Dato/klokkeslett: Fre 15 Nov, 2019 02:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: VALG 2013!
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2013 21:18 
Brukerens avatar

Vet ikke om gjennomsnittsalderen her på CSN er for lav til at folk bryr seg om politikk. Det ser vi fort ;P Jeg syntes det var gøy å se på partilederdebatt i kveld hvertfall!

Så? Vil dere ha forandring, eller fornøyd som det er? Vil dere ha billigere sprit, lavere skatt, ingen bompenger, men må da ha Siv/Erna som leder?

Hvis Siv kommer til makta, tror jeg vi fort går tomme for penger i dette landet :P

Jeg syntes vi har det fint som det er (uten at jeg stemmer AP av den grunn).

"If I could afford to, I would play for Chelsea for nothing."

Avlogget
 Innleggets emne: Re: VALG 2013!
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2013 22:20 

Jeg er i hvert fall LITT politisk engasjert, men ikke mye.

Når kommer disse ''Valg-testene'' ut?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2013 23:21 
Brukerens avatar

Jeg tror gjennomsnittsalderen er ganske høy på forumet her. Personlig bor jeg utenlands, og blir værende her i fem år til, så jeg har meldt meg helt ut av politikken i Norge.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jun, 2013 23:37 
Brukerens avatar

kimandre84 skrev:
Hvis Siv kommer til makta, tror jeg vi fort går tomme for penger i dette landet :P

Dette er det største tøvet jeg hører, men antar du er ironisk siden du slenger på sjeke-tegnet :P

Selv stemmer jeg ikke lenger da mitt livssyn er noe annerledes enn den vanlige mann i gata, men godt valg til de som vil bryne seg på løftebrudd, sludder og pølsevev :)

droptopwop

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2013 00:30 
Brukerens avatar

Hadde politikere faktisk brydd seg om hva som er best for landet vårt som kollektiv, da hadde jeg interessert meg mye mer for politikken. Dessverre tenker de mest på å kunne komme på Storting/i Regjering for å tjene mest mulig penger og de prioriterer ofte sin egen hjembygd.

Har alltid forbauset meg hvor mye fantastiske ting vi blir lovet, som koster endel penger, som aldri blir gjennomført innen neste valg. Likevel gjennomføres det masse ting som koster like mye eller mer penger for staten, bare at de vet det også kommer til å generere inntekter, selvom disse tingene ikke blir nevnt i det hele tatt før valget.

Ta for eksempel tollgrensen på 200 kr, den er fra steinalderen og jamfør inflasjonen skulle den vært på minst 1000 kr. Endres dette? Nei, for det gagner ikke staten, da kan de ikke slenge på forenklet tollgebyr og moms på alt over 200 kr... Og prøv å forklar en fra et annet land at du betaler 2500 kr i året for å ha lov til å ha en TV i huset. "Neinei, jeg får ikke noen kanaler for det, det må jeg betale i tillegg." Vissvass alt sammen, la de heller spille en fotballkamp om hvem som skal styre, ender vel neppe noe dårligere til slutt...

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2013 18:39 
Brukerens avatar

Jeg er ikke sånn overveldende interessert i politikken, men nok til at jeg stemmer og gjør meg opp en mening om hvem som står for tilnærmet det jeg selv mener.

Sv og Ap er lengst unna det jeg mener er det riktige for landet vårt. Jeg står mer for frihet og ansvar for eget liv i motsetning til disse partiene som skal overvåke og styre oss alle slik at det blir lett å produsere økonomiske kalkyler for å spå eller planlegge fremtiden.

Frp mener jeg blir litt vel ekstremt, samtidig som jeg mener at det ikke hadde skadet landet vårt, heller gagnet det å være utnder Frp-styre i 4 år. men noen langsiktig løsning ser jeg ikke på de som.

Jeg mener en bærekraftig løsning ville vært et regjeringssamarbeid mellom Høyre og Venstre. Det ser ikke ut til at de to alene kan komme til å danne regjering, men jeg kommer til å stemme på en av de og håpe på 4 år uten forbuds-Jens ved roret.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2013 20:30 
Brukerens avatar

Den grensen på 200 er jo satt ut fra et proteksjonistisk perspektiv(at den er så "lav") altså. Grunnen til at den var såpass høy for lenge siden er fordi at man da ikke kunne handle fra utlandet gjennom et tastetrykk. Uten IT-revolusjonen ville denne definitivt vært høyere. Den kunne helt sikkert vært litt høyere, men den kunne på INGEN måte ha fulgt inflasjonen. Det er ikke satt så lavt for at staten skal få inn skatter, men fordi den skal beskytte norsk næringsliv.

At vi betaler lisens for NRK er noe jeg misliker sterkt. Jeg ser ikke på NRK, og vil faen ikke betale for det heller. En annen ting som er latterlig, er mafiaen på Hamar. Jeg snakker om Norsk-Tipping, og deres monopol. Makan til dobbeltmoralistisk suppegjeng skal man lete lenge etter.

Chelsea run, Chelsea run, Chelsea run from NO-ONE!

Ingen vits å diskutere med en kommunist!

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jun, 2013 22:52 
Brukerens avatar
Site Admin

Det blir fryktelig vanskelig å stemme, da de alle partier har noe rusk i maslineriet som byr meg sterkt imot. I tillegg må de inngå alianser med andre partier som er fullstendig på bærtur.

Stemme gjør jeg hvert år, og i år blir heller ikke noe unntak. Mulig jeg går for et vippeparti, men politikerne har muligheten til å kjempe om stemmen min enda :-)

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 15 Jun, 2013 00:08 
Brukerens avatar

Var ikke helt seriøst når jeg mente at Siv ville brukt opp ALLE pengene, men hu skal jo gi skattelette og fjerne avgifter i hue og ræva. Høres kanskje flott ut, men lite gjennomtenkt!

Jeg stemmer slikt at Høyre og Frp ikke kommer til makta hvertfall. Er ikke av de som stemmer bare for å få en forandring.

PS, jeg er av de som syntes det er greit å betale NRK lisens :P

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 15 Jun, 2013 08:58 

Noen som kan fortelle meg en liten update om hva hvert parti står sterkest FOR og I MOT?

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 15 Jun, 2013 16:37 
Brukerens avatar

Ben skrev:
Stemme gjør jeg hvert år, og i år blir heller ikke noe unntak.

Hvordan stemmer du hvert år når det er to år mellom kommune- og stortingsvalg? :P

Success has many fathers

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 15 Jun, 2013 16:57 

Eneste gangen jeg stemte var da Golden og Antonsen lagde det politiske parti rundt 2000 tallet med slagordet "din slave på tinget", så mye bryr jeg meg. uansett hvem som kommer til makta blir vi aldri fornøyde.:)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 04 Jul, 2013 18:58 

kimandre84 skrev:

Jeg stemmer slikt at Høyre og Frp ikke kommer til makta hvertfall. Er ikke av de som stemmer bare for å få en forandring.

Er det deg Audun? Please go away. Kommunistene har ødelagt landet lenge nok. Jeg er møkklei omstreifere, tyvaktige sigøynere, et elendig helsevesen, et Vestland som raser ut i fjorden fordi Oslos befolkning må få veien polert annenhver dag..I could go on.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 05 Jul, 2013 00:49 
Brukerens avatar

*redigert av mod*

ONE STEP BEYOND!!!

Sist endret av AtotheK den Fre 05 Jul, 2013 13:12, endret 1 gang
skal dere diskutere politikk får dere gjøre det uten personangrep. Noe sier meg at det kommer til å bli vanskelig.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 08 Jul, 2013 18:17 
Brukerens avatar

Carefree Torstein skrev:
kimandre84 skrev:

Er det deg Audun? Please go away. Kommunistene har ødelagt landet lenge nok. Jeg er møkklei omstreifere, tyvaktige sigøynere, et elendig helsevesen, et Vestland som raser ut i fjorden fordi Oslos befolkning må få veien polert annenhver dag..I could go on.

Nei det er Heikki...
Er "verdens beste land" så ødelagt da? Se til Hellas, Spania osv, så kan du snakke ødelagt. De spurte tilogmed Jens om råd for hva de kunne gjør der nede. For dem er Norge ett perfekt eksempel på hvordan man styrer ett land riktig.
Enig i at helsevesenet i Norge er dårlig, men virker ikke som det er kampsaken til FRP egentlig. De får vel din stemme hvis de stenger innvandringsporten, og gir billigere sprit.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 10 Jul, 2013 21:19 
Brukerens avatar

Det er jo ikke Arbeiderpartiet og Jens Stoltenberg som skal ha kreditt for at vi pumper opp olje i områdene våre! Det er så utrolig deprimerende å lese om personer som tror dette er tilfellet. Oljeinntektene kommer uansett F hvem som har makta.

Det som skiller rødt og blått er hvordan midlene disponeres.

Jeg er lut lei av å se Norge kaste penger etter korrupte statsledere i Afrika, kriminelle som har lyst å sitte i norske fengsler og ikke minst alle som kommer til landet for å snylte på trygdekassa uten å bidra med en dritt selv. De aller rødeste av oss prøver hardere enn hardt for å få romfolk inn i Folketrygden slik at vi kan spy ut sosialhjelp og supplerende stønad til høvdingene som jager stakkarene ut på gata hver bidige dag.

Men det aller verste er at mens midlene våre blir brukt på grunnleggende sosialistisk tankegang der "alle skal få en bit av kaka", går våre eldre og alvorlig syke landsmenn som har jobbet og betalt skatt i arbeidsliv på opp til 50 år rundt og føler seg gjengvoldtatt av systemet de har bidratt så hardt til i så mange år. Det er de som lurer på hva skattepengene deres egentlig går til. Hvorfor kan ikke en pasient få behandling hos en privat aktør når tiden er knapp, men heller stå flere måneder eller år i kø?

Det er disse menneskene man må lytte til når man vil ha et snev av oversikt hvordan ministerpostene står på TV og bortforklarer seg i skandale etter skandale.

Så kan vi snørrunger som ikke har passert 40 engang sitte og glede oss til dette infernoet mens vi heier fram fantastiske Jens og sosialistene i 15-20 år til slik at vi kan få samme behandling hvis vi skulle være så heldige å få en kreftdiagnose eller behov for gamlehjem når kroppen begynner å skrante. Da får vi se hva vår omtrentlige 28% av bruttolønna har gått til alle disse årene.

Success has many fathers

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 29 Jul, 2013 21:48 

Minostrad kan jeg få stemme på deg? :)

Ah ja kimandre84 for all del. Standardargumentet er "dere vil bare ha billigere sprit"...no not really. Jeg synes prisen på mat blant annet i Norge er latterlig høy for å nevne en ting. Lønnsnivået burde etterhevrt nå et tak også så vi faktisk kan konkurere med utlandet. For når alt er flagget ut kan vi ikke leve at et land der folk ikke gjør annet enn tjenester for hverandre. Norge TRENGER industri etc. Selv om Sv og disse andre ønsker så hardt de kan å hindre fremtidige generasjoner dette. Blant annet med alle disse sinnsyke klimaanalysene og dersom du bor i Bergen, fantasien om dette "giftlokket" som ligger over byen...faktum er vel at byluften er bedre enn på tiår ettersom ikke hele byen lengre er drevet av koks, fabrikker osv er lagt ned i sentrum. Men dette vil ikke sosialistene høre på, for det er jo sunn fornuft. Det appellerer ikke til politisk korrekthet. Jeg velger å høre på min far som faktisk er vokst opp et steinkast fra denne "dødsfellen", Danmarksplass, fremfor folk som kommer utenbys fra som ikke engang har bodd i Bergen mer enn et par år, som skal overbevise oss om hvordan ting faktisk står til her. Astmatikere som flytter til et av Europas mest trafikkerte veikryss har seg selv å takke. Blir som jeg skal flytte til Mekka og klage på muslimske pilgrimmer...

For de rødgrønne er det en regel for dem, en annen for folket. Jeg er lut lei. Nei jeg tror ikke landet blir et paradis med Frp, Høyre osv. Men jeg vil ha forandring. Og det får vi ikke med de unnasluntrerne i Ap, Sv og Sp. Denne regjeringen må være noe av det mest inkompetente landet har hatt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 03 Aug, 2013 16:56 
Brukerens avatar
Site Admin

Dagens miljøpolitikk er så til de grader feilslått også. Det er mer miljøvennlig å kjøre en firehjulsdrevet SUV til butikken for å kjøpe seg en vegetarmiddag enn å sykle til butikken og kjøpe seg en kjøttmiddag. Men så klart, det er langt bedre økonomi i å melke billister og bedrifter enn å oppmuntre folk til å legge flere grønnsaker på tallerkenen..

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 07 Aug, 2013 15:29 
Brukerens avatar

Jeg stemmer Høyre. Ikke fordi ting kommer til å bli revolusjonerende dersom H får flertall i regjering, men jeg er rimelig oppgitt av å bli snurret rundt lillefingen av Jens og hans sosialistiske byråkrater som ikke har mer enn en halv fot plassert i virkelighetsuniverset.

Etter 8 år med defensiv og tafatt politikk og 50 000 flere byråkrater som ikke gjør noe annet enn å flytte papir og finne på nye avgifter som strider mot all mulig fornuft er det på tide å brette opp ermene, ta skikkelig tak i ballene deres (Edit: Det finnes ingen baller å ta tak i...) og svinge størsteparten ut av kontorene sine som vi så kan bygge om til hybler for studenter.

Erna inn, Jens far out.

You have now read this.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 08 Aug, 2013 19:39 

Det jeg egentlig er mest redd for er at den borgelige regjeringen ved en valgseier nå fort kan havne i samme situasjon som Obama-administrasjonen har gjort i USA. Naturligvis ikke av samme proporsjoner, men det vil nok oppstå en del feilrettet misnøye mens de tøffe taka for å snu skuta gjøres og gjennomføres.

i neeber olok at ym kyebord wen i tpey

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 19 Aug, 2013 22:02 
Brukerens avatar

Jeg stemmer Venstre og ønsker en borgerlig regjering. SV og Rødt er så langt unna meg som det er mulig å komme (bortsett fra miljøhensynene til SV). Et av hovedproblemene med ekstrem sosialismen er jo: Hvordan skal folk bli motivert til å jobbe, når de uansett får det samme som arbeidsledig?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 20 Aug, 2013 06:02 
Brukerens avatar

Ja akkurat miljø vil jeg si er viktigere enn at vi får lavere skatt, eller fjerne bomringer osv. Men der er vi forskjellige.
Man bør ikke motiveres til å jobbe. Det er en selvfølge at man skal gå på jobb hvis man er frisk. Og i dette landet er vi så heldig at de som ikke KAN jobbe, kan få økonomisk støtte. Vet at jeg vil heller ha en fast jobb og møte kollegaer hver dag, enn å sitte hjemme å nave...

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 20 Aug, 2013 22:07 
Brukerens avatar

I et ekstremt sosialistisk samfunn vil fallgruven med økonomisk håndgiving, fra staten, være så stor at det vil være naivt og tro at det ikke vil ha noen konsekvenser for deltakelse i arbeidslivet(sykefravær spesielt). Motivasjonen på arbeid vil gå ned på grunn av økt verdiskapning ikke fører til gevinst. Spesielt er det også ødeleggende for motivasjonsnivået i skolen(hvorfor skal folk gidde å ta en eliteutdanning og få gode karakterer når de ikke får bruk for det?), gründervirksomheten i Norge osv osv.

Selvfølgelig skal folk få hjelp om de faller utenfor, men problemet med ekstrem sosialisme er at det blir mer attraktivt å NAVe.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Aug, 2013 14:00 
Brukerens avatar

http://www.vgtv.no/#!/video/67026/duell ... orre-valen

Her snakker de mye om å NAVe. Og jeg er nok Valen, og du Isaksen :P

Som Valen sier, det er faktisk forbudt å NAVe!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 31 Aug, 2013 01:57 
Brukerens avatar

Man trenger ikke være sylskarp for å innse at dette landet har stått på stedet hvil i åtte år. Det er nærmest null utvikling kontra andre nordiske land etter at Stoltenberg og bakteriene SV og SP kom til makten.

Samferdsels-, justis-, avgifts-, helse-, forsvars-, eldreomsorgs- og innvandringspolitikken er så ufattelig tafatt styrt at vi er på vei tilbake i tid.

Veiene i Norge er dårligere enn i Albania (!!!!), polititet misbruker milliarder på tull og pølsevev, vi betaler arveavgift, blinde folk betaler NRK-lisens, bompenger for å "redde" miljøet, eiendomsskatt, ventetid til det uendelige på offentlige sykehus, ikke plass til de som bygde opp landet etter krigen på aldershjem, det pøses ut penger til folk som ikke gidder å jobbe, innvandrere som utfører straffbare handlinger får sone i et norsk fengsel, det er forbud mot de mest latterlige ting som poker og proffboksing. Nå drives det altså en trusselvalgkamp mot de borgerlige... Hvor skal dette ende?

Det blir nok en rein AP-regjering etter dette valget.

droptopwop

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet