Dato/klokkeslett: Tir 12 Nov, 2019 16:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: [Ønske] Wilfried Zaha
InnleggSkrevet: Tor 26 Jan, 2012 23:04 

Vingen fra Crystal Palace er 1992-modell, men har imponert meg langt mer enn diverse sør-Amerikanere (mtp. motstand). Han har et steg jeg ikke har sett siden Henry regjerte i PL for 7-8 år siden og veldig sterk i kroppen. En naturlig ving, og ikke minst engelsk.

Vi har ikke kastet oss inn i kampen, men Pool og United er interesserte. Kontrakten hans går ut til sommeren, så det snakkes om en overgangssum på +- 5 mp. For meg er dette et langt bedre kjøp enn De Bruyne, men AVB skal få kjøpe de han vil. Frykter dog at Villas Boas (og Roman) ikke ser spesielt godt nedover i de engelske divisjonene, men heller ser til Portugal, Spania og andre eksotiske land.

Personlig kan jeg ikke skjønne annet enn at vi må være en av favorittene (hvis vi prøver) til å signere han. Palace er et steinkast over Themsen til Chelsea, og jeg vil gjerne tro at en 19-åring helst holder seg nærme familie så tidlig i karrieren. Manchester og Liverpool er jo direkte høl uansett!

Her er en video fra i fjor høst hvor han sprang fra United-forsvaret uten å prøve engang:

http://www.youtube.com/watch?v=LX8ZeW5_m5Y

Avlogget
 Innleggets emne: Re: [Ønske] Wilfried Zaha
InnleggSkrevet: Tor 26 Jan, 2012 23:55 
Brukerens avatar

Imponerende talent, men jeg håper for all del han holder seg unna Chelsea. Fasiten er enkel; vi ødelegger flere talenter enn vi utvikler til førstelagsspillere. Frem til Chelsea forstår at talentutvikling er både billigere og bedre for klubben, så håper jeg alle talenter avstår med å signere for oss. Kun utgifter for Chelsea.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 27 Jan, 2012 00:09 

Nå ja, Fergietime har jo hentet inn Scholes tilbake, bare for å sette en faktisk god Anderson lenger bak i rekken. De aller fleste "talentene" Utd bruker er kjøpt, og det ganske dyrt også. Liverpool er heller ikke noe foregangslag når det gjelder talenter (Shelvey, Steerling osv).

Visst er vi dårlige til å bruke de yngre, men jeg har et håp om AVB kommer til å inkludere flere unggutter, spesielt når pre-season 2012-2013 begynner igjen. Han kan selvfølgelig ikke ta inn 4-5 unggutter midt i sesongen, det funker ikke. Det eneste ankepunktet jeg har ved AVBs satsing på de yngre er Josh og Bertrand, men samtidig er det utrolig mange som undervurderer rutine, og da spesielt bakover på banen. Meireles kunne Villas Boas dog sendt dit peppern gror, men det var jo liksom et av "hans" kjøp, selv om stolthet ikke nødvendigvis er så bra.

Dessuten er det utrolig få spillere vi har hatt som har vært gode nok. Di Santo var en vits, Stoch var langt ifra god nok og Mancienne når aldri opp for et lag som skal vinne trofeer. De eneste spillerne jeg virkelig skulle sett i klubben vår er Bruma og Tore, og jeg håper AVB følger med på Brumas storspill og muskelbygging i Bundesliga i år.

Det er rett og slett utrolig få av akademispillerne som blir gode nok til å tåle PL. Feruz, Chalobah, Kane, (Bertrand), (Josh) og kanskje Piazon har jeg stor tro på, men å ta opp alle samtidig er galskap.

EDIT: Husk også at vi skal vinne trofeer. Som middelhavsfarer er det greit å få opp talenter for så og selge dem (Everton), men med dagens rovdrift og pengebruk er man avhengig av å kjøpe dyrt og kaste en del.

Sist endret av JHHolen den Fre 27 Jan, 2012 11:31, endret 1 gang
Unødvendig sitering

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 27 Jan, 2012 00:33 
Brukerens avatar

Hva angår Manchester United så er det viktig å tenke på at selv om de har handlet mye ungt så har de ofte utviklet dem selv. For meg er det irrelevant om talentet er kjøpt eller fra egne rekker, så lenge de er utviklet selv, men Chelsea gjør hverken eller. Lukaku, £20 millioner, er han oppe i tosifret kamper inkludert innhopp? Neppe. Av de spillerne Chelsea anvender så er det omtrent utelukkende ferdigutviklet produkt til dyre priser. Klubben er feig når det kommer til utvikling av talenter. Denne sesongen er allerede tapt, hvorfor ikke gjøre et forsøk på å introdusere en unggutt? Istedet sliter de benken. Imponerer veteranene så mye at avgjørelsen rettferdiggjøres? Aldri i livet.

Vi trenger ikke ta denne diskusjonen i en spillers ryktetråd, men jeg vil uansett få sagt at jeg håper inderlig unge spillere har agenter som tenker litt på spillerens karriere og ikke kun penger. Få dem til Arsenal, Manchester United, Everton eller andre klubber av mindre størrelse som faktisk tørr eller må satse på talenter.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 27 Jan, 2012 09:21 
Brukerens avatar

Synes ikke den videoen viser så fryktelig mye. De kunne kortet ned den til 3-4min hvor de tok med det "bra" han gjorde. For all del, et stort talent.

Keegan after Chelsea winning 0-2 at St.James':
"In the second half they stepped up a gear, and when they step up a gear it almost look like you stepped down 2!"

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 27 Jan, 2012 10:37 

Det er selvfølgelig mye mer interessant å se alt en spiller gjør i løpet av en kamp, enn kun det gode. Det er kun Liverpool som kjøper talenter basert på YT-prestasjoner.

Sist endret av JHHolen den Fre 27 Jan, 2012 11:32, endret 1 gang
Unødvendig sitering

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 27 Jan, 2012 11:06 
Brukerens avatar

OscarSG skrev:

Nå ja, Fergietime har jo hentet inn Scholes tilbake, bare for å sette en faktisk god Anderson lenger bak i rekken.

Anderson har slitt med skadeproblemer store deler av sesongen, så han har ikke blitt henvist til benken pga Scholes. Scholes var vel heller en nødløsning som følge av alle skadene United har.

Hva gjelder Zaha er jeg enig i at det vil være til hans eget beste om han blir og senere går til en klubb han får spille og utvikle seg i. I Chelsea kommer han bare til å bli enda en i mengden, nye Di Santo eller noe slikt.

Fotball handler ikke om liv og død, det er mye viktigere...

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 27 Jan, 2012 11:44 

Mourinho:

Di Santo var et talent, men hadde ikke vist noe på seniornivå. Zaha rundspiller Championship og lag han møter i cupen fra Premier League. I tillegg har han en fysikk som er helt ekstrem.

Ikke et sekund i tvil om at denne spilleren hadde gått rett inn i laget og forsterket oss med en gang.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 27 Jan, 2012 15:20 
Brukerens avatar

Di Santo-sammenlikningen gjaldt skjebnen Zaha kommer til å lide som spiller i Chelsea. For det meste benk/tribune og med noen betydningsløse innhopp her og der før veien går videre til et bunnlag i PL eller noe liknende i en mindre liga. Di Santo vs Zaha ferdighetsmessig kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har sett Zaha spille.

Fotball handler ikke om liv og død, det er mye viktigere...

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 16 Apr, 2018 12:16 
Brukerens avatar

Flere som kunne tenke seg denne spilleren? Har ekstrem egenskaper offansivt og har båret Palace alene de siste sesongene. 24år, HG og en spiller som det faktisk er mulig å få tak i.

En 4231 formasjon med, Zaha - Hazard - Willian sammen kan virkelig utrette noe sammen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 20 Jul, 2018 20:03 
Brukerens avatar

Jeg sliter med å forstå hvorfor vi ikke er ute etter en ny høyreving. Vi blir kraftig ryktet til nesten utelukkende til midtstoppere og sentrale midtbanespillere, til tross for at vår svakeste posisjon pdd er høyrevingen. I tillegg er det vell en 70-80% sjanse for at enten Hazard eller Willian drar denne sommeren, Kenedy er av en eller annen grunn lånt ut, og Pedro er det beste vi har å stille opp med utenom de nevnte.

Mahrez er dessverre signert. Her burde vi vært på banen. To unge, raske og venstrebeinte alternativ er Bailey og Malcom. Rundt disse er det såklart en stor risiko, spesielt med sistnevnte. Et annet alternativ kan være Zaha. Lynrask, og #2 beste dribleren i ligaen, bak Hazard såklart.

Med Zaha og Hazard på vingene i en 4-3-3 er vi meget farlig. Om Zaha er god nok for Chelsea er jeg litt usikker på, men bør være et alternativ. Ryktes til å ha avslått tilbud om ny kontrakt: https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 92381.html

3-4-3 is dead

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 21 Jul, 2018 21:12 
Brukerens avatar

De skulle ha 70 mill pund for en spiller som mislyktes totalt i United. Nei takk

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 22 Jul, 2018 09:25 

70 mill for Zaha? Det må jo være lovstridig på en eller annen måte.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 22 Jul, 2018 10:14 
Brukerens avatar

70M for Zaha er langt bedre enn summen som svirrer rundt for Higuain, og det sier litt om hvor dårlig den dealen fremstår.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 01 Aug, 2018 23:02 

30 Mill pluss drinkwater har vi bydd for Zaha visst

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 01 Aug, 2018 23:11 

Link?

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 03 Aug, 2018 12:44 
Brukerens avatar

Håper det er hold i disse ryktene. Zaha, Eden, William, Pedro, CHO. Da har vi bredde, en del kvalitet og potensial i angrepsrekka. Spissene derimot...

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 03 Aug, 2018 13:01 
Brukerens avatar

Jeg lurer på hva de tenker med de som vil hente inn spillere som gjør veien til førstelaget vanskeligere for CHO. De kan umulig ha sett kampen i Dublin.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 03 Aug, 2018 13:06 
Brukerens avatar

Roald skrev:
Jeg lurer på hva de tenker med de som vil hente inn spillere som gjør veien til førstelaget vanskeligere for CHO. De kan umulig ha sett kampen i Dublin.

Enig i at han var rå! Men gutten er bare 17, vil nok trenge tid og blir litt annerledes når det ikke er treningskamp. Pedro er Ok spiller, samme med William som vi står i fare for å miste. Eden er klasse men er vell ganske usikkert at han blir så veldig mye lenger enn ett år. Zaha er 25, så tror ikke det ville vært dumt! Vi må også handle kvalitet for å tiltrekke os kvalitet.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 03 Aug, 2018 13:49 

Zaha er nok i så fall tenkt som en erstatter for Willian. Zaha/Pedro på høyre, Hazard/CHO på venstre. Det er ikke så verst, men ikke akkurat dynamitt heller.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 26 Jul, 2019 11:19 

Går rykter om at vi er vurderer å by på Zaha. Jeg synes han er meget god, og kan spille både ving og spiss. En frontrekke med Hudson-Odoi - Zaha - Pulisic høres giftig ut.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 26 Jul, 2019 12:09 
Brukerens avatar

Rygh skrev:
Går rykter om at vi er vurderer å by på Zaha. Jeg synes han er meget god, og kan spille både ving og spiss. En frontrekke med Hudson-Odoi - Zaha - Pulisic høres giftig ut.

Er dette en form for spøk?

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 26 Jul, 2019 14:13 

Nei.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 26 Jul, 2019 15:11 
Brukerens avatar

Nei vel, da får du google Chelsea transfer ban

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 26 Jul, 2019 19:46 

Tror det er du som må google. Dette er selvsagt snakk om en avtale hvor Zaha blir i Palace denne sesongen, og kommer til Chelsea neste sesong.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: