Dato/klokkeslett: Tir 25 Feb, 2020 05:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 215 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Hvordan ønsker du at Chelsea ser ut sesongen 2019/2020?
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2019 11:13 

Kan vel egentlig legge trenerdiskusjonen inn her heller enn å lage en ny tråd for det. Blir mer og mer sannsynlig at Sarri drar, og i England koker ryktene om Lampard.

Hadde styret maktet å gi Lampard tre år minimum, så vil jeg gå for det med en gang. Han kan bli en ny AVB, men nekter å tro at Lampard er taktisk svakere enn f.eks Solskjær og Guardiola, som egentlig kun spiller på en streng. Forskjellen blir jo at de to andre har milliarder å spy ut på nye spillere hver sesong. Vi går inn i en transferfri sesong, og har allerede solgt bort (opsjonskjøp), eller ryktes å skulle selge flere potensielle førstelagsspillere. Er det for mye å håpe at styret har is i magen? Tåler vi et par Arsenal-sesonger?

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2019 12:06 
Brukerens avatar

Unnskyld meg, sammenlikner du Solskjær og Guardiola, og påstår at sistnevnte kun har én streng å spille på...?

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2019 12:20 

Veldig spennende tid å være supporter på, egentlig. Vi står ovenfor et maktskifte i PL, der Chelsea er i ferd med å falle utenfor toppsjiktet.
Jeg har vært kritisk til Sarri helt siden ryktene begynte å svirre i fjor, og har ikke vært veldig imponert over hvordan laget har spilt og/eller hvordan han tvilholder på en spillestil vi ikke har spillere til og lot flere formsvake spillere spille i lange tider uten å la ungguttene få prøve seg.
Sånn sett er det greit for meg at han stikker, men det som begynner å irritere meg er at vi i et par år nå ser at sånne som meg, som i beste fall er middels fotball-kompetent, klarer å forutse at spillere/managere ikke kommer til å lykkes, mens de som tjener millioner på å ta avgjørelser i klubben ikke evner å se det samme.

Det begynner å bli en relativt lang liste med signeringer som har blitt gjort de siste 2-3 årene som supporterne ikke hadde troa på og som også har floppet.
Hva er det egentlig styret driver med i klubben vår?! Vi har mistet profil etter profil, og erstattet dem med relativt middelmådige mammadalter. Hvordan er det mulig å ikke forutse at vi kan komme til å slite når ledere blir byttet ut med benkefyll?
Det er like imponerende å ansette en manager med en KOMPLETT forskjellig spillestil enn hva vi har hatt de siste 10-15 årene, uten å ha økonomi til å kjøpe spillere som kan utføre dette i praksis.
Jeg kan liksom ikke tro at denne transferban'en kommer som lyn fra klar himmel, heller. De må vel ha fått beskjed om at de er under granskning på et eller annet tidspunkt, og latt være å hente spillere i januar.

Om det er Lampard som kommer inn håper jeg både han og klubben har blitt enige om at dette kommer til å ta noen år å få til å funke. Kommende sesong er vi nødt til å ha null komma niks forventninger annet enn å kartlegge hvilke spillere som begynner å bli for dårlige, og hvilke unggutter det er mulig å satse på.
Det kommer til å bli smertefullt for oss supportere, men om det (for en gangs skyld) er en plan bak dette her, kan det hende vi kommer styrket ut som klubb etter 2-3 sesonger.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2019 12:38 

infamousbryn24 skrev:
Unnskyld meg, sammenlikner du Solskjær og Guardiola, og påstår at sistnevnte kun har én streng å spille på...?

Jeg sammenligner deres enkle taktiske egenskaper ja. Ikke noe annet. Og Guardiola har, i all den tid han har vært manager, hatt problemer med å tilpasse seg situasjoner når ting går imot. Mannen har aldri hatt en "plan B". Han endret fra tiki-taka til å kjøre rett mot mål i PL, men han evner ikke endre under kamp.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jun, 2019 00:00 

Noen som har oversikt over når Kovacic sin låneavtale går ut? Antar at det er på søndag, og i så fall begynner vi å få dårlig tid med å lande en permanent avtale. For min del er det en no brainer. Teknisk er hsn klasse, han er pasningssikker og veldig god defensivt.

Minuset er at han ikke leverer målpoeng, ser den, men han bidrar med balanse på midtbanen.

Og for alle oss som har spilt litt fotball selv, så er nærteknikken hans en nytelse å se på. Og det er jo verdt noe det også:)

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jun, 2019 00:31 
Brukerens avatar

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jun, 2019 00:45 

Litt stiv pris men er en nytelse og se på med nærteknikken som 5times sier har også ett herlig rykk som kan dra seg forbi ett par stk . Spent på hvordan lampard skal sette opp midtbanen .

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jun, 2019 01:20 
Brukerens avatar

Bamsje skrev:
Litt stiv pris men er en nytelse og se på med nærteknikken som 5times sier har også ett herlig rykk som kan dra seg forbi ett par stk . Spent på hvordan lampard skal sette opp midtbanen .

Litt stiv pris ja, får håpe de bonusene inneholder antall mål ;)

En glimrende defansiv spiller og til å balansere midtbanen, så får håpe Lampard har mere vett enn Sarri å bruker han slik. Er virkelig ikke mulig å fortsette med to defansive indreløpere for å demme opp for Jorginho, men dette skjønner Frank :) Spår en Kante på def midt med Barkley på venstre og Kovacic på høyre fra start av neste sesong.

Utrolig spent på hvordan Lamps løser den midtbanen og spesielt om hva tankene rundt Jorginho er(?). Har i hele sin karriere spilt med taklingsterke og defansive spillere som anker, det ser også ut som dette har vært løsningen i Derby når han er manager. Jorginho sine store tempomangler, evne til å passere mann og avslutningsferdigheter gjør han ikke akuratt til et godt valg for en offansiv rolle. Nå har vi Kovacic og Kante som to glitrende defansive spillere + at vi har Ampadu og muligens en Bakayako som kommer tilbake fra lån (ifølge agenten hans). Eneste mulighet for Jorginho vil være at vi endrer til en pivot, men igjen så har hans far(Sarri) uttalt at han ikke kan spille det :P

Om Juventus er villig til å betale en solid sum så er det bare å selge, viss ikke så får han godta å være en squadplayer.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jun, 2019 08:54 
Brukerens avatar

Håpløs pris for Kovacic, men selgende klubb vet selvsagt at vi har malt oss inn i et idiothjørne og kan kreve oss for hva de vil.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jun, 2019 10:46 

Syns dette var en stiv pris, ja.
Jeg har vært veldig imponert av Kovacic i både Inter og Real og var veldig glad når vi signerte han i fjor.
Han startet sesongen bra, men ble litt grå og anonym utover (sammen med resten av laget).

Om han settes opp i en riktig konstellasjon på midten kan han nok bli enda bedre.
Kovacic - Kante - RLC
ville vært interessant å se.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 29 Jun, 2019 14:31 

Du som i alle år har vært kritisk til folk som er negative, AtotheK, burde ta en runde med deg selv nå som du selv er blitt den mest negative av alle.

Du burde jo være fornøyd nå, som har fryktet hele sesongen at Kovacic ville reise tilbake til RM etter sesongslutt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 29 Jun, 2019 18:11 
Brukerens avatar

Du bør ta en kikk på hva jeg var kritisk til. Man har i skrivende stund all rett til å være negativt innstilt til hvordan klubben for tiden blir håndtert av personer som får en pen sum med penger for å fatte de beslutningene de gjør. Videre var det selvsagt ikke slik at jeg ville ha Kovacic for enhver pris, og iallfall ikke for den prisen vi nå har betalt. Den er alt for høy. Og den er høy fordi vi står med en desperat rygg mot veggen.

Man ansatte altså en trener fordi man ønsket seg en ny spillestil som differensierte seg kraftig fra det gørr kjedelige og ultradefensive rælet vi var vant til. Den fikk han altså èn sesong på å delvis implementere mens han utførte det mirakelet det var å vinne Europas nest gjeveste trofè, samtidig som han fikk oss inn blant topp-4 igjen. Så var det kroken på døra og farvell, med velsignelse fra enkelte supportere som aldri blir fornøyd, eventuelt har tålmodigheten til en treåring. Selvsagt ville Sarri vekk etter behandlingen han fikk fra enkelte. At man skal tåle piss fra britisk media og andre lags supportere er selvsagt, men man bør gå klar av hets fra ens egne.

Jeg er spent på hvor løst dobbeltmoralen kommer til å sitte. Får Lamps også hets, ca januar, for å gjøre det enkelte mener er feil? Vi husker jo at Sarri fikk skylden for omtrent alt mellom himmel og jord. Vi får se, og jeg gleder meg til å se hvem som plutselig har blitt "akk så tilgivende". Enkelte har jo allerede begynt å unnskylde Lamps før ett jævla spark på ballen er foretatt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 29 Jun, 2019 20:45 

Altså, det var Sarri selv som ønsket å dra hjem til Italia, han ble ikke sparket.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 29 Jun, 2019 21:18 

Tja, når ein førsteårs høgreback går for £50m, så kan ein vel ikkje sei at prisen er altfor høg i dagens marked. Llorente gikk vel for £35m frå RM til AM også tidligere i sommer, så kunne vel ikkje rekna med noko særlig lavere overgangssum for Kovacic enn £40-45m.

Om det var nødvendig av Chelsea å kjøpe han, med Bakayoko og Mount på vei tilbake fra lån, og Drinkwater i bakhånd, som knapt har fått trille en ball under Sarri, er en anna diskusjon.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 29 Jun, 2019 21:59 

Sarri var tydeligvis helten din, så skjønner at du er sur da, men Sarri hadde nok reist til Juventus uansett korleis han hadde blitt behandla når tilbudet først kom fra dei.

Og trur det var det beste for alle parter at han reiste no i sommer.

Om Lampard er den rette erstatteren er eg heller usikker på. Chelsea tar en stor sjangs; vanskelig å sei om han er god nok og har nok erfaring til at dette skal fungere. Eg ville heller tilbudt Allegri jobben, som er en proven verdensklassetrener.

Men uansett trur eg dette vil gå bedre enn det ville gjort om vi hadde fått en ny sesong med Sarri.

En positiv ting eg har merka meg med Derby under Lampard er den sterke mentaliteten laget har vist blant anna i playoff mot Leeds og i cupane. Syns det har minna litt om United under Ferguson måten Derby har komt tilbake i endel kamper på.

Så får vi sjå kva det holder til - målet må vel vere en CL-plass. City går sannsynligvis mot utestengelse fra CL etter neste sesong, så då kan fort 5. plass vere nok for å få CL også. Klarer Lampard 70-72 poeng i ligaen slik som Conte og Sarri, har han levert svært godt med tanke på at Hazard er reist.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 02:43 
Brukerens avatar

Det er tøvprat at Sarri var helten min. Men han representerte en velkommen forandring fra det vi har levert på banen de foregående sesongene. Det kunne blitt virkelig bra dersom han hadde fått noen sesonger til på seg. Se på liverpool og City. Men det får vi aldri vite. Nå skal Lampard være en hvilepute i en, maks to, sesonger før en ny manager kommer inn.

At Sarri selv ønsket å dra kommer selvfølgelig som en konsekvens av de signalene han har fått fra ledelsen i klubben samt at han ble buet på og kjeppjaget av egne såkalte supportere. Han signerte selvsagt ikke en kontrakt med klubben der han så for seg å være her én eneste sesong.

Hva angår Kovacic så vil jeg tro at RM aldri i verden så for seg at de under noen omstendigheter skulle få 50 mill for en spiller de åpenbart anser som vrakgods. Når det derimot var desperate, vingeklippede Chelsea som banket på døren, kunne de ta nær sagt hva som helst. Muligens gav de oss litt Hazard-rabatt.

Det er altså helt uvesentlig hva andre spillere har gått for. Her var det selgers marked og de satt med absolutt ALLE kortene. Det er jo bare å tenke over hvilken situasjon de respektive klubbene befant seg i ved forhandlingsboret.

Så med fare for å gjenta meg selv:

Vi er utestengt fra overgangsmarkedet i ett år.

De spillerne som stod klare for å ta over er på sykestua (igjen).

Vår beste spiller har forlatt oss.

Vi har ansatt en midt-på-treet-Championship manager fordi han er en klubblegende, ikke fordi han er en dyktig trener.

Vi har lagt stadionplanene på is for all overskuelig fremtid.

Vi har en eier som har sluttet å bry seg, med det beleilige påskuddet det er å skylde på Visum-trøbbel (han var ikke på en eneste kamp i 2019).

Vi må atter en gang implementere en ny spillestil med spillermaterialet til de 3-4 foregående managerene.

Kall meg gjerne negativ. Jeg kan vanskelig finne noe positivt med dagens situasjon.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 05:32 

Det virker som du meiner alt står bekmørkt til med klubben, men likevel meiner du at framtidsutsiktene var lyse nok til at Sarri ville takka nei til Italias beste klubb om berre alle i England hadde vist Sarri den respekten han visstnok fortjener?..

''Det kunne blitt virkelig bra dersom han hadde fått noen sesonger til på seg'' Det samme vart vel sagt av mange like etter AVB fikk sparken. Heldigvis kvitta klubben seg med han og vant både CL og FA Cup på den avgjørelsen.

Når det gjelder Kovacic, så er det ikkje slik at det hadde blitt krise i Chelsea om han hadde returnert til Spania. Så Chelsea hadde åpenbart ikkje godtatt å betale £40-45m/€50m om det vart oppfatta som grov overpris i dagens marked, men summen kan også ha noe med Hazard å gjøre.

I praksis blir det vel slik at Real ender opp med å betale €100m pluss Kovacic for Hazard, om €50m for Kovacic stemmer. Trur ikkje €50m er tilfeldig, det er jo samme sum som Chelsea skulle få for Hazard i bonuser.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 06:34 
Brukerens avatar

AtotheK skrev:
Vi har lagt stadionplanene på is for all overskuelig fremtid.

Vi har en eier som har sluttet å bry seg, med det beleilige påskuddet det er å skylde på Visum-trøbbel (han var ikke på en eneste kamp i 2019).

Hvis du ikke skjønner de politiske implikasjonene bak dette så står det dårlig til med deg. Påskudd å skylde på visumtrøbbel? Det er en politisk realitet takket være den høyreorienterte regjeringen i Storbritannia. Vi har en eier som ett år var den største skattebetaleren i landet og som ville bygge et stadion til flere milliarder og derved skape mange arbeidsplasser og så blir han nektet visum! Selvsagt reagerer Abramovitsj på dette med å utebli. Det får være grenser på å bli elendig behandlet. Abramovitsj har ikke mistet interesse for Chelsea, han er fortsatt en lidenskapelig eier og har daglig kontakt med de som styrer klubben i London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 12:34 
Brukerens avatar

Det et en politisk realitet takket være hjemlandet til Abramovitsj som tok seg den frihet å likvidere personer på britisk jord, blant annet ved bruk av gift som fort kunne spredt seg til en uskyldig tredjepart. Men klart, den gamle AKPeren i deg har en trang til å skylde på en høyre-regjering.

Det er forøvrig ikke tomt for utlendinger med visum i England i skrivende stund. Jeg regner med det er noen hundretusen av dem. Så dersom eieren vår var så lidenskapelig opptatt av klubben som han senest i mai hevdet, hadde han hatt visum for lenge siden.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 12:42 
Brukerens avatar

terje_1 skrev:
Det virker som du meiner alt står bekmørkt til med klubben, men likevel meiner du at framtidsutsiktene var lyse nok til at Sarri ville takka nei til Italias beste klubb om berre alle i England hadde vist Sarri den respekten han visstnok fortjener?..

''Det kunne blitt virkelig bra dersom han hadde fått noen sesonger til på seg'' Det samme vart vel sagt av mange like etter AVB fikk sparken. Heldigvis kvitta klubben seg med han og vant både CL og FA Cup på den avgjørelsen.

Når det gjelder Kovacic, så er det ikkje slik at det hadde blitt krise i Chelsea om han hadde returnert til Spania. Så Chelsea hadde åpenbart ikkje godtatt å betale £40-45m/€50m om det vart oppfatta som grov overpris i dagens marked, men summen kan også ha noe med Hazard å gjøre.

I praksis blir det vel slik at Real ender opp med å betale €100m pluss Kovacic for Hazard, om €50m for Kovacic stemmer. Trur ikkje €50m er tilfeldig, det er jo samme sum som Chelsea skulle få for Hazard i bonuser.

Hvor har jeg skrevet at alle i England skulle vise Sarri noen form for respekt? Jeg sa at han i det minste burde få støtte fra sine egne, nettopp fordi man i kjent stil får høre det fra alle andre på balløya, spesielt i pressen og på bortekamper. Det holder at han får «sacked in the morning» fra andre lags supportere, han trenger det ikke fra sine egne også. Åpenbart var det få i styret som støttet ham på slutten, og derfor er jeg kritisk til hvorfor de i det hele tatt ansatte ham for å innføre en ny spillestil. Hva er poenget når han knapt fikk en sesong på seg?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 13:22 
Brukerens avatar

AtotheK skrev:
Det et en politisk realitet takket være hjemlandet til Abramovitsj som tok seg den frihet å likvidere personer på britisk jord, blant annet ved bruk av gift som fort kunne spredt seg til en uskyldig tredjepart. Men klart, den gamle AKPeren i deg har en trang til å skylde på en høyre-regjering.

Det er forøvrig ikke tomt for utlendinger med visum i England i skrivende stund. Jeg regner med det er noen hundretusen av dem. Så dersom eieren vår var så lidenskapelig opptatt av klubben som han senest i mai hevdet, hadde han hatt visum for lenge siden.

Du har vist med dette innlegget at du er 1: dum, 2: uvitende 3: løgner

Dum fordi du tror at Russland sto bak forgiftningen av far og datter Skripal. Russland hadde ikke motiv for å gjøre noe slikt.
Uvitende fordi du ikke vet at Abramovitsj ikke får visum til UK fordi han står på ei sanksjonsliste utstedt av den britiske regjeringen med navn på mennesker som ikke skal få visum til UK.
Løgner fordi du påstår at jeg har vært med i AKP.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 13:35 
Brukerens avatar

Jeg orker ikke forpeste tråden mer med å kommentere det konspiratoriske våset du kommer med i punkt en. Hva angår punkt to kan Abramovich besøke England visumfritt som en følge av at han nå er en Israelsk statsborger. Han har likevel ikke vært på en eneste kamp denne sesongen. Punkt tre: du trenger ikke være med i et politisk parti for å sympatisere med deres håpløse ideer.

Så hvordan ønsker jeg at Chelsea ser ut sesongen 19/20? Jeg ønsker iallfall å se at eieren av klubben, hvem enn det vil være, befinner seg på en hjemmekamp eller to.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 14:34 
Brukerens avatar

Ja, blir sikkert mye bedre med en United-supporter som eier :-)

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 30 Jun, 2019 15:03 

At utvidelse av SB er skrinlagt og eigar ikkje er på kamp har ingen innvirkning på dei sportslige prestasjonane, så det bekymrer meg ikkje nevneverdig.

Dei siste kostnadsestimata for utvidelse av SB var vel på 1 milliard pund, det er vel en dobling fra tidligere estimat. Å bruke så mykje penger for å få 18 000 fleire plasser kan umulig vere lønnsomt. Det ville jo faktisk kosta Abramovich nesten like mykje som han har brukt totalt på Chelsea siden han overtok som eigar for 16 år siden.

Virker som klubben/Abramovich er villig til å bruke £500m på stadion.

https://www.newcivilengineer.com/latest ... 9-05-2019/

Sitat:
09.05.19: The design team working on expansion plans for Chelsea Football Club’s Stamford Bridge stadium are attempting to revive the project by slashing costs by as much as £500M, New Civil Engineer can reveal.

Sources close to the project have confirmed that alternative sites are now being looked at, with club bosses believed to be open to the idea of a new location.

However, with planning permission already in place the preferred option is to remain at the current Stamford Bridge site.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 01 Jul, 2019 16:31 
Brukerens avatar

Bristol News | ”Bristol City are set to complete the signing of Tomáš Kalas for a club record £8m from Chelsea.”

Begynner å bli fine summer som kommer inn ved salg fra lånespillerne våre, håper bare samtlige av disse summene går til spillerkjøp neste sesong! Har allerede fått inn 19£m totalt for Aina, DaSilva og Angban, selv om de summene til de første der kunne vært enda høyere.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 215 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: