Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 15:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: [Overgang] Virgil van Dijk
InnleggSkrevet: Fre 23 Jun, 2017 18:00 

Kan fort bli dobbel dekning på begge ving/back sidene våres med dette kjøpet.
Alonso/Alex Sandro
Moses/Azpi

Virgil-Luiz-Cahill på midten bak

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 24 Jun, 2017 11:53 
Brukerens avatar

En potensiell Van Dijk signering kommer ikke til å skyve Azpilicueta ut på vingbacken. Er vell heller Cahill som går ut av startelleveren.
Litt overrasket over at Conte pusher så mye for en CB signering. Slik jeg ser det er det andre posisjoner, RWB og RW, vi er langt svakere i. Når det er sagt syntes jeg Van Dijk er en fantastisk fotballspiller. Gjør også at vi ikke mister duellstyrke når Cahill forsvinner. £60mill må definitivt prutes ned.

3-4-3 is dead

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 09:09 

Kommer nok ikke til oss. Liverpools ledere kom seg på ulovlig vis under huden på denne mannen og har "vendt han mot" klubben sin. Litt av en kaptein Soton har :shock:

I'm back!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 12:50 
Brukerens avatar

Chelsea har da 6 midtstoppere og trenger ikke V vDijk, selv om han selvsagt er en god spiller.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 13:11 
Brukerens avatar

Roald skrev:
Chelsea har da 6 midtstoppere og trenger ikke V vDijk, selv om han selvsagt er en god spiller.

6? Luiz, Cahill, Azpi, Rudiger, (Christensen). Vi har vel kun 4 og en halv, som skal fordeles på 3 plasser.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 13:35 

Jeg har nå blitt den store forsvarer av Christensen, men jeg klarer liksom ikke å la vær når det kommer så mye rart her inne på forumet..... Vinje Jr mener nå at vi har 4,5 stoppere der Christensen er regnet som en halv. Er dette basert på kampen i går slik mange andre omtaler ham etter gårsdagens kamp?

De fleste var enig i at han burde få en reell sjanse i år. Storspilt i bundesliga i to år og var vel årets spiller i klubben minst ett av årene? Spiller på det danske landslaget og regnet som et av de største talentene på lenge i Danmark.

Som sagt flere ganger tidligere. Chelsea slapp ikke inn må i går fordi han spilte og holdt ikke nullen fordi Luiz kom inn og organiserte (!!!). Det siste er jo nesten sinnsykt å påstå :)

Jeg mener ikke at vi trenger flere midstoppere. Christensen er tiltenkt en rolle i midten når Luiz ikke spiller. Derfor spilte han i går. Vi trenger oppdekning på vingbacker og kanskje en sentral midt mer.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 13:53 
Brukerens avatar

Vinje_jr skrev:
Roald skrev:

6? Luiz, Cahill, Azpi, Rudiger, (Christensen). Vi har vel kun 4 og en halv, som skal fordeles på 3 plasser.

Hvorfor AC i parantes, en av Europas ypperste talenter?

Kan ikke se at han gjorde seg veldig bort mot BM heller, det var midtbanen, og da i sær Fab, som falt totalt igjennom.

VvD er 26 år og står med 12 landskamper på et historisk svakt nederlandsk landslag. 4 (fire) kamper på aldersbestemte lag, uten at det betyr så alt for mye. Til sammenligning har vår egen Rüdiger, i en alder av 24, hele 17 tellende landskamper for et historisk sterkt Tyskland, på toppen av drøssevis av kamper på U18, U19, U20 og U21.

Minner også om at Romeu ble sesongens spiller i Southampton sist, for den som måtte lure.

Usikker på hva som skjer med Kalas, som skal være god nok for å være en squad player, men 5 spillere i stallen som kan spille i trioen bak er nok for å gå inn i kommende sesong. Skal vi svi av mye penger bør det bli på venstre WB.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 14:00 
Brukerens avatar

Om det finnes en mulighet for å få tak i Van Dijk så burde vi kjøre på! Må vi sende Christensen på lån som en del av dealen så er det det beste for alle parter. Kapteinen vår Cahill er rett og slett ikke god nok om vi skal opp på det neste nivået. Uansett hvor god Christensen også måtte være så kan jeg se for meg at Cahill blir brukt forran(kaptein, "rutine" elr noe svada), så da vil jeg heller se at Christensen drar på lån. Cahill hadde litt tempo tidligere, men ser ut til å ha fått knekken... Slet mye ifjor når tempoet ble skrudd opp og etter å ha sett han mot et langt fra fulltallig Bayern lag så ser jeg tydelig at det blir krise når vi blir utsatt for tempo. Skal sies at Cahill overhodet ikke får noen hjelp av en Alonso som alltid står for høyt..

Gi meg: (Moses/Azpi) - (Azpi/Rudiger) - (Luiz) - (Dijk) - (Alex)

Alex Sandro må selvfølgelig være førsteprioritet uansett hva!

Martin skrev:
VvD er 26 år og står med 12 landskamper på et historisk svakt nederlandsk landslag. 4 (fire) kamper på aldersbestemte lag, uten at det betyr så alt for mye. Til sammenligning har vår egen Rüdiger, i en alder av 24, hele 17 tellende landskamper for et historisk sterkt Tyskland, på toppen av drøssevis av kamper på U18, U19, U20 og U21.

Ta å søk opp Kante du tror jeg... Drøssevis av U-kamper og landslagskamper han også? Vi må virkelig slutte å måle spillere opp på denne måten.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 14:05 
Brukerens avatar

special one skrev:
Martin skrev:

Ta å søk opp Kante du tror jeg... Drøssevis av U-kamper og landslagskamper han også? Vi må virkelig slutte å måle spillere opp på denne måten.

Ja..... Som du kanskje ser, ved andre øyekast, så skrev jeg ettertrykkelig at dette ikke betyr så alt for mye. Men det skader selvsagt ikke at man er dyktig i fotball før fylte 25 år, eller hur?

Alle er klar over at det finnes tallrike eksempler på late bloomers, deriblant enkelte vi har hatt gleden av å huse, og da spesielt fra fransk fotball (le Boeuf, Drogba og - som du nevner - Kanté).

Vi behøver ikke VvD (hvorfor skulle vi da svi av £ 30 mill. på Rüdiger, som vi jaktet på i fjor sommer?); Grunkene må kanaliseres mot andre hold.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 14:12 
Brukerens avatar

Christensen i parentes fordi jeg kjenner denne klubben og hvordan sånne type spillere blir "behandlet". Folk hadde trua på Aina i fjor som backup på vingbackene, han spilte vel knapt en kamp. Traore og Ake kom nettopp tilbake fra veldig bra låneopphold de også, begge ble funnet for dårlige og solgt med en gang noen tilbydde litt penger. Chalobah skulle være backup på sentral midtbane, han spilte så vidt noen få minutter og ble også solgt med en gang vi fikk litt penger for han.

Hvor bra AC gjorde det i fjor betyr dessverre svært lite. Kaanskje blir han værende som et 5. valg som spiller et par ligacup kamper, men at AC skal ta seg til noe fast plass på laget og øke kvalitet tviler jeg veldig sterkt på.

Jeg argumenterer heller ikke for å kjøpe VVD. Når vi kjøpte Rudiger er det lite poeng i å hente VVD, da Azpi og Luiz er selvskrevne på laget vårt, så ville VVD og Rudiger (sammen med Cahill) kjempet om siste plassen, det hadde vært bortkasta. Dog svarte jeg bare på Roald sin kommentar om at vi har 6 midstoppere, noe vi ikke har.

Det beste for både klubben og AC er at han hadde fått et år til på lån med fast spilletid, mens vi hentet inn en erfaren midstopper til som backup.

Cahill/Rudiger - Luiz - Azpi
backup: Cahill/Rudiger, NY, Kalas ved nød.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 14:56 
Brukerens avatar

Vinje_jr skrev:
Roald skrev:

Tomori, en glitrende midtstopper, har alt utenom rutine i toppkamper. Var meget god på utlån i Brighton i forrige sesong.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 15:06 
Brukerens avatar

Roald skrev:
Vinje_jr skrev:
Roald skrev:

Tomori, en glitrende midtstopper, har alt utenom rutine i toppkamper. Var meget god på utlån i Brighton i forrige sesong.

Han har vel blitt brukt som høyre vingback de to innhoppene han har fått, men han kan vel som nød brukes som midtstopper også ja.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 15:13 
Brukerens avatar

Så du kjenner ikke spilleren overhodet da. Han er midtstopper. Punktum. Dessuten er han den klart beste kandidaten til å ha fast plass i Chelsea de nærmeste sesongene av våre ungdommer, han ligger foran Christensen og enhver annen etter min mening. Tomori har fysikk og duellstyrke, fart og pasningssikkerhet, en særs god spiller som ikke vil gjøre bort seg i Chelseas forsvar kommende sesong.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 15:38 
Brukerens avatar

Du må jo skjønne at alle spillere har en foretrukket posisjon, men det mener jo absolutt ikke at han er det, så langt i fra punktum. Antonio Conte har brukt han på vingbacken når han har spilt, som kan bety at han ser for seg at Tomori kan egne seg bedre som wingback i hans system og at det er det han vil utvikle seg til. Man har bare en fast posisjon når man har spilt i den posisjonen over lang tid på seniornivå og du er blitt for "gammel" til å læres om i en ny rolle.

Moses for eksempel har jo aldri vært wingback før. Han var jo spiss for Wigan på seniornivå. Tok ikke lang tid før det endret seg til ving, og så nå wingback.

Ting forandrer seg hele tiden ;)

Chelsea-tilhenger siden 1998.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 15:52 
Brukerens avatar
Styremedlem

Roald skrev:
Så du kjenner ikke spilleren overhodet da. Han er midtstopper. Punktum.

Hvorfor er du så krass, nedlatende og påståelig Roald? Hva er poenget med det? Tomori har kun spilt i 2 treningskamper for Chelsea, og begge er som vingback på høyresiden for Moses. Hvorfor slår du da PUNKTUM på at han er stopper? Er det du som har bestemt dette, og Conte går mot din vilje, eller KAN det være at Conte bestemmer og har sett noe annet enn deg?

Alle vet at det å være god for U18, 19 og U23 lag i England ikke er ensbestemt med at du kan gå inn og spille midtstopper for Chelseas A-lag, som har som mål å vinne PL og CL.

Pr idag har Chelsea (som vinje jr skriver) 4 1/2 midtsopper. PUNKTUM. Det er kun Azpi, Luiz, Cahill og Rudiger som kommer til å få mer enn 5 kamper, og så har vi Christensen som, dersom han ikke blir leid ut igjen rett før seriestart, får kamper i Liga cupen. Tomori vil ikke være på benken i så mye som en eneste seriekamp i år, dersom ryktene om 3-4 kjøp til skjer. Han spiller noen minutter for å "få et navn" i Europa, og skal selvsagt på utlån før han er aktuell for noe draktnummer og plass i stallen vår. Selv om vi aldri så mye ønsker å se en unggut som slår igjennom.

Hvorfor vi jager en stopper FØR vi har fått på plass cover for Moses og Alonso, og før vi har bedre dekning sentralt på midten skjønner jeg lite av. Men jeg føler meg ganske sikker på at VvD havner i Liverpool, noe som vil være en liten krise i seg selv. Det Liverpool laget kan bli veldig bra om de får inn en sjef i forsvar. Får bare håpe at Southampton står på krava sine, og at Coutinho forsvinner til Liverpool.

Vi trenger ikke en stopper. Vi trenger vingbacker og en sentral midtbanespiller til som er mer kreativ enn Kante og Bakayoko.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 15:55 
Brukerens avatar

Roald skrev:
Så du kjenner ikke spilleren overhodet da. Han er midtstopper. Punktum. Dessuten er han den klart beste kandidaten til å ha fast plass i Chelsea de nærmeste sesongene av våre ungdommer, han ligger foran Christensen og enhver annen etter min mening. Tomori har fysikk og duellstyrke, fart og pasningssikkerhet, en særs god spiller som ikke vil gjøre bort seg i Chelseas forsvar kommende sesong.

Unnskyld Coach Roar. Glemte at du kjente Tomori bedre enn Conte. Nesten så Conte burde få sparken for å være så idiotisk og ikke kjenne sine egne spillere godt nok til å bruke dem i riktig posisjon, Tomori er jo overhode ingen vingback og dette burde Conte vite!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 16:04 
Brukerens avatar

Vinje_jr skrev:
Roald skrev:

Unnskyld Coach Roar. Glemte at du kjente Tomori bedre enn Conte. Nesten så Conte burde få sparken for å være så idiotisk og ikke kjenne sine egne spillere godt nok til å bruke dem i riktig posisjon, Tomori er jo overhode ingen vingback og dette burde Conte vite!

Dersom en midtstopper er såpass agil at han kan brukes som vingback er det helt strålende. Midtstopper eller ei, virker som om alle i hvert fall er enige om at det er nøyaktig ingen vits å gafle ut penger på VvD. Vi har større behov i andre ledd, uansett om vi har 6,33, 5 ½ eller 4,67 midtstoppere.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 16:08 
Brukerens avatar

Det er jeg enig i, og jeg ser det som veldig usannsynlig at VVD kommer. Denne tråden ble vel heller en liten diskusjon om vi har behov for en ny stopper og ikke spesifikt om VVD.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 18:42 
Brukerens avatar

Spørsmålet er hvor lang tid Cahill trenger før han mister plassen til AC eller Rudiger.

Vil også tro at Azpi kan ryke mot fysiske lag som helt klart vil utnytte det svake duellspillet på høyresiden.

Skaden til Luiz fra Aguero med årets europaspill, er en dårlig miks. Noe cupspill, rotasjon Luiz og noen småsjader Luiz kan gi AC 15+ kamper hvis vi tar med LCB og RCB. Mister Cahill plassen kan det bli flere.

Vi bør ha flere HG, og da blir det dumt å sende ut en HG med mye spilletid i Bundesligaen og CL de siste to åra.
Å telle han som 1/2 blir usaklig!

Får vi tre skader og bare har to stoppere tilgjengelig, får vi legge om til fire bak eller Alonso som LCB, samt håpe dette ikke skjer mot Bayern i CL, men i Ligacupen mot Leeds.

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 19:01 
Brukerens avatar
Styremedlem

Grunnen til at JEG valgte å skrive 1/2 på Christensen er at vi ikke vet hva klubben tenker om han. Han fikk ikke være med mot Fulham i det hele tatt, spilte kun noen få minutter mot Arsenal, men ganske mye mot Bayern. Spørsmålet er

a) Ønsker Conte å spille han inn ytterligere mot Inter, og evt Arsenal, for å bruke han i årets stall
eller
b) Fikk han litt spilletid nå fordi klubben ønsker å leie han ut til en Premier League klubb mens Rudiger/Cahill får kjempe om den siste stopperplassen.

Fordelene med å leie han ut til en PL klubb er flere

a) Han får erfaring i PL uten at det går på "bekostning" av Chelsea
b) Han får dermed ikke spille mot Chelsea, så laget han leies ut til svekkes mot oss (Som Brighton, Hull, Stoke osv gjør)
c) Vi får brukt Cahill og Rudiger om hverandre, med evt Tomori og Alonso som nød dersom skrekk-scenario til Ole J slår til, og vi får mange skader.

Jeg tror nok det kommer inn en stopper til, selv om jeg ikke tror det er Van Dijk. Han går til Liverpool, så det blir en annen inn i forsvaret vårt. Ideelt sett hadde dette vært Sandro, iom at han kan spille stopper OG vingback. Men som med Van Dijk så tror jeg ikke vi får tak i han heller, iom at Juve solgte Bonucci til Milan.

Nå ble som noen sier dette et tråd om generelle forsvarsspillere, og ikke Van Dijk, men men.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 19:43 

Skjønner ikke hva vi skal med en stopper til. Da kommer ikke dansken våre til og få noe spilletid dessverre. Heller ikke aktiviteten på denne tråden da VVD aldri kommer til å signere for oss.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 19:55 
Brukerens avatar

Med mindre Rudiger har signert seg bort fra VM og til en benkeposisjon hos oss, så var Rudiger signeringen vår i år.
Ideelt skulle jeg sett at vi hadde signert VVD og solgt Cahill, men han fikk kapteinsbindet. Luiz og Azpi er sikker, om vi ser bort fra at Azpi velges bort mot hodesterke lag.

Det er greit denne debatten sklir over til en generell debatt om forsvaret, ettersom behovet for VVD er avhengig av dette.

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 19:57 
Brukerens avatar

Kan Alex Sandro plutselig spille stopper og nå...?

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 20:34 
Brukerens avatar
Styremedlem

infamousbryn24 skrev:
Kan Alex Sandro plutselig spille stopper og nå...?

Han kan spille venstre stopper i en 3 back linje uten problem. Men er selvsagt best som vingback

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 22:23 

Vet ikke hvor mye Serie A du ser, men Sandro har null erfaring som stopper i Juve.

Vi har i dag fem spillere som konkurrerer om tre midtstopperplasser. Cahill er vår offisielle kaptein. Han er altså høyt verdsatt av Conte, selv om han ikke er det av store deler av fansen på sosiale medier. Luiz og Azpilicueta er per i dag selvskrevne. Rüdiger utfordrer imidlertid både Azpi og Cahill og Christensen har jeg store forventninger til.

Vi har ikke behov for flere stoppere. Blir det signeringer på stopperplass blir det en type Miazga-signering, altså en ren back-up signering.

VvD er ikke en spiller Conte eller styret har adressert. Det gir ingen mening.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: