Dato/klokkeslett: Tir 12 Nov, 2019 15:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: [Overgang] Adama Traoré
InnleggSkrevet: Tir 17 Jan, 2017 18:23 
Brukerens avatar

Chelsea have approached Middlesbrough over the availability of winger Adama Traore. [Sky Sports]

Artig og uventet rykte. Helt rå fysisk. Faktisk helt vanvittig rå fysisk :P. Har dog et sluttprodukt som er helt elendig... Uansett så ville jeg meget gjerne sett han i Chelsea, kunne det løsnet litt forran mål så vil han være helt vanvittig. Liten Mane? Gutten er bare 20år gammel.

https://www.youtube.com/watch?v=Y0QTM11ay8Q&t=59s

Avlogget
 Innleggets emne: Re: [Overgang] Adama Traoré
InnleggSkrevet: Tir 17 Jan, 2017 18:50 
Brukerens avatar
Moderator

Han kan ikke spille for oss før neste sesong siden han allerede har spilt for Villa og Boro denne sesongen. Så han blir i Middlesbrough ut sesongen om vi eventuelt skulle kjøpe han. Etter sesongen blir det enda et par utlån før et salg med profit om 3-4 år. :P

ʜɪsʀɪᴇɴ | ᴅʀᴀᴋᴛᴇʀ
ᴠɪᴋᴀɴ
ʀ ʙʟ sɪɴ 21. ɪ 2008

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 17 Jan, 2017 18:58 
Brukerens avatar

Så det like etter jeg postet :P

Synes det virker som han har enormt potensiale, så om vi hadde signert han nå med utlån tilbake ville jeg vært meget fornøyd. Såklart skal det være snakk om en relativt grei sum for å gjøre det. Rundt 15£m hadde vært godkjent.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 17 Jan, 2017 21:46 
Brukerens avatar

Må jo være en grunn til at Barcelona lot han dra så lett da. Kanskje de ikke så nok i han, eller ikke hadde troa på at han ville bli en klinisk spiller. Kan jo hende Conte har sett noe annet selvfølgelig og at han har tatt store steg siden Aston Villa floppen. Husker jo at han var et stortalent før spesielt pga farta hans og rykket med ballen.

Chelsea-tilhenger siden 1998.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 17 Jan, 2017 22:29 
Brukerens avatar

OrjanCSN skrev:
Må jo være en grunn til at Barcelona lot han dra så lett da. Kanskje de ikke så nok i han, eller ikke hadde troa på at han ville bli en klinisk spiller.

Mye kan skje med dem som ikke ser lovende ut. Vi husker jo at United slapp Pogba og at Vidic ikke bestod prøvespill i Rosenborg.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 17 Jan, 2017 23:34 
Brukerens avatar

Nemanja Vidic har da aldri vært på prøvespill i RBK.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Sist endret av Vikan den Tir 17 Jan, 2017 23:42, endret 1 gang
Unødvendig sitering

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 17 Jan, 2017 23:41 
Brukerens avatar
Moderator

Ånei, infamousbryn24? ;)

http://nettavisen.no/sport/fotball/rbk- ... 43175.html

ʜɪsʀɪᴇɴ | ᴅʀᴀᴋᴛᴇʀ
ᴠɪᴋᴀɴ
ʀ ʙʟ sɪɴ 21. ɪ 2008

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 17 Jan, 2017 23:52 
Brukerens avatar

Traore har et vanvittig rykk og høyt tempo, men han virker utrolig stresset og tar mye dårlige avgjørelser i siste tredje. Han vil altså passe perfekt på høyresiden vår :)

Denied Liverpool in 2013/14
Denied Tottenham in 2015/16

The human race owes us.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 00:47 
Brukerens avatar

Vikan skrev:

http://www.vg.no/sport/fotball/premier- ... /10093239/

I rest my case :-)

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 09:36 
Brukerens avatar

Denne spilleren er ikke god nok for Chelsea. Punktum.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 11:49 

Dette ryktet liker jeg!
For meg så er han litt små lik Antonio Valencia i fysikk.
Sterk som en Okse, rask som lynet.

Få denne guttungen under vingene til Conte, kan mye skje!
Backup for Moses på H.Ving/Back, perfekt

Det jeg ikke likte var at han ikke kan spille for oss i år...

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 13:25 
Brukerens avatar

Dette er en blindvei. Helt enig med Roald at han ikke er god nok for Chelsea, og når jeg ser hvor dum han er som spiller også de kampene jeg har sett boro i år, er jeg enda mer overbevist om at dette ikke er noe. Er det noe du må ha for å spille under Conte, er det fotballhodet. Det har ikke denne pjokken. Jeg har selv spilt med en spiller som er lynrask og sterk og som endte med å gå til både Tottenham og Valencia. Han fikk aldri spille for a-lagene der og spiller i dag på nivå 4 i Norge.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 13:55 
Brukerens avatar

Spilleren du snakket om var lynrask ja, men om du sammenligner sterk med Adama Traore så er de på to forskjellige nivå :P. Godeste Dag Alexander kan vell sammenlignes med Mata i styrke ;)

Adama er et beist og kan sammenlignes med Antonio Valencia som nevnt litt lengre opp her. Kunn 20år og kan utvikles mye. Conte kan få til litt av hvert med denne karen :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 14:00 

henkeS skrev:
Dette er en blindvei. Helt enig med Roald at han ikke er god nok for Chelsea, og når jeg ser hvor dum han er som spiller også de kampene jeg har sett boro i år, er jeg enda mer overbevist om at dette ikke er noe. Er det noe du må ha for å spille under Conte, er det fotballhodet. Det har ikke denne pjokken. Jeg har selv spilt med en spiller som er lynrask og sterk og som endte med å gå til både Tottenham og Valencia. Han fikk aldri spille for a-lagene der og spiller i dag på nivå 4 i Norge.

Synd og si det Henrik, men her tar du feil!
Hvem vil ikke ha ett slik talent av 20 år?
Bare farten hans er å kjøpe!!!

Han har skapt problemer for oss city og Arsenal..
Han blir ingen målscorer!

Men vi må tenke som ett lag!
Nå har vi en manager som som tenker litt lengre en enkeltpersner.

Er enig i at han ikke forsvarer plassen til Hazard,Pedro og Willian.
Men tenkt som en ving/back på h siden. Bak en Pedro eller Willian..

Tenk om Conte kan drille inn den deffensive egenskapen en ving/back trenger.
DA BLIR DENNE GUTTEN GOD

Chris skrev:
henkeS skrev:

Ehhhmm HENRIK!
Du kan ikke sammenligne DAG ALEX med han her??

Blir som å sammenligne MB MED LADA.. GÅR DESVERRE IKKE.
Med all respekt

Dessuten spiller traore i en alder av 20 fast i pl..
Det gjør desverre ikke alex

Han er ikke god nok for tippeligaen engang

Maggs skrev:
Her er vi på nett Chris! Det med sluttproduktet er overdrevet spør du meg. Han har hatt endel gode involveringer foran mål i år, da mest som nest eller tredje sist på ballen. Han har skapt mye problemet både mot oss, Arsenal og City denne sesongen.

Helt enig i at tanken mest sannsynlig er å bruke han som høyre vingback. Han er faktisk ikke så verst til å forsvare og kan med Contes hjelp sikkert fylle den rollen veldig bra med tiden. Helt spinnvill fart på gutten...

Herlig og høre at vi endelig er på talefot : )

Sist endret av Vikan den Ons 18 Jan, 2017 14:07, endret 1 gang
4 poster på rad omgjort til 1 post

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 14:47 
Brukerens avatar

"Dessuten spiller traore i en alder av 20 fast i pl.. " Det stemmer ikke, og han blir byttet ut i alle kampene han starter. Hvis en spiller med total mangel på fotballintelligens (eller evner) skal være aktuell for Chelsea er det galt noe sted. Nan står med 0 scoringer og 0 assist.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 15:31 

Da har vi 2 forskjellige syn på ting :).
Jeg mener at potensiale hans er enormt stort, fordi han har farten og teknikken til Sterling.
Han mangler hodet men det kan fortsatt komme under en god manager!
Han er bedre en Sterling i fysikk

Dette er ett potensia, vanskelig å tape penger på det

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 21:38 
Brukerens avatar

special one skrev:
Spilleren du snakket om var lynrask ja, men om du sammenligner sterk med Adama Traore så er de på to forskjellige nivå :P. Godeste Dag Alexander kan vell sammenlignes med Mata i styrke ;)

Adama er et beist og kan sammenlignes med Antonio Valencia som nevnt litt lengre opp her. Kunn 20år og kan utvikles mye. Conte kan få til litt av hvert med denne karen :)

Det var bare for å ha en sammenligning. Fotballhodene deres er nok ikke så ulike. Jeg har spilt med og mot mange gode og dårlige spillere og har møtt utallige spillere med ekstremhurtighet, som ikke evner å skape en dritt. Hvor mange mål og assist har traore f.eks?

Jeg er relativt trygg på at han aldri blir noen hit og har ikke vært suksess i verken barca, villa eller boro. Hvis det er alternativet kan vi like gjerne bruke noe av det vi har i klubben fra før av.

Det er riktig at det er Dag Alexander, men å sammenligne han med Mata fysisk er rett og slett skivebom. Han er meget sterk i kroppen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 22:06 
Brukerens avatar

Traoré mangler sluttprodukt og løper - riktig nok veldig effektivt - fremover med skyggelapper. Han har fysikk, og kun fysikk. Dette er ikke en lagspiller som vil heve kvaliteten på startelleveren vår på noen måte.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 18 Jan, 2017 23:48 

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er negative til han her.
Hadde han vært 26 år, neitakk.
Da kunne man ikke forbedret så mye. Men han er akkuratt i 20 åra. Og han har det meste unntatt fotballhode.
Det kan vel forbedres?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 19 Jan, 2017 16:46 

Ett spennende rykte!
Jeg mener at med hans råstyrke og ekstreme hurtighet så kan dette bli en meget god spiller etterhvert! Hvis det er noe i ryktet og Conte ønsker å hente han så er jeg spent på hvor han kommer til å spille, høyreving eller høyre vingback?
Jeg mener med hans manglende fotbalhode og sluttprodukt kan han bli en god vingback. Ett fotballhode kan fort bli trent opp, hvertfall med Conte som sjef.

Kan fort bli en ny "Bellerin" som har med sin ekstreme hurtighet blitt en av PL's beste backer!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 19 Jan, 2017 20:06 
Brukerens avatar

Adama Traoré har gått lære i verdens beste fotballakademi siden han var 7 år, og har trent 'profesjonelt' på alt fotballfaglig relatert i nesten 13 år. Han fyller 21 år om få dager, og hvis han ikke har et snev av intelligens på banen nå, så vil han heller ikke utvikle det nok til å bli en klassespiller i fremtiden. Er man 'dum' av natur så er det lite Conte kan gjøre. Et prakteksempel på det er Balotelli.

Man kan trene på overblikk og pasninger også, men for å nå et nivå á la Fabregas' så er det visse krav som må oppfylles - og de oppfylles som regel ved tilfeldigheter (les: lotteri ved unfangelse). Her ser man sterke kontraster mellom Bellerin og Traoré. Førstnevnte har et langt klokere fotballhode, noe han har vist siden debuten hans for tre sesonger siden. Det er også derfor jeg tror Bellerin vil utvikle seg til å bli en klasseback, men Traoré vil trolig kun huskes for sin eksplosivitet.

Tiden vil vise.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 19 Jan, 2017 22:47 

Tiden vil vise! Men med riktig med spilletid i for eksempel en høyre vingback kan han fort utvikle seg!
Som nevnt, hvis det er hold i disse ryktene så er det tydelig at Conte ønsker han til klubben og mener at han kan bli en klassespiller!
Traore har ikke kommet til PL bare for sin rå styrke/hurtighet. Han må ha en fotballhjerne for å spille på ett så høyt nivå!

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 20 Jan, 2017 20:00 
Brukerens avatar

Byttet ut til pause for elfenbenkysten mot Congo. Kessie imponerte meg heller ikke.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 21 Jan, 2017 03:46 

Har du sett kampen?
Etter det jeg har skjønt så Spiller han som back! En posisjon han ikke er noe kjent med og kan vell ikke forvente at han skal blomstre så mye i en så uvant posisjon

Sist endret av Nekkab123 den Man 23 Jan, 2017 01:43, endret 1 gang

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 21 Jan, 2017 10:29 
Brukerens avatar

Ja så den. Spilte venstreback. Vet det ikke er plassen hans, men han er vel aktuell på en vingback for oss, så helt naken bør han ikke være der. Gikk mye på valg og posisjonering. Jeg er helt enige med dere at det er et ekstremt råmateriale, men jeg tror rett og slett fotballhodet ikke er der. Og de som tror fotballhode bare er å trene opp, det stemmer ikke. Han har som nevnt gått gradene i Barca og hvis du da ikke forstår fotball bedre enn det han gjør i dag har jeg vanskelig for å se hvordan han plutselig skal bli fotballklok.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: