Dato/klokkeslett: Tir 12 Nov, 2019 16:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 73 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: [Avkreftet] Radja Nainggolan
InnleggSkrevet: Man 25 Apr, 2016 16:57 
Brukerens avatar

Bilde

Jeg kunne ikke finne en tråd dedikert til Nainggolan, så jeg lagde en.

Vi har vært parallelt linket til Radja siden Conte-ryktene startet, og var senest linket igjen i dag. Jeg vet at mange har ønsket seg N'Golo Kanté, men det er en signering jeg tror vi skal se langt etter. Leicester vinner tilsynelatende ligaen, skal spille blandt de gjeveste i europa neste sesong, og vil få en flust av penger slik at de kan signere nøkkelspillerne på heftige kontrakter. Vi, derimot, ligger midt på tabellen, har en stall som må overhales og skal hverken spille blandt de gjeveste eller hakket under kommende sesong. Jeg tror Nainggolan er et perfekt alternativ, og er akkurat den spillertypen vi behøver i laget vårt. En liten terrier som er involvert i både det defensive og offensive spillet. Hjertet i laget. 100% vilje, 100% av tiden.

Hans defensive bidrag er vel i hovedsak løpskapasitet, posisjonering og takling. Rent fysisk er han ikke store karen på 176cm og 65kg, men han er en fighter og har bra tyngdepunkt. Målt opp mot vår mest defensive spiller Mikel (som jeg ikke kan fatte at folk ønsker å selge, perfekt squadplayer), så er det relativt store kontraster i spillet deres. Mikel er i mindre grad en terrier, men demmer i større grad opp for motstander med styrke og posisjoneringsevne (alltid ledig for medspillere). Radja virker å innehave et større pasningsrepertoar, eller i den grad at han hvert fall bruker det mer offensivt enn det Mikel gjør. Legger ved statistikk fra Squawka for bedre sammenlikning av Mikel, Matic, Nainggolan og Kanté.

Nainggolan:
Bilde

Mikel:
Bilde

Matic:
Bilde

Kanté:
Bilde

Statistikk kan naturligvis være misvisende, og Mikel har vært en viktig brikke i Guus' forsøk på å stabilisere laget. Det har fungert til en viss grad, men jeg mener samtidig at Mikel er for begrenset i andre aspekter av spillet sitt til å figurere i en så viktig rolle for en tittelkandidat i moderne fotball. Det tilhører fortiden at defensive midtbanespillere kun skal være defensive - spillere i dag må være komplette - herav årsaken til at spillere som Kanté og Nainggolan er ettertraktet. Legg spesielt merke til antall sjanser Nainggolan har skapt i forhold til resten av spillerne, Fabregas har til sammenlikning skapt 57 sjanser. Det bygger opp om påstandene om at Radja er en komplett spiller som bidrar i alle ledd. En Rolls-Royce på midtbanen.

Nettopp dét er essensen i ett av de sentrale problemene til Chelsea denne sesongen. Alternativene på midtbanen er enten for statiske og defensive, eller for offensive. Med Matic ute av form (vi må pokker ikke finne på å selge ham heller), så har vi manglet en vital balanse på midten. Sammenlikner man vår nåværende midtbane med eksempelvis Lampard, Ballack og Essien, så hadde vi i langt større grad spillere som kunne bidra både defensivt og offensivt tidligere. En to-veispiller er sårt tiltrengt, og vil gjøre hele laget bedre.

Personlig tror jeg at Nainggolan er spilleren Chelsea går etter, og det er et veldig godt alternativ. Han vil trolig være langt billigere enn Kanté, med ryktede overgangssummer i £28-32 millioner-omregn. Absolutt en overkommelig sum.

http://weaintgotnohistory.sbnation.com/ ... fer-rumors

https://youtu.be/Plb0tVCpH1g

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Radja Nainggolan
InnleggSkrevet: Man 25 Apr, 2016 18:04 
Brukerens avatar

Virkelig godt åpningsinnlegg i en ryktetråd, kudos!

Nainggolan er en spiller jeg meget gjerne kunne sett i Chelsea. Har store forhåpninger om at vi skal vende tilbake til 433 under Conte, og en midtbane med Nainggolan, Matic og Fàbregas kan bli bra tror jeg! :-D

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Apr, 2016 18:29 
Brukerens avatar

Jeg håper også vi går tilbake til 3'er på midtbane, og mener at med bevegelige og allsidige breddespillere som Hazard, Willian, Pedro og Oscar - med Salah og Cuadrado som potensielt sett kan returnere til førstelaget neste sesong, så er det ikke nødvendig med en figurerende 10'er, da disse ofte er uforutsigbare og kan trekke inn sentralt.

Med en dynamisk og arbeidsvillig Nainggolan tror jeg også det blir vanskeligere for motstandere å sette et frimerke på Fabregas slik at han ikke får tid og rom med ball. Slik vi har fremstått i nåværende sesong så medfører det INGEN risiko å la en spiller som Mikel ha ball utenfor 16-meteren - vel vitende om at ballen enter går bakover eller ut til siden. Fjerner man Fabregas fra spillet så er det ingen trussel utenfor boksen. Både Matic og Nainggolan er spillere som i langt større grad innehaver evner til å prege kampen offensivt, hvor sistnevnte utmerker seg kanskje mest. Vi behøver spillere som våger å skyte litt, og vi er i ferd med å bli et lag som nærmest må spasere ballen i mål á la Arsenal fordi vi ikke evner å true motstander fra distanse.

Det er naturligvis vanskelig å spå hvilken formasjon Conte ønsker, men jeg tror også det er nærliggende å tenke at 4-3-3 er et naturlig valg, spesielt til vi henter inn 2 spillende midtstoppere.

Bilde

Henter vi i tillegg inn en god venstreback, og potensielt sett en midtstopper, da tror jeg ikke det er så mye mer som skal gjøres før laget er tilbake som én av favorittene. Jeg tror også dette er en formasjon som gjør at RLC kommer mer til sin rett.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Apr, 2016 18:33 
Brukerens avatar
Styremedlem

infamousbryn24 skrev:
Har store forhåpninger om at vi skal vende tilbake til 433 under Conte, og en midtbane med Nainggolan, Matic og Fàbregas kan bli bra tror jeg! :-D

Du mener vel Nainggolan, KANTE og Fàbregas?

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Apr, 2016 18:36 
Brukerens avatar

Bernt, Salah er vel solgt til Roma?

Vinje, nei jeg vil heller se Matic tilbake i gammelt slag enn Kanté inn.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Apr, 2016 18:59 
Brukerens avatar

Salah er faktisk på lån, men jeg er usikker på om han har klausuler i kontrakten som tilsier at Roma har opsjon på kjøp. Det er godt mulig.

http://www.chelseafc.com/teams/on-loan- ... salah.html

Kanté er en fantastisk spiller, Vinje, men jeg sliter med å se hvordan vi skal få hentet ham. Jeg mener at Matic fremdeles har noen nivå å gå på, og det burde sitte relativt friskt i minnet til de fleste at han var én av verdens aller beste i sin rolle for et halvannen år siden.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 25 Apr, 2016 19:08 

Han avgjorde forresten i sølvkampen mot Napoli i dag :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 27 Apr, 2016 13:10 
Brukerens avatar

http://www.goal.com/en-gb/news/2892/tra ... ign=engbfb

Troverdig? Er dette en spiller vi trenger?

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 27 Apr, 2016 14:51 
Brukerens avatar

Vet ikke hvor troverdig den siden er, men ser at flere og flere melder om dette. Jeg tror det er en overgang som kommer til å skje. Ja, det er en sårt tiltrengt spillertype, men han er fremdeles uprøvd i Premier League, så det blir spennende å se.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 27 Apr, 2016 16:06 
Brukerens avatar

Meget god artikkel om belgieren
https://www.whoscored.com/Articles/w3qx ... Nainggolan

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 28 Apr, 2016 20:09 

Jeg vet lite om spilleren, men han er uten tvil en spillertype vi trenger. Vi trenger en temposterk spiller med komplementære ferdigheter til Fabregas og Matic.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Mai, 2016 22:15 
Brukerens avatar

Trodde Radja var så å si klar jeg?!
Ser nå at Roma avslår bud på midtbanespilleren.
Blir sikkert ny transfersaga dette, som drar ut i det lengste, uten av vi får spilleren.
Typisk transfer policy fra CFC det...jeeezes

Chelsea FC - One Step Beyond

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Mai, 2016 22:28 

Salah er jo ikke solgt enda? Han har jo vært veldig viktig for dem.. Må vel kunne bruke han i forhandlingene :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 11 Mai, 2016 11:29 
Brukerens avatar

chels26 skrev:
Trodde Radja var så å si klar jeg?!
Ser nå at Roma avslår bud på midtbanespilleren.
Blir sikkert ny transfersaga dette, som drar ut i det lengste, uten av vi får spilleren.
Typisk transfer policy fra CFC det...jeeezes

Kunne ikke sagt det bedre

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 11 Mai, 2016 13:21 
Brukerens avatar

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er noe å stresse med, Radja kommer! Det er vell rimelig bekreftet at vi er i samtaler og iom at vinduet ikke engang er åpnet så er det helt greit at vi prøver å presse ned prisen.

Hodet til Nainggolan ser jeg for meg at alt er i Chelsea og dette vet Roma også. Conte ser ut til å like han og itillegg har vi flere belgiske lagkompiser og fransktalende spillere som passer han midt i blinken ;)

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 11 Mai, 2016 13:38 
Brukerens avatar

Typisk Chelsea? Vi vet da ingenting om denne overgangen, eller om det i det hele tatt er sannhet i ryktene. Hvilken informasjon sitter dere på i og med at dere vet at det er Chelsea som bruker tid vedr. en hypotetisk overgang? Vi skriver nå halvveis inn i mai, og ligaen er ikke ferdigspilt en gang. Særs uvanlig å bekrefte en overgang når spilleren det omhandler enda har SVÆRT viktige kamper igjen for sin nåværende arbeidsgiver.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 14 Mai, 2016 18:51 
Brukerens avatar

http://www.dailystar.co.uk/sport/football/515387/Antonio-Conte-Paul-Pogba-Radja-Nainggolan-refuse-move-Chelsea-transfer-news

Typisk Chels dette, hva nå..?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 15 Mai, 2016 11:53 
Brukerens avatar

Venter fremdeles på at du skal redegjøre for hvorfor dette er "typisk Chelsea".

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 15 Mai, 2016 12:29 
Brukerens avatar

Typisk chelsea = spillere vi er sterkt linket til men overgangen går i dass av en eller annen grunn

*Radja Naingolan
*Paul Pogba
*John Stones
*Andrej Kramarić
*Lavezzi
*Wayne Rooney
*Hulk
*Mangala
*Luca Modric

And the list goes on

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 15 Mai, 2016 14:08 
Brukerens avatar

"Spillere vi er linket til".

Og hvem linker oss til disse? Er det manager, styret, eier etc som går ut i media og sier at "Navn Navnesen vil vi signere i sommer/januar"? Ikke akkurat. Det er bare sports"journalister" som gjetter for å skape klikk, det er kun en gang i blant at noen faktisk har troverdig kilde. Når infoen først kommer ut er da avtalen som regel straks i boks også.

Man skulle tro at folk ikke gikk fem på rykter i 2016, man skulle tro at folk var blitt litt mer kildekritiske.

Vi var også linket til Hazard, Oscar, Diego Costa, Fàbregas, Filipe Luis, Baba Rahman, Pedro, Begovic etc. Spiller eller har ikke disse spilt for Chelsea mon tro?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 15 Mai, 2016 14:36 
Brukerens avatar

Det er mye gjetting ja, men alle overganger starter med ett rykte. Er jo derfor vi leser disse ryktene.
Og jo oftere det skrives om, jo nærmere en overgang tenker jeg. Når vi fikk Costa bekreftet i fjor, viste jo alle det fra før av pga syyykt mye rykter først. Så ligger jo noe i det som nevnes over her.
Det som menes med typisk Chelsea er vel å bli sykt mye linket til en spiller, før det går i vasken (Hei Aguero)

"If I could afford to, I would play for Chelsea for nothing."

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 15 Mai, 2016 14:56 
Brukerens avatar

Men du må jo forstå at selv om vi ryktes hver dag trenger det ikke være noe hold i det? Du skjønner vel at dersom City var interessert i Aguero så hadde Atletico eller agenten til Aguero alt å tjene på å lekke at Chelsea var nære på å signere ham for å drive opp overgangssum, agenthonorar og spillerlønn?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 15 Mai, 2016 15:16 
Brukerens avatar

Hei Aguero/Neymar/Gerrard

Infamousbryn, grunnen til at vi ikke signerte Aguero var pga hans høye lønnskrav. Ser vi på det store bildet, hvem har vunnet mest på overgangen; CFC eller shitty..?

Leser at Roma krever nærmere £32 mill mens vi ikke vil gi mer enn £25. Har £7 mill så jævla mye å si? Hvert eneste øre kommer tilbake til kassa om han hjelper oss tilbake til CL/Topp4 så om man ser langsiktig er det mer lønnsomt å punge ut i ett beløp enn å kjøpe 20 middelimådige idioter fra southampton.

Det er denne griske holdningen som er så typisk chelsea, at man kan gi mindre og fortsatt få samme resultat!
Hvorfor ikke kjøpe nainggolan og ha RLC som backup istedenfor å fylle stallen med mediocre crap?
Hei Meireles/Sidwell/Parker/Kalou/Marin

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 15 Mai, 2016 18:22 
Brukerens avatar

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men det enkleste er vel å henvise spesielt deg, MarioMelchiot, til 'Vær varsom-plakaten' seksjon 3. Her mangler det total gransking av kilder og bedømming av troverdigheten. Igjen må jeg påpeke at ingen her sitter på faktisk og korrekt informasjon vedrørende overgangene, og det er naivt fra én ende til annen å ta oppgulpet media kommer med for god fisk. At på til tolker du som fanden leser bibelen, og mener utelukkende at det er Chelseas ubesluttsomhet og griskhet som er skyldig aktør i forhandlingene. Kan det være at den aktuelle spillers klubb, agent, familie og personlige preferanser har en innvirkende betydning for hvorvidt en overgang går i orden?

Det er lett å sitte her og være etterpåklok, men igjen velger du kun å se på solskinnshistoriene av spillere vi har vært linket til. Chelsea har ikke råd til å kaste ut £4-5 millioner ekstra på hver overgang kun fordi spillerens nåværende klubb vil ha mest mulig penger. Selvsagt ønsker de mest mulig penger. Og selvsagt ønsker Chelsea å inngå et kompromiss som begge parter kan være fornøyde med. Dere klager og jamrer dere som om deadline er i morgen. Slapp av.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 05 Jun, 2016 18:50 
Brukerens avatar

Huff så elendig han spiller mot Norge nå.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 73 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: