Dato/klokkeslett: Ons 13 Nov, 2019 11:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: (Ønske) Nick Pope
InnleggSkrevet: Fre 22 Jun, 2018 11:56 
Brukerens avatar

Jeg er generelt veldig kritisk til Liverpool-esque signeringer av britiske spillere (Barkley, Drinkwater, etc). Men Nick Pope slår meg som en ufattelig undervurdert fotballspiller. I betrakning av xG (expected goals) er det bare De Gea som reddet flere mål i ligaen forrige sesong, og han og Pope er i egen særklasse. Mens Pope reddet 8 mål mer enn forventet, reddet Courtois *trommevirvel*.... 0.3 mer enn forventet (http://www.skysports.com/football/news/ ... ats-reveal). Slik opplevde jeg det også gjennom hele sesongen, og forøvrig og de siste sesongene; Courtois redder oss aldri når vi er ræv, slik De Gea gjør for United. Slike statistikker skal såklart tas med en klype salt, men i dette tilfellet føler jeg det sier mye om virkeligheten.

Nick Pope er homegrown. Per dags dato bruker vi tre ikke-HG plasser på keeperene våre, mens vi febrilsk bruker penger på utespillere for å nå HG kvota (Danny D, jeg ser på deg). Makan til sløseri skal man se lenge etter. Slik jeg ser det bør alle keeper plassene fylles med HG spillere, slike at vi kan maksimere kvaliteten på førstelaget vårt.

Siste punkt: sjekk transfer historien til Nick Pope. Den er galskap. Mannen må jo ha vært på femten lån opp gjennom (https://www.transfermarkt.de/nick-pope/ ... ler/192080). På den måten veldig lik Vardy. At han nå er en klasse-keeper, sier mye om personligheten hans.

3-4-3 is dead

Avlogget
 Innleggets emne: Re: (Ønske) Nick Pope
InnleggSkrevet: Fre 22 Jun, 2018 17:41 
Brukerens avatar

Får kjøpe den av Heaton og Pope som er andrevalg da ;-)

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: (Ønske) Nick Pope
InnleggSkrevet: Fre 22 Jun, 2018 18:00 

Litt usikker på hvordan man skal tolke den statistikken. At De Gea er verdens beste keeper, og har reddet mange poeng for United er udiskutabelt.

Men ut over det ligger Thibaut på fjerde plass, bak storheter som Fabianski. Lloris, som blant annet av Bernt har blitt trukket frem som PLs nest beste keeper (og som jeg selv rater høyt), kommer på en 16 plass!

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: