Dato/klokkeslett: Ons 24 Jul, 2019 10:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Balotelli i hardt vær
InnleggSkrevet: Fre 19 Des, 2014 20:24 
Brukerens avatar
Site Admin

Rio Ferdinand reagerte voldsomt i rasismesaken der John Terry sto på tiltalebenken. Vitnet Ashley Cole kalte han "choc ice" og ble dermed selv straffet av forbundet for nettopp rasisme. 450.000kr lød boten på.

Denne gangen er det Balotelli som bommer fryktelig stygt i en twitterpost. Innlegget skal være mot rasisme, vinklet med et lite glimt i øyet og med humor. Dette gjør han dog ved å fremme rasistiske stereotyper, og tråkker dermed midt i salaten. FA har nå ilagt han en bot på 250.000kr og utestengelse i én kamp.

Liverpool er ikke noen konkurrent for Chelsea i år, så dette får ingen konsekvenser for oss :P

Under følger bilde av twittermeldingen.

Bilde

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Balotelli i hardt vær
InnleggSkrevet: Fre 19 Des, 2014 20:48 

Liten betydning, men han la det ut på Instagram. :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 21 Des, 2014 19:01 
Brukerens avatar

Vil nok egentlig flire litt at han fikk utestengelse pga. det der.
Er nok egentlig bare bra for L`pool da de slipper å bruke han nå mot Arsenal haha :D

BLUE IS THE COLOUR!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 22 Des, 2014 14:14 

Man gjør rasismesaken en bjørnetjeneste ved å tiltale og dømme folk for rasisme for den meldingen der. Helt på trynet.

Føler meg bombesikker på at det er den aller siste setningen som har felt ham, ingen andre ville ha giddet å reagere på såpass uskyldige ting.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 22 Des, 2014 15:35 

Den siste setningen er jo ikke akkurat pen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 23 Des, 2014 13:18 

Ikke pen???

Jeg fleiper ofte med to venner jeg har fra Ålesund om at sunnmøringer er gjerrige og veldig opptatt av penger. Ingen reaksjoner utover latter av den grunn. Skulle det være verre å fleipe med at jødene er glade i penger?

Jeg er selvsagt klar over at det kanskje er noe spesielle forhold rundt dette emnet når det gjelder jødene, men det er tross alt veldig lenge siden krigen og dersom man skal være forhindret fra enhver uskyldig morsomhet whatsoever for all fremtid når det gjelder jødene så vil folk snart totalt miste forståelsen og respekten for rasismebegrepet.

Da synes jeg faktisk at den neste siste setningen er styggere, men tviler sterkt på at den har skapt noen reaksjoner i det hele tatt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 23 Des, 2014 16:47 

Merkelig nok så er det en liten forskjell på å tøyse blant venner og det å publisere noe for millioner av mennesker.
Hvis du leser deg litt opp på historie så vil også finne ut at jøder ble forfulgt i mange hundre år før Hitler begynte.

At han får en kamps karantene er nok like mye for å sette en klar og tydelig grense for hva som er greit og ikke. Og det synes jeg er bra fordi det fjerner enhver tvil ved neste tilsvarende sak.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 30 Des, 2014 14:51 

Fulham Road skrev:
Ikke pen???

Jeg fleiper ofte med to venner jeg har fra Ålesund om at sunnmøringer er gjerrige og veldig opptatt av penger. Ingen reaksjoner utover latter av den grunn. Skulle det være verre å fleipe med at jødene er glade i penger?

Jeg er selvsagt klar over at det kanskje er noe spesielle forhold rundt dette emnet når det gjelder jødene, men det er tross alt veldig lenge siden krigen og dersom man skal være forhindret fra enhver uskyldig morsomhet whatsoever for all fremtid når det gjelder jødene så vil folk snart totalt miste forståelsen og respekten for rasismebegrepet.

Da synes jeg faktisk at den neste siste setningen er styggere, men tviler sterkt på at den har skapt noen reaksjoner i det hele tatt.

Jøder fikk jobben med å være pengeutlånere i Europa da dette var forbudt for katolikker av religiøse hensyn. Siden middelalderen har jødene blitt da beskyldt for å være griske og glade penger. Det er ikke mer enn uskyldig humor på lik linje med at negre liker vannmelon og kylling, og at hvite er feige og ikke eier rytmesans...it`s FUN! Det har overhodet ingenting med krigen å gjøre.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: