Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 04:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 165 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste

Hva er et akseptabelt resultat mot City?
Tre poeng. Kun seier er godt nok! 14%  14%  [ 4 ]
Uavgjort. Det viktigste er å ikke tape. Tre poeng blir en bonus. 38%  38%  [ 11 ]
Uavgjort blir som en seier. Vi tar det vi kan få av denne kampen. 21%  21%  [ 6 ]
Null poeng. Jeg forventer ingenting av Chelsea i denne kampen. 28%  28%  [ 8 ]
Antall stemmer : 29
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Sat 08 Dec kl. 18.30 TV 2 Sport Premium PL Man City (H)
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 11:32 
Brukerens avatar
Site Admin

Jeg tenker at denne kampen så er det viktig at vi ikke prøver noe drastisk nytt. Vi må spille på det vi har øvd på under hele sesongen, og så får vi heller gjøre små tilpasninger til motstanderen. Det betyr Jorginho sentralt, Kante som indreløper, Luiz i midtforsvaret og Alonso som venstreback.

Kampen der City høvlet over Chelsea da Conte var manager, sitter veldig sterkt i minnet. Et vannvittig høyt press, der Contes kontringsfotball ble redusert til Contes klareringsfotball. Vi er nødt til å unngå den fellen igjen, og derfor må vi ha spillere som kan spille seg ut av forsvar, og ikke la seg presse til å bare sparke ballen vekk. Både Luiz og Jorginho er tekniske nok til å spille seg ut av forsvar, men et lag som presser så høyt gjør det for å fremprovosere tabber og utnytte disse. Særlig Luiz og Christensen har rykte på seg for å ikke klare å holde hodet kaldt.

Det er flere måter å kontre en motstander med høyt press. En måte er hurtige overganger, da de står høyt i banen og vi får mye rom å løpe i. Vi har Giroud som oppspillspunkt og vi har flere hurtige og teknsike vinger til å gjøre løpene. Fabregas, Luiz og Jorginho er noen av spillerne som er kapable til å sende avgårde langpasninger med høy presisjon. En annen taktikk er ballbesittende fotball, eller Sarri-ball som enkelte kaller det. Spill safe, spill teknisk, hold på ballen og massevis av støttepassninger, slik at City spillerne løper i mellom og sliter seg ut. Guardiola spiller også ballbesittende fotball, så her må Sarri også ha en taktikk for at vi kan vinne ballen og kontrollere kampen - uten å springe oss ihjel.

Kepa
Azpi, Rudiger, Luiz, Alonso
Kante, Jorginho, RLC
Pedro, Giroud, Hazard

Som jeg skrev ovenfor, så er Christensen og Luiz tveeggede sverd. De er teknisk gode, men de har en høyere frekvens av feil. Rudiger-Luiz blir et slags kompromiss, og Christensen blir et slags alternativ på benken om det viser seg at vi får problemer med å spille oss ut av forsvar. RLC har ikke like god pasningsfot som Fabregas eller er like safe defensivt som Kovacic, men han blir en mellomting av de to itillegg til å være en målscorer. Om det viser seg at vi behøver litt mer fysikk på topp, enten det er i feltet eller i gjenvinningsfasen, kan RLC gå opp og ta Pedros plass.

Selv om vi i utgangspunktet skal vinne alle hjemmekamper, ser jeg ikke på uavgjort som et stort nederlag i denne kampen. Det viktigste er at Chelsea er med i kampen om topp fire og vi har nylig hatt en serie av dårlige resultater. Jeg vil gjerne at forummedlemmene gjør seg opp en mening før kampen hvilke resultater de kan leve med, og så får reaksjonene etter kampen stå i stil til forventningene.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Sat 08 Dec kl. 18.30 TV 2 Sport Premium PL Man City (H)
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 11:35 
Brukerens avatar

Det er vel dette laget Sarri sender ut.
Kepa
Azpi - Rüdiger - Luiz - Alonso
Kante - Jorginho - Kovacic
Pedro - Morata - Hazard

Men det lov til å håpe på Azpi på vb (Emerson eksisterer åpenbart ikke i Sarris oppfatning av hva som kreves i PL) og Zappacosta på hb. Og RLC i stedet for den tannløse Kovacic på midtbanen. Med disse endringen tipper jeg uavgjort. Og Sarri, overrask oss alle med CHO på benken, Ampadu vet vi du ikke har sansen for. Sarris lag er dømt til å tape, Mahrez vil holde huskestue med Alonso.

Chelsea har meg bekjent ingen skader, ingen suspensjoner. Rüdiger, Kante og Morata har 3 gule denne sesongen. Vi får nærmere beskjed på fredagens pressekonferanse.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 14:58 

Får ikke sett kampen - heldigvis, men det eneste som kan gi oss en teskje med håp er Kante og Jorginho i tospann på midten, med RLC fremskutt. Morata må dessverre starte, da han er langt mer bevegelig enn Giroud. Pedro og Hazard er selvskreven. Alonso mot Mahrez er David mot Goliat. Her må større krefter ta bolig i spanjolen for at dette alene ikke fører til et grusomt nederlag for de mørkeblå. Ellers får man håpe Sterling tar en Willian og lar Azpilicueta være i fred. Så starter garantert Luiz, men han pleier å prestere i disse kampene (jada, jeg husker United hjemme). Bare for å ha det klart, så mener jeg at clean sheet for hjemmelaget her vil være den største overraskelsen i fotballåret 2018.

Det positive er at man ikke kan bli skuffet dersom man ikke har noen forhåpninger. KTBFFH!

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 15:17 
Brukerens avatar

Er det noen her som mener at Luiz var skyld i Man Utd sitt 2-1 mål? Siden den kampen nevnes, det var en Chelseaspiller som lå på bakken og kavet for å filme til seg et frispark ca på straffesparkmerket, Hadde han reist seg opp hadde han avverget målet.

Forøvrig er Ampadu bedre midtstopper enn Christensen, han er det bare å selge.
Alonso som venstre back? Det er det samme som å gi opp. Jeg deltar ikke i avstemningen før jeg vet lagoppstillingen, med Alonso blir det tap.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 15:30 
Brukerens avatar

RoaldAune skrev:
Er det noen her som mener at Luiz var skyld i Man Utd sitt 2-1 mål? Siden den kampen nevnes, det var en Chelseaspiller som lå på bakken og kavet for å filme til seg et frispark ca på straffesparkmerket, Hadde han reist seg opp hadde han avverget målet.

Forøvrig er Ampadu bedre midtstopper enn Christensen, han er det bare å selge.

Det var 1-1 målet hvor Alonso lå som en 5 år gammel jente i feltet, totalt uakseptabelt (burde blitt bytta ut eller benka neste kamp for den hendelsen alene), men det betyr ikke at Luiz ikke var involvert i 1-2, dog ikke bare hans feil, alle kan bomme på en klarering/takling en gang.

Kampen til Luiz mot Tottenham derimot må være noe av det verste jeg har sett. Først lager han et idiotisk frispark før 1-0, så FLYTTER HAN SEG når et skudd går mot mål på 2-0 og hva han prøvde på mot Son før 3-0 vet han vel sikkert ikke selv engang.

Det sagt, vil heller ha Luiz enn Christensen i denne. Luiz har vært god mot Aguero og city før. Tror Christensen hadde slitt enormt med tempoet om han ble kastet utpå i denne kampen.

Første gang jeg er veldig usikker på laguttaket. De eneste jeg ser som 100% bankers er Kepa, Rudiger, Kante og Hazard. Jorginho, Luiz og Azpi spiller nok også. V.back håper jeg på Emerson, tror på Alonso, siste sentrale håper jeg på RLC, men tror på Kovacic. To siste plassene fremme SKAL være Giroud og Pedro, men blir vel fort Morata og Willian.

Uansett hvem 11 som spiller så krever jeg at de hvertfall gir alt i 90 min. Mest sannsynlig taper vi denne kampen og det er greit, men hvis jeg ser noen dasse rundt og gi faen som mot Spurs vet jeg ikke hva jeg kommer til gjøre...

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 15:37 

Alonso blir torturert på kanten.
Hazard prøver og får ikke til noen ting.
Morata ruller i gresset og sipper fram til det gulekortet.
Kante løper som en høne uten hodet.
Kepa til Azpi, azpi blir presset og måker ballen opp til Ederson.
Luiz.....Luiz er Luiz, tom for ord.
Sarri spiller med den naive fotball taktikken sin, og taper med stygge sifre.

Har sjeldent rett, men treffer 100% her.

Come On BLUESSS!!!

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 15:49 
Brukerens avatar
Styremedlem

Mitt forslag til denne er "alle mann i forsvar" og tiddrøying ala det Jose gjorde borte mot Liverpool for noen år siden.

Kjør;
Kepa
Azpi, Rudiger, Cahill, Luiz, Ampadu, Emerson
Ruben, Kante, Kovacic
Hazard

* Sats på at Kepa spiller karrierens beste kamp
* Sats på at Hazard spiller dobbelt så bra som den beste kampen han noen gang har gjort
* Sats på at City undervurderer oss OG har sin svakeste dag på 11 mann.

Da KAN det bli poeng......

Men Sarri virker å være så sta, at han sikkert kommer med det vi alle forventer. Alonso på venstre back, Kante i feil posisjon, Kovacic som virker ute av form og Willian som kun spiller støttepassninger.

Velger han Morata på topp i tillegg så setter jeg meg i baren og hiver innpå ufattelig mange aquavit`er fremfor å se hva som kan bli en vond opplevelse.

Kan ikke huske sist jeg var så sikker på tap som dette. Selv borte mot Barca flere ganger, borte mot PSG et par ganger OG borte mot City har jeg hatt en bitteliten tro på poeng. Her frykter jeg virkelig en real omgang juling.......

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 16:53 
Brukerens avatar

Pep spiller 99% samme fotball som Sarri. Forskjellen er at han har bygd opp laget sitt over sesonger år ved å kjøpe spillerne han trenger for sitt system.

Jeg tror faktisk vi kommer til å få noen sjanser denne kampen, da City alltid går ut for å vinne. Det blir neppe ti mann bak ballen og satse på kontringer. Det kommer heller ikke vi til å gjøre. Vi har prøvd kontringsfotball mot City før, uten hell. Noen som husker City-Chelsea forrige sesong under Conte? Kanskje den verste oppvisningen jeg har sett av et Chelsea-lag. Vi ble bare løpende imellom og se på; null press, nada løpsvillige angrep i bakrom, klarte ikke (eller ville) holde på ballen. Ikke var vi gode i forsvar, ikke var vi gode i angrep. Vi var rett og slett i koma den kampen, og bare ventet på at fløyta blåste.

Jeg håper vi har tatt lærdom fra Spuds-kampen og går ut i hundre med høy energi. Morsomt å se Arsenal gjøre akkurat det samme mot Spuds forrige helg! Hadde det ikke vært typisk a slå tilbake etter en rekke ræva kamper mot serielederen?

"Jeg er sikker på at Chelsea ikke liker å spille mot Liverpool. Når de snakker og snakker før kampen, betyr det at de er usikre. Kanskje de er redde?"
Rafa Benitez, før et vettskremt Chelsea vant 4-1 på Anfield

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 20:34 
Brukerens avatar

Det viktigste for meg denne sesongen er at City vinner tittelen.
Skjønt skal de tape poeng denne sesongen kan de gjerne gjøre det i morgen...

Blue is the colour

Ingen vits, å diskutere med en kommunist

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 07 Des, 2018 22:45 
Brukerens avatar

Liker laget til Vinje. Det skjer uansett ikke. Sarri spiller ikke safety first. Her skal det angripes. Ikke umulig vi kan ha gode perioder. Jeg tror Rudiger, Kepa og Luiz står frem og spiller glimrende forsvar. Ikke bare det, med vi utnytter sjansene våre og vinner kampen 2 - 1. Hazard tilbake på sitt beste.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 01:21 
Brukerens avatar

Vinje_jr skrev:
Det var 1-1 målet hvor Alonso lå som en 5 år gammel jente i feltet, totalt uakseptabelt (burde blitt bytta ut eller benka neste kamp for den hendelsen alene), men det betyr ikke at Luiz ikke var involvert i 1-2, dog ikke bare hans feil, alle kan bomme på en klarering/takling en gang

Nettopp. Jeg satt og prøvde å huske om det var det 1, eller 2. målet og Alzheimer tok selvsagt feil.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 11:46 
Brukerens avatar

Hadde trodd på poeng dersom vi hadde en manager med taktisk fleksibilitet. Med Sarri vet både vi og Pep hva som kommer de i møte og de har allerede et taktisk overtak samtidig som at de har bedre spillere på papiret som ikke minst er motiverte. Skal likevel se kampen, men har dessverre ikke trua.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 15:52 
Brukerens avatar

Sjelden jeg bare har gruet meg til kamp. Ikke bare møter vi ligaens beste lag, men vi møter med en forkurve som peker rett i kjelleren.
Klarer ikke få vekk den grusomme smaken etter 2-1 målet til Wolves der vi viser hvorfor Chelsea ikke vinner ligaen, men desperat må gå etter topp-4. Hvor mange ga ikke alt i den situasjonen? Hvor mange stoppet opp? Selv Rudiger dummet seg ut ved å ikke gidde følge den eneste Wolves spilleren rundt seg og sto som en krokete pensjonist mens Wolves kunne spasere inn en scoring. Gjør vi noe lignende i dag så blir vi slaktet som en gris i julestria. Håper på en oppspart krigervilje som tar City med storm. Men tviler.

*** "Vinnie Jones, Dennis Wise & Erland Johnsen in the same team - I was sold!" ***

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 16:28 
Brukerens avatar

Alle vet at tapet mot Wolves var kalkuert for å psyke ut City. Denne vinner vi greit. 3-1

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 16:29 
Brukerens avatar

Nå må Sarri ta grep, Morata skal holdes til Hel**** unna laget! Giroud er en grei løsning, men ikke i akuratt denne kampen... Pedro - Hazard - Willian på topp så spiller vi litt mere safe å går for kontringer.

Alonso burde også holdes langt unna! Makan til elendig form han har vist den siste måneden.

RLC burde også få tillit på ny, selv om jeg tror denne kampen passer Kovacic bra. Heldigvis starter en av de :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 16:55 

Ser virkelig frem til starten på lørdagskvelden med toppkampen mot City. Jeg har lagt inn H på oddskupongen, og regner med saldoen vokser med kampen.

Det vil overraske om ikke laget består av følgende spillere:

Kepa
Azpi - Rüdiger-Luiz- Alonso
Kante - Jorginho-Kovacic
Willian - Giroud - Hazard

Eneste usikre er spissplassen, Sarri synes å foretrekke Morata, men en gang må det være slutt. Han må begynne med å lære seg å stå på bena, du scorer ikke ved å ligge i gresset og dra i sokkene.

Willian foran Pedro er et enkelt valg, Willian har kvaliteter langt over Pedro på de fleste områder. Vi så det mot Wolves, en kamp hvor vi hadde full kontroll og burde vunnet både 2 og 3 null. Men det var inntil byttene ble foretatt, etter byttene skapte vi knapt noen sjanse. Ser det skrives at Willian hele tiden kjører støttepasninger, det er feil, som regel utfordrer han for å komme til dødlinjen. Problemet er mer spissene som er totalt fraværende i plasseringsevne foran mål. Willian hever seg også mot de beste lagene, han var banens beste i de to Barcelonakampene i fjor.

Hvis man skal fremheve spillere som setter støttepasninger er Azpi eneren, han utfordrer aldri. Når han i år har mistet noe av kvaliteten defensivt, burde det absolutt vært forsøkt nytt blod på denne plassen.

Ellers er det trist å være vitne til at vi har spisser som nærmest er vaksinert mot å score, mens Chelseavrakgodset i Liverpool og Man C blomstrer. Så leser vi at de spanske storklubbene viser interesse for vår vrakede unggutt Ake. Hvordan er det mulig å stelle seg slik?

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 18:31 
Brukerens avatar

Pedro - Hazard - Willian :D

Kepa, Alonso, Rudiger, Luiz, Azpilicueta, Jorginho, Kante, Kovacic, Pedro, Willian, Hazard.

Ederson, Walker, Stones, Laporte, Delph, Fernandinho, D. Silva, B. Silva, Mahrez, Sane, Sterling.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 18:32 
Brukerens avatar

Substitutes v Manchester City - Caballero, Christensen, Emerson, Fabregas, Loftus-Cheek, Barkley, Giroud

Emerson på benk i det minste!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 18:33 
Brukerens avatar

Morata ikke med i tropp, ENDELIG!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 18:45 
Brukerens avatar

Kanskje kan vi håpe på at Hazard nå trer inn i mertensrollen og forblir der. Meget sterke signaler på det i og med at han kjører det mot city med Giroud tilgjengelig. Spennende lag, men i dag har vi nok ingen sjans. Vanvittig offensivt lag fra City i dag!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 18:55 

Spennende og se hvordan trioen på topp gjør det skuffende at Alonso har klippekort på laget .

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 19:04 
Brukerens avatar

Kepa, Alonso, Rudiger, Luiz, Azpilicueta, Jorginho, Kante, Kovacic, Pedro, Willian, Hazard.

Et lag uten både høyde og muskler, dette blir for veikt er jeg redd.
Chelsea have traded steel for silk, det kommer virkelig frem i disse toppkampene!
Kampene der vi trenger alle dimensjonene i spillet... :shock:

Når heller ikke den defensive organiseringen er på høyde, så er jeg vanvittig skepetisk..:) til denne matchen.

Chelsea FC - One Step Beyond

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 19:10 
Brukerens avatar

Det er så utrolig feigt å fortsette med Alonso her. Hvorfor får han fortsette når han har spilt til 1 på børsen de siste kampene?!

Chelsea run, Chelsea run, Chelsea run from NO-ONE!

Ingen vits å diskutere med en kommunist!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 19:18 

Alonso har gjort Sarri til en klovn ved og spille seg rævva.

Come On BLUESSS!!!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 19:30 

Har en rar følelsen for denne kampen,funker Hazard,Pedro og Willian kan dette fungere. Håper Kante holder mer igjen.

True blue!

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 165 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: