Dato/klokkeslett: Fre 24 Jan, 2020 02:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 568 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: JANUARVINDUET 2019
InnleggSkrevet: Søn 28 Okt, 2018 09:16 
Brukerens avatar

Det eneste stedet laget skriker etter en spiller pdd er på spissplass. Her må vi rett og slett legge penger på bordet. Jeg vet ikke om vi har mulighet til å hente tilbake Batshuayi i Januar?! Jeg tror ikke han kommer til å prestere voldsomt for oss. Jeg mener han mangler en vesentlig ting, nemlig evnen til å være lagspiller. For meg er han alt for egoistisk og jeg har ingen stor tro på at han vil levere mer mål enn Morata og Giroud. Fordelen er jo at det ikke går an å levere færre mål, så hva har vi å tape på å prøve? Selg Morata i januar, hent tilbake Batshuayi (om mulig), prøv å hent en spiss i januar, evt vent til sommeren og splash the cash.

Mertens ville jo vært en drømmesignering i mine øyne, for en kort periode. Han trenger heller ikke bli for dyr. Prøv å hent han i januar og bruk Hazard, Mertens og Pedro/Willian foran.

Kante er ekstremt viktig i vårt presspill og jeg er samtidig helt enige med de som mener han ikke kommer helt til sin rett. Som Sarri sier, er vi omtrent på 50% av hva han tenker er potensialet og jeg er overbevist om at Kante vil bli bedre og bedre i denne rollen også. I mine øyne er han en av de første spillerne på blokka sammen med Jorginho, Rudiger, Alonso og Hazard. Resten føler jeg det er mer usikkerhet rundt og muligheter for forbedringer

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 30 Okt, 2018 13:40 
Brukerens avatar

https://readchelsea.com/2018/10/29/chel ... can-leave/

Meldes litt om at Barcelona er åpen for salg av Ousmane Dembele... Jeg mener definitivt vi burde gå all in! Bare 21år og leverer godt med målpoeng. Mulig sum ligger vell rundt 80-90£m(?), men med tanke på alder og kvalitet er dette bra business. Er det mulig å bruke Willian i en deal(45£m)? Pedro(15£m)? Barca kan vell tenke seg begge to som midlertidlige løsninger og begge kan spille CL for de. Dette vil muligens sikre oss høyrevingen i lang tid framover! Vi må uansett ut å handle en høyreving i sommer, så hvorfor ikke bare gjøre det nå? Vil også være krise om Arsenal feks snapper han opp.

Dette vil selvsagt gå utover summer vi kan bruke på spissplassen, men igjen.. Hvem tror virkelig vi kan hente Icardi? Meldes at det KUNN er aktuelt med en overgang til Real eller Barcelona for hans del.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 01:41 
Brukerens avatar

Håper at Luiz og Fabregas får utvidet kontrakt...

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 14:13 
Brukerens avatar

juzam skrev:
Håper at Luiz og Fabregas får utvidet kontrakt...

Vet ikke om du er seriøs nå men?

David Luiz er det hipp som happ for min del, men han skal absolutt ikke være den som starter neste sesong. Plassen ved Rudiger må styrkes!

Fabregas må vi aldri i verden finne på å gi en ny kontrakt, da klikker jeg i vinkel! Blir snart 32år og mannen sitter på 160£k i uka(!!!!). Når man legger til at han sliter så vanvittig defansivt og tempomessig så er dette horribelt. Egentlig burde Ampadu være grunn nok alene til at Cesc må bort.
-----------------

Men over til dette vinduet. Sarri uttalte at hverken Drinkwater eller Moses passer inn i systemet og at han ikke vet om de har noen framtid i Chelsea... Jeg tar dette som at begge vil bli forsøkt solgt i Januar.

Et salg av Drinkwater tror jeg ikke betyr så my for hva vi foretar oss, men kommer Sarri til å styrke ved et evt salg av Moses? Hudson Odoi burde kunne ta den plassen, men virker ikke som Sarri er enig..

Har jo gått en del rykter i Italia om Suso som har en klausul på 38€m, som visstnok Sarri vil signere. Vet ikke hva jeg skal tenke om det. En spiller jeg gjerne kunne tenke meg, men er han ypperste klasse.. Nei.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 14:18 
Brukerens avatar

Blir lite HG om Cahill og Moses forsvinner.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 15:14 
Brukerens avatar

Hva i alle dager er problemet med å gi Cesc 1 år til? Han er den spilleren i troppen med mest erfaring og rutine, samtidig som han sitter på benken/tribunen i nesten samtlige kamper uten å si et ord. Han passer perfekt inn i vår spansk/brasilianske tropp og virker å være godt likt av alle. Han har også ufattelig mye å lære til våre unge gutter, men også de mer etablerte som Barkley, RLC og til og med Jorginho.

Cahill, Moses og Drinkwater derimot kan vi godt kvitte oss med.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 15:56 
Brukerens avatar

Du er en vittig kar PL Emil.. Kan like gjerne latterliggjøre ditt fritak/dekke over Luiz som skyld i målet igår ;)

Fabregas godtar ikke å sitte på benk vær bidige kamp, det sa han vell gangske klart i et intervju for noen dager siden. Han er heldigvis ikke typen som krever fast plass og kjefter høylydt om han ikke får den.. Men jeg kan garantere dere at han ikke er slik over tid. Fabregas vil spille! Så når han begynner å annonsere at han vil spille indreløper også for å få spilletid så lyser varsellampene for min del. Skal en slik spiller ta spilletid fra RLC og Barkley? NEI.

Jeg godtar argumentene for status i gruppa, erfaring, rutine etc... Men igjen så holder ikke dette for meg når beina hans ikke tåler å løpe lengre. MIn personlige mening er at han alt for ofte blir en byrde for laget i store deler av spillet pga tempomanglene og for ikke å snakke om at pasningskvaliteten hans er blitt dårligere(som flere her inne kommenterer under kamper). Jeg verdsetter mye av kvalitene hans og han er det nærmeste vi har Jorginho med tanke på å få systemet til å fungere, men svakhetene hans er så betydelig at det ikke fungerer i det lange løp.

Hovedargumentet mitt er uansett Ampadu. Jeg er overbevist om at han kommer til å bli en av verdens beste DM`er om han får tilliten, gutten der er så komplett! Evnen han har til å lese spillet, pasningsfoten og at han ikke har noen svakheter er vanvittig i den alderen der.

Så vil jeg også legge til at vi har godeste Kante, verdens beste DM. Dog kanskje ikke optimal i Jorginho sin jobb, men Kante er fantastisk med ball han også og får til en god del av jobben til Jorginho i det minste. Kante med RLC og Kovacic forran seg hadde vært noe ved en evt skade på Jorginho.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 16:32 
Brukerens avatar

Vel, nå er Luiz 31 og WB 19 da, men sikkert helt irrelevant i hva du kan forvente av modenhet.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 17:50 
Brukerens avatar

Var muligens den jeg siktet til ja. Greit da er du prikkfri ;)

Men står på mitt angående Fabregas og vil påpeke hvor viktig det er i akkurat slike situasjoner med aldrende spillere at vi tørr å satse på spillere som Ampadu. Folk legger så ufattelig mye fokus på rutine hele tiden, kan ikke se at det hjelper Cahill så mye :P Synes kanskje det legge mest alder inn når det er snakk om rutine også, noe som blir feil... David Luiz er akkurat den samme spilleren som han var for 8år siden minus litt tempo, ikke et snev av en smartere spiller :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 18:32 
Brukerens avatar

Har vært en del rykter rundt Willian til Barcelona igjen, hverken Malcom eller Dembele har prestert optimalt. Tok det beste ryktet jeg fant(for vår del).

https://www.football-espana.net/75423/b ... om-willian

Malcom(40€m) + 40€m cash for Willian nå i Januar. Jeg synes Willian er klart bedre, men igjen så ville dette vært et bud som det nesten ikke er mulig å si nei til. 9år yngre og potensialet er der.

Meldes fra kilder rundt Barcelona at Malcom var et klubbkjøp og ikke en signering Valverde ville ha.. Skal være veldig misfornøyd med han.

Håper dog Chelsea er såppas våkne at de krever en deal med Dembele istedet. Vi må signere slike spillere om vi vil framover å tror Dembele ville passet perfekt under Sarri.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 05 Nov, 2018 22:26 
Brukerens avatar

PL emil skrev:
infamousbryn24 skrev:
Vel, nå er Luiz 31 og WB 19 da, men sikkert helt irrelevant i hva du kan forvente av modenhet.

Irrelevant, absolutt ikke.

Ta det som en mann!

Hva skal det bety?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 06 Nov, 2018 00:22 
Brukerens avatar

PL Emil.

Du er naiv om du tror Willian takker nei til Barcelona. Er vell ganske så normalt at en spiller lyger etter en overgang faller igjennom når man spiller for en toppklubb, man vil jo ikke ødelegge alt bånd med fansen.

Jeg synes nesten det er komisk at du tror det var uaktuelt for Willian å dra til Barcelona i sommer :lol: Willian hatet livet forrige sesong og var allerede da innstilt på å dra... Hvorfor skulle liksom signeringen av Sarri bety noe for at han plutselig på død og liv skulle bli?
- En trener som aldri har vunnet noe.
- Chelsea uten CL fotball.
- Å hele tanken på hvor svake vi var forrige sesong.

Willian hadde dratt til United til og med om de hadde bydd på han...

Så kommer det rette du påpeker, Chelsea vil IKKE selge. Sarri digger nok Willian og ser ikke mange på markedet som kan tilby det samme som han. Dette er det som stopper en overgang. Men kommer det til stykket at Barcelona presser enda mere på(sannsynligvis) og Willian sier han vil dra(som han kommer til å gjøre om han har mulighet), så er det bare å selge.

Når det er sagt så er det beste for oss resultatmessig denne sesongen at Willian blir ;)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 06 Nov, 2018 10:58 

Dersom vi kan få inn over £50 millioner for Willian vil det være grovt uaktsomt av ledelsen i klubben å avslå.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 06 Nov, 2018 14:25 
Brukerens avatar

Takket nei og at klubben ikke fikk akseptable bud er vidt forskjellig ;) De intervjuene til Willian om Mourinho og United var langt fra avkreftene hvertfall.. For min del hadde dette vært to forskjellige verdener om Barcelona hadde vært på banen tidligere. En United overgang visste han ville bli ufattelig vanskelig å få til på grunn av forhandlingene mellom klubbene. Barcelona kom for sent på banen som du sier for at CHELSEA skulle kunne selge han og samtidlig få inn en fullverdig erstatter.

Men selvsagt når det kommer til stykket at vi får inn en ny trener, og jeg regner med klubben var i tett dialog om Willian hele tiden om at Sarri ville beholde han så skjønner jeg at han ikke tvinger igjennom en overgang så sent når han mest sannsynlig har gitt sine lovnader om å bli. Willian trives sikkert kjempegodt i London og innad i klubben så det er ikke verdens undergang å bli for han. Men igjen så er jeg rimelig sikker på at Barcelona er en drøm for Willian.

Menmen ferdig med dette for nå ;) Få inn noen rykter om spillerkjøp og litt diskusjon!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 06 Nov, 2018 21:46 
Brukerens avatar

PL emil skrev:
Hehehe... Rykter

Her kommer ihvertfall ett, Martial drøyer ut signeringen av kontrakt med United da han angivelig ønsker en overgang til et mer spillende lag (Chelsea?), alt dette ifølge normalt så pålitelige Manchester Evening News :-) Mao ikke helt ulikt situasjonen med De Gea.

Jeg leser av dette at spillerne avventer Mourinhos skjebne

Aldri om mou selger til Chelsea, med mindre styret i utd forlanger det. Martial som spiss for oss ville dog vært giftig som faen. og vi burde betale bra. Jeg er en av de som mener vi må ha en ny stopper, jeg kan ikke stole på Luiz mer. Selv hvor glad jeg er i karakteren, så kan jeg ikke si meg fornøyd nok med stopperspillet. Alltid vært svak for Zouma(er han solgt nå? Vi har så mange på lån).

Chelsea 'till I die

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 07 Nov, 2018 00:36 
Brukerens avatar

Foretrekker også om Fabregas og Luiz' kontrakt forlenges med 1 år. Cesc er den eneste midtbanespilleren i stallen som kan vikariere for Jorginho når sistnevnte må roteres. Luiz har en helt annen flyt i pasningspillet enn noen av de andre midtstopperne vi har. Enorme mengder erfaring på begge spillerne, og en kontraktforlengelse er bedre både sportslig og økonomisk fremfor å handle inn en dyr spiller i Jorginhos posisjon - som realistisk sett trolig aldri vil bli et førstevalg foran vår brasilianske dirigent.

Hvis Morata fortsetter med de gode tendensene så ser jeg liten vits i forsterke nå i januar. Bedre å avvente til sommeren når utlånspillernes prestasjoner skal evalueres og dødkjøtt skal selges. Det er årevis siden vi har hatt en slik konkurranse på sentral midtbane, og per nå fungerer reservene våre godt i rotasjonskamper. Vi ligger allerede godt an i rute, med flere sentrale spillere som kan/burde heve nivåene sine ytterligere.

Ser at flere ønsker Luiz bort. Dog mener jeg at det er helt klart en årsak til at han foretrekkes av Sarri foran flere store talenter. Tipper at det blir null overganger som preger førstelaget betraktelig i januar.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 09 Nov, 2018 20:32 
Brukerens avatar

Enig med de som ønsker kontrakt til Luiz og Fabregas. Viktige og etablerte brikker i laget vårt. Disse vil ungguttene lære mye av.

Vi har de siste dagene blitt linket til Callum Wilson. Dette er en klassesignering, dog med en liten hake. Hans skadehistorikk taler ikke til hans fordel. Plussene er mange. Jeg tror han vil kunne gå rett inn i laget og styrke oss. Han er rask, bra med ballen og en målsnik. Der tror jeg vi ville hatt en garantist for en spiss som leverte 20+ mål om han holdt seg skadefri gjennom en sesong. Et annet poeng er at det vil gjøre det lettere å frigi spillere som Cahill, Moses og Drinkwater med tanke på HG-reglen. Med en pris på rundt 350 mill og på vei inn i sin primetime som spiss er det lett å la seg friste.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 09 Nov, 2018 20:44 
Brukerens avatar

Luiz må ut! Han synker i verdi for hvert vindu som går. Problemet er ikke at vi ikke scorer, men vi slepper inn, vi slepper inn ALT for mye. På tide vi sprenger banken. Rüdiger og Koulibaly?

Chelsea 'till I die

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 09 Nov, 2018 20:53 
Brukerens avatar

Som ving da eller?

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 09 Nov, 2018 21:17 
Brukerens avatar

Kongeblå skrev:
Luiz må ut! Han synker i verdi for hvert vindu som går. Problemet er ikke at vi ikke scorer, men vi slepper inn, vi slepper inn ALT for mye. På tide vi sprenger banken. Rüdiger og Koulibaly?

Alt for mange mål?

Det er fire lag i Europa som har sluppet inn færre mål enn oss hvis man tar med EL/CL, La liga, Serie A og Bundesliga, så her er du på bærtur.

Tror du Luiz er en spiller vi kommer til å tjene mye penger på? Vi har fått tilbakebetalt en stor sum fra PSG for han. Det er langt mer verdi i å beholde han, som kjenner klubben så godt og som presterer på et høyt nivå, enn å selge han tidligere for å tjene noen millioner mer.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 10 Nov, 2018 01:15 
Brukerens avatar

Ikke at det kommer til å skje i Januar, men med tanke på sommeren.. Hvordan er ståa til å selge en homegrown Christensen for å hente De Ligt? Absolutt sier jeg.

Hva kan vi få for Christensen?

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 10 Nov, 2018 15:40 
Brukerens avatar
Moderator

Kongeblå skrev:

Hvem er det som vil punge ut for en 31 åring som er på en kontrakt som utgår til sommeren?

ʜɪsʀɪᴇɴ | ᴅʀᴀᴋᴛᴇʀ
ᴠɪᴋᴀɴ
ʀ ʙʟ sɪɴ 21. ɪ 2008

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 13 Nov, 2018 23:11 
Brukerens avatar

Mulig det er en longshot, men hva med et tenkt scenario hvor vi i januar slipper Christensen til United i bytte mot Sanchez. Han har ingen fremtid hos oss i mine øyne og en sanchez i et system som minner mer om Arsenal og barca kan være gull.

Sanchez er 29 og har 3-5 gode sesonger igjen. Jeg tror aldri Christensen vil slå igjennom i Chelsea, så har vi egentlig noe særlig å tape? sanchez kan tilføre oss noe vi ikke har og åpner samtidig opp for å bruke han eller Hazard som spiss. I tillegg kan han og Hazard på hver sin kant være noe. Christensen kommer heller ikke til å tilføre noe som helst i United sin defensive spillestil.

Lønnen blir dog et stort issue, og han er nødt til å halvere den om det skal bli aktuelt. Tviler på at det blir det, men artig å leke med tanken. Han ender vel opp i Psg eller real eller noe tenker jeg.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 14 Nov, 2018 00:46 
Brukerens avatar

Nonono, Sanchez brukte opp muligheten sin! Tror han ville vært en solid signering for all del, men nå må vi begynne å tenke på mer langsiktige løsninger. Da mener jeg selvsagt toppspillere i 20-25års alderen slik som City alltid henter! City har vært helt enorm på overgangsmarkedet de siste 3-4årene, de er villige til å betale en solid sum for de beste UNGE spillerne i sin posisjon. Hvorfor skal vi alltid hente spillere typ Zappacosta for 300mill som ikke er god nok når vi kan kjøpe typ Mendy for 500mill å ha en klassespiller i mange herrens år?

Uansett så skal vi ikke hente noen venstreving, vi trenger en rein høyrekant! På venstre har vi Hazard og CHO, også er faktsik venstreving den klart beste posisjonen til Willian.

Prioriteringene i Januar burde være:
1 - Spiss. Samme hva egentlig så leng han er ung og til rett pris, vi trenger 3 som kjemper om plassen. Icardi er mest sannsynlig uaktuell så da må vi lete i 300mill klassen typ Piatek/Wilson. Så får vi kvitte oss med Morata og Giroud til sommeren for så å hente en skikkelig spiss.
2 - Høyreving om det finnes en tilgjengelig. Dembele er i trøbbel i barca, dette er en signering som burde utforskes! Like greit å hente han nå istedenfor å vente til sommeren da vi uansett må hente en ving..

Christensen er ute å antyder at framtiden i Chelsea er meget usikker... Finnes det ikke en mulighet for at han er villig til å gå til Ajax for å utvikle seg? Christensen + 100mill for De Ligt hadde vært utrolig.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 14 Nov, 2018 14:45 
Brukerens avatar

https://www.nettavisen.no/sport/fotball ... 58733.html

Arnautovic vil dra i januar! West Ham vil ha Drinkwater, her er det bare å bytte. Verdsettes til rundt samme sum, men kanskje vi må legge til 10£m på dealen.

Tror dette ville vært en vanvittig signering for oss i Januar! En Costa versjon med litt ufinheter, arroganse og enorm tilstedeværelse på banen, så har han jo fantastiske ferdigheter i rykk, fysikk, skudd og teknikk. Ingen tvil om at han går rett inn på spiss om han kommer.

Giroud ryktes til Marseille i Januar, samtidlig som Valencia ser på muligheter for å avslutte lånet til Batshuayi..

Arnautovic, Morata og Giroud/Batshuayi evt?

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 568 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Majestic-12 [Bot] og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: