Dato/klokkeslett: Ons 19 Des, 2018 13:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 126 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: JANUARVINDUET 2019
InnleggSkrevet: Tir 04 Des, 2018 11:59 

Helt enig,
Forstår samtidig svært godt interessen for Jadon Sancho fra flere her men slik jeg har forstått saken så er ikke Dortmund akkurat på "selgeren" av ham, i tillegg så tenker jeg som du påpeker at Pulisic har bevist kvalitet og betydelig potensiale i mer enn 3-4 mnd. faktisk over 3-4 år. For meg den perfekt spiller å fase inn i blant våre aldrende kantspillere.

Hvorvidt det er hold i de siste skriveriene er jeg bittelitt skeptisk til men håper det stemmer, bortsett fra prisen da £70m for en spiller som er på utgående kontrakt virker langt i overkant.

Andre rykter;
Det kan virke som James Rodríguez går mot en hjemløs periode, kunne han være den målfarlige AM vi trenger? Drinkwater og Bakayoko sine dager er talte, Cesc ryktes til AC Milan og Kovacic vet vi ikke hva som skjer?

Numbers game tilsier uansett om Kovacic blir eller ei at vi må ha inn minst to midtbanespillere.
Mason, James, Kovacic, Barkley, Kanté, Jorginho og RLC er ikke én for mye, skulle Cesc forlenge (noe jeg håper) så tenker jeg dette ville utgjort en ganske så ok midtbane for årene som kommer...

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 04 Des, 2018 12:07 
Brukerens avatar

Absolutt nei til Kovacic og James Rodriguez. Jorginho, Kante og Barkley, dessuten anser jeg midtbanen som Ampadus beste posisjon. Ta med RLC og Mount, og vi er godt forspent. 6 relativt unge og spennende spillere.
Pulisic er heller ikke god nok. Foretrekker CHO-

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 04 Des, 2018 12:36 
Brukerens avatar

RoaldAune skrev:
Absolutt nei til Kovacic og James Rodriguez. Jorginho, Kante og Barkley, dessuten anser jeg midtbanen som Ampadus beste posisjon. Ta med RLC og Mount, og vi er godt forspent. 6 relativt unge og spennende spillere.

Ikke enig. Han har herjet med masse spillere som går utenpå mye av det han vil møte i Premier League. Nå har vi forsøkt å argumentere hvorfor vi bør kjøpe han selv om han er uferdig, men litt bortkastet tid når dette er argumentet vi får tilbake synes jeg.

Forstår heller ikke hvorfor noen mener et kjøp av Pulisic vil ødelegge for CHO. Hans foretrukne posisjon, og der Sarri bruker han, er på venstre ving. Pulisic er høyre ving. Stall-situasjonen vår er jo perfekt for å selge unna en av de eldre på høyresiden (Helst Willian) og la CHO være første back-up for Hazard. Da ville vi hatt en etablert en utfordrer på begge sidene, og CHO ville spilt mer. Nå settes ofte Pedro eller Willian på venstresiden når Hazard er ute, og det skader CHOs utvikling mye mer enn om vi hadde kjøpt Pulisic.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 04 Des, 2018 12:52 

Maggs skrev:
RoaldAune skrev:

Ikke enig. Han har herjet med masse spillere som går utenpå mye av det han vil møte i Premier League. Nå har vi forsøkt å argumentere hvorfor vi bør kjøpe han selv om han er uferdig, men litt bortkastet tid når dette er argumentet vi får tilbake synes jeg.

Forstår heller ikke hvorfor noen mener et kjøp av Pulisic vil ødelegge for CHO. Hans foretrukne posisjon, og der Sarri bruker han, er på venstre ving. Pulisic er høyre ving. Stall-situasjonen vår er jo perfekt for å selge unna en av de eldre på høyresiden (Helst Willian) og la CHO være første back-up for Hazard. Da ville vi hatt en etablert en utfordrer på begge sidene, og CHO ville spilt mer. Nå settes ofte Pedro eller Willian på venstresiden når Hazard er ute, og det skader CHOs utvikling mye mer enn om vi hadde kjøpt Pulisic.

Spot on!

Roald, åpenbart er Kovacic så god at du ikke ser hvor god han er ;-) Jeg er enig i din vurdering av hvor Ampadu beste posisjon er. Uansett så er Bakayoko, Drinkwater og kanskje både Cesc og Kovacic ferdig i klubben etter denne sesongen. Og om både Mason og Ampadu fyller to av 4 plasser så er vi fortsatt 2 short på midten. Minner om at City, LFC, Spuds og Arsenal fint evner rotasjon av 7-8 midtbane spillere.
Mao en midtbane bestående av Barkley, Jorginho, Kanté, RLC, Mason og eventuelt en Ampadu som Sarri har flyttet ned i forsvaret blir mer enn farlig tynt, og himla mye for urutinert.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 04 Des, 2018 13:49 
Brukerens avatar

PL emil skrev:
Maggs skrev:
RoaldAune skrev:

Spot on!

Roald, åpenbart er Kovacic så god at du ikke ser hvor god han er ;-) Jeg er enig i din vurdering av hvor Ampadu beste posisjon er. Uansett så er Bakayoko, Drinkwater og kanskje både Cesc og Kovacic ferdig i klubben etter denne sesongen. Og om både Mason og Ampadu fyller to av 4 plasser så er vi fortsatt 2 short på midten. Minner om at City, LFC, Spuds og Arsenal fint evner rotasjon av 7-8 midtbane spillere.
Mao en midtbane bestående av Barkley, Jorginho, Kanté, RLC, Mason og eventuelt en Ampadu som Sarri har flyttet ned i forsvaret blir mer enn farlig tynt, og himla mye for urutinert.

Er enig med Roald om James. Jeg tror heller ikke han er den kreative spilleren vi trenger. Synes han er mer av en luksusspiller uten arbeidsmoral. Skal vi beholde ha en midtbane med Kanté, Jorginho, Kovacic, Barkley, RLC og Mount så trenger vi enda en spiller med store kreative ferdigheter i tillegg til evne til å score mål. Usikker på om det er lurt å ha 7 spillere for 3 plasser. Og det er uten Fabregas.

Det jeg håper på for neste sesong for sentral midt er at vi:
- Selger Danny og Fabregas. Kanskje også Barkley (usikker).
- Lar Mason Mount spille et år til i Derby
- Kjøper en ny kreativ spiller som er god begge veier, men nese for mål. Litt som Hamsik i Napoli.

Bakayoko har jeg ennå litt håp for. Han har tross alt blitt MoM de to siste kampene for Milan. Hadde vært moro om han klarte å snu utviklingen og motbevise alle:-)

Edit: og jeg glemte til og med bort Ampadu. Enig i at hans beste posisjon er på midten. Veldig vanskelig å få plass til alle...

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 04 Des, 2018 15:03 
Brukerens avatar

Glemte av Jorginho i farten i oppramsingen av midtbanespillere, da er vi oppe i 7. Det er da nok.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 04 Des, 2018 17:47 

Maggs skrev:
Er enig med Roald om James. Jeg tror heller ikke han er den kreative spilleren vi trenger. Synes han er mer av en luksusspiller uten arbeidsmoral. Skal vi beholde ha en midtbane med Kanté, Jorginho, Kovacic, Barkley, RLC og Mount så trenger vi enda en spiller med store kreative ferdigheter i tillegg til evne til å score mål. Usikker på om det er lurt å ha 7 spillere for 3 plasser. Og det er uten Fabregas.

Det jeg håper på for neste sesong for sentral midt er at vi:
- Selger Danny og Fabregas. Kanskje også Barkley (usikker).
- Lar Mason Mount spille et år til i Derby
- Kjøper en ny kreativ spiller som er god begge veier, men nese for mål. Litt som Hamsik i Napoli.

Bakayoko har jeg ennå litt håp for. Han har tross alt blitt MoM de to siste kampene for Milan. Hadde vært moro om han klarte å snu utviklingen og motbevise alle:-)

Edit: og jeg glemte til og med bort Ampadu. Enig i at hans beste posisjon er på midten. Veldig vanskelig å få plass til alle...

Jeg ser den med James, jeg"løftet" ham opp da han er av få offensive midtbanespillere der ute som er "ledig" på markedet. Selge Barkley? Sarri virker da svært overbevist om hans fremtid i klubben, jeg også ;-)

Bakayoko er nok en bedre spiller enn han har fått vist i Chelsea, jeg har uansett hvordan det går for ham ikke noe tro på at han vil kunne bli en Sarri favoritt. Bakayoko er også en spillertype som mer enn andre er helt avhengig av tillit og spilletid, og som sagt noe jeg ikke tror han vil få under Sarri. Cesc Fabregas blir nok ikke solgt, hans kontrakt utgår i sommer følgelig ender han opp som free transfer. Drinkwater drar, og om Kovacic drar tilbake til Real er vi tilbake til utgangspunktet mitt, vi mangler spillere på midtbanen.

Situasjonen er jo den at vi kan ende opp med kun å ha Barkley, Jorginho, Kanté og RLC. Hvem ellers har vi, har jeg glemt noen nå?

Supplerer vi med Mason (tvilsomt) og eventuelt Ampadu så er vi fortsatt mer enn kritisk tynne.

Så skal det vel inn en ny spiss for Giroud, ryktene om Pulisic til Chelsea virker nokså troverdige, det samme om Sarris ønske om ny CB.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 05 Des, 2018 00:58 
Brukerens avatar

Midtbanekabalen er meget lett for min del.

Drinkwater, Fabregas og Bakayako ut, noe som finansierer Kovacic inn.

Jorginho og Ampadu som DM, mens Kante, Kovacic, RLC og Barkley som indreløpere. De to siste kommer til å ta betydelige steg denne sesongen, også har vi Ampadu som jeg mener er mer enn god nok til å være backup for Jorginho. Så har vi Billy Gilmour som 7ende mann og Backup ved en evt krise.

Mason Mount har mye mer nytte av enda en sesong på lån og aller helst til en PL klubb.
------------------
Det er vell liten tvil om at vi MÅ ha inn en ny spiss, høyreving og aller helst en skikkelig stopper. Så er det nok også ønskelig for Sarri å få inn en HB... Samtidlig må vi også tenke på HG kvoten. Ikke det aller verste når vi kan signere en ny hg 2re keeper og muligens registrere noen av talentene? Tammy som 3valg på spiss hjelper.

Giroud, Cahill og Fabregas går gratis..Få også ut Caballero. Så har vi Morata(50m), Willian(45), Drinkwater(20), Bakayako(30), Kenedy(20), Zappacosta(15) og Moses(15) som kan selges. Å med tanke på de mulige nye lånereglene så har vi en drøss som kan og må selges for (5-15)£m: Pasalic, Van Ginkel, Omeruo, Miazga, Kalas, Hector, Rahman, Musonda etc...

Hazard krysser jeg fingrene for at blir og gidder ikke å tenke på noe annet :) Er muligens meget godtroene med summene som er nevnt over å mulighetene for at Willian og Morata drar(Noe de burde).. Men vil leve i den drømmeverden å tro/håpe at vi kan renske unna 8-10 lånespillerne for 40-50£m og de i A-stallen for ca 200£m :D

I en perfekt verden ville det finansiert Icardi(90m), Pulisic(50m), Kovacic(40m) og en klassestopper. Dette hadde nok fått Hazard til å bli!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 05 Des, 2018 02:11 
Brukerens avatar

Nei, jeg nekter å gi opp Kenedy.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 08 Des, 2018 15:13 
Brukerens avatar

Ser et rykte, Chelsea skal være interessert i Sebastian Haller, 24 årig spiss, franskmann født i Elfenbeskysten.
Spiller for Eintracht Frankfurt som kjøpte han fra FC Utrecht for et heller lavt beløp i sommer. (Så han kan ikke kjøpes i januar og spille for Chelsea)
Han er hele 190cm.
Statistikken hans denne sesongen er imidlertid interessant, på 13 kamper har han 9 mål og 7 assist. Noen som har sett han spille.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 09 Des, 2018 00:13 
Brukerens avatar

Programmet resten av 2018 ser overkommelig ut. Får vi en brukbar spiss i januar kan det være mulig å kjempe i toppen. City har en del skader nå. Pool har et tøft program fremover. Ikke umulig vi bare ligger rundt 6 p. Bak toppen når vi er i 2019.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 10 Des, 2018 14:29 

nikosidis skrev:
Programmet resten av 2018 ser overkommelig ut. Får vi en brukbar spiss i januar kan det være mulig å kjempe i toppen. City har en del skader nå. Pool har et tøft program fremover. Ikke umulig vi bare ligger rundt 6 p. Bak toppen når vi er i 2019.

Med tanke på PL tabellen ved sesongslutt kan det være en stor fordel for oss om LFC og City går videre i CL. Mange topp 6 interne oppgjør i PL frem til medio januar som klart vil og kan slå ut på tabellen. Mener å huske at de alle skal opp mot United i denne perioden, så dermed betyr ett og annet poengtap og en lang vei opp i topp 4 for Mou.

Til Topic;

Noen som har tanker om disse to spillerne som ryktes til Chelsea?

Sarri sin «gamle» elev i Napoli 24årige HB Elseid Hysaj som også kan spille LB ryktes til Chelsea. Spiller er verdsatt til £20m. Alternativt en Swap-deal som inkluderer Zappacosta.
https://www.transfermarkt.com/elseid-hy ... ler/200056

En annen 24åring som ryktes til oss er Barcelona spilleren Denis Suárez, AM/CM fremstår noe mer målfarlig enn Kovacic, og muligens en fin erstatter for Cesc? Også her ryktes det om en mulig Swap deal (til sommeren) som inkluderer spiller + £ for Willian? som så erstattes med Christian Pulisic
https://www.transfermarkt.com/denis-sua ... ler/165007

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 10 Des, 2018 18:08 
Brukerens avatar

Håper virkelig ikke vi finner på å bruke penger på Hysaj! Vi begynner å få store problemer med HG statusen om vi skal få rensket stallen og heve nivået. Cahill, Fabregas, Drinkwater, Moses og muligens Christensen(Forlanger mere spilletid og har sålangt bevist at han ikke er så god som vi trodde) forsvinner før neste sesong...

Hysaj er nok et bitte lite hakk opp fra Azpi, men han er farlig lik med tanke på at han ikke har noen spissferdigheter... Å bruke 50€m er hinnsides for den standaren og i den posisjonen, for vi må garantert utløse klausulen for å hente han. Skal vi hente en back så må vi gå for en HG Wan Bissaka... Dilemmaet er om vi skal vente til sommeren å se om James kan ta Zappacosta sin plass..

Går en del rykter rundt at AC Milan jakter Morata og Fabregas:

Former AC Milan sports director Massimiliano Mirabelli admits they tried to sign Chelsea striker Alvaro Morata last summer: "The negotiations with (Gonzalo) Higuain we had started. We had talked to Morata and (Ciro) Immobile before leaving this summer."

Nå ryktes det om en mulig bytteavtale/lån med Higuain og Morata.. Men AC Milan må visstnok finne ut av hvordan de skal gjøre det med Juventus angående "lånet". AC Milan må også få klarsignal fra FFP.

Standard: AC Milan sporting director Leonardo has confirmed the Serie A club have approached Chelsea about the possibility of signing Cesc Fabregas, but the midfielder awaits Chelsea talks.

Higuain inn for Morata og fått solgt Fabregas for 8-10£m ville jeg vært meget fornøyd med :D Tror Ampadu helt fint hadde tatt plassen til Cesc uten problemer og samtidlig sparer oss 160£k i uka! Ampadu kommer til å vokse enda mer og jeg tror også tilstedeværelsen hans på banen er noe vi sårt trenger!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 10 Des, 2018 19:50 

Jeg kjenner ikke til spilleren Hysaj. Han dukket opp i diskusjoner i helgen rundt forsterkninger, sikkert som følge av diverse avis skriverier. Jeg tror uansett ikke vi henter ny back i januar. Wan Bissaka er spennende han men med tanke Chelsea fansens tålmod tenker jeg han gjør best i å bli værende i drivhus i enda noen sesonger.

Klubbens finanser tilsier massiv realisering og offloading før handel.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 11 Des, 2018 15:36 
Brukerens avatar

Med en potensiell transferband på trappene så er det rett og slett vanvittig å svi av nærmere 40£m for Hysaj(som blir backup for Azpi)... For ikke å snakke om at HG situasjonen er på kanten til neste sesong om vi skalstyrke stallen og få unna dødkjøtt! Noen som kan svare meg på om spillerne MÅ ha spilt 3år i england og samtidlig ha fylt 21 for å regnes som HG for å registreres blandt de 25? Altså spørsmålet er om vi kunne registrert: typ..
- CHO
- Tammy
- James
- Christensen
- Ampadu
- Green
- Barkley
- RLC

Med tanke på hva vi må hente når vi slipper: Drinkwater, Cahill, Fabregas og Moses

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 11 Des, 2018 17:27 
Brukerens avatar

Spillere under 21 trenger ikke registreres.

Loftus og Barkley er HG fra neste sesong, usikker på resten.

HG-regelen er ikke noe problem uansett. Det er ingen regel som sier du MÅ ha så og så mange HG spillere. Man kan ha 0 hvis man vil. Regelen er at hvis man skal ha en full tropp (25 spillere) så må 8 av dem være HG. Vi kan registrere 17 spillere, ingen HG og ha 10 spillere under 21 som ikke trenger å bli registrert.

Mao - er ikke vits å kjøpe en HG spiller bare for å ha han. Vi kjøper de spillerne vi trenger og er de HG er det et pluss.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 11 Des, 2018 18:35 
Brukerens avatar

Vinje_jr,

Såppas henger jeg med, men tenker mere på om det er mulig å registrere disse Engelske spillerne under 21 med tanke på Europa spill? For der er vell fortsatt regelen at vi MÅ registrere 8 spillere som er "Club Trained" og/eller "FA trained" ???

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 11 Des, 2018 20:49 
Brukerens avatar

Jeg har noen forslag til noen spillere jeg mener ville vært gode signeringer. Tipper noe vil bli avfeid her med bakgrunn i noen egne unggutter jeg syntes jeg har hørt snakk om i mange år, men som jeg betviler at kan bli noe voldsomt i chelseatrøya.

Nr.1: Wan-Bissaka. 21 år. Denne spilleren fikk jeg veldig sansen for mot slutten av fjorårssesongen da han begynte å figurere fast for Palace. Han har gjort høyrebackplassen der til sin og gjort sine saker veldig bra. Rask, ergjerrig og stor løpskapasitet. Mener også han er en del bedre en Azpilicueta offensivt. Noe å gå på defensivt, men han er lei å komme forbi. Han har vært i Palace sitt akademisystem fra han var 11 år. Pris er umulig å forutse, men om vi virkelig skal gå for en back vil jeg foretrekke han fremfor Hysaj.

Nr.2: Morgan Gibbs-White. 18 år. Dette er en spiller som, tross sin unge alder, har vist en fotballklokskap som svært få på den alderen har i de få kampene han har spilt i PL. Han fikk 7 kamper mot slutten av 2017 sesongen som 17-åring i championship. Han var involvert i 15 kamper i fjor og i år har det blitt 12 så langt. Teknisk god, bra fart, høy arbeidskapasitet og en smartness som kunne vært spennende å sett. Meget anvendelig spiller som kan bekle sentrale roller så fremt som en kantposisjon. Kan kanskje være spennende og verdt å følge med på.

Nr.3: Wilfried Zaha. 26 år. Er vel inne i sin primetime som fotballspiller. Et enormt toppnivå og syntes også han har hevet sitt bunnivå betraktelig. Et utropstegn er hans skadestatistikk og jeg forstår om vi styrer unna han pga det. Samtidig tror jeg dette er en mann som kunne funnet på saker og ting for et topplag med den rutinen og erfaringen han har bygget seg opp fra han var i United.

Nr.4. Richarlison. 21 år. På sitt beste en attraksjon å se på. Når han ikke presterer godt henger det ofte sammen med at resten av laget sliter. Stor spisskompetanse i teknikk, kraft og fart og har samtidig vist at han kan score godt med mål. Uredd og god til å utfordre.

Wan-Bissaka føler jeg meg sikker på at blir plukket opp av en storklubb om ikke så alt for lenge. Zaha kan vel ende opp med å bli værende i Palace og Gibbs-White kan sikkert som mange andre ende opp som for dårlig end product. Jeg tror dog at det er en spiller vi vil få se en del til i årene fremover. Richarlison tror jeg ville vært en meget spennende forsterkning og som en erstatter for Willian burde det være meget aktuelt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 11 Des, 2018 21:34 

Flott innlegg HenkeS!

Jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket når forlengelsen med Azpi ble annonsert, og den hendelsen alene gjør at jeg tviler sterkt på at vi ville evnet å lande Wan-Bissaka (om Chelsea i det hele er "på"?). Hvorfor skulle han ønske å ta risken med betydelig mindre spilletid enn hva alle alternativer kan by ham? Hysaj ryktes sterkt til Chelsea men som nevnt jeg kjenner ikke til spilleren. Kjøper Special one sine argumenter mot en signering av ham.

Richarlison mener jeg å huske flere av oss skrev litt om ifjor, en liten favoritt her, som i tillegg allerede er sosialt integrert i spillergruppen vår via Willian og Luiz . Han og Christian Pulisic inn og jeg hadde åpnet en god årgang med røde druer, ikke ulikt en helt vanlig helg ;-)

Zaha... Som du skriver, han er ute med skader i 3-4 mnd hver bidige sesong.

Morgan-Gibbs kjenner jeg ikke.

Spennende tider, mye taler for store utskiftninger i stallen og følgelig nye fjes og potensielt nye helter på vei inn.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 11 Des, 2018 21:54 
Brukerens avatar

Chelsea har ikke mindre enn 3 lovende høyre backer, å kjøpe Wan-Bissaka blir det samme som å legge ned hele akademiet. Regner det som sikkert at Reece James er i stallen fra neste sesong, han leverer store ting i Wigan.

Richarlison hadde vært en stor forsterkning, herlig spiller.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 11 Des, 2018 22:52 
Brukerens avatar

Akademiet vårt er lagt ned for lenge siden.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Des, 2018 00:18 
Brukerens avatar

Om det finnes noen som helst mulighet for at Chelsea er aktuelt for Icardi så burde vi gå all in! At Inter ikke gikk videre i CL kan være vår mulighet.

Vær så snill Sarri, krev denne spilleren :) Styret skylder deg dette etter fadesen med å ikke hente Higuain og satse på Morata...

Tenk dere et januarvindu med å hente Icardi og Thorgan da :P Hazard hadde signert ny kontrakt på flekken!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Des, 2018 11:14 
Brukerens avatar

special one skrev:
Vinje_jr,

Såppas henger jeg med, men tenker mere på om det er mulig å registrere disse Engelske spillerne under 21 med tanke på Europa spill? For der er vell fortsatt regelen at vi MÅ registrere 8 spillere som er "Club Trained" og/eller "FA trained" ???

Litt usikker på hvordan det funker med U21 spillere, men jeg vet at de andre reglene er hvertfall like. Har vi ikke 8 HG-spillere så er det bare å registrere færre spillere.

https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... 00510.html

Hvis jeg forsto denne rett så kan man registrere så mange U23 spillere man vil, uavhengig om de er HG eller ikke. Les under "What is list B, then?".

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Des, 2018 12:16 
Brukerens avatar

RoaldAune skrev:
Chelsea har ikke mindre enn 3 lovende høyre backer, å kjøpe Wan-Bissaka blir det samme som å legge ned hele akademiet. Regner det som sikkert at Reece James er i stallen fra neste sesong, han leverer store ting i Wigan.

Richarlison hadde vært en stor forsterkning, herlig spiller.

Enig! Ser på de to kommende overgangsvinduene som en kjempemulighet for Chelsea - de kan sette et eksempel for klubben utad og ovenfor alle talentene våre. Vi har behov for forsterkninger i flere posisjoner på banen, og vi har faktisk talenter som er gode nok til å være andrevalg i noen av de posisjonene. Det synes jeg er kjempemoro og jeg håper klubben er villig til å ta den risikoen det medfører å satse på unge spillere.

Slik jeg ser det:
Venstre back: Behold Dave, selg Zappa. Skulle gjerne likt å sett Wan-Bissaka (og ikke bare på grunn av potensielle kule star-wars tilnavn), men med James som imponerer stort i Wigan så burde vi heller gi han muligheten som en back-up. Alternativt burde James fortsette et år til å Wigan, eller hos en klubb i Premier League, men om vi kjøper Wan-Bissaka så vil veien til førstelaget være nær umulig for James, selv om han kan bli en bedre spiller.

Midtstopper: Tipper det kommer til å skje noe her i sommer. Cahill på vei ut. Christensen har skuffet i år og sliter med å tilpasse seg Sarris spillestil. Her har vi vel ingen andre store talenter som er på vei opp?

Høyreback: Skjer sannsynligvis ikke noe her med det første. Alonso har ny kontrakt og vil nok være førstevalget en stund til, selv om han sliter fælt som back i en bakre firer. Vet egentlig ikke hva klubben burde gjøre her, men tror ikke løsningen er å hente Hysaj.

Venstre Kant: Sats på Hazard og CHO. La CHO være andrevalget etter Hazard. Gi han ca 15 - 20 kamper neste år (fra start i cuper osv og innbytter i ligaen) så kan det hende vi klarer å beholde han.

Høyre kant: Selg Willian, Behold Pedro og kjøp Pulisic. Vi har ingen talenter som banker hardt på døra i denne posisjon.

Spiss: Her må det skje noe. Jeg har forsøkt å tvinge meg selv til å tro at Morata skal bli den spilleren vi har håpet på (har han til og med på Fantasy), men har resignert. Spiss-plassen er vår svakeste posisjon nå og det er ille! Har ingen anelse om hvem vi burde hente, men tror Icardi kan være en skikkelig gamble. Premier League spiser som regel spisser som han, som har sin absolutte styrke i avslutninger, men mangler de fysiske kvalitetene (eller x-faktoren) man trenger for å lykkes i Premier League. Synes det er mange nok eksempler på spisser som minner om han som har feilet i Premier League.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Des, 2018 12:33 
Brukerens avatar

Tomori spiller godt som midtstopper i Derby, men det er vanskelig å ha en formening om hvor langt det rekker i PL. Så har vi Ampadu, selv om han noe liten.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 126 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: