Dato/klokkeslett: Fre 24 Jan, 2020 00:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 139 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: [#7] N'Golo Kanté
InnleggSkrevet: Fre 18 Mar, 2016 15:52 
Brukerens avatar
Styremedlem

Kanskje får du ønsket ditt oppfylt Roald :)

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... er-7577664

Avlogget
 Innleggets emne: Re: (rykte) N`Golo Kante
InnleggSkrevet: Tir 29 Mar, 2016 18:18 
Brukerens avatar

Er ikke meg imot for å si det mildt. Matic eller Mikel ut og han inn vil uten tvil være en stor forbedring i klubben

Pålogget
InnleggSkrevet: Man 04 Apr, 2016 19:51 
Brukerens avatar

For et beist av en spiller... Har sett en del av ham denne sesongen, og jeg blir sjeleglad om han signerer. Han er som en ny og bedre utgave av Makelele, hvor forskjellen er at han faktisk har noe å bidra med fremover på banen.

Med Kante inn, sammen med en god stopper (Conte har tenkt å spille med tre, så muligens vi behøver to...) så er dette grepene vi behøver for å komme inn blant topp fire igjen.

Men jeg tviler i grunnen på at Kante ønsker å gå til en klubb som (sannsynligvis) ikke engang spiller i Europa, etter å ha vist sine sanne farger i Leicester-drakta denne sesongen (og spilt seg inn på det franske landslaget).

Kante er hjertet i Leicester, og etter min mening hovedårsaken til at laget ble transformert fra å være en nedrykkskanditat til å (kanskje, kanskje) plukke ligatittelen (noe som vil være helt sjukt). Sammen med Mahrez, Vardy og forsvaret (Hei, Huth). Og Ranieri da.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 04 Apr, 2016 20:11 
Brukerens avatar

Conte er veldig tilpasningsdyktig med taktikk og formasjon. Det er ikke sikkert at vi vil se 3 stoppere i Chelsea. Uavhengig av det, så tror jeg uansett at han ønsker en god midtstopper inn.

Kante har vært et monster for Leicester denne sesongen. En åpenbaring, og man må jo rett og slett bare stille seg spørrende til hva resten av fotballeuropa har holdt på med når en slik spiller er tilgjengelig for £5.6 millioner. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at slike signeringer har forekommet tidligere, og hvor spillere har overprestert for deretter å falle ned på et nivå som ikke tilsier internasjonal anerkjennelse og lovord. Det er vanskelig å si hvordan Leicester-spillerne stiller seg til kommende sesong. Det vil være plent absurd om de vinner ligaen, men samtidig hadde nok jeg som hypotetisk spiller av Leicester tenkt at dette neppe vil forekomme igjen. En klubb som Chelsea vil alltid være med i toppsjiktet. Én av årsakene til at Leicester, tilsynelatende, cruiser inn til ligatittelen er at klubber som Chelsea, Manchester United og Manchester City har underprestert stort - og jeg forventer at disse tre kommer til å bruke mye, mye penger i sommer. Det er også noe jeg hadde hatt i bakhodet som Leicester-spiller.

Jeg tror at Leicester-eventyret omsider tar slutt, og jeg tror det vil skje neste sesong, men det gjenstår å se. De ønsker nok å tviholde på spillerne sine for å unngå en kortvarig sportslig suksess. Én ting er hvert fall sikkert, og det er at Leicester-spillerne blir ufattelig dyre, med mindre de har utkjøpsklausuler.

Et annet alternativ er kanskje Romas Nainggolan. Et skikkelig rivjern på midtbanen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 04 Apr, 2016 20:33 
Brukerens avatar

Det snakkes om minst 35M euro for Radja også, så han blir ikke et billig alternativ!

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Apr, 2016 00:26 
Brukerens avatar

Naingollan 27år, uprøvd i PL - Sum ca 30£m.

Kante 24år, klasse i PL - Sum ???? Ikke noe mer enn det vi må betale for Naingollan.

Håper vi signerer Kante!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 21 Apr, 2016 05:46 
Brukerens avatar

etter å ha sett dei siste kampene så håper jeg enda mer at Chelsea klarer å signere Kante.

Greit nok at leicester vil spille i CL neste sesong men nå har Kante en sjanse til å skrive en stor kontrakt med en klubb som garantert vil gi han mye mer fremover.

Han er helt fantastisk både fremover og bakover på banen mangler bare mer målteft til å bli en komplett midtbane spiller

Pålogget
InnleggSkrevet: Fre 22 Apr, 2016 12:45 

Jeg har også latt meg imponere av Kante. Jeg er også imponert over Nainggolan, og mener vi definitivt bør få en spiller som de to nevnte.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 22 Apr, 2016 16:40 
Brukerens avatar

special one skrev:
Naingollan 27år, uprøvd i PL - Sum ca 30£m.

Kante 24år, klasse i PL - Sum ???? Ikke noe mer enn det vi må betale for Naingollan.

Håper vi signerer Kante!

Tror de fleste av oss ønsker det, men samtidig befinner vi oss ikke i en tilsvarende posisjon som for 6-7 sesonger siden da vi kunne presse andre interessenter ut pga våre økonomiske muskler. Kante signerte en 4-årig kontrakt med Leicester i sommer, og de kommer etter alt å dømme til å vinne ligaen. Champions League spill og forsterkninger venter neste sesong - hvorfor velge oss? Og hvorfor skulle Leicester ønske å selge? Med mindre han har en klausul i kontrakten så ser jeg ikke hvordan det er mulig å hente deres viktigste spiller for £30 millioner.

Tror det er langt større mulighet for å hente Nainggolan, og det er også en meget god spiller - noe han har vist i Serie A og på landslaget. Ikke et dårlig alternativ til Kante, og en sårt tiltrengt spillertype i laget vårt. En hybrid av Mikel og Matic, med et større snev av offensive bidrag.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 24 Apr, 2016 20:52 
Brukerens avatar

Hva er det som får folk til å tro at Kante vil til Chelsea? Leicester vinner ligaen, han er en helt der, skal spille CL..... Leicester har masse penger, så de kommer nok til å signere nye fete kontrakter på gutta etter sesongen. Når det skal sies så syntes jeg det er et godt poeng at spillere kan falle sammen. Hva syntes dere om Hazard i år f.eks? At han har gode kvaliteter er det ingen tvil om, men i det det butter for Leicester så er jeg interessert i å se hva som bor i gutta. Jeg har sett ganske mange kamper så sent som i fjor hvor wes morgan og Huth var to vandrende katastrofer. Så ting snur fort i fotball. Kunne faktisk tenkt meg Drinkwater. Han er 1 år yngre enn naingollan og har debutert for det engelske landslaget nylig.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 07 Jun, 2016 09:31 

Det som får folk til å tru at kante vil til chelsea er ting som:
* kan 3 dobble lønna
*mye bedre klubb (muligheter for fler trofeer
*alt det leicster i utgangspunkte ikke har. ja de vant i år men der stopper det, selvfølgelig

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 07 Jun, 2016 14:04 
Brukerens avatar

Han får vell akuratt samme tilbudet fra andre klubber… Og de har vell CL som han har poengtert i vært bidige intervju at gleder seg til.

Det store spørsmålet er hvor han faktisk vil bo, hvilke lagkompiser etc ;) Vi har heldigvis en stor skare av fransktalende spillere :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 07 Jun, 2016 17:11 
Brukerens avatar

Chris skrev:
Det som får folk til å tru at kante vil til chelsea er ting som:
* kan 3 dobble lønna
*mye bedre klubb (muligheter for fler trofeer
*alt det leicster i utgangspunkte ikke har. ja de vant i år men der stopper det, selvfølgelig

Enhver toppklubb i europa har mulighet til å innfri de samme punktene du lister over, og samtidig friste med europaspill. Chelsea er langt, langt unna førersete i en eventuell overgang. Det er heller ingen selvfølge at et Leicester med store pengesummer ikke klarer å prestere bra i kommende sesong. Det er heller ingen selvfølge at Chelsea klarer å prestere bra i kommende sesong. Jeg takker ja til Kanté any day, men det slår meg bare ikke som et logisk valg OM han velger å dra fra Leicester. Krysser alt som krysses kan for at han kommer til oss.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 07 Jun, 2016 21:21 

Vi må fortsatt huske på at han har hatt EN god sesong og vise til ikke at jeg tror han er one season wonder ,men det må tas i betrakting

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 07 Jun, 2016 23:37 
Brukerens avatar

Og spesielt mtp at Leicester kun har prestert i én sesong burde vi ta hvor god han er med en klype salt. For 20M pund er det dog verdt å ta sjansen!

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 10 Jun, 2016 22:25 
Brukerens avatar

Regner med at samtlige av dere slutter å snakke om en god sesong nå! Slik som Kante spiller nå og prisen er 20£m i dagens marked så er dette en NO BRAINER! Satan for en fantastisk spiller.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 11 Jun, 2016 13:46 
Brukerens avatar

Fremdeles kun spilt bra i én sesong. :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 11 Jun, 2016 15:43 
Brukerens avatar

Din kødd Bernt ;)

20£m for en ny Makelele som vi itillegg kan ha i en lang tid, nå må styret gjøre maksimalt for å få tak i han!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 11 Jun, 2016 16:57 
Brukerens avatar

Hadde selvsagt elsket Kanté, og spesielt til en så ubetydelig sum sett i øyne av dagens fotball.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 11 Jun, 2016 19:22 
Brukerens avatar
Site Admin

Tipper at prisen vil stige mye om han gjør et bra VM. Med tanke på at Ramires gikk for £25 mill, så kan prisen på Kante fort stige mye om det er flere interesserte. Med historien til Kante, vil jeg tro det betyr ekstra mye for han å få sin første sesong i CL.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 11 Jun, 2016 20:24 
Brukerens avatar

Ben skrev:
Tipper at prisen vil stige mye om han gjør et bra VM. Med tanke på at Ramires gikk for £25 mill, så kan prisen på Kante fort stige mye om det er flere interesserte. Med historien til Kante, vil jeg tro det betyr ekstra mye for han å få sin første sesong i CL.

Med tanke på at det meldes at han har en KLAUSUL i kontrakten sin om at han kan gå viss det kommer et bud på 20£m, så vil det være ufattelig dumt å by mere enn det :P

Det vil være utrolig bra å gå 5£m i pluss etter å erstatte Ramires med Kante :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 11 Jun, 2016 22:14 
Brukerens avatar

Jeg skjønner ikke dette med klausulen, er det slik at Kante selv bestemmer om han vil til klubben som byr eller ei om noen utløser den?

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 11 Jun, 2016 23:34 
Brukerens avatar

Hva er det du ikke skjønner? :P

Om det er en klausul så er klubben nødt til å godta budet om det matcher summen… Deretter er det opp til Kante om han vil dra. Spilleren bestemmer alt selv. Tror du Messi hadde spilt i Barcelona om det bare hadde vært å matche klausulen :P

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 12 Jun, 2016 01:02 
Brukerens avatar

Slik jeg har forstått det, så er det ikke så enkelt, heller. Det er spilleren selv som må utløse klausulen, så i realiteten blir det langt dyrer enn hva utkjøpsklausulen tilsier da det foreligger en god del skatter når en klubb må betale summer "gjennom" spilleren. Tror skatten lyder ca 40%? Forutsett at det gjøres, så står spilleren fritt til å velge hvorvidt han ønsker å skrive under på en kontrakt med sin potensielle nye arbeidsgiver.

Det hadde vært spennende å være en flue på veggen hos agenten til Kanté. Jeg antar det er ganske mange klubber som ligger langflate etter ham.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 12 Jun, 2016 11:35 
Brukerens avatar

Tenker du ikke på hvordan det fungerer i Spania nå? For i Spania fungerer det akkuratt slik.. Gudene vet hva Man U måtte betale for Herrera og hva City må betale for Laporte når den handelen blir gjort :P Bilbao er igjen særegen på å ikke slippe spillere utenom klausulen..

Leser litt rundt nå og det ser ikke ut som at dette skal være tilfelle i England, men tiden vil vise ;)

Uansett om dette skulle være tilfellet så har vell Leicester som klubb skjønn nok til å ikke hindre spilleren om de har en avtale i kontrakten på 20£m ?

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 139 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: