Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 14:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: [Overgang] Adama Traoré
InnleggSkrevet: Lør 21 Jan, 2017 15:53 
Brukerens avatar

One trick pony?

Som joker siste 20 min mot slitne bein, der motstander har klare svakheter (som manglende fart eller syre i beina), så kan hans ekstreme ferdigheter komme til nytte. Særlig om han får gjort noe med siste tredjedel.

En ny Salah?

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 21 Jan, 2017 20:18 
Brukerens avatar

Ja det er en god sammenligning. Minner faktisk en god del om han.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 21 Jan, 2017 23:16 

Tja..ikke så mye sammenligning egentlig! Traore er både yngre og sterkere enn det Salah var når han ble hentet til Chelsea. Tror også Traore har ett mye større potensiale!

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 22 Jan, 2017 03:26 
Brukerens avatar

Skjønner ikke fasinasjonen av spillere her inne med en gang vi blir ryktet til en spiller. Med en gang det er et rykte så har plutselig spilleren et "veldig" potensial ingen har fått med seg, men Conte visstnok kan gjøre mirakler ut av...

Har ikke troen på at Traore blir en Chelsea spiller, ei heller spillere som Llorente.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 22 Jan, 2017 13:13 
Brukerens avatar

Nekkab123 skrev:
Traore er både yngre og sterkere enn det Salah var når han ble hentet til Chelsea.

Salah var vel 21 år da han ble hentet? Traoré fyller 21 om tre dager.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 22 Jan, 2017 21:25 

henkeS skrev:
Ja så den. Spilte venstreback. Vet det ikke er plassen hans, men han er vel aktuell på en vingback for oss, så helt naken bør han ikke være der. Gikk mye på valg og posisjonering. Jeg er helt enige med dere at det er et ekstremt råmateriale, men jeg tror rett og slett fotballhodet ikke er der. Og de som tror fotballhode bare er å trene opp, det stemmer ikke. Han har som nevnt gått gradene i Barca og hvis du da ikke forstår fotball bedre enn det han gjør i dag har jeg vanskelig for å se hvordan han plutselig skal bli fotballklok.

Willian og Moses har ikke så mye overblikk de heller, de er hakket bedre, men så er Adama minst et hakk råere i å komme seg forbi spillere også. Han har nesten like mange vellykkede dribblinger som Hazard, med halvparten av spilletiden. Det er bra når Hazard bruker å ligge klart på topp i ligaen.

Imponerte i kampen mot West Ham i helgen:

https://youtu.be/NSdUahaxTJs

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 22 Jan, 2017 23:26 
Brukerens avatar

Står fortsatt ved at han er en alt for uklok spiller. Men det er etter min smak.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 24 Jan, 2017 22:54 
Brukerens avatar

http://www.skysports.com/football/news/ ... at-chelsea

Her kan dere som er så i ekstase over han lese litt tørre fakta. Utrolig lite han produserer og med litt teknikktrening kunne vi like gjerne kjøpt Usain Bolt som er enda raskere.

https://www.youtube.com/watch?v=CjtHbMRMce4

Hvis du ikke blir frustrert over å se denne videoen skjønner jeg ikke noe. For noen valg...

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 25 Jan, 2017 13:06 

Skjønner ikke helt hva du mener! For i de linkene du sender så får han skryt av både ekspert kommentatorer, managere og skribenten! At du ikke syns han er god nok/ er for dum... er helt greit! Men jeg er totalt uenig i deg! Han har ferdighetene og fysikken til å bli en stor spiller! Han er allerede på god vei og kommer bare til å utvikle seg mer og mer!

Det er uansett ett rykte, og hvis ikke Chelsea hadde sett hans potensiale så hadde det ikke vært noe rykte..

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 06 Feb, 2017 13:33 

Så kampen Spurs Middle i helgen, og igjen så syntes jeg det ble farlig vær gang Adama fikk ballen..
Hadde han fått noen år til, og i en bedre klubb.... han kan bli GOD

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 12:26 
Brukerens avatar

Chelsea are closing in on £30m transfer of Adama Traore from Middlesbrough (Mirror). Helt greit at det er Mirror som melder, men vi har uansett vært linket til denne gutten flere ganger tidligere.

Adama Traoré in Championship this season:
26(8) games
303 total dribbles
243 successful dribbles
9.7 successful dribbles per 90
80% dribble success
5 goals
10 assists
14 MOTM

Topper ratingen klart i Championship itillegg. Boro fansen melder at det er den sykeste spilleren de har sett på dette nivået.

Om vi får hentet inn Sarri, endret formasjonen til 4231 å henter Mertens(24£m) og Adama(30£m) så har vi gjort god business. Hazard - Mertens - Willian bak spissen, mens 22årige Adama Traore kjemper om en plass. Da har vi 3 kreative
å velge i og et skikkelig fartsmonster som går rett på.

https://www.youtube.com/watch?v=CjBStuzcMKE

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 14:52 
Brukerens avatar

Etter min mening burde vingspillere være langt nede på listen over prioriteringer for pengebruk. Det er posisjoner det er langt mer prekært å forsterke først.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 14:59 
Brukerens avatar

Kan like godt bruke CHO på vingen da.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 15:39 
Brukerens avatar

Bernt skrev:
Etter min mening burde vingspillere være langt nede på listen over prioriteringer for pengebruk. Det er posisjoner det er langt mer prekært å forsterke først.

Selvsagt er det andre posisjoner som har langt større prioritering, men vi alle vet vell at det faktsik er mulig å jobbe med flere ting samtidlig ;) Tror nok samtlige her inne vet at en skikkelig makker til Kante er det som vi har størst behov for.

Nå må vi ta i betraktning at Sarri linkes meget kraftig og at vi kommer til å få en formasjonsendring! Vi kommer til å spille med 4 bak, noe som også betyr at vi kommer til å spille med en offansiv spiller til. Legger vi om til en 4er bak så er vi ikke SÅ avhengig av å kjøpe nye backer som vi er om vi spiller med WB! Enig?

-Moses har vært glimrende defansivt i mine øyne og det har heller vært det offansive som har vært et minus.. Backup bak Azpi på HB(som er en mindre offansiv rolle) skal fungere bra. Selg Zappacosta.
- Alonso og Emerson på motsatt bak er ikke noe vi MÅ oppgradere med en formasjonsendring heller. Kommer det et godt bud på Alonso og vi får erstattet han så er jo det intet annet enn glimrende.

Prioritet:
- Makker til Kante. Må være ypperste kvalitet av det som er tilgjengelig.
- Koulibaly.
- Mertens. Hazard kommer til å sprudle med Mertens og Willian på banen samtidlig. Adama ville vært en fantastisk backup og et sinnsykt våpen om vi skal kontre i toppkamper! Jeg ler litt inni meg som folk mener at Hudson Odoi skulle vært fast inventar på benken og den mannen som skal komme inn å endre kampen...

Courtois
Azpi, Rudiger, Koulibaly, Emerson/NY
NY, Kante
Willian, Mertens, Hazard
Morata

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 15:41 
Brukerens avatar

Koulibaly? Vi har Rudiger, Christensen, Zouma, en Cahill som er bedre i 4er enn 3er og Luiz. Tror ikke det blir noe Koulibaly på SB.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 16:13 
Brukerens avatar

PL emil skrev:
Tenker du på Dries Mertens i Napoli?

Meget bra spiller men 31 år, og følgelig nær utopisk å tro at Chelsea kommer til å signere ham!

Om man ser statsene til Mertens er de helt vanvittige og noe som sårt trengs for vår del.

Alderen er noe som styret vil si nei til, men om det er Sarri som blir vår nye trener og han vil ha med en slik spiller til "usle" 24£m så kommer han selvsagt! 24£m for en slik spiller er vanvittig, uansett om det kunn er for 2-3 sesonger.

infamousbryn24 skrev:
Koulibaly? Vi har Rudiger, Christensen, Zouma, en Cahill som er bedre i 4er enn 3er og Luiz. Tror ikke det blir noe Koulibaly på SB.

Jeg tenker litt på hvordan Sarri vil gjøre det som sagt. Selvsagt vil han foretrekke å ta med seg Koulibaly når man ser hvor ufattelig god han har vært under han som trener og at han gir den sikkerheten han ser etter i en stopper! Det er vell ikke å legge til skjul for at Cahill ikke er klasse? Christensen er helt OK i alle andres øyne enn våre... Zouma er jeg storfan av og setter han forran Chrsitensen, men meget usikker på om han blir høyt rangert av andre.. Lukter et salg. David Luiz er skadeplaget å kan selges for min del, spesielt når vi skal være to stoppere.

Er det mulig å få solgt Luiz og Cahill for å dekke 25-30£m av Koulibaly så er det glimrende. Håper på Rudiger, Koulibaly, Zouma og Christensen som stoppere.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 16:46 
Brukerens avatar

Campos + Jardim :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 17:03 
Brukerens avatar

PL Emil.

At Sarri kommer på kant nå er utelukkende positivt for oss og taktisk av han. Han vil til en større klubb i sommer og er jo helt innafor å gjøre dette når de så å si er ferdigspilte. Vil da heller si at Conte sin oppførsel har vært verre om man skal måle de to opp mot hverandre :P

Ønsker meg helt klart en yngre spiller jeg også, men er redd for at vi som alltid heller ender opp med en middelmådig spiller på 28år som "passer" budsjettet til Marina... Selvsagt må vi også tenke på hva som er tilgjengelig for oss når vi mest sannsynlig er uten CL fotball. Om Vi går for Zaha eller noe lignende for 50£m så er jeg heller for det. Så det er rett og slett denne frykten for at styret skal fortsette i samme spor som gjør at Mertens til et opplagt, billig og sikkert valg om Sarri kommer inn, da vet vi hva vi får.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 17:20 
Brukerens avatar

Altså, det er mer sannsynlig at Sarri havner i konflikt med styret enn ikke...:-)

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Mai, 2018 18:25 
Brukerens avatar

infamousbryn24 skrev:
Kan like godt bruke CHO på vingen da.

Hva/hvem er CHO? Hudson-Odoi? Jeg er i så fall enig. Vi har en rekke talentfulle spillere som bare venter på spilletid. Misforstå meg rett, Special One, Adama Traoré er sikkert en god signering, men vi er ikke lenger i en posisjon hvor vi kan forsterke til £150 millioner. Jeg tror det er mer realistisk at vi henter inn midtbane og vingback, og heller bruker spillere vi allerede har til å fylle ut slike posisjoner. Jeg har liten tro på at Traoré, pdd, er bedre enn Willian/Pedro.

Samtidig mener jeg det er sentrale ting som er viktige å få på plass før vi signerer noe som helst. Skal Conte fortsette som trener? Hva er ønsket formasjon? Hvem skal ut?

Jeg har jo fremdeles en våt drøm om at Loftus-Cheek skal slå ut i full blomst og bli en del av ryggraden i laget. Unggutten kan fint overta rollen til Fabregas.

Edit: ser nå at dette var en spesifikk tråd til Adama. Beklager OT.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: