du i glasshuset ditt, Roald?

You have now read this.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 06:03 
Brukerens avatar

De som forpester dette Chelsea-forumet er de som driver en ufyselig hets av Chelseas spillere. For å gi det inn med skje, Luiz bør erstattes, han fungerer dårlig i en bakre 4er mot gode lag som jeg har skrevet her flere ganger denne sesongen, men derifra å gi han skylden for så og si ethvert baklengs denne sesongen er bare å fordumme situasjonen. Faktisk er virkeligheten at Chelsea mangler gode forsvare over hele linjen. Rüdiger var en katastrofe mot Tottenham. Så derfor er nivået her elendig, mest av alt blir dette anskueliggjort gjennom Høibys onanipåstand.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 08:52 
Brukerens avatar

Hvordan er det ufyselig hets å påpeke at Luiz har skyld i Kane sitt mål ved at han først lar ham skyte og deretter hopper unna skuddet mens han gjør seg så liten som mulig og skyld i Son sitt mål ved at han bare lar Son gå forbi ham helt uten problemer?

Det eneste som er ufyselig her er stopperspillet til Luiz.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 12:56 
Brukerens avatar
Moderator

ʜɪsʀɪᴇɴ | ᴅʀᴀᴋᴛᴇʀ
ᴠɪᴋᴀɴ
ʀ ʙʟ sɪɴ 21. ɪ 2008

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 15:50 
Brukerens avatar

Se her ja, her kommer Vikan med hva jeg mener er ufyselig hetsing av Luiz. Den twittermeldingen er ikke fra en Chelseasupporter og det presenteres som en slags sannhet. Den er selvsagt riv rav ruskende gal. Det er ikke noe nytt at jeg mener flere her har behov i kursing i hva det burde innebære å holde med Chelsea. Ellers merker jeg meg at det noen her som tror at Luiz spiller venstre back og ikke midtstopper i deler av en kamp.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 16:20 
Brukerens avatar
Moderator

Så du mener jeg kommer med ufyselig hetsing av din elskede David Luiz ved å presentere fakta?

Her har du en twitter-melding fra en "Chelsea-supporter":

Mener du fortsatt at det ikke er "en slags sannhet"? Video er tilogmed inkludert i tweeten for å styrke det faktum.

ʜɪsʀɪᴇɴ | ᴅʀᴀᴋᴛᴇʀ
ᴠɪᴋᴀɴ
ʀ ʙʟ sɪɴ 21. ɪ 2008

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 19:10 

Luiz er jo direkte skyld i mange av målene vi slipper inn. Han er blitt en passiv og feig forsvarsspiller, som kontrast til det han var før han dro til PSG.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 19:26 
Brukerens avatar

RoaldAune skrev:
Se her ja, her kommer Vikan med hva jeg mener er ufyselig hetsing av Luiz. Den twittermeldingen er ikke fra en Chelseasupporter og det presenteres som en slags sannhet. Den er selvsagt riv rav ruskende gal. Det er ikke noe nytt at jeg mener flere her har behov i kursing i hva det burde innebære å holde med Chelsea. Ellers merker jeg meg at det noen her som tror at Luiz spiller venstre back og ikke midtstopper i deler av en kamp.

Hva du mener det burde innebære å holde med Chelsea er totalt irrelevant for oss andre. Selv om du selv tror du er selveste Solguden er du, heldigvis, langt der i fra.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 21:27 
Brukerens avatar

infamousbryn24 skrev:
RoaldAune skrev:

Hva du mener det burde innebære å holde med Chelsea er totalt irrelevant for oss andre. Selv om du selv tror du er selveste Solguden er du, heldigvis, langt der i fra.

Nåja, glem ikke at initialene til Roald er nettopp RA.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 29 Nov, 2018 21:32 
Brukerens avatar

Herlig med humor her nå AtotheK, jeg humrer :)

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 60 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: