Dato/klokkeslett: Ons 21 Aug, 2019 10:07

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 134 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Presentasjonstråden
InnleggSkrevet: Tir 29 Jan, 2013 16:43 

Har vært Chelsea-fan så lenge jeg kan huske, men det er først denne sesongen jeg har fått sett hver bidige kamp, og vært like engasjert. Dette er delvis på grunn av min bedre halvdel som nå endelig har gitt tillatelse til litt (for mye?) fotballtitting.

Akkurat nå tar jeg et årsstudium i historie, og trives godt med det.

Favorittspilleren min for øyeblikket er selvfølgelig Lampard :)

The Blues!

--> Min side om fotballbilletter

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 12 Feb, 2013 20:00 
Brukerens avatar

Heisann! Nick heter jeg. Er 24 år gammel og studerer på andre året ved NTNU. Har tidligere jobbet litt her og litt der, reist rundt og sett mye.

Har vært Chelsea-fan siden 2. November 1996, da Chelsea slo Man Utd 2-1 på Old Trafford etter mål av Michael Duberry og Gianluca Vialli. Det lille jeg visste om fotball på den tiden, var at Rosenborg var sykt gode, men at United var bedre. Når Chelsea så slo de på deres egen hjemmebane, konkluderte jeg med at de måtte være verdens beste lag! Og siden alle rundt meg heiet på lag i røde drakter, syntes jeg det var et friskt pust med litt blått også. Verdens beste lag var de ikke, noe jeg fort fant ut, men har aldri angret et sekund :)

All-time favorittspiller er the little Italian magician, Gianfranco Zola. På dagens Chelsea er det King Frank.

Blue since 2nd of November 1996 (Man Utd 1-2 Chelsea)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 01 Okt, 2013 16:02 
Brukerens avatar

Hei! 24 år gammel lærer og UiO-student med blått blod siden høsten '96.

Religion: Fluefiske og Chelsea FC. Det varierer litt etter "bett" og resultater. :P

Har vært besøkende på CSNs hjemmesider noen år nå, men er generelt lat på debattfronten på internett, og meldte meg ikke inn på forumet før i våres (så vidt jeg kan huske).

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 01 Okt, 2013 16:06 
Brukerens avatar

Velkommen skal du være. Vi er veldig klar over at svært mange som følger oss her, ikke debatterer selv. Men alltid morsomt når noen likevel ønsker å bli med på diskusjonene.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 01 Okt, 2013 16:52 
Brukerens avatar

Hei! Jeg er ikke ny, men har heller ikke presentert meg selv. Her er litt om meg:
-Gutt fra Oslo, som bor nå i Skedsmo i Akershus.
-Jeg er 13 år. Født i 2000
-Jeg har vært Chelsea supporter siden Våren 2007 (Årsaken står her viewtopic.php?f=7&t=6723&start=25)
-Jeg liker å spille fotball, se på TV, spille Fifa (får bare lov i helgene). Men leksene er viktigst av alle.

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 08 Mai, 2014 23:59 
Brukerens avatar

Ikke akkurat av nyeste slaget jeg heller, men er ei heller noen aktiv deltager på forumet så da får jeg bruke det som unnskyldning for at jeg ikke har sett tråden før nå.

Mitt navn er Preben, 77-modell så godt voksen med andre ord, opprinnelig fra Arendal, men har brukt mesteparten av mitt voksne liv på å flytte rundt. Bl.a. bodd i USA (Texas), Hellas, Danmark og Sverige utenom hjemlandet. Nå er jeg derimot bosatt i "bankeid" leilighet i Oslo sentrum. Til daglig jobber jeg med å heve og senke pulten min, mens jeg trykker på tastaturer og tester at alt står bra til i finansverden.

Interessen for Chelsea har egentlig alltid vært der. Med spillerprofiler som Erland Johnsen og Tore André Flo ble man fascinert og magikere som Gianfranco Zola gjorde det hele enda enklere. Traff forresten Erland Johnsen på en pub på Majorstua for ikke så veldig lenge siden. Trivelig fyr. :)

Den store kjærligheten og lidenskapen for Chelsea kom egentlig litt senere og da som en protest til min nabo. Evige tjatret om hvor flott og stort Liverpool er ble til slutt for mye. Hvor mange ganger har man ikke fått høre historien om den magiske kvelden i Istanbul? Til tross for at vi har vært meget gode venner i over 20 år og de siste syv også som naboer, så går det helt klart et skille på fotballbanen. På kampdag skytes det med skarpt mellom 2. og 5. etg i oppgangen vår om jeg ikke har funnet veien til Chelsea stampuben i sentrum for å se kampen sammen med andre likesinnede. Jeg har også funnet turen over til Stamford Bridge ved seks anledninger de siste tre årene (fem inne på stadion og en på Frankie’s Sports Bar and Diner) og håper også på å komme meg på noen bortekamper i løpet av de neste sesongene.

Av andre interesser er det nok mest teknologi og dingser som står høyt i tillegg til en forkjærlighet for øl. På den sportslige arenaen har jeg ikke et stort premieskap å kikke på. Der er barskapet langt hyggeligere å se på. Kan forsåvidt krone meg med at jeg har klart å pådra meg samme skade som Kjetil Jansrud i alpinbakkene og røket korsbåndet, men der stopper også sammenligningen. Et OL-gull tror jeg nok likevel ligger et stykke unna. Kanskje Roman kan kjøpe et til meg :wink:

Everything is bigger in Texas

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 21 Jul, 2017 23:54 

Chelsea-supporter siden 96. Falt først og fremst for ideologien til Chelsea på den tiden med å hente internasjonale spillere. En selvfølge i dag, men unikt på den tiden. Samtidig var det selvfølgelig viktig å velge orginalt og en outsider, og Chelsea var jo det på den tiden. Første Chelsea-kamp live var i 2000 da vi vant 1-0 på White Heart Lane.

Ellers kan det nevnes at jeg er syklist, og lidenskaper er Chelsea, landeveissykkel og Oasis. I den rekkefølgen.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Sist endret av 5Times den Tir 02 Apr, 2019 15:29, endret 1 gang

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 20 Aug, 2017 07:47 
Brukerens avatar

(Er veldig usikker på om jeg bør skrive dette, det er åpenbart for mye jante blant enkelte i supporterklubben som fører til at de misliker meg, og dette gjør det verre)

Roald Aune, har holdt med Chelsea siden 1957, da Jimmy Greaves begynte å spiller for klubben. 60 år siden nå. Var første gang og så Chelsea i 1965. Har arbeidet i London i ett år - sesongen 73-74, og har mange månedslange opphold, må ha befunnet meg i London totalt en 5-6 år. Har sett Chelsea spille på over 60 baner i England (noen klubber på 2 baner) og noen hundre kamper på Stamford Bridge.

Var i noen år redaktør for Chelsea Chat i Norge, startet den første web-siden for Chelsea her i landet for 20 år siden, den fikk faktisk skryt i en engelsk avis. Har vært meget aktiv for Chelsea i sosiale media, som for eksempel i Mikel-saken da FC Lyn svindlet Chelsea. Finner det fortsatt merkelig at jeg var alene mot dusin av Lyn-tilhengere både på VGD og her (Ole J. deltok en del).

Var med i studio 2 ganger da Canal + hadde engelsk fotball, det var trivelig. Var vel tidligere godt kjent i miljøene, møtte Johan Golden på en pub i Portsmouth for noen år siden og han visste hvem jeg var. Etter Canal + sendingene fikk jeg mange hilsener fra tilhengere av andre lag, men aldri fra noen Chelsea-supporter. Merkelig? Nei, det er bare slik. Jante.

Sesongen 1994/95 vant jeg en stor managerkonkurranse, det var 25 000 som startet. Fellesarrangement mellom TV2, VG og NFF. Premien var opphold på et luksushotell i London i 10 dager, alle utgifter dekket, inkl. et dyrt restaurantbesøk, 3 Chelsea-kamper. Grunnen til at jeg vant var i hovedsak min evne til å finne billige spillere, det var bonuspoeng når en ikke brukte alt til rådighet på spillere. Tastet inn lag for hver uke på telefon. Det var morsomt.

Andre interesser er klassisk musikk, har samlet plater siden 15 års alderen og har det meste. Liker å dra til Berlin for å høre musikk, opera og klassisk. Var tidligere opptatt av bridge, har flere kretsmesterskap i Trondheim og har deltatt i NM - finale. Men bridgen og Chelsea-lidenskapen kunne vanskelig kombineres, så jeg trappet ned bridgen. Spilte også sjakk, var mesterspiller da jeg bodde i Oslo. Tidligere samlet jeg på frimerker, hadde en omfattende Norgessamling som jeg ikke torte å ha i huset, solgte den hos Germeten på auksjon for over 200 000. Samlet deretter SBZ, inntil jeg solgte den samlingen også på auksjon i Tyskland.

Har vært meget opptatt av litteratur, yndlingsforfattere er Brecht, Camus, Beckett, Kafka og Marquez. I Norge Jens Bjørneboe, som jeg møtte flere ganger. Georg Johannessen var også en god venn. Nå liker jeg å reise omkring og se malerkunst, særlig Caravaggio og Coreggio, Goya.

Ellers er jeg en skolert marxist, har ledet seminar på UiO, men har deltatt lite i politiske debatter før de siste årene da jeg har vært opptatt av krigen i Syria. Besøkte Syria ei uke i 2016, det var spennende for å si det mildt. Marxismen er en frigjøringsideologi, mot all undertrykking. Du verden den har blitt misbrukt grovt og til tider med stor negativ effekt.

Har vært aktiv i fagbevegelsen og var tillitsvalgt i en årrekke. Men hatet alltid å arbeide, tok fra meg tid jeg heller ville ha brukt på andre ting.

Nå liker jeg å reise, særlig i Italia, men også i Frankrike, Spania og Tyskland (jeg snakker tysk).

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 03 Sep, 2017 14:46 

Hei. Jeg holder for øyeblikket på med en masteroppgave om norske fotballsupportere som reiser til England. Som verktøy i datainnsamlingen min bruker jeg en metode kalt netnografi, som innebærer at jeg observerer aktivitet og diskusjoner i online communities. I tråd med retningslinjene til universitetet mitt ønsker jeg med dette å informere dere om at jeg gjør observasjoner på dette forumet. Jeg kommer ikke til å navngi noen personer i oppgaven min, og vil på ingen måte samle inn sensitivt materiale. Oppgaven vil heller ikke bli publisert, og er kun tilgjengelig for meg og universitetet mitt. Dersom noen skulle ha noen spørsmål er det bare å sende meg en personlig melding. Ønsker dere lykke til med sesongen!

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 134 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: