Dato/klokkeslett: Søn 08 Des, 2019 04:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 568 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: JANUARVINDUET 2019
InnleggSkrevet: Søn 30 Sep, 2018 13:29 
Brukerens avatar

Nå begynner det virkelig å bli krise på spissplass! Giroud funker greit nok, mens Morata er rett og slett svak. Jeg mener at det vil være en enorm gambling om vi skal fortsette å satse på de to på topp en hel sesong.. Selvsagt ingen garanti for at en ny signering vil slå til, men jeg kan virkelig ikke se for meg at det går an å prestere svakere enn det spesielt Morata gjør.

Jeg mener det er to opplagte å gå for:
- Timo Werner(Leipzig), 22år. Kvikk, smart, god avslutter og kan skape ting på egenhand. Aguero versjon. 60-70£m?
- Mauro Icardi(Inter), 24år. Målscorer av rang. Koster dog 90£m..

Alternativet burde være denne mannen.
- Krzysztof Piatek(Genoa), 23år. 7 kamper og 12 mål(8serie/4 Cup) for Genoa og toppscorer i Serie A etter overgangen fra Polen. Kunn sett en kamp av han i Seria A, men ble ganske imponert av det jeg så. Bra tempo, bra med beina, smarte løp og ikke minst så har han litt Lewandowski over seg.

Jeg er egentlig en stor motstander av å hente spillere til disse midtsikte summene når vi kan gå for feks Timo Werner, men igjen så vil denne Piatek muligens være et mye bedre alternativ enn å gå for feks Immobile eller Belotti til 50-60£m... Selv om det skal sies at jeg god kunne tenkt meg å ha hatt den fighter viljen til Belotti på topp, nærmeste du kommer Costa nå for tiden. Piatek ble hentet for 4€m før sesongen, så dette er en mann vi kan få tak i til en meget gunstig pris! Juventus har allerede forhørt seg, mens det "ryktes" at Dortmund og Bayern skal følge han framover. Vi burde definitivt følge denne spilleren tett fram til Januar.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: JANUARVINDUET 2019
InnleggSkrevet: Man 01 Okt, 2018 05:59 

Et enig at det er krise på spissplass foreløpig, men onkel Sarri tar det tydeligvis lungt, så jeg mener det er lurt og høre på han.

Icardi hadde en god sesong i fjor, er ung og har scoret masse mål for Inter, men det er i Serie A. Det er ingen sikkerhet for at han vil levere i PL. Foreløpig har han også ganske dårlige tall denne sesongen, 1 mål på 5 kamper. Det målet kom til og med fra straffemerket. Ikke veldig imponerende, foreløpig... Jeg skal ikke dømme ham før sesongen er over, likeså skal jeg ikke dømme Morata før sesongen er over.

Werner har jeg aldri sett, så kan ikke uttale meg om ham. Ikke han polakken heller.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 08:13 
Brukerens avatar

Icardi er en målgjører. Han ville tilført laget vårt noe. Det er uten tvil spissplassen vi trenger å forsterke mest. Den bør prioriteres i januar. Få ut Morata, hold på Giroud som en gamechanger og legg en god slant på bordet for en god spiss. Men hvem? Vanskelig spørsmål og sannsynligvis veldig dyr. Det kunne vært artig å prøvd seg på Ramsey. Han ville passet godt inn hos oss og blir ikke alt for dyr i og med at kontrakten går ut til sommeren.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 11:55 
Brukerens avatar

Ramsey er da ingen spiss?

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 13:36 
Brukerens avatar

infamousbryn24 skrev:
Ramsey er da ingen spiss?

Det har du helt rett i. Ramsey tenkte jeg mer på som et scoop på midtbanen. Hva angår spiss, ser jeg egentlig ingen reelle spillere som vi kan få tak i før sommeren.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 14:46 
Brukerens avatar

Hent Piatek om han fortsetter slik! "Billig" i dagens marked, tørr vi å satse på at dette blir en ny Lewa? Det burde vi. Til den ryktede prisen 35€m er det liten risiko med tanke på alderen til han om han ikke slår til.

Piatek, Giroud og Morata kjemper fram til sommeren, så får vi renske om når vi kommer dit. Morata og Giroud burde sendes på dør, så får vi vurdere om Piatek har overbevist nok til at vi ikke trenger å hente inn en stjerne. Batshuayi og Tammy kommer inn.

Ramsey er veldig fristende i den situasjonen han er i nå, men jeg kan virkelig ikke se at det er bra for laget på sikt. Nå må vi ha tro på at våre egne spillere som Barkley og RLC tar det steget å virkelig kjemper om en plass, spesielt med tanke på at de er mye yngre. Kovacic må kjøpes fra RM i sommer.. Det burde også være den eneste signeringen.

19/20: Kante, Jorginho, Kovacic - RLC, Barkley, Mount, Ampadu

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 15:10 
Brukerens avatar

Verken Giroud, Morata, Batshuayi eller Abraham er gode nok for å skyte oss til noe seriegull. Det lille jeg har sett av Piatek på youtube var ikke så mye å skryte av syntes jeg. Brukbar på hodet, men virker veldig egoistisk. Ikke virker han noe spesielt sterk heller, så tror ikke han storkoser seg mot Cook, Morgan, Mee, Dunk og resten av gjengen.

12 mål på 8 kamper er fint det. 4 av de er mot serie B-laget Lecce. Resten er mot middelhavsfarere og de desiderte bunnlagene i serie A. Tror vi skal vente litt med å selge skinnet til den bjørnen før de møter bedre motstand.

47 mål på 135 kamper i Polsk serie. Isolert sett et bra snitt, men den polske serien er svak.

Skal vi hente noe, må vi bruke pengene på noe skikkelige saker. 35 mill euro for et totalt uskrevent blad i januar er ikke tema for en klubb som Chelsea. Da kan vi helder satse på de vi har.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 19:12 
Brukerens avatar

Hvem mener du kan hentes i Januar da? Det er vell liten tvil om at vi MÅ ha inn en..

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 19:19 
Brukerens avatar

special one skrev:
Hvem mener du kan hentes i Januar da? Det er vell liten tvil om at vi MÅ ha inn en..

Jeg mener det er vanskelig. Jeg klarer som sagt ikke helt å se hvem som er tilgjengelig og som vil gå rett inn og styrke oss veldig. Icardi tror jeg kan være den beste i markedet, men i januar har jeg ingen tro på at vi vil få tak i han.. :/

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 19:36 
Brukerens avatar

Det er nettopp det. Men det er ikke mulig å fortsette med kunn Morata og Giroud etter Januar om de forsetter slik, og da mener jeg 35€m for å "prøve" en spiller som bøtter inn(Selvsagt må vi se an fram til Janaur) i serie A er noe vi burde satse på! "bare" 23år, noe som gjør risikoen betydelig mindre om vi tenker på å få igjen penger for han.

Jeg ser ikke på Piatek som en som er bankers på å gå rett inn å være ei stjerne, men synes bare det er meget fristende å få inn en spiss som har den rette mentaliteten som en målgjører skal ha.

Presterer han knallbra så har vi han, Batshuayi og Tammy neste sesong. Presterer han OK kan vi selge både Morata og Batshuayi for å hente Icardi.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Okt, 2018 21:00 
Brukerens avatar

Å gi en fem års kontrakt til en spiller fordi det ikke finnes noen andre på markedet er helt krise. Da får vi heller kalle tilbake Batshuayi og betale en kompensasjon til Valencia.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 06 Okt, 2018 11:13 
Brukerens avatar

Hadde ambisjonene vært gull denne sesongen så hadde jeg vært enig i at vi måtte ha en ny spiss i januar, men jeg mener vi har topp 4 som fokus,så da mener jeg at det kommer til å funke med de vi har.Gi morata og giroud sjansen ut sesongen også slå til i sommervinduet med en storfisk.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 06 Okt, 2018 19:38 
Brukerens avatar

Hvilken storfisk? Det finnes så vidt meg bekjent ikke en eneste spiss som er verdt å bruke penger på. Eneste muligheten er at Morata finner tilbake til formen han hadde tidlig forrige sesong.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 06 Okt, 2018 23:57 
Brukerens avatar
Styremedlem

Eller så kan vi eksperiementere litt. Forsøke Moses eller Ruben som spiss. Moses var spiss før han ble omskolert, så er ikke ukejent med rollen. Ruben har størrelsen, farten og teknikken til å kunne mestre det.

Enten det eller så må vi "ofre" Hazard litt, og forsøke om han kan gjøre som Mertens; Bli en sykt god spiss til tross for størrelsen.

Noe MÅ gjøres, for slik Morata og Giroud holder på så blir det ikke mange målene.

Giroud er mer feilvendt enn målrettet i kampene, og innlegg slår jo ikke vi mer enn 1-2 av pr kamp (og da av særs dårlig kvalitet) så styrken hans i lufta benytter vi ikke.
Morata virker totalt blottet for selvtillit, og ligger fortsatt for mye på bakken. Han virket ikke hverken lettet eller glad for målet mot Vidi heller (kanskje fordi han visste at han brant så sykt mye sjanser?) Tror aldri Morata kommer til å bli noe hit for oss, og blir borte senest til sommeren.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 07 Okt, 2018 00:51 
Brukerens avatar

Roald skrev:
Hvilken storfisk? Det finnes så vidt meg bekjent ikke en eneste spiss som er verdt å bruke penger på. Eneste muligheten er at Morata finner tilbake til formen han hadde tidlig forrige sesong.

Akkurat hvem de henter inn overlater jeg til klubben å finne ut....det hjelper lite hva jeg skriver her. Poenget mitt er at vi bør ha is i magen i januar og klare oss med de vi har også heller satse på at vi får tak i en spiss neste sommer som vet hvor måler står....behøver ikke være et stort navn nødvendigvis.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 17 Okt, 2018 13:40 
Brukerens avatar

Hva mener folk at burde gjøres i Januar?

For min del så er det et must med en spiss inn, alt annet kan vente til sommeren.

Håper dog vi får rensket litt opp og sendt noen spillere på dør slik at feks Ampadu kommer fram i køa.
- Cahill burde dra, vil spare oss for 3£m i lønninger.
- Fabregas er linket til Atletico. Er det mulig å få en liten sum på 5£m pluss at vi slipper lønningen på 5£m?
- Drinkwater prøver vi nok å få bort og om så er mulig må kanskje Fabregas bli.

Godt mulig Sarri ser på Fabregas som backup for Jorginho for å få til å spille stilen sin, men jeg mener at svakhetene til Fabregas er så utsatt om vi til og med møter bare et "ok" lag. Jeg er overbevist om at Ampadu kunne håndert den rollen ypperlig, fantastisk fotballforståelse og pasninger på gutten. Itillegg har han trøkk, bra tempo og defansivt er ha knallgod. Selvsagt er kanskje Cesc hakket bedre på å løse opp, men om man veier alt opp i opp så er det ingen tvil om at den enorme forskjellen i trøkk, tempo og defansive egenskaper burde prioriteres. Om Ampadu ikke er løsningen så får vi uansett brukt Kante i den posisjonen.. Ikke optimalt forhold til stilen, men igjen får plutselig to midtbanespillere i Kovacic og Barkley/RLC som får mye friere rolle offansivt.

Ut med gamle middelmådigheter med enorme lønninger og sats på ungdommen! En ungdom som spiller fast for Wales på DM vell å merke ;) Dette er en gutt som alltid vil ha ball og er en spiller som går forran. https://www.youtube.com/watch?v=J5gvsbzqrRI

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 21 Okt, 2018 19:34 

Noen som vet om vi har noe klausul på Thorgan Hazard. Herjer jo i Bundesliga om dagen. To assist og nytt mål i dag :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 21 Okt, 2018 20:50 
Brukerens avatar

Thorgan:
https://www.google.no/amp/s/weaintgotno ... bid-report

Blue is the colour

Ingen vits, å diskutere med en kommunist

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 22 Okt, 2018 14:03 
Brukerens avatar

Hent Thorgan i Januar og få Eden til å signere en ny kontrakt :D

Hudson Odoi ut på lån, så får vi kvitte oss med Moses, Willian og Pedro i sommer. Bailey eller en annen ung ving inn i sommer ;)

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 24 Okt, 2018 13:11 
Brukerens avatar

Hva tenker folk om å hente tilbake Bertrand Traore? Ble solgt for usle 8£m, noe som visstnok skyldtes en buy-back clause. Noen som har noe info rundt denne?

56 kamper, 23mål og 7 assist for Lyon. Ren høyreving som kan gi oss en liten Robben light følelse.

Har gått en del rykter om at vi har en buy-back clause på Ake også.. Solgt for 20£m og buy-back på 40£m. Sier ikke at vi skal hente Ake, men prøver å finne en ca sum på Bertrand Traore ;) 25£m?

Om vi hadde fått hentet Piatek og Traore til 60£m ville det vært glimrende business.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 24 Okt, 2018 18:21 
Brukerens avatar

special one skrev:
Hva tenker folk om å hente tilbake Bertrand Traore? Ble solgt for usle 8£m, noe som visstnok skyldtes en buy-back clause. Noen som har noe info rundt denne?

56 kamper, 23mål og 7 assist for Lyon. Ren høyreving som kan gi oss en liten Robben light følelse.

Har gått en del rykter om at vi har en buy-back clause på Ake også.. Solgt for 20£m og buy-back på 40£m. Sier ikke at vi skal hente Ake, men prøver å finne en ca sum på Bertrand Traore ;) 25£m?

Om vi hadde fått hentet Piatek og Traore til 60£m ville det vært glimrende business.

Absolutt ikke. Han har ingenting av det vi trenger.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 24 Okt, 2018 21:59 
Brukerens avatar

Hva er det vi trenger da?

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 26 Okt, 2018 09:31 
Brukerens avatar

henkeS skrev:
special one skrev:

Absolutt ikke. Han har ingenting av det vi trenger.

Han scorer mer enn Morata, Giroud og Willian tilsammen, så noe har han som vi trenger hvertfall.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 26 Okt, 2018 19:30 
Brukerens avatar

Mauro Icardi er en spiss jeg har meget sansen for.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 26 Okt, 2018 23:22 
Brukerens avatar

Mauro er vist også veldig rå utafor banen også, kan bli mye støy i en by som london

Anyway vi trenger mål scorere, vi vinner ingenting med spisser som ikke scorer mål

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 568 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: