Dato/klokkeslett: Lør 18 Jan, 2020 03:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 153 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Maurizio Sarri ny manager?
InnleggSkrevet: Fre 15 Jun, 2018 15:09 

Da ser det ut som Sarri blir våres manager og zola blir hans assistent!
Så sjukt konge hvis dette skjer!
Zola noen år som assistent før han tar over hele sjappa! Garantert

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 16 Jun, 2018 15:40 

https://gianlucadimarzio.com/en/de-laur ... om-chelsea

Er det sånn at vi tenker bytte ut Conte underveis i pre season? Hvordan i huleste er det mulig bruke så vanvittig lang tid. Fatter ikke at det er mulig jobbe så lite effektivt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 16 Jun, 2018 19:27 
Brukerens avatar
Site Admin

EvenW, vi brukte en hel sesong på å skifte ut Ranieri, så jeg er ikke overrasket om å skifte ut Conte tar mer enn en sommermåned.

Det er dog uvanlig av Roman å ikke sparke manager midt i sesongen. De eneste som er blitt oppsagt i sommerferien så langt er Ranieri og Ancelotti. Conte kan bli den tredje i rekken.

I denne saken er jeg positiv til Zola som assistent, men jeg håper ikke at vi ansetter Sarri for Conte. Jeg mener at Conte har lite å vise til, samtidig som jeg opplever han som en type som opptrer urimelig og kan derfor lett skape konflikt både innad i klubben og i spillergruppen. At han spiller Guardiola-fotball ser jeg ikke på som så veldig positivt, da han vil bryte ned det Conte har bygget opp og vi starter helt fra null.

Ancelotti var min favoritt, men han har nå overtatt Napoli. Ranieri, Wenger, Di Matteo er ledige om vi vil bygge videre på Conte, da samtlige behersker kontringsfotball veldig bra (jeg foreslår ingen av de, jeg vurderer hva som er tilgjengelig). Zidane så er vi tilbake til Barca-fotball. Vi gjorde det også veldig bra med Grant, ten Cate og Clarke, noe som viser at en kan få veldig bra resultater med en flat struktur på trenerhierarkiet, sterkt sammarbeid og gir frihet, stoler på kompetanesn og dømmekreften til den enkelte trener. Med Zola får vi en overkvalifisert hjelpetrener, men det er denne Sarri da...

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 16 Jun, 2018 19:59 

Poenget er vel at mange er lei fotballen vi spiller. Primitivt og meget kjedelig se på. Sånn burde det absolutt heller ikke være med det spillermatrialet vi besitter.

Også at flere spillere virker lei av dagens Chelsea fotball. Hvorfor skal Tottenham, Pool osv spille meget underholdene fotball og ikke oss? Tipper store deler av spillergruppa tenker det samme .

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 16 Jun, 2018 20:30 
Brukerens avatar

Ben skrev:

Det er dog uvanlig av Roman å ikke sparke manager midt i sesongen. De eneste som er blitt oppsagt i sommerferien så langt er Ranieri og Ancelotti. Conte kan bli den tredje i rekken.
.

Ta med Avram Grant.

Blue is the colour

Ingen vits, å diskutere med en kommunist

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 16 Jun, 2018 21:58 

Vil tro Chelsea har kontroll over situasjonen. Det forhandles parallelt på to fronter - med Sarri og Conte.

Når det er sagt så savner jeg en rød tråd med Sarri/Zola ansettelsen. De står fotballfaglig for helt andre ting enn de siste managerne våre. Det betyr at vi ikke har spillermateriell til å spille som Sarri ønsker, spesielt offensivt.

Samtidig mener jeg at Sarri vil være en uambisiøs ansettelse. Sarri har ingen status internasjonalt,og er ikke et navn som kommer til å tiltrekke seg stjernespillere - eller bli tungen på vekskålen i Hazard-forhandlingene, for den saks skyld. Heller tvert imot.

Endelig er Sarri en kontroversiell manager og så er det denne hersens røykingen hans. Gud bedre.

Sarri/Zola vil være svært lite gjennomtenkte ansettelser, og min spådom er at de ikke sitter ut sesongen, kanskje ikke til jul engang.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 16 Jun, 2018 21:59 

Dixon1905 skrev:
Ben skrev:

.

Ta med Avram Grant.

Grant var caretaker.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 16 Jun, 2018 22:03 

EvenW skrev:
Poenget er vel at mange er lei fotballen vi spiller. Primitivt og meget kjedelig se på. Sånn burde det absolutt heller ikke være med det spillermatrialet vi besitter. .

Syntes Conte leverte fantastisk fotball 2016/2017 sesongen.

Lykke til med småspillet Sarri forfekter i det oppbyggende spillet med slepne pasningsspillere som Bakayoko, Rüdiger, Christensen, Kanté osv.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 17 Jun, 2018 00:43 

Sarri har stram defensiv organisering - som alle italienere. Offensivt, i det oppbyggende spillet, er det tiki taka som gjelder. Det har vi ikke spillere til. Det handler ikke om formasjon, men om spillestil. Vi har spillere som er gjennombruddshissige (Kanté, David Luiz, Bakayoko, Rüdiger osv), men ikke spesielt gode på spille seg ut lavt i banen på en touch. De er verken tekniske eller pasningssikre nok til å spille den type fotball.

Spillerne vi har i stallen, er tilpasset den gjennombruddshissige, direkte og til dels også fysiske fotballen vi har spilt de siste 15 årene.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 17 Jun, 2018 01:11 
Brukerens avatar

5Times skrev:

Grant var caretaker.

Caretaker på 4-årskontrakt?
Nydelig.
Skal ikke blande inn religion men Grant var, det Grant er :wink:

BTW, quiz:
Hvem er den eneste som har tapt en Fa-cupfinale, Ligacupfinale, CL-finale og i tillegg rykket ned fra Premier League uten å vinne noe som helst?

Blue is the colour

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 17 Jun, 2018 02:04 

Kunne banne på at Grant bare var caretaker. Roman har gjort mye rart opp gjennom.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 17 Jun, 2018 09:21 
Brukerens avatar
Site Admin

5Times skrev:
Kunne banne på at Grant bare var caretaker. Roman har gjort mye rart opp gjennom.

Grant var caretaker. Han hadde fire års kontrakt som director of football. Han fikk tilbud om å gå tilbake til den stillingen etter endt sesong, men valgte heller å terminere kontrakten. Tipper han følte det var et steg ned som månedens manager og ha presset ManU om PL-tittelen til siste kamp. Vi var klart best i CL-finalen, og Terry skled på den avgjørende straffen i straffekonken. Alt dette etter at Mourinho så ut til å ha ødelagt sesongen med elendige resultater og ha skapt splid i gruppen ved å kritisere eier på TV og sammenliknet spillerne med dårlige egg.

Grant, ten Cate og Clarke har ikke mye suksess om dagen, men av en eller annen grunn så fungerte det veldig godt den sesongen. Etter Grant (67%) er det kun Hiddink1 (73%) som har hatt en høyere seiersprosent i Chelsea.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 17 Jun, 2018 13:21 

Hehe, men jeg vil ikke ha det i en fotballmanager:)

Min post om Sarri var mest rettet mot Chris sitt innlegg over. Uansett, poenget mitt er at vi ikke har spillertyper til å spille den typen fotball Sarri forfekter i det oppbyggende spillet. Hvis vi vinner ballen rundt egen 16-meter, og skal begynne å spille oss ut gjennom tiki taka, kommer vi til å få motbrudd høyt i banen, og bli hardt straffet for det.

Takk for oppklaring, Ben, det ga mer mening. Grant gjorde jo sakene sine som caretaker veldig bra.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 17 Jun, 2018 14:26 
Brukerens avatar

Feil.
Avram Grant signerte 4års kontrakt som manager.
Klubben terminerte kontrakten og måtte betale Grant £5M.
Fint lov å sjekke fakta.

Blue is the colour

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 18 Jun, 2018 16:47 

Når klubben fremdeles ikke har ytret ett eneste ord om trenerspørsmålet, så kan vel ikke det bety noe som helst annet enn at Conte fortsetter? Han har et år igjen av kontrakten, og det er jo ikke naturlig å si mer om den saken dersom han ikke får sparken. Ergo begynnerjeg å bli rimelig sikker på at Conte sitter minst en sesong til. (Men ikke sikrere enn at jeg ser faren for at jeg må spise i meg ordene mine om en stund....).

Det betyr i så fall at det nå utelukkende er nye spillere styret konsentrerer seg om, og det er i så fall en vesentlig mer behagelig situasjon enn at man må skaffe ny manager i tillegg. Hva det måtte bety for en spiller som Hazard (ref artikkelen på forsiden) er vanskelig å si, det er jo ikke sikkert at han er så misfornøyd med Conte at han velger å gå dersom vi får inn noen nye spillere av høy kvalitet. Hørte lite om misnøye med Conte i forrige sesong da vi vant ligaen, så tipper han velger å bli dersom vi gjør det bra på overgangsmarkedet. Det jobbes sikkert veldig intenst med dette, men nå under VM er det nærmest fullstendig tørke på overgangsfronten. Ting skjer sannsynligvis allikevel, men det offentliggjøres ikke før etterpå for ikke å forstyrre lagenes oppladning til kamp under turneringen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 18 Jun, 2018 17:23 
Brukerens avatar

Conte forsvinner, det kan jeg låve deg! Ellers blir det en spillerflukt uten like av de som faktisk er gode...

Sarri og Zola tar over :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 18 Jun, 2018 17:27 
Brukerens avatar

En ting er sikkert: Klubben er milevis bak der den var sommeren Mourinho ble ansatt for andre gang...

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 18 Jun, 2018 18:32 

Mye «sikre» statements her gitt. Vi får vel se

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 19 Jun, 2018 10:37 

Fra Nettavisen:
Spennende nyheter fra Stamford Bridge: Chelsea er i ferd med å ansette Maurizio Sarri som klubbens nye manager, og med seg får han Chelsea-ikonet Gianfranco Zola som assistent. I hvert fall hvis vi skal tro påstanden til Daily Mail tirsdag. Ifølge avisen skal klubben være enige med Antonio Conte om å bryte kontrakten ved å betale 9,5 millioner pund i sluttvederlag. Napoli krever ut fra Daily Mails opplysninger 3,5 millioner pund i kompensasjon for å slippe Sarri.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 19 Jun, 2018 11:05 

Synd det er Daily Mail (les Daily Bullshit) og ikke The Guardian.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 19 Jun, 2018 14:18 

We're told there's been no contact from Chelsea towards Sarri or Zola and that won't happen until Conte's situation is resolved.
There's also potentially the issue of compensation. Napoli want £7m to release him from his deal, which expires in 2020.

Fra Sky Sports. Bla bla bla.

Hvor lenge skal dette dra ut... Når er de første tilbake til pre season. Noen som vet?

Kan jo uansett bli kvitt Conte. Sjal jo ikke ha han med videre uansett.. Rare greier.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 19 Jun, 2018 16:20 

Egentlig ikke. Kvitter vi oss med Conte vil det sette oss i en svært vanskelig forhandlingsposisjon. Potensiell ny manager (og klubb: les Napoli) vil se på oss som desperate, noe vi faktisk også vil være. Det vil presse prisen opp samtidig som lønn presses opp. Og med tanke på at Napoli allerede har ansett Carletto setter det oss i en god posisjon. Ansetter vi Sarri nå, vil Conte på sin side ha gode forhandlingskort når det skal forhandles om sluttpakke.

Derfor må forhandlingene foregå parallelt. Enkel spillteori.

Så skal det legges til at jeg for Guds skyld håper klubben drar opp et bedre kort enn Sarri, herregud så uambisiøst.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 19 Jun, 2018 16:59 

Men for all del, dette bør ikke dra ut utover et par-tre uker til.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 19 Jun, 2018 21:02 

Ser ut som det skjer noe nå når skysports begynner og melde ting har en litt både og følelse at sarri overtar men samtidig Conte kan ikke bli igjen da mange spillere er misfornøyd med spillestil

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 19 Jun, 2018 22:45 
Brukerens avatar

"Zola will be leaving he's post as a pundit for SuperSportTV confirmed by himself to the Host Robert Marawa"

Zola er på vei til London og da begynner vell ting å falle på plass om ikke for mange dager.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 153 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: