Dato/klokkeslett: Tir 12 Nov, 2019 16:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 94 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: [Avkreftet] Pierre-Emerick Aubameyang
InnleggSkrevet: Fre 27 Jun, 2014 18:36 
Brukerens avatar

Hei! hva tror dere om Aubameyang? Jeg har selv ikke sett så mye av spilleren men vet han er meget rask, og mener på at en rask spiss er hva de trenger i klubben. Torres er jo meget ettertraktet, om de blir kvitt han. Noe jeg håper.

http://www.london24.com/sport/football/ ... _1_3659888
om london24 er noe å stole på vet jeg heller ikke :lol:

Chelsea 'till I die

Avlogget
 Innleggets emne: Re: [Rykte] Pierre Emerick Aubameyang
InnleggSkrevet: Søn 29 Jun, 2014 00:01 
Brukerens avatar

Det siste Chelsea behøver på topp er en hurtig spiller som er avhengig av mye rom for å prestere. Laget skriker etter en arbeidsvillig og intelligent spiller som er god i duellspill, med ball i beina og på små flater. Tror ikke det er mye hold i disse ryktene, og en helt annen type spiss en de vi har vært linket til av seriøse aviser. Håper ikke han hentes.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 29 Jun, 2014 07:52 

Faren hans har vel også sagt for et par dager siden at Pierre blir i Dortmund.

Twitter: CSNwelve88

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 01 Jul, 2014 11:54 

Kanskje Mourinho ønsker en slik spiller i de kampene han skal parkere bussen, en type spiller for hver tilnærming liksom. Aubameyang er jo hinsides rask. Var det ikke denne karen som var kjappere en Bolt på 40 meter?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 01 Jul, 2014 14:55 
Brukerens avatar

Lukter jo salg nå som Klopp har henter Immobile og Ramos til Dortmund, selvom Lewa er ute også.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 01 Jul, 2014 15:55 
Brukerens avatar

Stemmer det, Basse. Aubameyang er den raskeste (akselerasjon) målte spilleren gjennom tidene. Vel, jeg kan ikke se at han skal bli en suksess, men jeg har blitt overrasket før. Jeg har sett ham spille noen kamper i både Dortmund og Saint-Etienne, og det som umiddelbart slår meg er at han har ekstremt dårlig førsteberøring og teknikk. Slik jeg ser det så er det ofte en "årsak" til at slike spillere blir tilgjengelige på markedet, og som du sier så har Klopp hentet inn nye spisser han sansynligvis anser som bedre alternativer.

Ekstrem hurtighet fungerer i visse tilfeller, og ofte i dårligere divisjoner. Premier League, derimot, må man ha flere strenger å spille på om man skal hevde seg blandt de beste. Aubameyang slår meg mer som enn typisk Kalou. Kan helt sikkert være en super-sub. Det er derimot slik at i 90% av alle kampene Chelsea spiller så er det mot kompakte og strukturerte lag. Her tror jeg han faller helt igjennom. Han er ingen boks-spiller, noe jeg mener Chelsea behøver.

Mourinho vet derimot best hva han ønsker å ha i laget.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 01 Jul, 2014 16:06 
Brukerens avatar

Tendensen til at ekstremt raske spillere har dårligere første touch enn de ikke fullt så raske slår til igjen. Spillere som Kalou, Ramires, Schürrle og Salah for å ta noen har alltid kunnet spille på farten sin og trengte derfor ikke å lære seg førstetouchen noe spesielt. Spillere som Mata derimot har måttet trene på det, men derfor er også spillere som Hazard så unike da han har ekstremt høy fart og en utrolig touch!

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Hvordan ønsker du at Chelsea ser ut sesongen 2017/2018
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 09:50 

Er en kar som heter Kaveh Solhekol som skriver på Twitter at Chelsea har tilbudet om å kjøpe Aubameyang for £70m.
Er denne karen troverdig?

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Hvordan ønsker du at Chelsea ser ut sesongen 2017/2018
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 09:55 

70 høres mye ut, siden andre rykter sier at han er tilbudt oss allerede. En spiller som vil bort, og som blir tilbudt amdre klubber bør ikke gå for så mye. Then again, rykter er rykter. Ingenting eller alt kan stemme.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
 Innleggets emne: Pierre-Emerick Aubameyang
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 11:52 

Dortmund sier vi kan få spilleren for 65-70 m pund
Pr dags dato er vi en skikkelig spisskrise.

Vi trenger en goalscorer, men er Auba riktig`?
At han er god er det ingen tvil om.

Ble toppscorer i tyskland i fjor forann spillere som lewandowsi..
Det sier sitt

Ett minus er vel at han er 28 år allerede.

Link:
http://www.skysports.com/football/news/ ... ng-for-70m

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Pierre-Emerick Aubameyang
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 12:15 
Brukerens avatar

Ja takk!

Chelsea run, Chelsea run, Chelsea run from NO-ONE!

Ingen vits å diskutere med en kommunist!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 12:39 

Nei takk. 28 år og hadde sin første virkelig gode sesong i fjor. Mangler de fysiske forutsetningene for PL. Med de alternativene vi står overfor i spissmarkedet er nøye risikovurderinger nødvendig siden vi må utenfor hjemlig liga for å finne spillere. Sånn sett er Morata og Belotti langt bedre alternativer grunnet videresalgsverdier.

Engelske aviser har nevnt av Klopp heller ikke er interessert, noe som er besynderlig all den tid han hentet fyren til Dortmund.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 12:49 
Brukerens avatar

zehskeie skrev:
Nei takk. 28 år og hadde sin førstw virkelig gode sesong i fjor. Mangler de fysiske forutsetningene for PL.

ehm, i 15/16 scoret han 25 ligamål på 31 kamper, og året før 16 mål på 33 kamper for et middelmådig Dortmund lag. Han har totalt 85 ligamål på 111(17) kamper for Dortmund, noe som er et latterlig bra snitt.

Og tror ikke du har sett mye av Aubameyang hvis du mener han ikke har fysikken til å klare seg i PL. Han er råsterk og uten tvil Europas raskeste spiss. Ta en titt på youtube så kan du se hvor latterlig rask han er.

Aubameyang > Belotti > Morata.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 13:13 

Jeg har sett nok til å vite at han langt fra er råsterk. Fullstendig klar over farten hans, men det er da vitterlig ikke et salgspunkt i seg selv. For det første spiller Chelsea 80% av kampene mot lag som ikke etterlater seg bakrom. Generelt merkelig argument. For der andre er ingen av verdens beste spisser er utpregede fartstog. Lewandowski, Suarez, Benzema, Kane, Aguero osv.

Chelsea trenger en allrounder ala Kane og Lewandowski. Belotti og Morata virker å ha langt flere strenger å spille på. Aubameyang har eksempelvis scoret 100% av målene sine innenfor straffeboksen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 13:18 
Brukerens avatar

Costa har skåret 99% av målene sine innenfor 16, har holdt til 2 seriegull på 3 år. PEA kan presse som et lite helvete, han er godt lært opp av Klopp og Tuchel.

Likevel skulle jeg ønske å se ham som RF med Belotti som spissen i midten. I tillegg vet vi ikke hvordan ståa er med Hazard.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 13:24 

Costa scoret 2 utenfor 16-meteren i fjor. Aubameyang scorer dessuten dobbelt så my mye som Costa innenfor 6 yards. Altså i relative verdier.

Men glem statistikk. Grunnen til at dette aldri kommer til å skje er at Chelsea ikke bruker £70m på en 28-åring som er uprøvd i PL.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 13:50 
Brukerens avatar

zehskeie skrev:
Men glem statistikk. Grunnen til at dette aldri kommer til å skje er at Chelsea ikke bruker £70m på en 28-åring som er uprøvd i PL.

Haha, men vi skal bruke 80£m på en spiller(Morata) som er uprøvd i PL og som totalt i karrieren sin har puttet mindre mål enn Aubameyang gjorde bare denne sesongen? :lol:

Å si at Morata har flere strenger å spille på er noe av det mest sinnsyke jeg har hørt, Belotti har det med sin råhet fysisk, mannen er alltid på hugget og går inn for full maskin i hver eneste duell! Morata er glimrende fysisk utrustet, men hva hjelper det når han har tyngdepunkt somKalou hadde? Morata er alt for rett opp og ned i stilen, så når mann itillegg legger til en teknikk som er dårligere enn Costa og Torres så blir det gambling

At du nevner at Aubameyang scorer dobbelt så mye innafor 5meter gjør at jeg får enda mer lyst på denne mannen, det tyder på at han er en goalgetter av rang! Hvor mange ganger har vi ikke revet oss i håret denne sesongen grunnet at Costa er alt for lite i det området når leggene kommer? Costa vandret 9/10 ganger ut i 45grader posisjon, det er ikke der han skal være!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 14:08 
Brukerens avatar

Av de tre vi linkes til, er Aubameyang den jeg klart minst vil ha til klubben.
Vi har kjappe spillere i Hazard, Willian og Pedro, og de trenger en komplementær spiss.

Mange mål, veldig lite assist, mye tap in på kontringer.

Tror at både Belotti og Morata vil blomstre framover.
Belotti er best i boksen, mye pga fysikken.
Morata er best teknisk, og veldig god til å holde på ballen som møtende og spille fri medspillere. Hadde en god sesong i fjor (20mål/5assist/43kamper/7,17rating), men fikk lite spilletid pga Benzema (17mål/5assist/46kamper/7,06rating).

Kiss my ass!

Avlogget
 Innleggets emne: Re: [Overgang] Pierre-Emerick Aubameyang
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 20:04 

Skal ha forlatt treningen i dag og satt deg i privatfly!
Var selvfølgelig kledd i blå jakke og sko !
http://www.express.co.uk/sport/football ... tgalleries

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 20:13 
Brukerens avatar

Lukter monsterflop. Dette slår meg ikke som et Conte-kjøp.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 20:25 
Brukerens avatar

Er ikke så mange å velge i heller da

Denied Liverpool in 2013/14
Denied Tottenham in 2015/16

The human race owes us.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 20:31 
Brukerens avatar

Bernt skrev:
Lukter monsterflop. Dette slår meg ikke som et Conte-kjøp.

Hvorfor ikke egentlig? Conte har mye av den samme spillestilen som Klopp og Tuchel, og man vet ikke hvilken rolle han eventuelt er tiltenkt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 20:53 

Skjønner heller ikke hvorfor det lukter monster flopp.
Golla over 40 mål i Bundesliga i fjor..
god med ball, rask teknisk god.. ja har alt

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 20:54 

Tar auba 10 av 10 hvis jeg må velge mellom Lukaku

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 22:24 
Brukerens avatar
Styremedlem

zehskeie skrev:
Jeg har sett nok til å vite at han langt fra er råsterk. Fullstendig klar over farten hans, men det er da vitterlig ikke et salgspunkt i seg selv. For det første spiller Chelsea 80% av kampene mot lag som ikke etterlater seg bakrom. Generelt merkelig argument. For der andre er ingen av verdens beste spisser er utpregede fartstog. Lewandowski, Suarez, Benzema, Kane, Aguero osv.

Chelsea trenger en allrounder ala Kane og Lewandowski. Belotti og Morata virker å ha langt flere strenger å spille på. Aubameyang har eksempelvis scoret 100% av målene sine innenfor straffeboksen.

Da lurer jeg virkelig på hvilke kamper du har sett, eller om du har sett en annen spiller enn Aubameyang? Han er høyere enn Costa, raskere enn Costa og minst like sterk i duellene. Han jager forsvarsspillere på samme nivå som Costa, men har vesentlig bedre teknikk og LANGT større fart. Du skriver "generelt merkelig arugment" men så argumenterer du selv med at "Aubameyang har 100% av målene innenfor straffeboksen" Er ikke det da et merkelig motargument for kjøp, så lenge vi trenger akkurat det; en spiss som finner rom og scorer innenfor 16 meteren? Det er jo nettop det Costa har gjort i 3 år nå, iom at han så og si aldri scorer utenfor boksen......

Og det er vel relativt feil å si at Chelsea spiller 80% av kampene uten å få bakrom. Jeg kan huske vesentlig fler enn 20% der vi har kontret inn mål. Det skjedde blant annet 3 ganger borte mot City, det skjedde mot Burnley og det skjedde mot Bournemouth (altså både bunnlag og topplag)

I Contes hurtige kontringsfotball har Costa hindret like mange mål som han har scoret når vi bryter i forsvar og setter fart. Enten ved at Costa roter bort ballen når han blir spilt opp, eller at han blir løpt opp.

Jeg blåser egentlig i hvem av Aubameyang, Belotti og Morata vi får, for alle tre er et eller flere knepp opp fra Costa.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 94 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: