Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 15:08

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 153 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Maurizio Sarri ny manager?
InnleggSkrevet: Man 09 Jul, 2018 20:10 
Brukerens avatar

Det som provoserer mest er at Conte sa under post-match pressekonferansen til FAcup finalen at vi innen kort tid kom til å få info om hans fremtid. En klubb skulle ikke behøve å gå ut å bekrefte at en manager skal fortsette, men når det har vært så mye rykter så mener jeg at klubben bør ha kommet med en pressemelding (uansett utfall). Slik det ser ut nå så blir Conte trener denne sesongen også, spennende å se om han får noen av de spillerne han ønsker og hvem som ikke blir med på prosjektet hans. Hvis han klarer å levere på samme nivå som når vi vant ligaen så er jeg positiv, men det som bekymrer mest er manglende taktiske valg når det er motgang og selvinnsikt nok til å se at Hazard ikke fungerer som spiss.

Valget mellom Conte og Sarri bør være enkelt for klubbledelsen; da velger du Conte.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Jul, 2018 20:35 
Brukerens avatar

Ja, det taktiske med Conte gjør meg småsprø da han aldri prøver noe annet før 80m osv

Det jeg er mest redd for at han brenner så mange bruer med spillerne...

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Jul, 2018 21:28 

Har han brent flere broer enn Costa?

Vi må ikke glemme at Conte har skaffet oss to titler på to år, samt at vi faktisk kunne ha slått Barca ut av CL med litt mer marginer. Det skrives til stadighet mye dritt om Conte i pressen fra sensasjonsmakerne, lite eller ingenting stemmer. Men veldig mange henger seg allikevel på og kritiserer ham nord og ned. Stort sett alt han gjør er, eller ikke gjør, er galt. I følge enkelte.

Jeg tipper allerede nå at dette blir en flott sesong. Hazard fortsetter, Golovin og et par gode spillere til kommer inn, Bakayoko og Emerson får en kjempesesong, Morata og Bathsuayi bøtter inn med mål, Loftus-Cheek får sjangsen i flere kamper og det samme gjør Ampadu. Fabregas forsvinner.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Jul, 2018 21:59 
Brukerens avatar

Klarer ikke helt å se at Hazard ønsker å spiller «lidelse» fotball lengre...

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Jul, 2018 22:55 

Det var jo ikke det vi spilte i Contes første sesong. Forrige sesong var troppen bare ikke god nok. Det blir det nå. Tipper jeg.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Jul, 2018 23:58 
Brukerens avatar

Fulham Road skrev:
Det var jo ikke det vi spilte i Contes første sesong. Forrige sesong var troppen bare ikke god nok. Det blir det nå. Tipper jeg.

Hvordan kan du si det? Conte spiller 343, og kan ingenting annet...
- Vi er linket til nada av vingbacker, der kanskje den største svakheten i hele systemet ligger.
- Sentral midtbane var et problem, den blir forsåvidt løst.
- Angående brente broer så tror jeg det er flere som er misfornøyd, gutta er værtfall ikke i perlehumør. Liten tvil om at Willian misliker han sterkt(FA cup) og intervjuene av guttene oser ikke av tillit til han.
- Vi har rett og slett ikke de rett stopperne til å spille 3 bak, spesielt med en hanglende og lite blid David Luiz(Conte trøbbel).
- De offansive spillerne lider under systemet, blir for alene. Mulig en ny sentral midtbane løser litt av problemet.
- Treningsregimet til Conte ødelegger spruten i spillerne og bidrar til skader i fleng(hamstringstrekker i ett kjør)
- Finnes overhodet ingen plan B. Håpløse bytter gang på gang, mest pga at de kommer når det er igjen 2min av kampen.
- Elendig stemning mellom han og ledelsen. Iallefall håpløst å holde pressekonferanser på den måten han gjør.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 09:58 

Tja. Når folk kaller det «lidelses-fotball» selv når vi vant ligaen overlegent, i Contes første sesong, så blir ord fattige for min del. Selv synes jeg vi spilte masse underholdende fotball den sesongen, så med de kravene enkelte her da tydeligvis må ha så er det jo intet lag, ingen manager, som er i nærheten av å oppfylle kravene.

Å snakke om at £9 mill er mye penger er jo bare vås, det er 10% av hva en meget god spiller koster. At Roman skulle risikere så mye for et slikt fillebeløp er usannsynlig, Roman er forretningsmann, ikke en tulling som lar ting gå til helvete av ren prestisje.

Forøvrig sier jeg ikke at alle rykter er bare tull, noen ytterst få prosent har faktisk rot i virkeligheten. At de aller aller fleste allikevel lar seg sterkt, meget sterkt, påvirke av rykter er et faktum. Så også med Conte, pressen har sikkert levert tusenvis av artikler om hans avgang helt siden siste sesong startet med et tap mot Burnley. Han sitter der fremdeles. Det betyr ikke at han ikke kan få fyken allerede i dag, men å kritisere meg for ikke å tro på alt vås som skrives blir jo bare patetisk.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 10:51 
Brukerens avatar

Jeg liker dårlig når det snakkes stygt om en manager som har gitt oss seriemesterskap og cupmesterskap. Spes. ut ifra forutsetninger som ikke har vært der du burde ha vært.
Conte fortjener mye mer respekt enn det. Selvfølgelig var han fortvilet og handlet feil i enkelte situasjoner forrige sesong. Hvem hadde ikke gjort det!
Alle som skjønner fotball så hvor fantastisk vi har spilt under Conte når alt fungerer.
Hjemmekampen mot Everton året vi vant serien ble fremstilt som noe av det beste, mest solide, noen gang levert i PL.
Vi er bare mennesker. Conte har gjort noen få feil og veldig mye riktig. Blir da bare dumt å fokusere på det negative.

Spes. på slutten forrige sesong spilte vi defensivt og kjedelig. Hvorfor det?
Fordi det var der vi hadde styrken vår.
På den måten vant vi F.A mot United og klarte nesten å ta CL plass.
Den perioden vi skulle spille skikkelig offensivt var der CL plassen røk. Skapte sjanse på sjanse men alt ble for forutsigbart. Skulle trille ballen i mål!
Hadde vi hatt en spiss som leverte eller andre på laget som skåret mål hadde det sett anerledes ut.
Det hadde vi altså ikke. Conte forstod det etter hvert og da var det bare å legge om.
Conte ønsker ikke å spille kjedelig men man gjør det man må for å vinne!
Det er selvfølgelg ikke noe gøy for spillere fremover på banen som blir veldig alene men jeg tror de fleste skjønner situasjonen. Willian viste tydelig frustrasjon. Hazard er jeg ganske sikker på skjønte opplegget og har bare gitt uttrykk, og krav om forsterkninger.
Giroud har åpenbart skjønt det og til og med sagt han ønsker Conte videre.
Personling ville ingen ting gledet meg mer enn å se Conte neste sesong men de forsterkningene han trenger.
Da tror jeg det ville blitt stille blandt tvilerene.

Sist endret av nikosidis den Tir 10 Jul, 2018 11:01, endret 1 gang

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 11:00 

Helt enig, Nikosidis.

Conte leverte varene første sesongen så til de grader, men mistet hele sentrallinja året etter (Terry-Matic-Costa) og fikk ikke inn gode nok spillere.
Neida, Terry spilte ikke mye underConte, men var utvilsomt delaktig i garderoben.
Om vi får inn spillere med tempo sentralt er mye løst. Bedre VBer og kanskje en spiss så er vi med og kjemper om tittler kommende sesong.
Ikke faen om en annen manager kan komme inn og ta over spillegruppa vi har pdd og vinne titler. Det må HANDLES og det kan vi like gjerne gjøre med Conte i sjefsstolen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 12:02 
Brukerens avatar

Emil: Offentlig ydmykelse av Conte ???

Hva mener du egentlig.
Han er da på trening med gutta. Han møter opp på jobben sin som vanlig.

Endelig en som stiller opp mot ledelsen og beviser de bør ha en annen holdning spes. til sesonger etter vi har vunnet PL.

Uansett hva som skjer takker jeg Conte for det.

Ingen er større en klubben. Helt riktig. Ikke engang eieren av klubben. Det er derfor også helt i orden å være uenig med eieren eller andre i systemet.
Det er faktisk sånn at en flink leder også hører på de under seg.

Skriver man kontrakt med noen får man forholde seg til det.
Gi i det minste Conte en sjans til å finne seg en annen jobb i god tid så kunne kanskje noe penger vært spart.
Utrolig stolt av at han ikke har sagt opp jobben selv. Det betyr han ønsker å være med videre for å bevise hva han er god for.
Han kryper ikke under bordet når ting ikke går helt etter planen.

Jeg kan love deg at når Conte går fra klubben går han med hodet hevet og går ut som en ekte legende. Han vil altid bli husket for det han brakte klubben i form av pokaler og ikke minst entusiasme.

Jeg ville også gitt Costa fyken etter den oppførselen han viste til tider i klubben. Han er world class, kanskje beste på sin plass når han leverer men sur og griete ellers. Leverte vel nesten ingen ting etter nyttår i fjor.
Han er også dårlig for en spillergruppe og et lag når han er i det humøret. Veldig vanskelig å forholde seg til.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 12:24 

Må si meg ganske så enig med nikosidis når det gjelder Conte, denne «offentlige ydmykelsen» av Conte som Plemil prater om fremstår for meg som enda en i rekken av hundre konspirasjonsteorier om ham. Fakta er at Conte har møtt på trening, som han skal. Er det noen som eventuelt ydmykes her, hvilket jeg forøvrig ikke synes det er, så er det klubben, ikke Conte.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 13:06 
Brukerens avatar

Må også føye til at hvis klubben var så imot Conte hadde de vel sparket han med en gang etter Cup finalen.
Jeg ser problemet med kontrakten men da er vi inne på det med å spare seg til fant igjen.
Sånn som jeg ser det nå kommer ledelsen kun ut med hevet hode ved 2 anledinger.

1. Forsterke stallen og beholde Conte.

2. Sparke Conte men da også Mahrina.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 13:20 

Vi er vel en udiskutabel nr 1 i PL på å sparke managere etter at Roman overtok, vanskelig å forstå hvorfor det skulle være så mye verre denne gangen

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 15:44 
Brukerens avatar

Emil:
Jeg liker dårlig din behandling av Conte. Det får være din sak men jeg mener det
er totalt respektløst med lite hold. Du skriver også dine synspunkter angående Conte i det uendelige. Mye basert på rykter, oppspinn eller antagelser om hva spillere har sagt. Jeg mener ikke en del av dine meninger angående Conte nødvendigvis er feil. Jeg mener bare det fort blir etterpåklokskap og ukontrollerte forhold som har ført til mye av elendigheten vi opplevde forrige sesong.
Før jul var det slettes ikke så galt men de første mnd. dette året var triste greier.
Akkurat som det var for Pool 2017 og så mange årganger før der igjen.

For å svare på et par av spørsmålene dine har du de her. Blir nesten på kanten av dumt å svare på, men her har du det!

Så, om Conte trenger tid til å finne seg ny jobb så mener du det er Chelsea sitt problem og ansvar?

Hvis en manager er ledig på markedet er det greit å forstå hvis klubber viser interesse.
Det er da også en fordel hvis de er ledig litt før trening eller kamper for neste sesong starter.
Så vidt jeg har forstått er Conte fortsatt ansatt i Chelsea eller?
Er det normalt at storklubber viser interesse for trener ansatt i andre storklubber?
Hadde Conte vært sparket etter F.A finalen hadde det trolig kommet interessenter.
Dette blir uansett bare spekulasjoner. Det jeg vet er at Conte er en attraktiv trener.
Faktisk så attraktiv at jeg sliter med å se noen annen klubb sparke han ut ifra spillerstallen han har hatt til rådighet.
Greit, Sarri er i annen klubb som har ansatt ny hovedtrener og den situasjonen er spesiell. Så spesiell at jeg aldri har hørt om noe tilsvarende.
Vi har heller ikke fått noen uttalelser fra ChelseaFC offisielt om interessen selv om alt annet ville vært rart.
Jeg sier det igjen. Sparkes Conte kan det kun rettferdiggjøres med at Mahrina og eventuelt andre som tar avgjørelser i Chelsea bør gå.

Du sier; "Skriver man kontrakt med noen får man forholde seg til det". Igjen, gjelder dette bare for dine favoritter, eller er du raus og mener generelt?

Alle ledere eller arbeidere skal ha en arbeidskontrakt.
Hvis denne brytes uten gyldig grunn kan det føre til konsekvenser.
Skal Chelsea bryte kontrakten med Conte koster det hva det koster ifølge kontrakten.
Det burde være ganske greit å forstå.
Er derfor lite poeng med syting hvis ledelsen ikke ønsker
han i klubben lenger. Betal og bli ferdig.
Er så utrolig barnslig eller smålig av Mahrina og ledelsen om de skal bytte til seg noe eller gjøre en ny elendig deal for å liksom spare penger. Jeg håper virkelig ikke det er sånn.

Tiden å kjøpe seg til topplag er blitt vanskelig og det er mange om beinet. Vi har sett Tot og Pool bygge lag over en periode nå. Jeg hadde håpet at Chelsea kunne gjøre det samme. Jeg mener Conte er den rette for jobben. Sarri kan sikkert være bra han også. Bare få situasjonen avklart.

Sist endret av nikosidis den Tir 10 Jul, 2018 22:56, endret 1 gang

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 17:20 

Det kan forøvrig godt være at Conte har fått andre tilbud, det finnes tross alt aktører der ute som ikke løper rett til pressen med slike ting.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 23:21 

https://gianlucadimarzio.com/en/sarri-c ... e-decisive

Sarri-Chelsea, positive signals: Wednesday could be decisive

Hørt det før? Ja det har vi. 100 ganger. Men lov håpe.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Jul, 2018 23:34 
Brukerens avatar

Here are the top payouts (via France Football) made to managers following dismissals.

If indeed Conte loses his job as manager, five of the top six payouts would have been made by the Blues.

1. André Villas-Boas (Chelsea, 2012) – €30m

2. José Mourinho (Chelsea, 2007) : €23m

3. Luiz Felipe Scolari (Chelsea, 2009) : €17m

4. Fabio Capello (Russia, 2015) : €15m

5. José Mourinho (Chelsea, 2015) : €14m

6. Brendan Rodgers (Liverpool, 2015) : €9.5m

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 11 Jul, 2018 13:51 
Brukerens avatar

Nå virker det som om det skjer. Sarri er bekreftet av Napoli sin president som ny manager for Chelsea. Blir spennende. Håper han tar Chelsea til nye høyder.

Hvem var det som jeg gjorde veddemål med? Har glemt navnet.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Jul, 2018 02:52 
Brukerens avatar

Haha ja det blir bra :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Jul, 2018 09:48 

Alle har «bekreftet» unntatt Chelsea?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Jul, 2018 10:00 
Brukerens avatar

Ingenting er bekreftet, men virker som de har løst noen floker. En del av avtalen vil være en gentleman agreement om å ikke være agressive mot hverandre på overgangsmarkedet slik at Chelsea ikke kommer til å gå etter Napoli sine spillere. Med Jorginho får vi vel deres beste spiller, så sånn sett finner vi det vi trenger andre steder.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Jul, 2018 13:47 
Brukerens avatar

PL emil skrev:

Herre min hatt, dette er intet mindre enn en offentlig ydmykelse av Conte som tusler rundt på Cobham og må forholde seg til dette sirkuset.» Jeg kan ikke erindre å ha opplevd noe lignende, i vår klubb eller noen av de andre stor klubbene, aldri!

Jeg kan ikke synes synd på Conte som bare går og venter på en feit kompensasjon fra en jobb han selv ikke vil ha. At det har trukket ut er hans landsmenn sin skyld, ikke Chelsea som er årsaken til dette. Må være merkelige arbeidsrettbestemmelser i Italia når en som er blitt erstattet ikke får begynne i ny jobb før den nye arbeidsgiveren har betalt for å ansette en de facto oppsagt person.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Jul, 2018 14:55 

Uproft! Men smart fordi Napoli legger press på at Chelsea skal få fortgang i å hente en manager som er overflødig i Napoli. Som jeg har sagt hele veien, så tror jeg ikke signeringen av Sarri er problemet. Problemet er Conte og forhandlingene med han.

Fuck alle former for gentleman agreements, for øvrig!

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Jul, 2018 16:10 

Velinformerte Sky melder at Conte er sparket. Det betyr samtidig at avtalen med Sarri i praksis er ferdigforhandlet. Spent på dealen vi har gjort med både Napoli og med Conte.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Jul, 2018 16:38 

Håper på en bekreftelse i kveld så kan åpne Whiskyen å endelig ro nervene.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 153 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: