Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 14:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 140 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: [Overgang] Alex Sandro
InnleggSkrevet: Søn 07 Jan, 2018 23:45 
Brukerens avatar

infamousbryn24 skrev:
The Sun? At folk ikke har lært...

joda, sun er ikke akkurat bra. flere har meldt det, men beste jeg fant i farta mister :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 07 Jan, 2018 23:47 
Brukerens avatar

infamousbryn24 skrev:
Dersom mer troverdige kilder har meldt så henviser man til nettopp de. The Sun er ikke verdt mer enn papiret det er trykt på.

er flere aviser/pundits/twitter dette har stått i dag, vi burde hatt en «feed» plass man kunne bare dumpe alt slikt man kommer over når man er på familie selskap og kjeder seg :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 08 Jan, 2018 00:15 
Brukerens avatar

Nei vi burde egentlig ikke det, da hadde det sett ut som en søppelfylling her inne.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 01:58 
Brukerens avatar
Moderator

The Telegraph:
Chelsea move for Alex Sandro stalls over Juventus £60 million asking price

Metro:
Manchester United cleared to complete £60m Alex Sandro transfer as Chelsea cool on Juventus star

ʜɪsʀɪᴇɴ | ᴅʀᴀᴋᴛᴇʀ
ᴠɪᴋᴀɴ
ʀ ʙʟ sɪɴ 21. ɪ 2008

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 10:04 

I sommer la vi inn bud høyere enn dette ble det vel snakket om? Nå kan vi få en avtur verdens beste vingbacker. Men neida. Amatører! Om han går til en annen klubn er nok dette dråpen for Conte. Vi har jo ikke brukt penger på flere vinduer så og si. Hiv oss rundt og få dette i havn. En av de viktigste signeringene vi kan gjøre mener jeg.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 11:53 
Brukerens avatar

Helt enig EvenW, dette er den viktigste signeringen! MEN.. Om vi ikke får tak i han så må vi for guds skyld ikke svi av 300mill på noe middelmådig RÆL ala Alex Telles! Vi trenger klassespillere, ikke stallfyll. Da klarer jeg meg fint med en innvalid Baba Rahman eller Kenedy fram til sommeren, så får Alonso bare kjøre marathon resten av sesongen.

Bare for guds skyld ikke kjøp noe tull som backup, det vil bare hindre at vi får kvalitet på den posisjonen på flere sesonger...

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 11:58 

Er enig i at VVB er en posisjon vi kan styrke/gi mer konkurranse, men for meg er det fortsatt spiss og en offensiv midtbane-spiller som er viktigst.
Når det er sagt kommer jeg til å ta i mot Alex Sandro med åpne armer om han kommer :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 13:36 
Brukerens avatar

Offansiv midtbane og spiss er det som er viktig i våre supporter hoder ja, men bare vent til de det styret vårt klarer å hente Andy Carroll for 20£m... Da tror jeg de fleste her kunne latt Batshuayi fått vært backup istede! Jeg tviler ikke et sekund på at Carroll faktisk hadde gjort en bedre jobb enn det batman har levert i det siste, men skal vi virkelig sitte igjen med den karen også neste sesong? ALDRI!

Hva mener du med en offansiv midtbanespiller? Mahrez type som kan ta noe av skuldrene til Hazard eller en Saul Niguez type(som vi aldri kommer til å finne :P). Barkley kommer jo inn som en sentral midtbanespiller som skal være framoverrettet. Eller så håper jeg virkelig at Nainggolan har rotet det litt til i Roma slik at han er tilgjengelig nå i Januar, det er en perfekt spiller å ha sammen med Kante!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 14:03 

[quote="special one"]Hva mener du med en offansiv midtbanespiller? [quote]

Tenker på en som evner å avslutte og kanskje til og med score et mål i ny og ne. Vidal, Saul, Nainggolan etc.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 14:20 
Brukerens avatar

Hah vi har jo flust av midtbanespillere som kan score mål ;) Ser absolutt den, å det er vell en Saul Niguez som hadde vært det optimale for oss og spillestilen vår. Ser på han som dessverre en umulig oppgave og da snakker jeg ikke bare om i Januar da han er HELT utelukket.

Om valget hadde stått mellom Radja og Vidal så er jeg ikke i tvil om at jeg ville gått for Naingollan.
- Virker mye kvikkere enn Vidal.
- Rimelig like stats, men tror det er lettere å spille på Bayern enn Roma.
- Pådrar seg ikke like mye unødvendige kort som Vidal.
- Naingollan med flere offansive fibre i kroppen, mere kreativ.
- Belgisk og går godt overens med resten av gjengen der.

Håper virkelig at det er noen gnissninger mellom han og Roma. tvitvi

Ser at denne posten ikke har noe med Alex Sandro å gjøre så dette blir den siste her inne angående de :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 20:09 
Brukerens avatar

Har liten tillit til styret etter det foregående vinduet, og når jeg ser hva vi er linket til i dette. Det signaliserer at styret er tilfreds med posisjonen vår, og mener at vi er der vi burde være. Vi burde vært all over spillere som Nainggolan, Vidal, Sanches, Sandro, osv. I stedet ender vi sikkert med Barkley og Carroll. Styret undervurderer hvor konkurransedyktige lagene rundt oss blir når de fortsetter å investere i lagene sine. Plutselig er vi utenfor topp fire, mister CL potten og innser at vi må forsterke med kvalitet når det er for sent. Vi er på etterskudd hele veien. Vi bruker unødvendig lang tid på hver eneste spiller vi er interessert i. For hva? £3-5 millioner. Mon tro hvor mye mer penger vi bruker på å kjøpe alternativ 2 og 3 etter at alternativ 1 går i vasken, og vi kontinuerlig må lete etter forsterkninger til spillerne vi hente fordi de ikke er gode nok i utgangspunktet? Har liten tro på at denne modellen mht førstelaget lønner seg nevnverdig.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 20:22 
Brukerens avatar

Spare seg til fant og brannslukking er det vi tilsynelatende driver med. Sykt også å tenke på at Barkley, Drinkwater, Bakayoko og Rudiger alle var skadet før de kom til oss. En STOR risiko å ta.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 21:24 
Brukerens avatar

Tror ikke Sandro leverer noe mer poeng enn Alonso. han har 80 kamper og 7 mål, samt 10 assist for Juventus som har vært suverene i Italia. Alonso har 78 kamper og 13 mål, samt 5 assist. I tillegg er Alonso helt rå i egen og motstanderens boks og er en garantist for frisparkmål i løpet av en sesong.

Jeg syntes virkelig Alonso gjør seg fortjent til sin plass, så å øse ut 600 mill for en spiller som er litt raskere enn han, syntes jeg er unødvendig. Det finnes ingen forsvarsspillere i verden som er like målfarlig som Alonso, som har hatt en del litt under pari matcher i år.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 21:36 
Brukerens avatar

Kjempe bra vi holder igjen og ikke blir med på dette latterlige prissirkuset. Stolt av klubben og kjøpene vi har gjort. Noen bedre enn andre men sånn er det alltid.
La de vi har få litt tid på å utvikle seg og bli en del av laget og spillestilen. Jeg kjenner ikke Sandro men skjønner han har spilt lite denne sesongen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 21:48 
Brukerens avatar

henkeS.

Jeg tror nok ikke folk vil ha Alex Sandro pga av målpoeng, det er iallefall ikke grunnen til at jeg mener han er et must. Jeg vil ha han fordi jeg vil ha en spiller på venstrebacken med tempo som FAKTISK kan og tørr å utfordre en spiller 1vs1. Å ha en slik spiller vil gjøre at motstanderen må prioritere den trusselen i en mye større grad enn de gjør nå.. Dette vil lede te mye mere rom for Hazard og resten av laget, meget undervurdert hvor mye dette kan bety.

Jeg føler de som hyller Alonso ene og alene ser seg blind på målene hans. Om man tar for seg den defansive jobben hans så er den under en hver kritikk. Som oftest er han ALT for offansiv uten noen mulighet til å komme seg tilbake i riktig posisjon, spesielt med tanke på farten hans. Sliter vanvittig mot etablert forsvar og tilbyr oss ingenting i slike kamper, det er her jeg mener viktighet av Alex Sandro kommer inn.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 22:12 

Det er jo ikke engang sikkert at Sandro er tilgjengelig nå, langt mindre sikkert at det er noen dialog mellom klubbene i det hele tatt. Synes derfor det blir drøyt å kritisere klubben for ikke å umiddelbart legge summen som visstnok forlanges på bordet, vi må huske at 90% av det som skrives er bare vås - kun ment for å få oss til å klikke.

Når det gjelder Alonso så er jeg helt og totalt uenig i at hans defensive arbeid er «under enhver kritikk» som det menes over her. Han var bedre defensivt i fjor, men han har på ingen måte gjort seg bort i år heller. Men han har vært mer ujevn, hvilket sikkert skyldes at han knapt står over en eneste kamp. Alonso har vært et funn for oss, så for meg blir det helt bak mål å komme trekkende med slik knusende kritikk.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 23:05 
Brukerens avatar

Innlegget mitt omhandler ikke Sandro individuelt sett, men vendingen overgangspolitikken vår har tatt de siste fem sesongene (og spesielt etter en tittelsesong). Jeg er naturligvis enig i at vi ikke burde pøse ut hva enn klubber ønsker for spillere, men vi har vært vitner til overgangsagaer som har strukket seg over et helt sommervindu for deretter å resultere i intet - enten om vi ikke innfrir summen det snakkes om, eller at andre klubber snapper spilleren før oss. Mye rykter rundt dette da Barkley trakk seg fra overgangen i sommer. Jada, det meste er clickbait, men jeg har vondt for å tro at Sandro har vært så sterkt linket over flere overgangsvinduer uten at det er réell interesse. Det er vel ingen her som tror at Zappacosta var et førstevalg? Eller at vi ønsket å bli værende med Batshuayi som eneste alternativ på topp bak Morata?

Hva gjelder Alonso så er jeg delt. Rent prestasjonsmessig så leverer han - utvilsomt. Likevel spiller han i en tilgivende posisjon i et lag som gagner vingbacker. Slik de opererer i Contes system så er de frynsespillere i det defensive og offensive. Det tillater at svakheter både defensivt og offensivt ikke blir like synlige. To posisjoner med ekstremt høyt potensial i laget vårt. Både Alonso og Moses leverer, men jeg tror Sandro er av høyere kvalitet enn begge, og vil heve spillet vårt. Om ikke annet så har Alonso godt av både konkurranse og avlastning. Sandro er en spiller med x-faktor. Han har teknikk og driv til en vingspiller. Marcos har målteft, men skaper ikke mye. Han sliter med å ta seg forbi motspillere. Jeg tror Sandro hadde gitt oss en ekstra dimmensjon i etablert angrep, så vel som overganger med tempoet sitt. Tenk hva Zappacosta kunne gjort om han hadde komplimentert løpskapasiteten og tempostyrken med slepen teknikk og finesse?

Sett bort i fra det sportslige så er Sandro et stort navn. Slike overganger blåser et friskt pust av entusiasme inn i laget. John Terry touchet dette for noen år siden, og sa at det var en skikkelig buzz på treningsfeltet når en "big name signing" kom inn. Vi behøver det, og jeg tror Eden Hazard og co behøver det.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 23:07 

Jeg har ikke sett Sandro nok til å kunne vurdere hvor god han er i forhold til Alonso. I sommer var prisen på Sandro 80 mill, det er selvsagt alt for høyt i forhold til forbedringspotensialet i forhold til Alonso. 80.mill vi gi oss større utbytte i andre posisjoner, fortrinnsvis på sentral midtbane og på back up spissplass.

Når det gjelder påstanden om at Alonso ikke kommer raskt nok i posisjon ved brudd i mot, er dette kun en myte. Det samme ble sagt om fantastiske Ivanovic, av de samme folka. Backene våre ligger på linje med motstandernes forsvarslinje når vi angriper. Ved brudd imot kan ikke backene våre være på to steder til samme tid, uavhengig av om man har en toppfart på 33 eller 35 kilometer i timen.

I Chelsea har vi alltid en holdende midtbanespiller når vi angriper. Samtidig har vi alltid tre forsvarere i riktig posisjon. Det tillater at vingbackene våre kan stå høyt. Det sørger også for at vi svært sjeldent slipper inn mål på overganger imot. Til tross for at en av Premier Leagues mest stabilt gode vingbacker mangler 2 km/t på toppfarten, ifølge de største kritikerne.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 23:25 
Brukerens avatar

Jeg synes det blir urimelig å bagatellisere argumentet om at Alonso er temposvak ved å insuinere at det kun mangler 2 km/t på toppfarten. Marcos er udiskutabelt temposvak. Ikke bare på toppfart, som egentlig er nokså uinteressant, men også på akselerasjon. Han har ingen rykk, og kommer seg sjeldent forbi motspillere på tempo alene. Jeg synes Alonso leverer bra - igjen, godt hjulpet av tilgivende og fri posisjon/rolle - men jeg ser et stort forbedringspotensial ved å få inn en spiller med det jeg anser som riktigere spisskompetanse egnet for rollen. £80 millioner er selvsagt uinteressant, men når vi begynner å snakke om £55 millioner for en spiller som har prestert så høyt over flere sesonger så er jeg lite urolig for en formdupp dette halvåret.

Jeg tror fint Sandro kunne spilt ving for oss og levert som Pedro og Willian. Han har et enormt offensivt register, men er akklimatisert til rollen som vingback og det defensive ansvaret som medfølger. Meget hurtig. Jeg anser Marcelo som verdens beste venstre vingback, men av det Sandro har levert tidligere så synes jeg ikke han er langt etter. Sandro har vært stabilt god og i medias søkelys siden han herjet i europa for Porto tilbake i 2012 eller 13. Jeg håper vi går for denne spilleren.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 23:46 

Alonso kommer til mange innlegg i hver eneste kamp. Det er fakta. Om han gjør det ved å rykke fra to mann, ved å posisjonere seg bra eller ved å time riktig, er vel irrelevant? Fakta er at han kommer seg til innleggssituasjoner, og altså blir "den manglende farten hans" på ingen måter utslagsgivende.

Som sagt, det er godt mulig at Sandro vil være en oppgradering til Alonso. Men 800 mill bør adresseres på andre posisjoner enn venstre vingback. Vi kan starte med å forsterke sentral midtbane ettersom Bakayoko ikke var den forsterkningen i forhold til Matic som flere mente han var. Der mener jeg vi får mye større valuta for pengene.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 09 Jan, 2018 23:55 

Både du og jeg, Bernt, har liten oversikt over transferbudjettet til Chelsea. Dersom vi får Sandro til 55 mill (ned fra 80 mill i sommer virker ikke troverdig) er det interessant, men etter min mening bør det ikke gå på bekostning av:

1. Sentral midtbane, fortrinnsvis en box-to-box
2. Back up spiss. Vi trenger en back up targetspiss som passer inn i systemet til Conte, men som også er god nok til å fungere som joker og til å utfordre enn ute sv form Morata.
3. Venstre vingback mener jeg må prioriteres bak begge disse posisjonene.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 10 Jan, 2018 00:10 
Brukerens avatar

Helt riktig. Jeg vil presisere at jeg på ingen måte synes Alonso gjør seg bort i laget. Han leverer bra nå, men har også svinget i prestasjoner. Innledningsvis i sesongen mener jeg han var direkte svak. Jeg mener at hvis spillere har flere strenger å spille på så er det relevant i aller høyeste grad. La meg snu på flisa og stille deg følgende spørsmål - hadde Alonso kommet til flere innleggssituasjoner, vært først på flere baller, dekket og stengt mer rom om han tilførte spillet sitt mer toppfart, akselerasjon og nærteknikk? Jeg tror det, og jeg tror Sandro har den totalpakken vi behøver for å ta spillet vårt (og spesielt etablert angrep, som jeg mener bærer for store preg av at Hazard skal løse floken) til et høyere nivå. Det er dog ingen garantier i fotball, og han kan plutselig floppe totalt. Har forståelse for at mange finner prisen avskrekkende.

Nå har vi handlet Barkley. Ikke et førstevalg hos meg, men en spiller som potensielt sett kan forsterke midtbanen. Vi står dermed med Bakayoko, Kanté, Fabregas, Drinkwater, Barkley (og RLC) - tre spillere som kom inn denne sesongen. Vi har for mange midtbanespillere, og jeg har vondt for å se at styret kommer til å bruke penger på enda en. Jeg tror de anser Barkley som den forsterkningen du ønsker å se. Jeg skulle også gjerne sett at vi hentet inn kvalitet på midtbanen da jeg ikke mener Bakayoko leverer stabilt nok på høyt nivå, men den muligheten tror jeg forsvant med Ross. Så får vi bare håpe han leverer.

Enig i spissituasjonen. De eneste réelle ryktene er Carroll. Det er et stort feiltrinn, mener jeg. Ekstrem skadehistorikk på backup spillere og et renomé som ikke truer Morata. Skulle gjerne sett en spiller à la Belotti (til tross for en noe dårligere sesong).

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 10 Jan, 2018 00:28 

Bernt skrev:
Helt riktig. Jeg vil presisere at jeg på ingen måte synes Alonso gjør seg bort i laget. Han leverer bra nå, men har også svinget i prestasjoner. Innledningsvis i sesongen mener jeg han var direkte svak. Jeg mener at hvis spillere har flere strenger å spille på så er det relevant i aller høyeste grad. La meg snu på flisa og stille deg følgende spørsmål - hadde Alonso kommet til flere innleggssituasjoner, vært først på flere baller, dekket og stengt mer rom om han tilførte spillet sitt mer toppfart, akselerasjon og nærteknikk? Jeg tror det, og jeg tror Sandro har den totalpakken vi behøver for å ta spillet vårt (og spesielt etablert angrep, som jeg mener bærer for store preg av at Hazard skal løse floken) til et høyere nivå. Det er dog ingen garantier i fotball, og han kan plutselig floppe totalt. Har forståelse for at mange finner prisen avskrekkende.

Nå har vi handlet Barkley. Ikke et førstevalg hos meg, men en spiller som potensielt sett kan forsterke midtbanen. Vi står dermed med Bakayoko, Kanté, Fabregas, Drinkwater, Barkley (og RLC) - tre spillere som kom inn denne sesongen. Vi har for mange midtbanespillere, og jeg har vondt for å se at styret kommer til å bruke penger på enda en. Jeg tror de anser Barkley som den forsterkningen du ønsker å se. Jeg skulle også gjerne sett at vi hentet inn kvalitet på midtbanen da jeg ikke mener Bakayoko leverer stabilt nok på høyt nivå, men den muligheten tror jeg forsvant med Ross. Så får vi bare håpe han leverer.

Enig i spissituasjonen. De eneste réelle ryktene er Carroll. Det er et stort feiltrinn, mener jeg. Ekstrem skadehistorikk på backup spillere og et renomé som ikke truer Morata. Skulle gjerne sett en spiller à la Belotti (til tross for en noe dårligere sesong).

Jeg personlig tror også Barkley var den midtbanespilleren inn og at det ikke kommer noe mer inn der. Personlig syns jeg vi er greit nok besatt der ut sesongen. Barkley har potensiale til å bli en bra box til box spiller i en 3-5-2 formasjon men det innebærer at vi får mer tempo og bedre spillere på vingbackene.

Når Conte ser ut til å prioritere 3-5-2 og de kvalitetene våre vingbacker har i dag så må det inn 2 nye vingbacker av høyere klasse enn det vi har. Vi trenger tempo og spillere som skaper ubalanse fra sidene i en 3-5-2 formasjon og det gjør definitivt ikke Alonso. Det er neppe tillfeldig at motstanderen etter at Hazard ble flyttet inn i midten etterlater store rom på venstresiden vår som tiltider blir elendig utnyttet.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 10 Jan, 2018 00:35 

Gode poenger, Bernt, angående Sandro. Utvilsomt et potensielt steg opp. Samtidig mener jeg kritikken mot, etter min mening stabilt gode og i enkeltkamper fantastiske Alonso, er overdrevet.

Barkley er ingen dårlig spiller, jeg liker han og jeg mener det var en bra signering, men han fyller på ingen måte tomrommet etter Nemanja Matic. Jeg kan gjenta det til det kjedsommelige; dersom Kanté blir skadet eller må hvile, har vi ingen spillere som kan gå inn og balansere midtbanen.

Drinky og Baka evnet ikke å vinne midtbanen mot Norwich. Det er på det nivået.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 10 Jan, 2018 07:48 

Bakayoko er i sin første PL-sesong og er naturlig nok ikke 100% ennå, føler meg sikker på at han blir meget bra neste sesong så deler ikke all den kritikken han får.

Når det gjelder Drink så har han bevist at han mer enn holder mål tidligere, han og Kante gjorde atLeicester kunne vinne ligaen tross to stoppere som uten dem hadde sett ut som spurver i tranedans. Det dreier seg kun om å finne seg til rette, finne de rette relasjonene med medspillerne. Drink har ikke spilt særlig mange kamper for oss ennå, synes han dømmes alt for strengt.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 140 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: