Dato/klokkeslett: Tir 12 Nov, 2019 14:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 1046 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: SOMMERVINDUET 2018
InnleggSkrevet: Lør 03 Feb, 2018 14:41 
Brukerens avatar

Sommeren 2014 mener jeg er det beste overgangsvinduet vi har hatt (Siden jeg ble Chelsea-supporter), og nøkkelen var at vi signerte de to første spillerne i og før 1. Juli. I fjor sommer så vi konsekvensene av å ligge bak, så jeg håper virkelig klubben skjerper seg.

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 03 Feb, 2018 18:51 

Tviler på at vi kan gjøre det noe særlig verre enn de to siste overgangsvinduene. Vi har handlet for over 200mil på middelmådigheter, fortsetter vi på samme måte så er vi langt unna top 4 de neste årene.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 03 Feb, 2018 19:03 
Brukerens avatar

Morata og Rudiger er ikke middelmådigheter.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 03 Feb, 2018 19:16 
Brukerens avatar

Uenig i at januar-vinduet vårt var dårlig. Vi identifiserte posisjoner som måtte forsterkes, og dette ble gjort. Jeg mener vi er én av klubbene som kom best ut av januar.

Morata og Rüdiger har også jeg klokketro på, og jeg holder en knapp på at Bakayoko kan heve spillet sitt betraktelig. Det er viktig å huske på at dette er spillere som kom inn i sommer. Høyst uvanlig at alle spillere presterer på høyt nivå etter overganger. Drinkwater og co var stallfyll, og det blir urealistisk å mene at vi skal hente stjernespillere til en milliard for å oppfylle slike roller.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 04 Feb, 2018 14:48 
Brukerens avatar

Vil tro han har en midtbanespiller i tankene. Noe à la Nainggolan. En angrepspiller? Er enig med ham, og tror vi kommer til å forsterke med gode spillere i sommer.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 04 Feb, 2018 14:51 
Brukerens avatar

Hvis vi trenger en midtbanespiller i verdensklasse, hvorfor hente to middelmådigheter (Barkley og Drinkwater)? Med verdensklassespillere så håper jeg han mener verdensklasse og ikke spillere på sine beste aldre Conte tror han ser potensialet i, og klubben virkelig gidder å bruke penger.

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 04 Feb, 2018 15:22 
Brukerens avatar

Drinkwater er ikke, og var aldri, tiltenkt en sentral rolle i startelleveren, men en squadspiller. Man behøver slike, uansett om ikke overgangen er 'sexy'. Barkley har snaut spilt 90 minutter for oss enda, og det er for tidlig å konkludere med hva slags rolle han vil ha i laget. Han er en potet som evner å spille over hele midtbanen, og det er gunstig å ha i stallen. Det blir urealistisk å håpe på stjernespillere i alle ledd, og som 2. og 3. valg. Ingen klubber har det.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 04 Feb, 2018 22:37 
Brukerens avatar
Styremedlem

Spørsmålet som må avklares før vi i det hele tatt kan diskutere sommervinduet er; Når får Conte sparken? Det er jo etter alle solemerker det som vil skje.

Noen medier melder at det alt kan skje med tap for Watford i morra
Noen melder at det skjer om vi ryker for Barcelona (altså i midten av Mars)
og noen melder igjen at det skjer etter siste seriekamp mot Newcastle i Mai.

Det meldes om uro i spillergruppa, og at flere og flere spillere er fobanna på Conte over måten han har behandlet Costa og nå Luiz. Telegraph mener å vite at det kun er Azpilicueta som er fornøyd med Conte, og at resten er i et begynnende opprør. Når man ser kampen mot Bournemouth så kan man jo dra konklusjoner fra siste perioden til Jose.........

Jeg tror aldri i verden Conte sitter lengre enn max Mai. Jeg lurer faktisk på om han kan ha fått indikasjoner på dette alt. Måten han opptrer på under intervjuer, måten hans entusiasme på sidelinjen totalt har forsvunnet, og spillet vi viser meg at "her er noe galt" I fjor hoppet han inn i publikum ved hver scoring, selv på 4-0. I år klapper han såvidt i hendene når vi scorer, og virker nesten skuffet.

Det ryktes om Ancelotti, Enrique og Sarri omtrent daglig, og vi vet jo alle hva som skjer når slike rykter tiltar rundt vår klubb? De pleier å ha rot i virkeligheten.

Så.Hva skjer når vi får ny manager? Vil enkelte forsvinne sammen med Conte? Vil vi beholde de fleste som da får en "ny sjanse"? Eller blir det kjøpefest? Jeg har ingen tro på at Chelsea, etter 8 signeringer i 17/18 sesongens to vindu, kommer til å bruke mye penger om ikke vi selger.

Jeg frykter både Courtois og Hazard forsvinner. Courtois har barn i Madrid, og Real ønsker han. Hazard ønsker å vinne noe stort (Champions League) og det gjør du ikke med Cahill, Bakayoko, Drinkwater, Zappacosta og Moses som lagkamerater. Her lukter det Real Madrid lang vei dessverre. Ryktene om at de to var svært nære å signere nye kontrakter har også stilnet sammen med inntreden av de elendige resultatene i 2018, så aldri i verden om de to skriver under slik ståa er nå.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Feb, 2018 00:49 
Brukerens avatar

Jeg tror fortsatt at CCH er borte før neste sesong, jeg er redd for Conte er borte før sesong slutt. Jeg håper selvsagt at alle tre fornyer avtalene sidene før Barca kampen, men er nok redd for det ikke skjer.

Tror også FA sin undersøkelser, ny stadion, Roman har tapt masse penger i det siste årene og at alle er ute etter Chelsea kan også føre til en mer nøktern periode framover. Det som taler i mot er at klubben og Roman er proffe vinnerskaller som ikke lar det skje (eller at de planlegger å selge til Kina).

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Feb, 2018 13:05 
Brukerens avatar

Jeg har fått mye kritikk for at jeg mener vi må kjøpe flere klassespillere som koster litt.. Jeg må bare spørre igjen angående dette, siden jeg fortsatt ikke forstår hvorfor vi ikke kan gjøre det?

Jeg nevnte dette med at Lampard mente at vi burde handle stort slik at vi ikke havnet i bakleksa til klubber som City og United. Da var beskjeden her inne at lamps overhodet ikke har peiling på økonomien til Chelsea... Jeg kan forstå det til dels, men en mann som han tror jeg fortsatt har en viss anelse i det minste!

Så nå er spørsmålet mitt etter at Conte også går ut å sier at vi må kjøpe kvalitet og ikke kvantitet rett ut! Har Conte null innsikt på økonomien han også? :lol: Eller er Conte bare en ufattelig dum og treg mann? Han har gitt 100 intervjuer der han skriker om spillere og uttaler at han ville ha diverse spillere som signerer for andre klubber.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Feb, 2018 13:48 
Brukerens avatar

Jeg tror du misforstår argumentasjonen, Special One. Vi holder på å bygge en stadion til milliarder. Pengesekken er ikke uendelig, og vi må derfor ta hensyn til den massive utgiften i perioden det gjelder. Roman er ikke lenger i en posisjon hvor han bare kan øse inn midler i klubben, den må til en viss grad stå på egne bein. Lampard har selvsagt ikke innsyn i budsjettet vårt, det sier seg selv. At Conte ønsker seg kvalitetspillere er vel irrelevant i forhold til dette? Selvsagt ønsker han seg det. Ingen sier at Conte og Lampard er dumme, men de har ikke samme perspektiv og innsyn på situasjonen som styret. Når man selv ikke står for sjekken så er det enkelt å etterlyse erstatninger og forsterkninger. Jeg forstår ikke hvorfor folk virker å tro at ledelsen ikke har klubbens beste interesse i tankene. De er ikke tjent med at vi seiler akterut, og jeg har ingen tro på at de vil tillate dette.

Vi har tidligere havnet på både 6. og 10.(?) plass, og tatt 3(4?) titler i samme periode. Behøver vi forsterkninger i sommer så får vi disse, det er jeg sikker på.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Feb, 2018 17:29 
Brukerens avatar

Selvsagt Bernt. Men skjønner bare ikke at vi kan ha en manager som gjør de intervjuene Conte holder! Styret og Conte må jo være såppas på bølgelengde at Conte ikke uttaler seg slik som han har gjort i samtlige intervjuer? Jeg kan virkelig ikke forstå at COnte kan uttale seg slik han gjør om klubben ikke har mulighet til å gjøre det han vil, enig?

Vi er jo på god vei til å seile akterut Bernt? Med tanke på alle skadene våre og så svake som vi framstår så er vi i en dyp krise! Vi røk ut av cupen mot et syltynt Arsenal lag. og vi er ute av CL om ikke alt for lenge. Vi er overhodet ikke favoritter til å komme blandt topp 4 når vi ser på programmet vårt framover, det kommer til å bli en ufattelig hard periode. 0-3 hjemme mot BM er horribelt og ødela det lille forspranget vi hadde på de rundt oss....

Det begynner å bli nitrist når vi er så ufattelig avhengig av Willian selv når Hazard er frisk! Pedro er ikke god nok og det samme gjelder så å si hele midtbanen, da blir det et must at Willian spiller.

3p ikveld er et must om vi skal klare topp 4!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Feb, 2018 17:38 
Brukerens avatar

Conte er en hot-head. Det var også slik i Juventus. En treners fokus er på det sportslige uten særlig høyde for det økonomiske rundt klubben. Slik er det når man opererer med trener og ikke 'manager' à la Ferguson. Jeg synes også det burde være mer intern kommunikasjon rundt dette, og mindre i media. Det tror jeg også det er, men det er en naturlig unnskyldning for mangelen på sportslig suksess så langt i sesongen. Jeg velger å ikke legge så mye i intervjuene.

Nei, jeg synes ikke vi er på god vei til å seile akterut. Det begrunner jeg med det faktum at vi vant ligaen forrige sesong, og ligger på fjerdeplass (kanskje tredjeplass etter kveldens kamp). Vi er fremdeles med i cup og CL. Nå har vi identifisert svakheter i laget og tilført stallen bredde i enkelte posisjoner, og konkurrenter i andre. Januarvinduet vårt var veldig bra, og jeg er sikker på at vi kommer til å hente inn kvalitet i sommer. Jeg tror også (uavhengig av resultat i kveld, selv om det er viktig med 3p) at vi klarer topp fire og kvalifiserer oss til CL også neste sesong. Hva er årsaken til at du mener vi seiler akterut? At vi ikke betaler £75 millioner for en forsvarspiller som presterer dårligere enn Christensen, som kom fra akademiet? At vi heller henter inn en spiss til £18 millioner som passer systemet enn å betale £60-70 millioner for Aubameyang? Min mening er, og dette sier jeg ikke for å fornærme noen, at mange ser seg blind på hvor 'sexy' en overgang er, og ikke hva spilleren faktisk kan tilføre det respektive laget det gjelder. Jeg er 100% sikker på at en spillertype som Giroud vil prestere bedre for oss enn hva Aubameyang ville gjort.

Hvorfor er det nitrist å være avhengige av Willian? Han har jo leverte mange fantastiske kamper denne sesongen. Hazard er en ufattelig fotballspiller, men han kan ikke bære hele laget på skuldrene hver kamp. Nå er snart Morata, Luiz, Christensen og Willian klare igjen og da kommer mye av flokene til å løse seg. Når vi mangler så mange sentrale nøkkelspillere så vil selvsagt prestasjonene variere. Vi må bare bite tenna sammen og kjempe videre.

I sommer kommer det inn gode spillere, og vi vil igjen være i toppen av ligaen og kjempe om tittelen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Feb, 2018 18:21 
Brukerens avatar

Det er nettopp det som forundrer meg så mye, at det virkelig er mulig å si så mye negativt om styret offentlig gang på gang. Jeg mener det er horribelt å sitte sånn i intervju etter intervju! Når det er sagt så står jeg alikevel bak Conte når han sier det, ironisk nok :P Jeg kan ikke forstå noe annet enn at det her rimelig betent mellom han og styret og at han forsvinner.. Det her kan ikke noen av partene holde ut med.

Disponeringene nå i Januar har vært meget bra og jeg er fornøyd, men det er kunn fordi jeg tror COnte forsvinner og det er ikke noe vits i å la han bruke opp pengene til en ny manager. Men tingen er at jeg mener styret satte oss i denne elendige situasjonen selv slik at dette plutselig ser ut som et glimrende vindu... Ingen av de spillerne vi fikk inn i Januar er noe Conte ville hentet ved et optimalt vindu om du forstår meg. Giroud er en topp signering slik det vart, men jeg mener bestemt at spissplassen skulle vært gjort unna i sommer! Batshauyi har aldri hatt noen høy stjerne hoss Conte, så jeg mener det er helt ufattelig å gå inn i enda en sesong med han som backup når han føler slik. Folk her inne skrek om at vi bla bla bla ikke kan ha to klassespisser i sommer... Vi har såvidt 1 !!! Morata er meget god, men han har vært en benkespiller HELE livet sitt og jeg spådde at han kom til å være ute i perioder med skader...

Willian er klasse, jeg har alltid digget han. Jeg sier dette fordi 90% av dette forumet har rakket ned på han gang på gang, så da er det jo litt rart at dette er den spilleren vi for øyeblikket ikke klarer oss uten :P Jeg har skrytt så mye av Willian de siste mnd i kamptrådene fordi han virkelig fortjener det, men fortsatt er det nesten ikke en person som nevner han engang i kamptrådene etter kampene.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Feb, 2018 18:37 
Brukerens avatar

Det Lampard og Conte sier er selvsagt ikke feil - men det tar som sagt ikke høyde for at vi befinner oss i en økonomisk situasjon som tilsier at vi må være litt mer konservativ og handle smartere. Jeg tror ikke det er så betent mellom Conte og styret, og jeg tror også ledelsen skulle ønske at vi kunne henta inn Nainggolan, Sandro og Ola Nordmann som forsterket førstelaget vårt. Likevel mener jeg at styret, nå i januar, har handlet smart - og at vi har en god stall nå. Jeg mener at vi burde hatt en bedre spiss og konkurranse til Alonso allerede ved sesongstart, og det tror jeg også styret prøvde på. Det gikk ikke, og da er jeg enig i at vi må ha en mer fornuftig tilnærming til overgangene. Jeg er selvsagt enig i at nå i retrospektiv så fremstår sommervinduet som mindre optimalt. Spekulering av årsakene til dette har vel blitt diskutert opp og ned i mente her inne, så det behøver vi ikke å gå så veldig inn på, men jeg tror vi prøvde oss på en del spillere Conte identifiserte, men det ikke gikk seg til. Overganger er komplekse, så én eller annen plass har det gått galt. Jeg er dog enig i at vi må stå med rak rygg og ikke betale hva enn klubber ber om, om det så betyr at vi ikke får alle spillerne Conte ønsker seg.

Ser man på Manchester Citys pengebruk så må det også taes høyde for at de ikke bruker milliarder på ny stadion og dermed har mer midler til disposisjon. Dette er en investering til fremtiden, og vi kommer til å høste godt av det i fremtiden.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Feb, 2018 21:40 
Brukerens avatar

City tjener også godt på at de fikk seg en svær stadion for over 15 år siden. Med så mye penger i ryggen er de følgelig i en annen klasse enn oss nå, dessverre.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 06 Feb, 2018 10:44 
Brukerens avatar

Jeg har allerede begynt å forberede meg på et Chelsea uten Hazard fra og med neste år. United, Liverpool og Spurs virker mye mer solide enn oss om dagen, samtidig som Arsenal med sine nye signeringer ser farlige ut, så sjansen for topp 4 virker for meg relativt usannsynlig. Hazard gidder neppe et år til uten CL og Real Madrid som kommer fra en bedriten sesong kommer til å kaste penger rundt seg.

Jeg tror dette vinduet blir et av klubbens viktigste gjennom tidene. MYE forandring må skje. Conte er nok ferdig innen da, som nevnt tror jeg Hazard forsvinner og jeg håper Cahill, Zappacosta, Drinkwater, Bakayoko, Cesc og Pedro forsvinner i sommer. Tvilsomt med de 3 som ble henta nå i sommer, men er lov å drømme.

Dette kommer til å gi mye penger inn samtidig som vi har vært sparsomme de siste årene. Jeg forventer ikke noe City sommer, men jeg håper klubben allerede har begynt å se etter gode, unge spillere og at den neste manageren får den friheten han trenger.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 06 Feb, 2018 10:58 
Brukerens avatar

Problemet er jo at vi ikke får en krone for Bakayoko, Drinkwater og Zappacosta slik vi har sett ut denne sesongen...

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 06 Feb, 2018 17:35 

Ny stadion fører til dårligere tider. Skjedde med Arsenal og West Ham.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 07 Feb, 2018 09:37 
Brukerens avatar

PL-keeperen: - Hjertet mitt er i Madrid
Thibaut Courtois har vært Chelsea-spiller siden 2014, men har gjentatte ganger blitt linket til Real Madrid. At han i tillegg har to barn boende i den spanske hovedstaden, har ikke akkurat lagt noen demper på spekulasjonene. - Hjertet mitt er i Madrid. Det er logisk og forståelig. En dag kommer jeg til å returnere dit. Dersom Real er interessert, må de kontakte Chelsea. Det har de aldri gjort, så vi får se, sier han ifølge Telegraph.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 07 Feb, 2018 09:54 
Brukerens avatar

Bernt skrev:
Ser man på Manchester Citys pengebruk så må det også taes høyde for at de ikke bruker milliarder på ny stadion og dermed har mer midler til disposisjon. Dette er en investering til fremtiden, og vi kommer til å høste godt av det i fremtiden.

Manchester City har ubegrensete midler fordi de kan bruke av statsbudsjettet til en rik oljenasjon, har da ingen ting med bygging av stadion å gjøre.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 07 Feb, 2018 10:05 
Brukerens avatar

Fullstendig unødvendig å etterlyse en sentral midtbanespiller, Ampadu er en topp klasse spiller. Vil bli like god som Verratti og Nainggolan.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 07 Feb, 2018 13:25 
Brukerens avatar

Om fire år, -kanskje-.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 07 Feb, 2018 14:07 
Brukerens avatar

Kan vi please begynne å handle stort igjen til sommeren Chelsea :cry: Hele sommeren handler dog om Courtois og Hazard har signert nye kontrakter innen da.

Jeg trygler å ber om at vi gjør flere signeringer i 50£m+ klassen og rensker stallen for daukjøtt. Og samtidlig suplementerer med egenproduserte spillere(Om de ikke har bedre utbytte av et lån).

Forsvar:
-Vanskelig å si noe om backene nå, sjansen for at vi får solgt noen av de for å hente inn noe bedre er minimal.. Så jeg antar at vi må forsette med de neste sesong. Må få sett Palmieri også før jeg dømmer han.
-På stopper plass vil jeg få Cahill langt pokkers ut av stallen, bare den risikoen at han er i stallen og kan ta plassen til en annen stopper pga elendige managervalg er for stor. Zouma tilbake fra lån som erstatter? David Luiz ut også om vi får et greit tilbud. Ampadu en en større rolle som stopper og evt på midtbanen?

Midtbane:
- Her må det renskes opp! De første som må ut er Drinkwater og Fabregas, som må oppgraders med et skikkelig storkjøp i en spillertype som Naingollan/Veratti(Box to box). Ellers har vi muligens 3 spillere som kan hentes tilbake fra lån for å erstatte den andre.. RLC det beste valget, så har vi Van Ginkel og Pasalic.

Angrep:
- Pedro må bort! Få inn en klasse AM som faktisk kan utrette noe og hjelpe Hazard med krativitet. Mahrez? Carrasco sammen med resten av den belgiske gjengen? Så har vi Callum Hudson-Odoi som kan være tilgjengelig om det blir mange skader, regner med han ikke går på lån neste seong uansett.
- Så må vi få inn en ny spiss! Morata er ikke til å stole 100% på. Glimrende spiller, men sliter med avslutninger med beina og er alt for mye skadet. Tammy Abraham litt for lik Giroud(forstå meg rett) og tilbyr kanskje ikke den ultimate forbedringen og konkurransen til Morata. Tammy har vell også bedre utbytte av et lån til. Batshuayi? Må virkelig se an dette halvåret uansett om han putter en drøss for Dortmund... Forhåpenligvis har vi mulighet til å få en god del igjen for han hverfall.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 07 Feb, 2018 14:40 

Er jeg den eneste som ikke anser det som krise om Tibot ikke er med videre? Gitt at vi får inn en annen førstekeeper enn Caballero, så klart.
Hazard er det derimot livsviktigat vi blirenige med.

Forsvaret vårt er mer enn godt nok, så lenge de beste får spille. Liuz og Cahill er ikke blant dem.
Midtbanen er det kritisk at blir oppgradert, da spesielt en box-box. Kante er den eneste jeg ser på som mer enn god nok, resten bør utrolig nok byttes ut.
Angrepet er OK, men vi bør få inn noe nytt blod. Pedro kan gjerne forsvinne for min del.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1046 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: