Dato/klokkeslett: Ons 24 Jul, 2019 04:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Klager på TV 2s kampdekning
InnleggSkrevet: Søn 24 Apr, 2011 12:39 
Brukerens avatar

Kommetatoren i går kunne ikke ha sittet på stadion under kampen. Da bildet datt ut i løpet av kampen sluttet han å kommentere og sa "det er vanskelig for meg å si hva som skjer utpå banen når bildet er ute". Han foreslo også å sette over til engelsk TV mens bildet var ute.
Merkelig "juks" fra TV2s side. Trodde de alltid sendte kommentatorene sine til den aktuelle stadionen.

Er forsåvidt ikke første gangen dette skjer. Husker VM 2002 da Canal Digital hadde en håpløs plan ved å sende hele mesterskapet på betal-tv. Det endte i rekordlav seermasse og noen stuptrøtte kommentatorer som bl.a bestod av Ernst A. Lersveen, som satt i ei lita bu i Oslo og kommenterte mens mesterskapet var i Japan og Sør-Korea.

Success has many fathers

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 24 Apr, 2011 13:05 

Minostrad skrev:
Kommetatoren i går kunne ikke ha sittet på stadion under kampen. Da bildet datt ut i løpet av kampen sluttet han å kommentere og sa "det er vanskelig for meg å si hva som skjer utpå banen når bildet er ute". Han foreslo også å sette over til engelsk TV mens bildet var ute.
Merkelig "juks" fra TV2s side. Trodde de alltid sendte kommentatorene sine til den aktuelle stadionen.

Er forsåvidt ikke første gangen dette skjer. Husker VM 2002 da Canal Digital hadde en håpløs plan ved å sende hele mesterskapet på betal-tv. Det endte i rekordlav seermasse og noen stuptrøtte kommentatorer som bl.a bestod av Ernst A. Lersveen, som satt i ei lita bu i Oslo og kommenterte mens mesterskapet var i Japan og Sør-Korea.

De er som regel på old toilet, men stamford bridge? neida..

F*ck Off !

@hobbersten

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 24 Apr, 2011 14:08 

Dette er nok langt mer vanlig enn man tror. Da NRK kjørte tysk fotball på NRK2 for noen år siden satt Olav Traaen og Karl-Petter Løken på Marienlyst og kommenterte; de gjorde det så åpenbart at de til og med var studioverter i pausen, så de "satt over" til seg selv når kampen begynte. Norges mest suverene kommentator, Thor Eggen, kommenterer alltid fra Norge (tror jeg), og de aller fleste TV 2-kampene kommenteres også herfra. Er vel et kostnadsspørsmål når alt kommer til alt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 24 Apr, 2011 14:43 

csandoy skrev:
Dette er nok langt mer vanlig enn man tror. Da NRK kjørte tysk fotball på NRK2 for noen år siden satt Olav Traaen og Karl-Petter Løken på Marienlyst og kommenterte; de gjorde det så åpenbart at de til og med var studioverter i pausen, så de "satt over" til seg selv når kampen begynte. Norges mest suverene kommentator, Thor Eggen, kommenterer alltid fra Norge (tror jeg), og de aller fleste TV 2-kampene kommenteres også herfra. Er vel et kostnadsspørsmål når alt kommer til alt.

Skal man ha noskre kommentatorer skal de etter min mening også være på stadion. Personlig ville jeg foretrukket engelske kommentatorer på alle Chelseas kamper, med tanke på nivået på de norske kommentatorene. Men at de er på stadion bør være et minimumskrav når det tross alt er betal-TV. Dette var noe for det meste også C+greide når det gjaldt englelsk fotball.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Apr, 2011 00:26 
Brukerens avatar

Minostrad skrev:
Som utenforstående så jeg også nevnte kamp mot Blackpool, og det er ikke vanskelig å høre at Langli var langt over grensa til partisk under kampen. Dette er høyst uprofesjonelt og smått utrolig at han gjør. Synes det er helt riktig av dere å klage når det blir så latterlig kommentering.

Synes også å huske bortekampen deres da dere tapte mot Wolverhampton. Da var det Frode Marti som kommenterte, og det hørtes oppriktig ut som han ble sjelglad da Wolves gikk opp i ledelsen og til slutt vant. Samtidig hørtes han redd og skuffet ut hver gang Chelsea rullet opp angrep og fikk avsluttet.

Merkelig partiske kommentatore TV2 makter å stille med i PL. Alskaker synes jeg er helt nøytral selv om han er Liverpool-supporter. Det går ikke an å høre at han blir skuffet når Liverpool får mål i mot seg i kampene han kommenterer.

Her var Canal+ milevis foran TV2 på kommentatorfronten. Mest av alt savner jeg Kenneth Fredheim, som jeg synes er den beste kommentatoren Norge har per i dag. Savner ham virkelig under sesongens Premier League.

Håper denne TV2-sesongen er hva alle tror - en prøvesesong for Premier League der de evaluerer seg selv i sommerferien og forbedrer seg kraftig på de frontene klagene har kommet. Ingen tvil om at enkelte kommentatorer må skiftes ut.

Når det er sagt, synes jeg ikke TV2 driter seg ut på alle fronter. Det at vi har en 24-timers Premier League-kanal som sender SkySports-produsert materiale når TV2 selv ikke sender synes jeg er helt fantastisk. Man kan undre seg over hvorfor Canal+ ikke utnyttet rettighetene sine bedre enn de gjorde. HD-kanalen til Canal+ var sjelden i bruk på kampene og når den var i bruk var ofte lyden og bildet ute av sync.
En annen bra faktor med TV2 er at de er atskillig mye billigere enn Canal+ var. For meg, som Canal Digital-kunde, måtte jeg ut med 269,- per måned hos Canal+, mens TV2 bare skal ha 179,- per måned. Det er 90,- spart hver måned og utgjør en betydelig sum etterhvert som årene går. Tatt i betrakting at man i tillegg nå alltid har nevnte 24 timer med Premier League med mye fine programmer ville jeg aldri i livet bytta tilbake til Canal+ og det dem drev med.
Studioet og kommentatorene var bedre kvalitetsmessig, men på resten må de se seg kraftig slått på av TV2.

Alt i alt tror jeg vi må gi TV2 til over sommeren til å få forbedret seg der de kan, og håpe på at de får bukt med områdene som kan skiftes ut folk.

Veldig bra skrevet.
Langli og flere av tv2's kommentatorer vet ikke hvem som er hvem av Chelsea spillerne. Hver mørke person som har ballen heter Drogba, og igår presterte kommentatoren å tro at Ivanovic var Lampard. Alsaker og Wikestad kan bli som kommentatorer, så håper jeg de henter inn Tjærnås som ekspert med Fredheim som hovedkommentator. De to er det klasse over spør du meg.
Erik Thorsvedt og Børrestad gjør det også bra i studio, har ikke noe særlig imot Schau eller Røsler heller.

Neste år hadde jeg elsket hvis studio bestod av Børrestad som styrer det hele, Tjærnås, Schau, Lundekvam,Røsler og Thorsvedt bytter på å være eksperter i studio, så håper jeg tv2 fortsetter den gode jobben med å hente inn gamle fotballproffer så lenge de henter inn som mange har sagt, en spiller fra hvert lag.

Fredheim kommenterer hovedkampen mens Alsaker og Wikestad tar av seg de andre kampene.
La oss si dette scenarioet:
Eks:

13.45: Liverpool - Everton - Kommentator Øyvind Alsaker
16.00: Chelsea - United - Kommentator - Kenneth Fredheim
18.30: Arsenal - Tottenham - Kommentator Kasper Wikestad
Nå valgte jeg bare et par kamper da, men det hadde vært litt av en fotballhelg.

That's a team, gentlemen
and either we heal now, as a team,
or we will die as individuals.
That's football guys.
That's all it is.
Now, whattaya gonna do?

- Al Pacino

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 26 Apr, 2011 10:41 
Brukerens avatar

Alsaker bør ikke kommentere Liverpool-kamper etter Liverpool - City

21-24.nov.09 [Chelsea 4-0 Wolves] [Spurs 9-1 Wigan] [Chelsea Reserves 1-2 Birmingham R]

6-10. apr.12 [Chelsea 2-1 Wigan] [Arsenal 1-0 Man City] [Crystal Palace 0-2 Southampton] [Fulham 1-1 Chelsea]

1-5.okt.14 [Arsenal 4-1 Galatasaray] [Aston Villa 0-2 Man City] [Chelsea 2-0 Arsenal]

Drømmeturer!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 26 Apr, 2011 18:06 

Morten Langli etter Dzeco scoringen " Det tok Fernando Torres 9?? minutt å score her tar det Edin Dzeko 5?? minutt"

?? = Husker Ikke

Herlighet da, de skriker om at Torres ikke scorer, og når han først scorer kommer dem enda med noen spydigheter. Fra nå av skal jeg BARE se på TV2BPL UK om chelsea vises der, hvis ikke er det av med lyden. Har fått nok !

@hobbersten

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 27 Apr, 2011 16:32 

Norske medier er ubrukelige. Tok han 732 minutter uten scoring. Ikke 9??.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 27 Apr, 2011 21:25 
Brukerens avatar

Lograr skrev:
Norske medier er ubrukelige. Tok han 732 minutter uten scoring. Ikke 9??.

Det Langli mente med 9 var at han brukte 9 min å score etter han ble bytta inn

21-24.nov.09 [Chelsea 4-0 Wolves] [Spurs 9-1 Wigan] [Chelsea Reserves 1-2 Birmingham R]

6-10. apr.12 [Chelsea 2-1 Wigan] [Arsenal 1-0 Man City] [Crystal Palace 0-2 Southampton] [Fulham 1-1 Chelsea]

1-5.okt.14 [Arsenal 4-1 Galatasaray] [Aston Villa 0-2 Man City] [Chelsea 2-0 Arsenal]

Drømmeturer!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 30 Mai, 2011 23:22 

Thor Eggen burde fått enerett på alt av kommentering.
Han har peiling på alt, er morsom, nøytral og gir ekte stemning å se på!

Chelsea - Wigan 8-0! Minne for livet

Twitter: @Fettmelk

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 31 Mai, 2011 07:34 

Thor Eggen? Er ikke det puste-trollet fra ViaSat?

i neeber olok at ym kyebord wen i tpey

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 31 Mai, 2011 10:21 
Brukerens avatar

Thor Eggen er en kanonbra kommentator og en av mine desiderte favoritter. Som ThomasH sier har han vittige kommentarer her og der og viker ifra en monoton og kjedelig måte å kommentere på.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 31 Mai, 2011 14:20 
Brukerens avatar
Skribent

Wikestad er ein mann som har vokst på meg gjennom heile sesongen. Han viser gang på gang at han har styr på alt som skjer i engelsk fotball, til og med ned i League Two!

Ellers klarar eg ikkje synet av Morten Langli. Da han presterte å seia at Cech hadde vore variabel heile sesongen da han kommenterte oss mot Blackpool, og så i tillegg til å slenga på at ein trengte berre å skyta nede på han og at skuddet ikkje trengte å vera hardt eller godt plassert, holdt eg på å saksøka fyren for dumskap. Folk som er så tjukke i hovudet bør sitta i fengsel.

Truls Sylvarnes

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 05 Jun, 2011 16:23 

Truls Terry skrev:
Wikestad er ein mann som har vokst på meg gjennom heile sesongen. Han viser gang på gang at han har styr på alt som skjer i engelsk fotball, til og med ned i League Two!

Ellers klarar eg ikkje synet av Morten Langli. Da han presterte å seia at Cech hadde vore variabel heile sesongen da han kommenterte oss mot Blackpool, og så i tillegg til å slenga på at ein trengte berre å skyta nede på han og at skuddet ikkje trengte å vera hardt eller godt plassert, holdt eg på å saksøka fyren for dumskap. Folk som er så tjukke i hovudet bør sitta i fengsel.

Totalt enig. Hva en kar som Langli gjør i TV2 skjønner eg ingenting av. Han ser seg blind på ting, og sier bare det han leser i media. Det er ikke mye han kan ha sitt av fotball når han sier så mye rart, og ikke har sine egne meninger. De meningene han har, ala om Cech, sier han bare fordi det skjer i en situasjon som han har sett. Som mot Blackpool, for det er jo den eneste kampen han har sett denne sesongen av Cech. Og da blir det jo til at Cech er "dårlig" på lave skudd. Målet til Blackpool er jo langt i fra enkelt å ta. Det er godt plassert, og hardt, + at avstanden fra skuddet og keeperen er kort. Ikke mange som tar det da.

At TV2 ikke ser at det er langt flere som kan gjøre en bedre jobb en han er jo helt utrolig. Ikke utdannede personer også. For det trengs ikke utdannelse for å snakke om fotball.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Kommentatorer !
InnleggSkrevet: Tor 23 Jun, 2011 18:37 
Brukerens avatar

Morsom artikkel

http://www.pondus.no/Sport/Fotball/TVs- ... rnalister/

"You could cut his [John Terry] head off and he'd still play on!"
-Joe Cole

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 23 Jun, 2011 22:32 

MillZ skrev:

Så den jeg også. Enig i den lista der! Stokke er og blir et mysterium for meg. Hvordan kan noen ansette noe slikt?

Avlogget
 Innleggets emne: Fotballkommentatorer
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 09:23 
Brukerens avatar

Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg fant ingen tråd som omhandlet fotballkommentatorer så jeg opprettet denne.

Bakgrunnen for dette var at i går kveld satt jeg og så på fadesen som var Ungarn-Norge. Man kan kritisere Høgmo for laguttaket og taktikken, men er det ikke langt mer kritikkverdig at Nils Johan Semb opptrer som både toppfotballsjef som er i garderoben før kamp, i pausen og etter kamp samtidig som han er kommentator hvorpå han så og si slakter Høgmo?

Jeg vil i høyeste grad si at dette blir å blande roller. Hva tenker dere om dette?

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Fotballkommentatorer
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 10:45 
Brukerens avatar
Moderator

*pang* :lol:

viewtopic.php?f=7&t=5785

ʜɪsʀɪᴇ | ᴅʀᴀᴋᴛᴇʀ | sᴋʀɪʙᴇɴᴛ | ᴛɪᴘᴘᴇᴋɴᴋ
ᴠɪᴋᴀɴ
ғɴ ʜʟs sɪɴ 21. ɪ 2008

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 11:15 
Brukerens avatar

Ikke rart jeg ikke fant det mtp trådtittelen :D

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 15:00 

Hva Semb gjør i garderoben aner jeg ikke. Det skal være forbeholdt laget, og trener. Folk i organisasjoner kan pakke seg langt pokker unna, de blir bare en forstyrrelse.

Kan legge til at jeg alltid har mislikt Nils Johan Semb, i alt som har med fotball å gjøre. Alt.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 16:47 
Brukerens avatar
Site Admin

Jeg er enig med deg infamous, at det tar seg dårlig ut at Høgmos fremste sjef skal ha jobb på TV, der offentlig kritikk av sine ansatte skal være en vesentlig del av jobben.

Da har jeg mer sans for Nils Arne Eggen, som er veldig forsiktig med å kritisere det han kaller trenerkollegaer.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 16:55 
Brukerens avatar

Synes det er helt utrolig at ikke noen aviser plukker opp dette. Tydeligvis langt mer opptatt av hva Jesper Mathisen mener om hva Martin Ødegaard spiste til kveldsmat og lignende...

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 16:59 
Brukerens avatar

Bump.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 17:06 
Brukerens avatar

Dette var vel ikke tråden Vikan foreslo? :-)

Uansett, kan du lime inn den andre tråden her AthoteK? ;-)

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 16 Nov, 2015 20:48 
Brukerens avatar

It is done.

Det var denne topicen jeg kom inn på når jeg trykte på linken til Vikan. Jeg flyttet den forøvrig fra "off topic" til "generell fotballprat", kanskje det er det du stusser på. :?: :)

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: