Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 15:23

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Retningslinjer for rykteforumet
InnleggSkrevet: Tor 04 Jun, 2009 14:26 
Brukerens avatar
Site Admin

For et mest mulig ryddig og oversiktlig rykteforum har vi noen retningslinjer:

Hver spiller som linkes til eller fra Chelsea FC har sin egen tråd. Bruk søkefunksjonen, eller opprett ny tråd dersom den ikke allerede eksisterer.

Særlig nå i overgangsvinduet vil det være mange rykter om Chelsea FC. Det er derfor svært viktig at vi holder oss til spillertråder og ikke oppretter svære samletråder.

Trådens tittel skal inneholde den aktuelle spillerens navn. «Sveitser linkes til Chelsea» er ikke spesifikt nok.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Retningslinjer for rykteforumet
InnleggSkrevet: Ons 18 Mai, 2011 21:12 
Brukerens avatar

Nok en gang: kan dere være så snille Å BRUKE SØKEFUNKSJONEN før dere poster rykter om en spiller!

Søke kan dere gjøre her: search.php

"90% innsats på banen, er 100% for dårlig innsats!"

- Ole Gunnar Solskjær

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 19 Mai, 2011 13:45 

Har selv lett etter riktig spillertråd, og det er ikke alltid like lett ettersom det er svært mange innlegg i svært mange forskjellige tråder som inneholder navnene man søker på.
Fant etterhvert ut hvordan man søker i kun emnetitlene til de forskjellige trådene.
Under "Søkevalg" ligger det et felt hvor man kan velge "Søk i:", her velger man "Kun innleggenes emnefelt".
Dette har hjulpet meg en hel del i alle fall :)

i neeber olok at ym kyebord wen i tpey

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 13 Jun, 2011 17:31 

Hvorfor lager alle nye tråder om nye trenerer når vi har EN tråd om hvem som blir ny manager ? Blir jo bare rot.

@hobbersten

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 13 Jun, 2011 21:04 

Er jo mer ryddig å kunne diskutere hver enkelt manager som er ryktet, framfor å diskutere mange i en tråd. Blir jo fort mer konstruktivt slik, og det er desto lettere for andre å komme inn og lese seg opp på tråden for å bidra.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 13 Jun, 2011 22:16 

Ja, men da må vi se til helvete og fjerne "Hvem blir ny manager?"

Det jeg prøver og si.

@hobbersten

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 14 Jun, 2011 07:51 

Det ser ikke jeg helt behovet for. Er vel greit å også ha en generell tråd for diskusjon sett helt ovenfra, mens man har egne tråder for mer "inngående" diskutering? :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Des, 2012 21:42 
Brukerens avatar

En ting jeg lurer på innenfor dette med rykte spalten her inne på forum.
ja jeg leser øverst at man ikke ønsker store samletråder men hvorfor sånn egentlig? Serverproblemer og overbelastning?

Kan man ikke ha en rykte tråd(felles) for løse rykter som linkes uten at det må lages en ny tråd for hver og en spiller? Det virker jo veldig tungvint å lage en ny tråd for hver en spiller som blir linket opp mot Chelsea for det er ikke lite spillere akkurat.

Det blir jo også som dere skriver over her at man må jo drive med søkefunksjon og flere gjennom flere sider med gamle tråder for å komme til den.

Positive sider er jo at ting samles på en plass slik at folk kan finne ting lett og mye mer ryddig, mindre tidkrevende og det blir mindre jobb på moderatorer som driver å flytter på tråder og innlegg som ikke hører hjemme der dem skal.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 01 Jan, 2013 14:12 
Brukerens avatar
Site Admin

Ja, jeg ser problemet med å lete opp gamle tråder for å poste et nytt rykte. Vi kan godt si det sånn at det er ikke så nøye om ikke spillertråden eksisterer på første forsiden. Egentlig så ønsker jeg meg heller beskrivende trådtitler enn å få samlet alt om en spiller i en tråd.

For å finne alle rykter om en spiller går det fint an å bruke søkefunksjonen for rykteforumet, og plotte inn "sturridge". Men det er mer leservennlig med trådtittel som "Sturridge linkes til Liverpool for £10mill". For min del kan vi godt ha mange slike tråder, ett for hvert rykte.

Problemet med å samle alle rykter i en tråd, er at det blir fryktelig uoversiktlig. Det blir vanskelig å danne seg et bilde over hvem som er linket til Chelsea og hvem som er linket ut. Det blir også vanskelig å diskutere flere rykter samtidig, da diskusjonene kommer til å gå på tvers og er irrelevant for hverandre.

Vi ser på muligheter for å legge ut trådtittel på de siste aktive trådene på forsiden av chelsea.no. Sånn sett vil det også være bedre med mange små tråder med beskrivende tekst, ett nytt for hvert rykte. Det blir ikke så interessant med "overganger januar 2013" på forsiden, og så linke til en gigantisk tråd hvor det diskuteres hummer og kanari.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: