Dato/klokkeslett: Tir 02 Jun, 2020 03:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 568 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: JANUARVINDUET 2019
InnleggSkrevet: Tor 20 Des, 2018 11:52 

Koulibaly ble jo herjet med av Liverpool. Sett noe av han i Italia der han har vært solid, men ble ikke helt slått i bakken av han i VM heller.
Spissplassen er en utfordring. Som mange nevner er det ikke mange realistiske alternativer der ute, men at vi trenger noe nytt er det ingen tvil om.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 20 Des, 2018 12:18 

Rabiot har jeg også sansen for. Hadde vært veldig moro å se han i blått!

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 08:42 
Brukerens avatar

Jeg kunne tenkt med Chilwell. Han blir nok ikke så veldig billig, men er nok englands beste venstreback om dagen. Rask, sterk, gode legg og trygg defensivt. Syntes det er rart at ingen andre storklubber har kjent sin besøkelsestid der. Han og Wilson inn i januar tror jeg kunne gjort en del for laget vårt. Jeg kunne samtidig tenke meg at RLC spiller kant for Willian.

Kepa, Azpi-Rudiger-Luiz-Chilwell. Kovasic-Jorginho-Kante. Hazard-Wilson-RLC

Dette laget tror jeg kunne bitt bra fra seg. Masse fart på topp.

Av andre spennende spillere må jeg si at jeg har fått veldig sansen for Brooks i Bornmouth.

Spillere som vi bør vurdere ut i Januar og i hvert fall til sommeren er i mine øyne: Moses, Drinkwater, Cahill, Zappacosta, Morata, Bakayoko. La nå Sarri få 4-5 overgangsvinduer og laget vårt vil se totalt forandret ut. Både i prestasjoner, men også i mannskap. Jeg har troen på måten Sarri ønsker å spille fotball på, men det er utopi at Sarri skal forvandle laget vårt ved å overta et mannskap fra tidligere managere. Pdd er det ikke alle spillere som passer inn i systemet og det bærer de varierende resultatene preg av.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 10:37 
Brukerens avatar

" La nå Sarri få 4-5 overgangsvinduer" Skrekk og gru, laget vil få en gjennomsnittsalder på 33-34 år.
For øvrig er det ikke noe spesielt med måten Sarri vil at laget skal spille, det er en kjedelig 4-3-3 slik Rosenborg gjorde det for mer enn 20 år sia med Skammelsrud i Jorginhos rolle.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 10:50 
Brukerens avatar

Stopp en halv. Forsøker du å sammenlikne Eggens angrepskåte Rosenborg-samba med det evinnelige støttepasningssammensuriumet til Sarri? RBK i glansdagene på 90-tallet var uendelig mer spennende å se på enn hva vi er i dag.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 11:49 

Vi trenger en trener som ikke bruker spillere som ikke er i form for svarte! Hele verden ser at alonso og Willian er rævva. Og Jorginho er helt ute på bærtur, alt De støtte pasningene kan jeg også selv gjøre. Men desverre er treneren vår blind.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 12:56 
Brukerens avatar

For en gjeng. Jaja. Vi har hatt 13 ulike managere siden 2000. Hva får dere til å tro at en annen vil gjøre underverker?

Pep kom fra suksess i barca og Bayern og pdd er vi akkurat på hans snitt med tanke på sluttplassering, antall kamper vunnet, uavgjort og tapt på tabellen. Sarri står for samme type fotball og hylles av nettopp pep. City forsterket med Jesus, Sane, Stones, gundogan, nolito for å nevne noen. Allikevel ble det «kun» 78 poeng.

Managere trenger tid. Det er veldig vanskelig å gå hen og sette sitt preg på et lag umiddelbart. Det har Sarri til dels gjort. Dette gikk langt raskere enn hva man kunne forvente da det skjedde store forandringer med vår måte å spille på allerede etter kort tid. Du kan ikke gi en rallyfører en Volvo 240 og forvente umiddelbar suksess på crossbanen. Du er nødt til å gi han tid til å bytte ut deler og finpusse de delene han tenker fungerer.

Se på Klopp og Pochetino. Hva har de oppnådd? Ingen verdens ting. Allikevel har de supporternes fulle tillit og sees på som Europas beste trenere og er ettertraktet av større klubber. Jeg er helt overbevist om at begge disse trenerne ville vært forhatt her inne på forumet, da de ikke vinner noe som helst, men velger å bygge et utrolig godt fundament og hele tiden oppgradere der de tenker det er best. De får også det beste ut av laget.

Hvis vi ser på spillermateriellet vårt så har Rudiger, Kepa, RLC, Barkley og Hazard utviklet seg og har tatt flere store steg. I andre enden har vi Azpi og Alonso, som ikke passer inn i en 4backslinje. Azpi kan gjøre det men da er du avhengig av en offensiv motsatt back evt en som ikke jobber hjem men som produserer masse foran deg.

Om de overnevnte gutta fortsetter utviklingen sin, vil laget bli bedre og bedre. Om
Man i tillegg gradvis får skiftet ut spillere som ikke passer inn (les. Forrige innlegg), vil man stadig øke bunnivået og heve toppnivået. Så fungerer klubbutviklingsprosjektet og det er nøyaktig det spesielt klopp og pep har gjort men også pochettino.

Av de som har spilt mye i år så passer verken Azpi (kanskje til nøds i kamper mot de største lagene), Alonso, Willian og Morata. Det er 40% av utespillerne og det gjør selvfølgelig at man ikke vinner hver kamp. Disse spillerne senker tempoet i spillet vårt og bør utvikles eller ofres om vi skal få resultater.

Jeg er drit forbanna når vi taper mot Leicester og Wolves jeg også og det er et under at min Mac fortsatt lever, men jeg prøver å se litt lenger frem enn neste kamp. Så er det jo et viktig aspekt ved det å være chelseatrener: det kreves umiddelbare resultater i form av titler, noe det ikke gjøres i f.eks Liverpool og Tottenham.

Det er ikke mange kamper vi har fortjent å tape i år, og mot Leicester og Wolves kunne resultatet enkelt vært annerledes og vi hadde hatt 6 poeng til.

Venstreback, stopper(ikke førstepri), kant og spiss er det vi behøver. Vi har keeper, to stoppere, fler midtbanespillere og Hazard og Pedro foran som passer i et lag som skal flytte ballen hurtig.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 13:33 
Brukerens avatar

infamousbryn24 skrev:
Stopp en halv. Forsøker du å sammenlikne Eggens angrepskåte Rosenborg-samba med det evinnelige støttepasningssammensuriumet til Sarri? RBK i glansdagene på 90-tallet var uendelig mer spennende å se på enn hva vi er i dag.

For all del :) Erland Johnsen gikk jo fra Chelsea yil RBK, han sa at treningene i RBK var langt mer intense enn hva han opplevde i Chelsea. Poenget er at det er ikke formsjonen som gjelder, men utførelsen.

"For en gjeng. Jaja. Vi har hatt 13 ulike managere siden 2000. Hva får dere til å tro at en annen vil gjøre underverker? " Den store suksessen Chelsea har hatt under Abramovitsj skyldes i stor grad hyppig skifte av managere. Sarri bør få samme behandling som AVB og Scolari.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 15:06 

Hvis man er så opptatt sammenligne med andre trenere, så hvilken spillere er det klopp eller pochettino eller pep bruker kamp inn og ut, men presterer så rævva???

Er det noen her som støtter sarri bruker alonso og Willian kamp etter kamp? Kan du da fortelle meg slik jeg har en synsvinkel på sarri?

Sarri har fått 6 mnd. Om vi hadde vært bedre nå enn i august, september, november så er vi på riktig vei. Resultat spille messig har vi blitt dårligere og dårligere. Hva er galt her??

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 15:42 
Brukerens avatar

Uten hyppige skift av managere ville vi ikke vært i dagens situasjon.
Hadde Klopp fullført fjorårssesongen med Chelsea på 4. Plass, 25p bak vinneren, som Liverpool i fjor, ville han fått sparken. Hva hvis Sarri havner på 4. Plass med en betydelig dårligere lag uten de store signeringene?

Eller skal vi holde på Sarri, la han få noen spillere som kan score mål? Både Klopp og Pep fikk en sesong og midler før de fikk lagene til å spille underholdende og effektiv fotball. Med laget vi har i dag kan ingen vinne ligaen.

Conte klarte en bra sesong med Costa og null europaspill.

Sarri må slite med spillere som Pedro, Willian, Morata og Giroud som er laaaangt unna kvaliteten til lagene over oss, Arsenal og ManUtd. Kovacic er vrakgods fra RealM, Barkley er stallfyll, RLC mangler workrate, mens DW og Cesc er langt unna. En ny manager vil arve de samme problemene, men kan kanskje klatre til en 3. Plass ved kjedelig og kynisk spillestil.
Er det da bedre å la Sarri få de riktige spillerne sånn at Sarriball blir mer effektiv og laget utvikler seg som Klopps Liverpool har fått muligheten til?

Med færre managerbytte er jeg rimelig sikker på at spillere som De Bruyne, Salah og Lukaku ville fått sjansen i vår klubb, istedet for spillere som Schurrle, Etoo og Willian. CHO og RLC ville også fått flere sjanser med en manager som kan tenke langsiktig, ikke bare 1-2 sesonger. Hvorfor skal Sarri bygge opp RLC og CHO hvis Roald og Roman dømmer Sarri etter 4 måneder hvor han «bare» er på 4. plass, 11 poeng forran Mourinhos ManUtd? ...i en situasjon hvor +/-3 poeng gir alt fra 3. til 5. plass.

Sarri har arvet mye middelmådighet fra Conte og Mourinho. Det største hullet er etter Costa, som alene kunne ført oss oppe blandt Liverpool og ManCity. Det andre er en høyrekant som kan bidra. Det tredje er en box-to-box på et høyere nivå enn Kovacic/Barkley. Så kommer spørsmål rundt Alonso og stabiliteten til Luiz, selv om sistnevnte er verdensklasse 98% av tiden.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 16:01 
Brukerens avatar

crystallcola skrev:
Sarri har fått 6 mnd. Om vi hadde vært bedre nå enn i august, september, november så er vi på riktig vei. Resultat spille messig har vi blitt dårligere og dårligere. Hva er galt her??

Største endringen er de offensive bidragene til Morata og Alonso, i tillegg til at motstander finner ut av Chelsea.
Dette er en VM-sesong, med den slitasjen det gir.
Hadde vi fått inn gode erstattere for Morata og Willian er jeg sikker på at det ville gjort det betydelig vanskeligere for motstanderne å låse Hazard og Jorginho uten konsekvenser.

Per i dag har vi ikke et lag som er bedre enn 4-6 plass. Gleden får være at ManUtd underpresterer noe jævlig, sånn at det bare er Arsenal og Tottenham vi sliter med for topp 3-5.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 23 Des, 2018 20:25 
Brukerens avatar

Higuan ryktes til oss på lån, noe som kan bære et perfekt kriselån på kort sikt, ettersom vi sitter med Morata og Giroud som er vaksinert. Så bruke sommeren på en skikkelig spiller på topp.

Fekir ryktes også, men usikker på om han blir en konkurrent til RLC eller Willian/Pedro.
Så spørs det om vraket til Liverpool er det vi skal gå for. Liverpool har truffet rimelig bra i det siste, og da er det mulig en hod grunn for at de valgte Fekir bort. Mulig vi om 6 mnd har Higuain, Fekir, Pulisic og en super spiss, med CHO som backup. Så Morata, Willian og Giroud ut av klubben.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 24 Des, 2018 00:29 

Vm kan ikke være unnskyldningen, når det er kun hazard og kante som har spilt mest, men formen demmes er ikke påvirket.

Greia er at sarri bruker alonso og Willian. Alonso har spilt rævva i 5 kamper på rad! Ikke dårlig, men rævva!!

Dette minner meg om ivanovic ble brukt av JM og bakayoko ble brukt av Conte.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 24 Des, 2018 11:42 
Brukerens avatar

Ole, Higuain har 1 mål på sine siste 11 kamper, så jeg ser ikke poenget.

Hvis en skal ha en såkalt false 9 skjønner jeg ikke hvorfor RLC ikke blir valgt. Han scorer da mål. Men når vi har en manager som viser 0 evne til fantasi er det bare en drøm.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 24 Des, 2018 17:09 

Higuain ville vært et megakjøp for 5 år siden. Ikke nå. I så fall begynner dette å minne enda mer om en trener som henter gamle travere i håp om at rutine skal vinne kamper.

Jeg har ingen problemer med å gi Sarri 2 nye overgangsvinduer til å overbevise meg om at han har en plan. Han har nøyaktig et år til å gjøre imponerende endringer, noe som krever mer baller enn han foreløpig har vist fra sjefsstolen. Vi mangler så mye i henhold til det jeg ser Sarri prøver på, så penger kommer til å måtte flyte om ikke noen talenter blir satset på.

Sarri imponerer ingen akkurat nå, men han gjør jobben godt i sin første sesong, til tross for de taktiske egenskapene han viser. Jeg vet ikke helt hva jeg vil ha, men jeg ser hvor vi mangler noe.

Gi meg en grunn til å feire neste års jul ved å tenke tilbake hit, og innse at trua ikke var forgjeves.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 24 Des, 2018 18:05 
Brukerens avatar

Spillermessig er vi ikke bedre enn Arsenal, ManUtd og Tottenham. Alle disse har gode angrepsrekker, der hvor vi sliter med Willian/Pedro og Morata/Giroud. CHO og RLC er spennende, Ruben er god nok til å kunne bidra positivet, men førstnevnte er knapt 18 år og har fremdeles et stykke igjen.

Hazard var fantastisk i starten da han hadde noe av VM-formen inne, men de siste 10 kampene har han vært langt unna sitt beste (selv om han fremdeles er av de bedre i laget).

Higuain er en bra løsning på kort sikt så lenge alternativene er Morata og Giroud. Får vi kjøpt Icardi i januar vil jeg selvsagt heller ha han, men hvor sansynlig er det? Higuain var ekstrem under Sarri i Napolo, fremdeles meget god i Juve, men sliter i et Milanlag hvor alt er dritt. På sikt er Higuain en perfekt nummer to, i den rollen Giroud har i dag. Men vi må ha inn ny kant og spiss i sommer, samtidig som vi ikke kan leve med Morata så lenge. Sånn sett gir Higuain i januar mening.

RLC som spiss/falsk 9? Det vil i såfall bare bekrefte hvor langt bak vi er våre konkurrenter i spillermateriell.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 24 Des, 2018 19:43 
Brukerens avatar

Med RLC som spiss slipper vi Willian i laget

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 25 Des, 2018 00:52 
Brukerens avatar

RoaldAune skrev:

Ja, det sier veldig mye om hvor langt bak vi er de andre topplagene med angrepsrekka vår!!!
Lykka er at vi ikke er i samme situasjon som ManUtd.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 25 Des, 2018 14:26 

Ole J skrev:
RoaldAune skrev:

Ja, det sier veldig mye om hvor langt bak vi er de andre topplagene med angrepsrekka vår!!!
Lykka er at vi ikke er i samme situasjon som ManUtd.

Vel. Slik vi holder på om dagen med mentale svakheter så store at absolutt alt man har lært og drillet inn glemmes så fort vi slipper inn et mål med kaos og panikk som følge, så er det ikke usannsynlig at United tar oss igjen. I motsetning til oss har de spisser og målscorere i fleng, samt spillere som - etter at Solskjær tok over - synes å være innstilt på å ofre seg og gi alt. Får vi ikke snart inn en kvalitetsspiss så kan vi glemme topp fire, i så måte blir januarvinduet ekstremt viktig for oss. Det blir ikke lett, gode spisser bytter sjelden lag midt i sesongen så vi kan neppe forvente noen fra aller øverste hylle, men p.t, så ville vel til og med Joshua King være en forsterkning.

Det sier litt om de spissene vi har

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Des, 2018 08:25 

Higuain will move to Chelsea on a six-month loan, with Morata sealing an 18-month loan to Milan.

{Sport Mediaset}

Veldig mye skriverier nå rundt denne mulige overgangen. Også i engelske aviser.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Des, 2018 11:06 
Brukerens avatar

Det stinker desperasjon og rådvillhet over denne meningsløse avtalen. Kommer til å forandre ca niks, null, nada hva angår vår situasjon. Chelsea FC har blitt et avlastningshjem for spillere som er milevis over the top. Vi er Englands svar på LA Galaxy.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Des, 2018 11:34 

Er egentlig positiv så lenge vi slipper se Morata mer. Lån ut sesongen. Kan umulig gjøre det dårligere enn Morata. Kjenner fotballen Sarri prøver på meget godt fra tiden I Napoli. Og hva som forventes som spiss. Noe Morata tydeligvis ikke gjorde, da han lå på gressmatten og gren 90 % av tiden.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Des, 2018 12:03 
Brukerens avatar

5 fattige mål på 13 kamper. I samme periode har han 3 gule og 1 rødt kort. Dette i en liga som er betydelig svakere enn PL. Forhåpentligvis er dette ryktet bare tøv uten rot i virkeligheten. I samme periode har en svak Hazard 8 mål og 9 målgivende på 17 kamper. Man kan likegodt bruke han som spiss ut sesongen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Des, 2018 15:13 

Ikke som dette Milan laget er så mye skryte av heller. Gattuso som trener også. Hjelpe meg.

Gjorde jobben i Juventus. Uansett et bedre alternativ på kort sikt enn det vi har. Er jo det det handler om.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Des, 2018 15:36 
Brukerens avatar

Han er uprøvd i PL og gjør det svakt i serie A. Jeg ser ikke poenget med å sette himmel og jord i bevegelse for å hente fyren på lån i 6 mnd. Da kan vi heller finne ett eller annet rask fra akademiet og utvikle en egen spiller ut sesongen. Om han ikke scorer ett eneste mål er det uansett status quo for Chelsea anno desember 2018 og vi har i det minste gitt vedkommende verdifull kamptrening. Om vi havner på 8 eller 14 plass har lite å si uansett.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 568 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 18 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: