Dato/klokkeslett: Man 22 Jul, 2019 13:38

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: VALG 2013!
InnleggSkrevet: Tor 12 Sep, 2013 10:28 
Brukerens avatar
Site Admin

AtotheK skrev:
Og så håper jeg det slutter å være grisedyrt å eie og kjøpe bil. Den forurensende, gamle og svært usikre bilparken vi har i Norge i dag kan man ikke fortsette med.

Ja, i Bergen har det også vist seg at bussen er verre når det kommer til lokal forurensning enn bilen. Når det også er mer miljøvennlig å kjøre bil enn å spise kjøtt, så slo de rødgrønnes miljøpolitikk veldig urettferdig ut.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Sep, 2013 10:34 
Brukerens avatar

abo skrev:
Samtidig også at de gjør det verdt det å jobbe, kontra å gå på NAV.

Akkurat det der er jeg utrolig enig med, men jeg ser det heller som et holdnings- og samfunnsproblem enn dårlig politikk fra rødgrønn side. Dersom jeg hadde valget mellom å få en viss sum for bare å sitte hjemme og den samme eller marginalt bedre for å arbeide, hadde jeg valgt å arbeide rimelig raskt da jeg ikke kan forstå hvordan friske, oppegående mennesker kan sitte hjemme og ikke bidra til samfunnet.

Problemet med å gjøre det mindre "lukrativt" (for å sette det å spissen) å "NAVe" er at det til slutt går ut over de som faktisk trenger trygden og støtten. Latsabbene som idag utnytter systemet vil ha mulighet til å komme seg i arbeid selv om de ikke liker det, men de som faktisk er uføre og ikke kan jobbe selvom de ønsker det vil få en dårligere levestandard enn de har idag.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Sep, 2013 13:38 

Ja, det kan ikke fortsette å være slik at politikere basert i Oslo øker bilkostnader fordi de vil ha folk over på kollektivtrafikk. Her i Sandefjord, ca 50 000 innbyggere, kommer ikke over halvparten av byen på arbeid uten å bruke bil. Og Sandefjord er jo en relativt stor by, tør ikke engang å tenke på hvordan det er i mindre kystbyer og kommuner som Arendal, Grimstad osv.
Der jeg bodde tidligere i Sandefjord var det 4 km til sentrum, og det gikk ingen buss så tidlig at jeg kunne rekke jobb kl 07 om morgenen.
Helt vilt når "miljøpolitikk" skal være med på å bestemme hvilken arbeidsplass du kan ha.

Åjada, Senterpartiet har gjort mye bra for distriktene i Norge...

i neeber olok at ym kyebord wen i tpey

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 11:00 
Brukerens avatar

Det var gøy å lese igjennom denne tråden, og se hvilke forventringer dere hadde til ny regjering!

Bomringene står, Krekar blir og NRK lisensen stiger, haha. Bare 2 og ett halvt år igjen nå...

"If I could afford to, I would play for Chelsea for nothing."

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 12:52 
Brukerens avatar

kimandre84 skrev:
Det var gøy å lese igjennom denne tråden, og se hvilke forventringer dere hadde til ny regjering!

Bomringene står, Krekar blir og NRK lisensen stiger, haha. Bare 2 og ett halvt år igjen nå...

Forventet du noe annet egentlig? FrP har kun vært i opposisjon gjennom hele partiets levetid og hadde ikke peiling på utfordringene rundt å sitte i posisjon. Høyre er et parti for de rike som ikke belemres noe særlig av bomringer og NRK-lisens.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 22 Jan, 2015 15:18 
Brukerens avatar

Nei det gikk som forventet. Men det er deilig å se på Siv og Sandberg om dagen, som er helt ute å kjøre ang Krekar f.eks. Det virket så lett for dem, helt til de fikk ansvaret...

"If I could afford to, I would play for Chelsea for nothing."

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: