Dato/klokkeslett: Tor 19 Sep, 2019 20:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 568 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: JANUARVINDUET 2019
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 11:00 

Peter Vindel skrev:
På hvilken måte mener du Tottenham har hatt sportslig suksess de siste årene? Og har de i så fall hatt mer suksess enn Chelsea?

Jeg visste dette sprøsmålet ville komme, så jeg tenkte på å slette akkuratt den delen fra innlegget... Hehe!
Men jeg mener de spiller mye bedre fotball enn oss, og har klart å implementere unge spillere bedre. Det til og med uten å kjøpe mange spillere, og til og med solgt noen absolutte juveler som Bale og Modric på veien. Men nei, de har ikke vunnet noe, og ikke hatt mer suksess enn oss.

Men er det ikke litt rart, at en klubb som oss som har 'hatt så mye mer suksess' nå er "redde" for å spille mot Tottenham? Hvis vi virkelig var så gode, og har så mye mer suksess, så burde det jo være omvendt, eller? Eneste jeg ser på diverse forum, på YouTube kanaler, etc er jo at vi håper på og unngå tap, og at vi berger uavgjort i Liga Cup kampen. Er jo ingen som tror på seier!

Selv om jeg også ønsker at Chelsea skal vinne rubbel og bit, så vil jeg per dags dato mer at vi skal for en gang skyld prøve å bygge et lag. Synes det hadde vært en fin forandring nå. Hvis det ikke fungerer kan man jo gå tilbake til nådagens metode. Den forsvinner jo ikke.

Anyways. Nok off-topic fra meg!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 11:19 

Nøkkelordene her er " var gode" og "har hatt suksess".
Jeg ser absolutt de samme symptomene som deg, vi er i ferd med å sakke litt akterut. Jeg mener feilslåtte spillerkjøp er hovedgrunnen til dette. Vi hadde fint kunnet konkurrere med de foran oss på tabellen i år om vi hadde brukt pengene bedre de siste 3-4 overgangsvinduene.
Zappacosta, Drinkwater, Emerson, Bakayoko, Morata , Giroud, Jorginho har alle skuffet og definitivt ikke styrket laget.

Nå har vi nok en manager som har en veldig klar filosofi, og bør derfor få hente spillere som passer inn i dette systemet for at det skal funke.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 12:00 

La oss håpe det er tilfelle problemet er jo at det fort tar 1-3 vinduer før stallen er riktig og forhold til spillestil spørs om roman er så tålmodig...

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 12:30 
Brukerens avatar

Bare sånn for å sette det i perspektiv hvordan klubben har vært drevet de siste årene:

Sommeren 2017 ble en skadet Bakayoko kjøpt for £ 40M, en skadet Drinkwater for £ 35M og en skadet Barkley for £ 15M i januarvinduet 2018. Dette vil altså si £ 90M, og hvor mange av disse er i førsteelleveren vår? Ingen! En er på utlån i Serie A, en kommer en fra benken en gang i blant og får en start i ny og ne og en sitter på tribunen.

Sommeren 2016 derimot ble Paul Pogba hentet fra Juventus til Manchester United for £ 89M når vi hadde hentet treneren som gav ham sjansen i Juve.

Snakk om å spare seg til fant. Vi savner dypt en Director of Football.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 13:24 
Brukerens avatar

BocaJuniors President Angelici to Radio La Red: “We turned down an offer for Nandez, while now a proposal has arrived to pay his release clause, but with a formula that is ridiculous”

Cagliari ute etter en erstatter for Barella tydeligvis, tar det for gitt at Barella kommer nå i Januar :D RLC ute i en mnd også for å få skikk på ryggskaden, håper denne overgangen går i havn asap!

Men nå må klubben snart få ut fingern angående spiss. Ingenting burde være avhengig av om Morata drar eller ikke, vi trenger en ny inn nå! Dette burde egentlig vært klart allerede 1 Januar. Håper for guds skyld at Morata får overgangen sin til Sevilla, mannen er en pest og plage på alle mulige måter... I det minste kan han gi oss noe i retur mot Tottenham før han drar :P

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 13:36 
Brukerens avatar

Morata blir og vi henter ingen spiss nå i januar, føler meg nesten 100% sikker.

Vi har allerede brukt mye penger på en spiller i januar også henter vi en erstatter for Cesc. Noe mer enn det tviler jeg på at vi gjør.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 13:51 
Brukerens avatar

Vinje_jr skrev:
Morata blir og vi henter ingen spiss nå i januar, føler meg nesten 100% sikker.

Vi har allerede brukt mye penger på en spiller i januar også henter vi en erstatter for Cesc. Noe mer enn det tviler jeg på at vi gjør.

OM så er tilfellet er måten klubben gjør business på horribel! Vi har en udugelig spiss i Morata og en helt grei en i Giroud.. Vår eneste løsning den siste perioden har vært en falsk 9er med Hazard. Så kan vi nå ta inn i vurderingen at vi plutselig har fått en rekke skader... RLC ute i 1mnd, Willian, Pedro og Giroud på bedringens vei, men hvem vet om disse får noen tilbakefall?

Hvor stor er forskjellen på premiepriser, inntekter neste sesong etc om vi ikke får CL? Da vil jeg tro det er "billigere" for klubben å hente en spiss i 350mill klassen ala Wilson, Arnautovic eller Piatek... Eller skal vi ty til en av de eldre i Cavani/Higuain/Benzema? Vi trenger uansett 2 spisser inn i sommer viss ikke... MOrata, Giroud og Batshuayi forsvinner nok timelig sikkert.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 14:09 
Brukerens avatar

Problemet er at en spiss til 350 mill kommer ikke til å hjelpe. Det blir en ny Drinkwater, Bakayoko, Barkley signering. Stallen vi har pdd (med Odoi og en ny midtbanespiller) skal være solid nok til å klare topp 4. Spissplassen må fikses permanent med et storkjøp av en ung og god spiller, ikke enda en "quick-fix" i januar ala det vi prøvde på i fjor med Giroud.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 14:11 

Føler at blir det en spiss i januar blir det Wilson og Icardi til sommeren .
Ser vi er interessert i både paredes og Barella noen som vett hvordan Paredes er ?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 14:26 

Kristof Terreur
@HLNinEngeland

Cagliari are actively searching for a replacement for Nicolò Barella. Have Chelsea made the offer that they can’t refuse for the young Italian? #cfc

Pleier være ganske pålitelig. Ser flere skriver dette nå. Spennende :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 14:38 
Brukerens avatar

Vinje_jr skrev:
Problemet er at en spiss til 350 mill kommer ikke til å hjelpe. Det blir en ny Drinkwater, Bakayoko, Barkley signering. Stallen vi har pdd (med Odoi og en ny midtbanespiller) skal være solid nok til å klare topp 4. Spissplassen må fikses permanent med et storkjøp av en ung og god spiller, ikke enda en "quick-fix" i januar ala det vi prøvde på i fjor med Giroud.

Sammenligner du et kjøp av 3 valget til Arsenal(Giroud) med en typ Wilson/Arnautovic som spiller fast og har scoret flittig for klubbene sine?

Jeg er fullstendig enig i at et 350mill kjøp ikke er det beste, men med tanke på situasjonen vi er i så vil en slik signering utgjøre en enorm forskjell!

Som jeg sier så blir denne 350mill spilleren en direkte forsterkning i kampen om 4plass og EL seier, samtidlig må vi nok hente en klassespiss i sommer når markedet er lettere. Er ikke mulig å hente en typ Icardi nå i Januar... Å Betale 350mill for en spiss nå finansieres gjennom salg av Batshuayi i sommer, så får vi håpe at vi kan få en del igjen for Morata får å dekke litt av en klassespiss inn.

United er på gang og Arsenal er også i nærheten, vi burde overhodet ikke føle oss så sikre på den 4 plassen!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 14:39 

Jeg vil mye heller lese at det er 2 spisser vi er linket til...

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 14:58 
Brukerens avatar

special one skrev:
Vinje_jr skrev:

Sammenligner du et kjøp av 3 valget til Arsenal(Giroud) med en typ Wilson/Arnautovic som spiller fast og har scoret flittig for klubbene sine?

Jeg er fullstendig enig i at et 350mill kjøp ikke er det beste, men med tanke på situasjonen vi er i så vil en slik signering utgjøre en enorm forskjell!

Som jeg sier så blir denne 350mill spilleren en direkte forsterkning i kampen om 4plass og EL seier, samtidlig må vi nok hente en klassespiss i sommer når markedet er lettere. Er ikke mulig å hente en typ Icardi nå i Januar... Å Betale 350mill for en spiss nå finansieres gjennom salg av Batshuayi i sommer, så får vi håpe at vi kan få en del igjen for Morata får å dekke litt av en klassespiss inn.

United er på gang og Arsenal er også i nærheten, vi burde overhodet ikke føle oss så sikre på den 4 plassen!

Vel, det er litt annerledes å være spiss i Arsenal enn det er i West Ham. 3. valget til Arsenal kan godt være bedre enn 1. valget til West Ham.

Spørsmålet er hvor mye denne spissen forsterker oss. Wilson/Arnautovic kan fort floppe de også, så har vi kasta bort 350m til på en spiller som ikke spiller engang. Hjelper ikke å finansiere det kjøpet med et annet salg, fordi da er det bedre å bare selge batsu og ikke kjøpe noen, så er vi allerede 350mill i + når vi skal handle en spiss i sommer.

Enten kjøp en spiller som skal spille fast i flere år fremover og forsterker laget skikkelig, eller spar pengene. Vi må slutte å kaste penger på midlertidig løsninger, alt for bortkasta penger og ender bare opp med at vi har en for stor stall med for dårlige spillere.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 15:02 
Brukerens avatar

https://www.skysports.com/transfer/news ... doi-to-35m
Hvis dette skjer så er det faktisk like stor skandale som KDB saken

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 15:04 
Brukerens avatar

Sky Germany are reporting that #cfc have accepted a bid of £31.4m from Bayern Munich for #HudsonOdoi but are trying to keep him until the summer.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 15:14 
Brukerens avatar

Vinje_jr skrev:

Vel, det er litt annerledes å være spiss i Arsenal enn det er i West Ham. 3. valget til Arsenal kan godt være bedre enn 1. valget til West Ham.

Spørsmålet er hvor mye denne spissen forsterker oss. Wilson/Arnautovic kan fort floppe de også, så har vi kasta bort 350m til på en spiller som ikke spiller engang. Hjelper ikke å finansiere det kjøpet med et annet salg, fordi da er det bedre å bare selge batsu og ikke kjøpe noen, så er vi allerede 350mill i + når vi skal handle en spiss i sommer.

Enten kjøp en spiller som skal spille fast i flere år fremover og forsterker laget skikkelig, eller spar pengene. Vi må slutte å kaste penger på midlertidig løsninger, alt for bortkasta penger og ender bare opp med at vi har en for stor stall med for dårlige spillere.

1: Det er sant, men nå tar jeg utgangspunkt i at det er to spillere som faktsik scorer mål og er de viktigste spillerne til disse lagene... Giroud har vell aldri scoret mye mål.

2-3: Jeg er absolutt enig at det er en risiko, men jeg mener disse spillerne er i form og jeg mener dette taler for at de kommer til å hjelpe oss til en CL plass neste sesong. Om det viser seg at vi ikke henter en spiss og vi ender utenom topp 4 så er det intet mindre enn krise. Og som jeg påpekte og flere andre her inne så tror jeg ikke det er mulig å klare topp 4 uten en spiss i stallen, Morata kan ikke regnes da han er en byrde og Giroud sliter mye med skader... Selvsagt vært optimale å glidd resten av sesongen slik at vi har hatt ekstra til å finansiere en klassespiss, men vi må uansett ha inn to spisser i sommer når vi kommer til det punktet. Morata, Giroud og Bats ut... EN klassespiss inn og en backup, så jeg tror nok uansett at denne backupen ligger opp mot den prisklassen vi snakker om.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 17:43 
Brukerens avatar

Nå ryker Odoi gitt. Merkelig at han ikke vil bli nå som han har fått spille litt og blitt lovet spilletid i tiden som kommer. Med tanke på at han nettopp ble 18 og har vært i Chelsea hele veien har han ikke hastverk med noe som helst.

Skjønner at det er smigrende med interesse fra Bayern og at han blir lovet ditt og datt der. Han er ikke gammel nok til å vite sitt eget beste og den aggressive fremtoningen det kan virke som Bayern har hatt kan være nok til å vippe han av pinnen. Har han bestemt seg så er det ikke noen vits i å forsøke å beholde han en gang. Vi får håpe at bestefar Sarri gir han noen gode ord som kan gjøre at han vil bli. Miste han er krise, men nå står vi ikke igjen med mange gode kort på hånda føler jeg.

Leste forøvrig litt om at Abramovic ønsker å vise sin ambisjon med klubben ved å investere stort i januar og i sommer. Dette er jo veldig positivt i såfall. det er nok ikke utenkelig at han blir nødt til å gjøre store ting nå da vi muligens går mot en utestengelse fra 2 overgangsvinduer.

Barrella, Paredes og Icardi ryktes alle inn. I tilleg behøver vi en venstreback om vi ikke har tenkt å bruke Emerson. Får vi inn det, pulisic til sommeren og de overnevnte spillerne har vi en ganske bred tropp i mine øyne. James tilbake fra lån til sommeren og evt en Batshuayi som 2/3 valg med Giroud i samme bås.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 17:58 

Synes fortsatt det er for tynt på vingene om Hudson forsvinner selv om pulisic kommer inn i sommer

Forsvinner Hudson nå i januar kommer det garantert inn en ny

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 08 Jan, 2019 18:28 

Uten tvil. Enten kommer det inn en ny ving, slik at Hazard kan satses på 100% som spiss. Ellers så kommer det inn en ny spiss, Hazard går tilbake til å spille kant, og vi står da igjen med fire kantspillere.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 09 Jan, 2019 00:25 
Brukerens avatar

Jeg lurer litt på hvorfor det alltid har vært så vanskelig å spille spiss i Chelsea. Vi har kun hatt to soleklare førstevalg som leverer på topp de siste 16 årene, Drogba og Costa. Anelka gjorde også en dugelig jobb, men spilte mest på kanten eller i tospann med Drogba. Resten har vært average at best.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 09 Jan, 2019 00:50 
Brukerens avatar

Et ganske sammensatt problem, men har vi realistisk sett slitt mer med spisser enn andre toppklubber foruten de siste sesongene i perioden du nevner?

Didier Drogba med 157 mål på 341 kamper var mer eller mindre selvskreven i perioden fra 2004/2005 til 2011. Bare han alene forklarer jo 6 av årene du nevner. Anelka var også en dyktig spiss. Diego Costa var en enorm suksess i 3 år, og selv om det strides om årsaken til at han forlot oss, så burde vi fremdeles være godt skodd i den posisjonen.

Majoriteten av trenere vi har hatt i den perioden har foretrukket Drogba-esque spydspisser. Noen har rett og slett ikke passet inn, og slitt med å tilpasse seg både taktikk, trener/medspillere, og/eller England.

Det er vanskelig å forutse at eksempelvis en lovende spiller som Mutu skal putte nesa full av kokain, at en klassespisser som Shevchenko og Torres skal floppe. Crespo, som egentlig leverte ganske bra, ble uønsket av Mourinho etter Drogba kom inn portene. Før perioden du nevner var jo Hasselbaink en urokkelig suksess. Alt i alt så tror jeg ikke vi, realistisk sett, har slitt mer med spisser enn andre toppklubber. At vi dog har gjort dumme valg på overgangsmarkedet, og tapt mer penger enn en del andre er en helt annen sak :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 09 Jan, 2019 00:55 

Ser ut som du får rett da 5times

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 09 Jan, 2019 12:39 

Pavard har nå signert for Bayern. Interessant at de velger å sette siktet på så mange i januar.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 09 Jan, 2019 14:04 
Brukerens avatar

Marca melder at Higuain er enig med Chelsea om en overgang.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 09 Jan, 2019 14:08 

Antonio Rudiger -

"Of course, he (Hudson-Odoi) asked me about Germany. It was just a general question from him to know, because he is still young. I can advise him. But at the end of the day he decides about his future”

Han forsvinner enten nå eller til sommeren.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 568 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: