Dato/klokkeslett: Ons 20 Nov, 2019 15:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 76 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: [#33] Emerson Palmieri
InnleggSkrevet: Ons 31 Jan, 2018 12:57 
Brukerens avatar

Alle visste jo at "hypen" rundt Matic de første ukene kom til å avta. Det betyr dog ikke at han har vært dårlig for United. I kampene de har "parkert bussen" har han vært veldig god. Selv om du åpenbart mener at salget ikke var noe dumt for oss kan du umulig mene at Matic ikke har styrket United? Her kan vi også dra inn Uniteds tabellposisjon i år kontra i fjor :wink:

At Cech ikke har prestert som Arsenal håpet (spesielt i det siste) kan det være mange grunner til. Fotballen Arsenal spiller (i likhet med Liverpool) gjør ting vanskeligere for forsvaret og keeper. Er heller ikke lett å gå fra spille bak Terry hele sin karriere til å plutselig spille bak Holding og Chambers. Samtidig som han begynner å dra på årene.

Dessuten har du jo nå diskutert for det jeg hovedsakelig sa og mente. Klubben har aldri holdt tilbake å "hjelpe" en konkurrent hvis det er av egen fortjeneste. Selge Matic for penger -> "hjelpe" United og nå leie ut Batsu for at vi skal få Giroud -> "hjelpe" Arsenal med å få Aubameyang. I hvilken grad Matic/Cech/Sturridge osv har vært til hjelp for kjøpende klubb får vi bare være enig i å være uenige om.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 20 Apr, 2018 13:56 
Brukerens avatar

Vi får håpe at Emerson spiller VB resten av sesongen. Vi trenger fart, bredde og innlegg fra den posisjonen, ikke en treg spiller som står på sekstenmeteren og tetter til kanalene.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 20 Apr, 2018 15:59 
Brukerens avatar

Merkelig at Conte ikke har foretrukket Emerson foran Alonso i år, spesielt med tanke på at han minner veldig om Alx Sandro i stilen, selv om han selvsagt ikke er helt der enda.

You have now read this.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 20 Apr, 2018 16:31 
Brukerens avatar

Jeg likte godt det jeg så av Palmieri under gårsdagens kamp. Det var selvsagt noe småplukk som forhåpentligvis lukes bort med mer kamptrening og erfaring. Et par situasjoner hvor det var usikkerhet blandt hvem som skulle følge mann mellom Rüdiger og ham. Situasjoner hvor han kunne angrepet rommet mer. Det siste kan være påvirket av Contes taktikk. Teknisk solid spiller, dog veldig énbent. Bruker utelukkende høyrefoten til å stå på, noe lik Ashley Cole. Fantastiske innlegg som ble slått i bue akkurat utagbart for keeper - DET er en sjelden kvalitet blandt våre vingbacker. Hver gang han slo inn satt jeg med følelsen av at det kunne blitt farlig.

Det som imponerte meg mest var dog hvor komfortabel han virket på ballen. Han slår meg som en komplett vingback, og det mener jeg vi har manglet i laget. Han er nok ikke i nærheten av å ha venstreslegga til Alonso, så jeg tviler på at vi ser like mange mål fra ham, men likevel tror jeg, om han fortsetter å prestere slik, at han kommer til å prege spillet både defensivt og offensivt.

Mon tro om han ble tatt av noe tidlig fordi Conte mente at han bestod ildprøven og derfor sparer ham til neste kamp?

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 20 Apr, 2018 17:12 
Brukerens avatar

Før skaden var jo Emerson visstnok sett ut som Sandros erstatter i Juve.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 20 Apr, 2018 17:18 
Brukerens avatar

Statistikken hans var, før skaden, også på høyde med Sandros. Det hadde vært fantastisk om han kom opp på nivået som statistikken hans tilsier.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 01 Sep, 2018 15:23 
Brukerens avatar

Hvor er egentlig Emerson? Han er ikke engang på benken og heller ikke skadet.

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 01 Sep, 2018 15:54 

Ikke så merkelig egentlig, han viste ingenting i treningskampene som burde få Sarri til å se på ham som en mulig erstatter for Alonso

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 09 Jun, 2019 14:34 
Brukerens avatar

I sin første start for Italia er han kåret til banens beste spiller https://www.calciomercato.com/en/news/e ... e-to-90728

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2019 17:41 
Brukerens avatar

Noen som har litt info om skaden han pådrog seg under landskampen??

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2019 22:52 
Brukerens avatar

Ikke alvorlig, spiller muligens lørdag

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 10:08 

Emerson er på Sarri og Juventus sin ønskeliste kommende overgangsvindu. Spilleren takket nei (bekreftet) til muligheten får en overgang i sommer da han selv mente det kom for brått på.

Italiener ut og engelskmann inn?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 11:03 
Brukerens avatar

Hvem skal inn? Chilwell, som er dårligere enn Emerson, til tross for rikelig med spilletid forrige sesong?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 14:36 

infamousbryn24 skrev:
Hvem skal inn? Chilwell, som er dårligere enn Emerson, til tross for rikelig med spilletid forrige sesong?

Hvem inn? Jeg aner ikke!

Forstår at mange her inne rater Emerson høyt, mine tanker om det er at de mulig er litt "farget" av Alonso motviljen etter en lang run med dårlige prestasjoner tilbake i vinter? Emerson har det Alonso mangler og motsatt, skulle gjerne hatt en VB som kombinerte begges egenskaper. Alonso sin rå frekkhet og duell kraft kombinert med Emersons fart og solide spill en mot en, tror den kombo'n ender i en Andrew Robertson :-)

Tror vi alle er enige om at vi trenger "noe" mer på VB, Om Chilwell er løsningen er jeg usikker på, jeg er derimot ikke usikker på om Chelsea er seriøs i sin interesse for Chilwell. Tror det har en sammenheng med at våre unge som potensielt kan komme inn enda er en sesong eller to unna, samt det at Juventus og Sarri offisielt er ute etter Emerson ( Tenker Marina sier £70m og vi har en handel, som et takk for sist). Og ikke minst det at Alonso ønsker spill regelmessig og at det er reell interesse fra Spania. Sarri ønsker Emerson inn som et alternativ til Alex Sandro.

En av dem tror jeg drar til sommeren, og da må noen inn.

Sist endret av CFC6Times den Søn 13 Okt, 2019 20:55, endret 1 gang

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 17:38 
Brukerens avatar

Alle er ikke enige nei, Emerson er bedre enn noe alternativ. Og han drar ikke til sommeren.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 18:14 
Brukerens avatar

Emerson er bedre enn noe alternativ, men jeg er veldig enig i at vi trenger noe mer på VB.. Vi trenger en som kan utfordre Emerson om plassen, det er ikke Alonso i nærheten av å gjøre. Enkelte virker å være storfornøyde med Alonso som backup, men jeg mener at det er spinnvilt å sitte med en ren backup som har 1mill i uka og som mangler det meste av entusiasme, glød og vinnervilje som virker å være Chelsea 19/20 sin styrke! Det er virkelig ikke positivt heller at vi må legge om formasjon/system for at han skal spille.

Er Chilwell løsningen? Hadde gledelig tatt han imot, men jeg mener vi må styre unna pga den høye summen og det faktum at han ikke er bedre enn Emerson.. Da finnes det mange bedre løsninger til en billigere pris. Telles, Gaya, Grimaldo burde være høyaktuelle. Egentlig er jeg sterkt imot kjøp av squadplayere, men om vi henter et ungt stortalent som kan kjempe seg inn så er jeg fornøyd med tanke på nivået til Emerson. Maatsen trenger noen år med utlån før han er i nærheten. Atletico hentet Renan Lodi på 21år for 15£m fra Brazil, der traff de blink! Noe sånn kunne være spennede.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 20:13 

RoaldAune skrev:
Alle er ikke enige nei, Emerson er bedre enn noe alternativ. Og han drar ikke til sommeren.

Jo, "alle" er enige i at vi på VB må forsterke! Med det forbehold om at jeg vitterlig forstår hva jeg leser her inne.

Emerson bedre enn noe alternativ? Wow... jeg har åpenbart misset en hel haug med kamper han (ikke) har spilt for Chelsea. 20 kamper i PL totalt 29 kamper i alle turneringer, hvor mange mål og ass? I know, do you?

Flott at vi har Emerson!!!!!! Men vær nå snill å ikke gjør ham til noe han ikke er.

Average and far from it.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 21:19 
Brukerens avatar

Nei alle er ikke enige om at vi trenger å forsterke på vb, Emerson og Maatsen er mer enn gode nok og i tillegg Alonso.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 21:45 

Premier League Record

Emerson
Appearances 20
Goals 0
Assists 1
Clean sheets 3

Alonso
Appearances 125
Goals 16
Assists 12
Clean sheets 48

"Emerson er bedre enn noe alternativ"... Roald, Jeg vet at du forkaster enhver henvisning til stats, spesielt når de taler imot din religion. Denne over underbygger faktum at Emerson er ordinær.

Maatsen kan bli til noe, inntil det potensielt skjer må vi forsterke på VB.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Okt, 2019 23:21 
Brukerens avatar

Vi lar Emerson avgjøre dette utover i sesongen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 14 Okt, 2019 12:02 

Nu er det vel relevant Alonso spilte vingback i Contes 5-backslinje. Jeg har sansen for Emerson.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 15 Okt, 2019 03:43 

CFC6times, den statistikken har vel lite å si i all den tid Alonso og Emerson har blitt brukt i to vidt forskjellige formasjoner. Alonso er en meget god ving-back, men en under snittet defensiv en. Emerson har vært mindre imponerende offensivt, men har stengt av høyresiden til det angripende laget.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 15 Okt, 2019 09:09 

AndreasN; Det sies at det fantes tre former for løgn - ren løgn, fordømt løgn og pokkers statistikk :-)

Enig med deg i det du fremhever om forskjellene (vi får) i dem.

Stats for Emerson ble motivert av utsagn som "Emerson er bedre enn noe alternativ". For meg er han en høyst ordinær VB.

Jeg tok med Alonso sine stats som tross alle sine svakheter i form er en spiller med X- faktor. Dessverre er han mye for ujevn i sine prestasjoner men i sum undervurdert.

La meg si det slik, mot lag som City og LFC hadde jeg glatt brukt Emerson. Begge i form gir Lampard mulighet til å utnytte egenskapene avhengig av forventet kampforløp.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 15 Okt, 2019 13:48 
Brukerens avatar

For min del så har starten på denne sesongen endret min mening om hvor god Emerson faktisk er, noe jeg tror gjelder for flere her inne? Emerson sine første kamper før skaden var på et skyhøyt nivå, noe også omtaler etter kampene og på forumet her viser. Emerson har tatt steget og om han fortsetter slik hele sesongen så skal jeg love at han blir sett på som en av de beste backene i verden.

La denne mannen få full tillit slik som han gjør under Lampard og kamper hver uke så får vi endelig se hvor god han kan være!

CFC6times: At du drar fram statsene der blir rett og slett for dumt når du selv vet hvor missvisende det kan være pga formasjon, tidligere spillestil etc.. Alle vet at Emerson er laaaaangt bedre enn Alonso defansivt og du antyder det selv, men ifølge logikken din så burde jo Alonso spille mot topplagene. Håper ikke du drar opp stats på Kovacic i framtiden :lol: Jeg digger Kovacic nemlig, men om vi skal bedømme han utifra statsene så kan vi vell lure på om fotball i det hele tatt er idretten for han.

X-faktoren du snakker om til Alonso må være den friheten han tar seg med å gi seg selv fri rolle.. Så har vi jo den byrden med at Alonso krever at han skal ta frispark fordi han scoret på det for x antall sesonger siden. For min del så er Emerson langt bedre defansivt OG offansivt. Emerson gir oss en langt bedre flyt i det offanisve da vi kan ha mye høyere tempo og vi har også en back som faktisk kan utfordre 1v1 istedenfor å slå en støttepasning.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 15 Okt, 2019 15:55 

special one skrev:
men ifølge logikken din så burde jo Alonso spille mot topplagene. Håper ikke du drar opp stats på Kovacic i framtiden :lol: Jeg digger Kovacic nemlig, men om vi skal bedømme han utifra statsene så kan vi vell lure på om fotball i det hele tatt er idretten for han.

X-faktoren du snakker om til Alonso må være den friheten han tar seg med å gi seg selv fri rolle.. Så har vi jo den byrden med at Alonso krever at han skal ta frispark fordi han scoret på det for x antall sesonger siden. For min del så er Emerson langt bedre defansivt OG offansivt. Emerson gir oss en langt bedre flyt i det offanisve da vi kan ha mye høyere tempo og vi har også en back som faktisk kan utfordre 1v1 istedenfor å slå en støttepasning.

Ifølge hva jeg har skrevet i tråden så er vel min logikk at jeg ikke er overbevist om hverken den ene eller den andre. Som tydelig påpekt mener jeg vi trenger å forsterke den plassen til sommeren.

Utelukkende positivt herfra om Emerson gjennom sesongen gjør VB plassen til sin. Men verdensklasse??? Gud bedre så lei jeg er av ordene - Verdens klasse!

Slapp av. Pt er Kovacic, Jorginho og Kante udiskutable.

For å låne en ofte brukt formulering fra deg - Morsomt at du mener Alonso tar seg frihet og gir seg selv en fri rolle i laget. Like morsomt er det når du helt seriøst hevder at han grunnet et mål for maaaange år siden krever å få ta frisparkene. Du har skrevet dette mer enn èn gang tidligere.

Noe sier meg at Alonso ikke er i posisjon til å ta seg friheter eller kreve noe som helst. Derimot tror jeg han gjør det han får beskjed om!

Alonso er ingen favoritt her! Jeg prøver å nyansere bilde av ham og påpeker med rette at i form er han dødelig effektiv, 2 ass så langt i PL sesongen (og det er ikke på Fantasy jeg har hentet den stats'n) :-)

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 76 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: