Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 04:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 280 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Sun 10 Feb kl. 17.00 Manchester City (b) (PL) TV 2 Sport Pre
InnleggSkrevet: Man 04 Feb, 2019 16:46 
Brukerens avatar
Site Admin

Jeg må si at én Premier Leaguekamp i uken er gørrkjedelig. Men til gjengjeld blir dette kanskje den største testen dette Chelsealaget kommer ut for i år. Vi vet at City er det beste laget i PL. Det at Pool og Spurs er tett på, dreier seg mer om PL-formatet er et maratonn. Det gjelder å plukke 1-0-seire trutt og jevnt, heller enn å faktisk slå de beste lagene. City kan slå de beste, det kan ikke Pool og Spurs. Eksempel er hvor vi så til de grader kjørte over Spurs i begge LC-oppgjørene. Vår udugelighet foran boksen var alt som gjorde at det ble spenning til siste spark på ballen.

Hazard har et poeng i at Chelsea kan slå alle, det er kun viljen det står på. Så spørs det hvilket Chelsealag som møter opp på søndag. Et Chelsealag som virkelig vil slå City, eller stiller vi med et meh-lag? Sarri har også en utfordring i å plukke de riktige spillerne for oppgaven. Kovacic virker å være jevnt god, men til gjengjeld er som Jorginho helt ufarlig foran mål. Det er smått sjokkerende at Kante er den desidert beste offensive spilleren av de tre. Derfor kan det være aktuelt med Barkley som er mer varierende i prestasjonene.

På den annen side er City glade i ball og står høyt i banen. Da er kanskje ballgjenvinning og hurtige overganger i bakrommet de etterlater seg som gjelder. Uansett er dette på bortebane mot PLs beste lag. Ett poeng er godt nok.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Sun 10 Feb kl. 17.00 Manchester City (b) (PL) TV 2 Sport
InnleggSkrevet: Man 04 Feb, 2019 18:08 
Brukerens avatar

Denne håper jeg Chelsea taper.

Chelsea run, Chelsea run, Chelsea run from NO-ONE!

Ingen vits å diskutere med en kommunist!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 04 Feb, 2019 18:23 

Hææ, taper, seriøst?

Kan være med på at dersom vi taper så er det et fint plaster på såret at Liverpools muligheter til ligagull blir mindre enn om vi vinner. Men selv om absolutt alle ikke-Liverpool fans heller vil ha City på topp enn Liverpool, så er jo CL-plass for vårt lag enda viktigere.

Jeg tror vi har en god mulighet siden City også spiller onsdag mot Everton, da har de spilt to kamper etter at vi spilte lørdag og det må merkes. Vi har fått demonstrert flere ganger nylig at de langt fra er uslåelige, så har gode forhåpninger til denne kampen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 04 Feb, 2019 18:37 

Om vi får på oss flere brudd sånn som vi har sett gjentatte ganger mot dårlige lag. Da blir vi plukket fra hverandre rimelig enkelt av dette fantastiske City laget. Alt må klaffe og i tillegg litt flaks for at vi skal få poeng her.

Er jo egentlig bare se på de mest sannsynlige 11erene. Barkley, Alonso, Willian. Desverre klasseforskjell fra dem til oss i enkelte posisjoner.

Gjør Hazard glad og start med Emerson. Skal vi kontre dem i senk så finnes det vel få som er mer direkte enn CHO. Men vet at det er meget usannsynlig at han starter.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 04 Feb, 2019 20:20 
Brukerens avatar
Site Admin

Med tanke på hvilket lag vi vant Champions Leaguefinalen med, så er det ikke mange dårligere spillere som sendes til Manchester. Ivanovic og Terry sto over på grunn av suspensjon. Bosingwa var i klubben på overtid og enkelte hadde satt samme stempel på Mikel. Bertrand hadde sin debut og Kalou var aldri et førstevalg. Alonso, Barkley/Kovacic og Willian blir ikke så ille sånn sett.

Men så klart, med dette laget står vi for andre utfordringer enn det i München. Det laget styrte ikke kampene mot store lag, men parkerte bussen. Vi var potte tett bakover og vi tok vare på de sjansene vi fikk. Vi vant veldig mye på krigervilje og aldri gi opp. Idag styrer vi kampene, men sliter med å få resultatene med oss. Rufsete i begge ender av banen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 04 Feb, 2019 23:59 
Brukerens avatar

Fulham Road skrev:
Hææ, taper, seriøst?

Kan være med på at dersom vi taper så er det et fint plaster på såret at Liverpools muligheter til ligagull blir mindre enn om vi vinner. Men selv om absolutt alle ikke-Liverpool fans heller vil ha City på topp enn Liverpool, så er jo CL-plass for vårt lag enda viktigere.

For min del er det viktigere at Liverpool ikke vinner serien enn at vi får CL-plass.Jeg vet om flere som er av samme oppfatning. Jeg vil også påstå at med en seier her, så vil Citys sjanser til seriegull være mindre enn våre sjanser til CL om vi skulle tape.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 00:06 
Brukerens avatar

Så ditt hat til Liverpool er større enn din kjærlighet til Chelsea? Det er greit for deg med enda en sesong uten Champions League og risikere å tape masse bærekraftig, så lenge Liverpool ikke vinner ligaen?

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 00:34 
Brukerens avatar

En kjærlighet til en klubb er betingelsesløs, og fordrer på ingen måte suksess. En setning som jeg strengt tatt ikke skulle behøve å skrive her inne.

Jeg har full forståelse for at enkelte kan synes det er en merkelig ting å håpe på, og jeg kan ikke huske å ha vært i en lignende situasjon før. Vi får se hvordan følelsene løper når fløyten blåser på søndag.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 00:48 
Brukerens avatar

En kjærlighet til en klubb fordrer at man ønsker det beste for klubben. Det er bedre for klubben at vi kvalifiserer til CL og Liverpool vinner serien enn at vi ikke kvalifiserer til CL og Liverpool ikke vinner serien.

Dette er Chelsea Supporters Norway, ikke Anyone But Liverpool Supporters Norway.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 01:01 
Brukerens avatar

Det er din mening. Jeg er som sagt av en annen oppfattelse. Å være fan handler selvsagt i stor grad om rivaleri - og pesten heter Liverpool.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 01:21 
Brukerens avatar

Det får være din måte å være supporter på, ja. Personlig har jeg aldri forstått hvordan man kan sette hatet av et annet lag høyere enn kjærligheten til eget, men nok om det.

City er langt fra uovervinnelige, det spørs bare på oss selv.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 10:37 

Her støtter jeg Høiby og håper at vi taper.
Hat meg så mye dere vil, men jeg orker rett og slett ikke å leve i en verden der Liverscum vinner Premier League. Det er nesten ikke noe jeg hater mer enn jeg hater de svina der. Jeg hater Liverscum av hele mitt sorte, lille hjerte, Jeg hater dem så intenst at jeg har måttet stoppe opp to ganger for å trekke pusten mens jeg skriver dette her for å ikke blacke ut og besvime. Jeg tar gledelig et år til utenfor topp 4 så lenge det fører til at Liverscum snubler på målstreken i år også. Tro det eller ei, men jeg hadde heller sett at vi rykka ned enn at den søpla der kan løfte pokalen i mai.

Det eneste jeg hater mer enn Liverscum er supporterne deres. Da jeg vokste opp, på midten av 90-tallet, var alle kompisa mine Liverscum-supportere, og de gnei det inn hver gang de slo oss. Faren til bestekompisen min på ungdomsskolen var fotballtreneren min, og de var begge Liverscum-tryner. Hver gang søpla slo Chelsea ringte han ned til meg og hylte og lo i telefonen helt til jeg la på. Jeg var 13 år og han var en voksen mann for faen!
En gang kom både kompisen min og faren hans kjørende ned til huset vårt og tutet og lo mens de sang YNWA.

Den eneste jeg vet om som hater Liverpool mer enn det jeg gjør er fatter'n. Han holdt på å miste jobben en gang fordi han pissa på den signerte Ian Rush-drakta til en kollega. Som eneste Chelsea-supporter på en arbeidsplass infisert av Liverscum-supportere kom han støtt og stadig hjem med fotavtrykk på skjorta og lignende etter å ha havnet i basketak i lunsjen.

Så, dere får si hva dere vil, men denne sesongen dreier seg om mer enn Chelsea. Det handler faktisk om å forhindre en bølge av selvmord og opptøyer som blir en direkte konsekvens om de røde svina ENDELIG kan si at de vant PL. Vi kommer til å høre det i flere tiår fremover!

Og som en påpekte over her; Jeg anser det som mer sannsynlig at ManU og Arsenal fortsetter å avgi poeng enn at City skal klare å ta igjen Liverscum om de taper mot oss i helga.

Drømmescenariet er jo om Chelsea slår Liverscum på Anfield i april og hindrer drittsekkene i å vinne ligaen, samtidig som vi dytter ManU utenfor topp 4. Da tror jeg at jeg kommer til å bli religiøs! Da er det helt seriøst en mulighet for at jeg selger alt mitt jordlige gods og flytter til et kloster.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 10:57 

Du store, hva kan man si til dette? Jeg har i alle fall sjelden, eller snarere aldri, sett maken til engasjement! Jeg beklager å i denne sammenheng måtte sitere en tidligere Liverpool-manager, men håper du unnskylder meg Peter Vindel for det passer så bra akkurat her; Bill Shankley: «fotball gjelder ikke liv eller død, det er mye viktigere enn det».

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 11:01 

Ikke uenig med Høiby her altså.

Litt ambivalent til utfall. Skulle til å si at det er vinn-vinn uansett, men det blir vel heller et skår i gleden den ene eller andre veien.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 12:08 

Vi vinner EL, så det har vitterlig ingenting å si om vi taper mot City. Å se Liverpool vinne serien må være noe av det verste en fotballsupporter kan oppleve.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 12:24 
Brukerens avatar

Da kunne vi vel lånt ut Hazard, Kante og Azpilicueta gratis til City om det er greit for dere at Chelsea gjør det dårlig så lenge Liverpool ikke vinner ligaen?

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 12:28 

Hva er deg med disse Liverpool-supporterne? Jeg kjenner ingen som unner dem en seier, hvilket jeg forøvrig ikke gjør selv heller. Mye tyder på at de opptrer langt mer ufordragelig enn andre supportere når de først vinner noe stort, i alle fall var det sannsynligvis slik. Vanskelig å si nå siden de ikke har vunnet noe stort på over 10 år, men virker som supportere flest tar det for gitt at det blir samme ekle oppførselen om de skulle gå til topps.

Vi får krysse alt vi har og håpe de ikke vinner ligaen, i så måte er det et stort dilemma med helgens kamp. Men personlig klarer jeg rett og slett ikke håpe at vi skal tape når vi trenger poengene så desperat som vi gjør.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 12:36 
Brukerens avatar
Moderator

Blandede følelser før denne kampen. Grøsser av tankene av å se hyllest-artikler av dette Liverpool-laget i norsk media 20 år framover i tid. Men om vi slår City på Etihad, og Liverpool på Anfield i april, så ser jeg ikke noe problem med Chelsea-seier på søndag. Vi skal ende topp fire og Liverpool skal ikke ta PL-trofeet!

ʜɪsʀɪᴇɴ | ᴅʀᴀᴋᴛᴇʀ
ᴠɪᴋᴀɴ
ʀ ʙʟ sɪɴ 21. ɪ 2008

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 12:52 
Brukerens avatar
Site Admin

Bare noter hva resultat dere håper på, så det ikke blir krisemaksimering, lange utgreiinger og repeterende innlegg om hvor elendig Sarri og Alonso er om vi faktisk taper. Det er veldig greit om vi er konsekvente og at mål, forventninger og krav ikke endrer seg fra før til etter kamp. Chelsea er faktisk underdogs i dette oppgjøret, og uavgjort vil være en svært god prestasjon av Chelsea. Det vil også være et fint kompromiss i dilemmaet om vi skal stikke kjepper i hjulene for Pool.

De lagene som har vunnet PL så langt er United, Arsenal, Chelsea, City, Blackburn og Leicester. Det vil selvsagt være surt om Pool melder seg på den listen. 28 år uten ligapokal for de så langt. 29 om de snubbler i denne innpsurten.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 13:00 

Måtte det bli 129 år.....

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 13:53 

For min del er det viktigere at det er FREMGANG i spillet enn det er å ta poeng her. Chelsea er underdogs, så selv om jeg håper City vinner ligaen foran Liverscum i år, tror jeg faktisk ikke vi klarer å ta mer enn til nøds ett poeng på søndag. Ett poeng og at Sarriball kommer til syne er noe jeg kan leve med.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 05 Feb, 2019 14:26 
Brukerens avatar

Hvis det først skal tapes en kamp til denne sesongen håper jeg selvsagt det blir ett knepent tap mo City, at laget kommer revansjelystent tilbake og fillerister Spurs og fratar de all selvtillit/flaks for resten av sesongen.
Blir det seier mot City, er jeg stygt redd for at det blir tap mot Spurs, noe som vil være langt verre å svelge...

Blue is the colour

Ingen vits, å diskutere med en kommunist

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 06 Feb, 2019 00:11 
Brukerens avatar

Fulham Road skrev:
Du store, hva kan man si til dette? Jeg har i alle fall sjelden, eller snarere aldri, sett maken til engasjement! Jeg beklager å i denne sammenheng måtte sitere en tidligere Liverpool-manager, men håper du unnskylder meg Peter Vindel for det passer så bra akkurat her; Bill Shankley: «fotball gjelder ikke liv eller død, det er mye viktigere enn det».

Det var da en veldig forflatning av det berømte Shankly-sitatet, men her er mer fra Shankly:
På sekstitallet hadde Liverpool er kjempe av en keeper, Lawrence. I en kamp lå Liverpool under 0-1 til pause etter at et skudd hadde gått inn mellom beina på Lawrence, og i garderoben sa han til Shankly:"Sorry boss, I should have kept my legs together", hvoretter Shankly så iskaldt på han og repliserte:"It was your mother who should have kept the legs together".

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 06 Feb, 2019 04:58 
Brukerens avatar

Choker ikke Liverpool uansett, uavhengig av resultatet i denne kampen? De er allerede i gang.. Har troen på at vi vinner denne. Higuain med to til her!

droptopwop

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 06 Feb, 2019 11:04 

Fokuserer kun på at vi må ha 4.plassen. Når det kommer til vinnere i år er det nok en gang deprimerende. Manchester City med deres høyst tvilsomme eiere er vanskelig å overse. Grusom lesning: http://www.josimar.no/artikler/the-men-behind-manchester-city-the-dark-side/5040/ Så jeg for min del ønsker hvertfall merkevaren Manchester City alt vondt.

Når det gjelder kampen vet jeg virkelig ikke hva jeg skal forvente. Er for min del fornøyd om vi gjør en god kamp. Skulle det bli et tap trenger ikke det i seg selv være noen krise.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 280 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: