Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 03:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Mangelen på svar når pre-season starter
InnleggSkrevet: Fre 07 Jun, 2019 17:37 

Noen ganger skulle man tro at Chelsea ser på det som litt ekstra spenning i hverdagen å starte pre-season i kaos. Der man har flere spørsmål, enn svar. I fjor sparket man Conte og så brukte man altfor lang tid på å få på plass Sarri. Den nye manageren skulle så bli kjent med nye spillere og få dem til å forstå spillestil etc. før sesongstart.

I år tegner det seg til å bli samme leksa igjen. Manageren skal kanskje forlate klubben. Den største stjernen skal mest sannsynlig selges. Klubben kan mest sannsynlig ikke handle inn spillere. Spillerne drar på ferie og vet ikke hva som venter dem når de kommer tilbake.

Det jeg virkelig gjerne skulle visst er hvorfor alle ting drøyer så utrolig lenge når alle kan være enigei at det er fordelaktig å starte pre-season med spillerne som skal spille kommende sesong, med en manager som har gjort klar planene i løpet av sommeren? En ting er at det plutselig kommer inn et altfor godt bud på en spiller og klubben må hive seg rundt, eller en manager overraskende slenger inn sin oppsigelse. Men her snakker vi om omstendigheter som ikke kommer som noen overraskelse.

Den gangen klubben ville ha et svar på om Hazard ville dra og klubben godkjente dette, så burde Chelsea umiddelbart begynt forhandlingene med Real slik at handelen var i boks FØR ferien. Da kunne Chelsea gått inn for fullt med å legge planene uten ham. Hvis Sarri har sagt ifra at han vil dra, så burde Chelsea funnet erstatteren FØR ferien.

Jeg vet at det er mye penger i spill og at det er andre klubber og omstendigheter som må taes hensyn til, men mitt inntrykk er at Chelsea er klubben som er oftest på etterskudd. Og jeg forstår ikke at det skal være mulig å være det såpass ofte i en så stor klubb!

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Mangelen på svar når pre-season starter
InnleggSkrevet: Fre 07 Jun, 2019 20:24 
Brukerens avatar
Site Admin

Angående Sarri og Hazard så forstår jeg at det er kompliserte saker, der det dreier seg om store pengesummer. Chelsea ønsker ikke å drive noe veldedighet ovenfor Real Madrid og Juventus. Jeg antar at Chelsea har en viss interesse i å beholde Sarri siden dette drøyer ut, og vil helst ikke selge Hazard om klubben ikke får en ordentlig pengesum.

Nå blir jo Petr Cech nyansatt sportsdirektør i Chelsea, og han behøver å få litt tid på seg. En sportsdirektør skal sørge for de lange linjene i klubben, og da blir det litt motstridende å forhaste seg før spillerne drar på sommerferie.

Jeg er enig med deg Tommy i at det er veldig mye som skal gå i orden før sesongstart, og det ser allerede nå ut til at vi havner på etterskudd. Jeg tror egentlig at det er en stor fordel om Sarri blir, siden situasjonen rundt klubben er så uavklart. Om det viser seg at vi får handle på dette orvergangsmarkedet, vil Roman styrke stallen med tanke på Champions League. Med ny manager blir det en voldsom omstilling.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: