Dato/klokkeslett: Lør 07 Des, 2019 08:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hjelp meg med å oppfylle fotball-drømmen.
InnleggSkrevet: Tor 24 Aug, 2017 01:23 

Hei, alle blå!

Jeg har siden 2005 fulgt med Chelsea på ordentlig. Jeg fikk en liten "smakebit" av dem i 2002, da jeg alltid valgte dem på et PS2-spill som heter "This Is Football 2002". Jeg husker at jeg rulet ligaen med Zola og Hasselbaink. Jeg valgte dem hovedsaklig pga. at jeg synes at draktene var fine (min favorittfarge var blå), pluss at jeg synes at navnet til klubben var kult. På denne måten lærte jeg alle navnene til spillerne.

I 2005 begynte min storesøster å engasjere seg i fotball. Hun falt for Manchester United *grøss*... Jeg ville derfor begynne å følge et lag for å "erte" henne litt når det lager slår Man. United. Første jeg tenkte på var Chelsea. Jeg ante ikke at de hadde tatt sitt første seriegull på 50 år i 2004-2005 sesongen, men jeg så at de lå høyt oppe på tabellen. Tror det var spilt 5 kamper av 2005-2006 sesongen.

Her var det jo noen navn som jeg kjente igjen fra TIF 2002; John Terry, Frank Lampard, Eidur Gudjohnsen, Carlo Cudicini, William Gallas, Robert Huth... Jeg tror jeg lærte resten av navnene på de spillerne som ikke var med i TIF 2002 på en uke eller to. Jeg elsket Didier Drogba med en gang, og Hernan Crespo var en annen spiller som jeg kjente igjen fra TIF. Petr Cech var mildt sagt en solid keeper, og jeg falt pladask for John Terry og Super Frank.

Jeg har hatt mange gleder og sorger med dette laget. Mitt verste minne var John Terry's straffemiss i CL-finalen 2008, og Iniesta's utligning året etter i CL-semifinalen. Mitt beste minne var når vi vant 3-0 mot Man. United og sikret gullet i 2005-2006 sesongen. Som den drittungen jeg var, måtte jeg gni inn den seieren på søstra mi, som kastet meg ut av rommet. Da var jeg 12 år, fylte 13 år ikke lenge etter. Jeg og søstra mi snakket ikke sammen på flere dager etter dette. Har hatt flere vakre minner, men orker ikke å ramse opp alt nå.

Dessverre har jeg aldri hatt muligheten til å reise til brua for å se på favorittlaget mitt, da det er ingen som har vært interessert i å være med meg dit. Jeg skal spare penger når jeg får jobb, men dessverre er jobbmarkedet svært trangt. Til tross for at jeg har levert inn utallige søknader, og vært på mange intervjuer, har jeg ikke fått napp. Dette har ført meg i en dyp depresjon, og det eneste som holder humøret mitt oppe om dagen er Chelsea. Jeg trenger å komme bort litt og glemme alt det vonde, og da ville ingenting vært bedre enn å dra til London for å se på favorittlaget mitt. Har blitt kjent med en Chelsea-fan som vil bli med meg så fort jeg har økonomi til det. Han har heiet på Chelsea siden 1997, og heller aldri vært på kamp.

Jeg liker virkelig ikke å tigge, men jeg hadde satt stor pris på om noen kunne donert litt penger hjulpet meg med å oppfylle drømmen.

Alle donasjoner tas i mot med stor takk, både store og små. Har opprettet en innsamling på spleis.no som en siste utvei for å nå drømmen til tross for at jeg står uten arbeid. Legger en link her:
https://www.spleis.no/project/13698

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet