Dato/klokkeslett: Lør 22 Feb, 2020 18:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: VALG 2013!
InnleggSkrevet: Lør 31 Aug, 2013 11:32 
Brukerens avatar

Herregud for noen dårlige argumenter! Har du kjørt på veiene i Albania? De har kanskje 20% asfalt på veiene, hilsen en som har vært på roadtrip fra Italia til Hellas.
Veldig spent på hvordan man skal få bedre veier ved å FJERNE bomringene, aka mange milliarder mindre til veier!
Hvis du er blind, hvorfor kjøper du TV da? Og, alle i landet VET at hvis man kjøper TV, følger NRK avgifta med. Ikke lek overrasket etterpå.

Men det mest tåplige er folk som tror landet blir bedre ved å spille poker, se boksing, lage hjemmebrent, fyre opp raketter, kjøpe vin i butikken og kjøre fuckings Segway! FRP er så jævlig egoparti!

PS, profilbildet ditt passet deg fint ;)

"If I could afford to, I would play for Chelsea for nothing."

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 31 Aug, 2013 11:40 
Brukerens avatar

Jeg er lei av å høre om gamle mennesker ,som har jobbet hele livet for landet, ligge på sykehjem som har dårligere standard enn et fengsel!
Jeg er lei av å bo i et land hvor veiene er elendige, mens vi har milliarder på bok!
Jeg er lei av at politiet ikke for lov til å f.eks bære våpen, slik at vi kan føle oss mer trygge!
Jeg er lei av straffene i Norge, hvor en person som drepte 77 mennesker, skadet hundrevis og smalt en bombe kun får 21 år i fengsel!
Jeg er lei av å leve i et land hvor mennesker som har jobbet seg oppover i samfunnet og tjent penger, må gi en god del av disse videre til folk som ikke har gjort en dritt.
Jeg er lei av en tafatt formueskatt som gjør at norske investorer som vil bygge landet videre flytter ut, mens regjeringen klør seg i hodet og lurer på hvorfor norsk industri ikke er så stor som denne kunne vært!

Det skal lønne seg å gi en innsats for landet!
Ja, vi har det godt, men det kan bli mye bedre!

Vi trenger noe nytt!

21-24.nov.09 [Chelsea 4-0 Wolves] [Spurs 9-1 Wigan] [Chelsea Reserves 1-2 Birmingham R]

6-10. apr.12 [Chelsea 2-1 Wigan] [Arsenal 1-0 Man City] [Crystal Palace 0-2 Southampton] [Fulham 1-1 Chelsea]

1-5.okt.14 [Arsenal 4-1 Galatasaray] [Aston Villa 0-2 Man City] [Chelsea 2-0 Arsenal]

Drømmeturer!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 31 Aug, 2013 14:32 
Brukerens avatar

Grunner til at jeg stemte Frp i år: (Og nei, jeg bryr meg ikke om pinneraketter og hjemmebrent. Folk brenner hjemme så det synger uansett. Dessuten er det lite trolig at noe sånt blir vedtatt på Stortinget. Folk forstår ikke forskjellen på "forslag" og "lovendring".

VEI:
I fjor hørte jeg en debatt på radioen mellom Carl I. Hagen og en sosialist jeg ikke husker navnet på, som jeg ikke får ut av hodet.
Carl I. Hagen forslo følgende: Europa, og spesielt Spania, er i et økonomisk mayhem for tiden. Rekordhøy arbeidsledighet der hvor den enkelte familie er desperate etter jobb(er). Norge sliter med å bygge veier i landet pga somling og byråkrati i Statens Vegvesen. Det går alt for tregt og Norges befolkning har vanskeligheter med å se hvor veiavgiften blir av. Hvorfor kan ikke Norge ansette disse desperate spanjolene som gjesper etter jobber ved å la dem komme hit i noen måneder i slengen og betale dem spansk lønn og la dem oppholde seg i anstendige brakker her mens de jobber? Et forslag spanjolene ville tatt med åpne armer for å få tilbake lønna som ble borte - i det minste for et år eller to mens den spanske regjeringen får landet på rett kjøl igjen.
Altså en kjempemulighet for Norge å gi ut en hånd til arbeidsledige spanjoler samtidig som vi fikk fart på veibyggingen her hjemme. Ikke noe diskriminerende på noen måte. Bare en spanjol som får lønna si selv om han ikke jobber i hjemlandet.

Har dere allerede gjettet hva sosialistens svar var? Jepp. Nettopp. Rasisme!! Ingen er raskere til å spille rasismekortet enn venstresiden når høyresiden foreslår noe som har med utlendinger å gjøre.
Carl I. Hagen ble bombardert med rasismeanklager om hvordan spanjoler kunne komme til Norge å bygge vei med en lønn som ikke er av norsk standard. Han prøvde gjentatte ganger å forklare at dette ikke var snakk om et permanent opphold, men et oppdrag på alt fra 6mnd-12mnd. Noe som var godt dokumentert via diverse nyhetsformidlere. Spanjolene var meget villige til å dra utenlands for å jobbe når landet var så skakkjørt som det var.

BOMPENGER:
Hva tror dere veiavgiften på flere tusen kroner i året skal gå til? Fotobokser? Kaffe til Statens Vegvesen-ansatte? Lønnsforhøyelse til direktørene som har ansvar for 2-3 stykker? Byråkratiet i Statens Vegvesen har nådd en topp som ikke kan forklares. Hvor mange direktør- og lederstillinger tror dere har blitt opprettet i det siste?
Vi betaler jo VEIavgift for å bygge VEI og vedlikeholde den. Hva gjør Staten? Jo, de låner heller pengene utenlands til en rente som gir ekstrakostnader. Og prisen på dette betaler bilistene.
Visste dere at bompengeselskapene tok ut 90mrd i utbytte i fjor? 90 MILLIARDER. I OVERSKUDD!!
I Trondheim har vi eksempler på at Staten og bomstasjonene fortsetter å stjele penger fra bilistene selv ETTER veien er ferdig betalt. Og dette har pågått i flere år. Noe skikkelig svar får vi heller ikke fra statsråden som skal vite slik. Bilistene blir robbet av dette systemet. Stoltenberg sier at bilistene skal betale regninga for veiene, men realiteten er noe helt annet.

INNVANDRING: Min foretrukne regjering er Høyre og Frp der Frp tar seg av innvandring og veibygging, mens Høyre tar resten. Innvandringspolitikken i Norge er - og har vært - fullstendig håpløs. Du hører Lysbakken og Stoltenberg gjenta gang på gang at Norge må dele godene sine og alle er velkommen til å bruke velferdssystemet så lenge de bidrar selv. Dette er selvfølgelig bare tull og tåkeprat. Fakta er det at så lenge en utlending har fått seg et norsk personnummer er mye gjort. Personen trenger ikke jobbe eller bidra noe som helst. Har man personnummer og er medlem i Folketrygden har man like mye rettigheter hos NAV som du og jeg. Sosialtjenester, uførepensjon, you name it! Et godt eksempel er spesielt våre ikke-vestlige landsmenn som inviterer hele familien i pensjonistalder over hit så er det bare å bestille supplerende stønad hos NAV. Dette utgjør ca 17.000,- i mnd. Du kan jo spørre besteforeldrene dine hva de har i minstepensjon etter et arbeidsliv i landet i 40-50 år. Det er ikke mer, ihvertfall.
Sosialistene kan spille rasismekortet så mye de vil, men fakta er at Norge mer og mer er blitt et felles sosialkontor for alle som vil bruke det. Ikke bare EØS-avtalen gjør dette, men også den utrolig lettvinte visumtilgangen vi opererer med. Når en muslimsk jente skal tvangsgiftes bort skal familien som oftest hente denne fyren i et muslimsk land. Når han har fått familiegjenforening godkjent kan han komme hit og stikke sugerøret inn i sosialkassa vår. Når de er gift kan selvfølgelig han igjen invitere sine slekninger og sånn går det videre. Med null krav om at innvandrere skal lære seg norsk blir det selvfølgelig vanskelig å finne seg jobb, derfor stiller NAV opp med stønader etc.

Eldrepolitikken er også et viktig moment. Den kan neppe bli særlig dårligere enn den er nå hvor man annenhver dag leser om 90-åringer som blir sendt hjem fordi det ikke er plass til dem. Selv om Stoltenberg lovet at dette skulle vært på plass allerede.
Helseministeren vår skylder på kommunene hver gang han blir konfrontert med dårlige offentlige sykehus.

Kunne nevnt utlendinger som soner i norske fengsler, men skal ikke ta helt av slik at dette blir et rasistisk innlegg. Det er nok å nevne at det er rekordhøy soningskø for tiden. Dette betyr at det går kriminelle folk ute i gatene fordi det ikke er plass i fengslene. Det sier selvfølgelig endel om elendig kapasitet og altfor milde lover, men også mye om hvor lukrativt det er å være kriminell i Norge.

Dette er de viktigste tingene for meg i år når jeg skal stemme.

Success has many fathers

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 31 Aug, 2013 22:00 
Brukerens avatar
Site Admin

kimandre84 skrev:
Men det mest tåplige er folk som tror landet blir bedre ved å spille poker, se boksing,
Boksing kan jeg se så mye jeg gidder på TV og nett. Handler vel mest om at utøvere skal få bedrive idretten sin hjemme og foran et hjemmepublikum. Det er mange idretter som er langt farligere, uten at de er forbudt.

Minostad skrev:
Hvorfor kan ikke Norge ansette disse desperate spanjolene som gjesper etter jobber ved å la dem komme hit i noen måneder i slengen og betale dem spansk lønn og la dem oppholde seg i anstendige brakker her mens de jobber?
Kalle det for rasisme var et elendig svar. Dette er nemlig hva vi kaller for sosialdumping. Og om det offentlige skal få benytte seg av det, hvorfor ikke det private også? Vi finner sikkert Latviere som er villige til å kjøre buss for 25kr timen. Spørs bare om de norske bussjåførene blir fornøyd med den type konkurranse :-P

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 31 Aug, 2013 22:39 
Brukerens avatar

Det er jo ikke sosial dumping når de ikke er her på permanent basis. De får opphold og mat mens de jobber her. Så reiser de hjem til Spania med lønna de skal ha. En vinn-vinn for begge parter,

Success has many fathers

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 01 Sep, 2013 00:09 
Brukerens avatar
Site Admin

Det du beskriver er sosial dumping http://no.m.wikipedia.org/wiki/Sosial_dumping

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Sep, 2013 15:35 
Brukerens avatar
Site Admin

Godt valg folkens!

Må dere huske å bruke stemmeretten deres 8)

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Sep, 2013 18:11 
Brukerens avatar

Da har vi vært å stemt. Så får vi se om det blir ny regjering. Eller om vi fortsetter med rød/grønn.

Joakim.edvinho.Johansen

Twitter:edvinho
og CSNJoakim

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Sep, 2013 18:18 
Brukerens avatar

Jeg har, som alle med BLÅTT Chelseahjerte, stemt blått :D Nærmere bestemt Høyre (:

Alle vet at fargen på drakten til fotballaget ditt og din politiske orientering henger uløselig sammen! Sant..?

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Sep, 2013 20:07 
Brukerens avatar

Hvordan er det å stemme? jeg kan ikke stemme, fordi jeg er for ung.

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Sep, 2013 20:48 
Brukerens avatar

Hvordan det er å stemme? :P Selve det å gjøre det er fort gjort, men man bør ha satt seg godt inn i det og tenkt seg godt om før man stemmer. Og kanskje tenke lenger enn bare hva som er bra for seg selv :)

Ja Chelsea er blått, men hjerte mitt er rødt og på venstre siden!

Gruer meg til resultatet, men respekterer at folk vil ha en forandring.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Sep, 2013 22:17 
Brukerens avatar

Da blir det forandring, ser det ut til!

Carefree

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Sep, 2013 22:28 
Brukerens avatar
Site Admin

Jeg håper at folk ikke stemmer borgerlig bare for "å få en forandring". En forandring er ikke alltid til det bedre, og man bør ha satt seg inn i hva partiet man stemmer står for.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 09 Sep, 2013 23:43 

Ben skrev:
Jeg håper at folk ikke stemmer borgerlig bare for "å få en forandring". En forandring er ikke alltid til det bedre, og man bør ha satt seg inn i hva partiet man stemmer står for.
er du en dårlig taper?
Bra for dama di da, at heier på et lag som ikke går på så mange smeller :D

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2013 00:19 
Brukerens avatar
Site Admin

Vet du hva jeg har stemt, chelsea70 siden du kaller meg en dårlig taper?

Innlegget var dessuten skrevet før opptellingen av stemmene , og var myntet mot selve argumentasjonen "forandring for forandringens skyld".

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2013 01:12 

Ben skrev:
Vet du hva jeg har stemt, chelsea70 siden du kaller meg en dårlig taper? ".
nei, selvfølgelig vet jeg ikke hva du har stemt, men det skinner vel litt gjennom argumentasjonen din at du har stemt på et av partiene som ikke ble gjenvalgt. Når det gjelder forandring vet vel dem som har stemt noen ganger at det å love forandring ikke er det samme som å gjennomføre det. Mottoet til Fremskritspartiet er vel enkle løsninger på vanskelige problem, og det henger ikke alltid sammen..

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2013 06:27 
Brukerens avatar

Men selv dere FRPere her inne må ha syntes talen til Jensen var barnslig og usmaklig?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2013 11:10 
Brukerens avatar

kimandre84 skrev:
Men selv dere FRPere her inne må ha syntes talen til Jensen var barnslig og usmaklig?

Herlig at partilederen for landets TREDJE største parti står og gauler "Morna Jens" mens omtalte oppfører seg som en god og ydmyk taper til tross for at hans parti faktisk er det største i landet. Får vel noen til å tenke seg om en gang til hvem de stemte på?

Forstår ikke hvorfor Høyre og FrP ikke slår seg sammen til et parti, for de fører jo mer eller mindre valgkamp sammen og et annet parti som f.eks. Ap har ikke en sjanse når to andre partier slår seg sammen. Og det er jo helt hinsides at Venstre ønsker å stå sammen med Høyre og FrP, de skal jo i utgangspunktet være på hver sin kant av den politiske linje!

Jeg mener at dersom intet enkelt parti har fått 85 mandater så burde ministerpostene i Regjeringen fordeles mellom de partiene som er på Stortinget utifra hvor stor oppslutning de fikk i valget, eksempelvis at Ap får 30.8% av ministerpostene, Høyre får 26.9%, FrP får 18.9% etc. Det er ikke logisk at noen partier skal samle seg etter valget for å få "overtake", noe både nåværende regjering har gjort og den nye regjeringen kommer til å gjøre.

Nei, enten bør et parti ha overtallet som kreves eller så bør det fordeles etter valgoppslutningen. To eller flere partier kan ikke bare "slå seg sammen" etter valget, det er bare tåpelig etter min mening... Rant over!

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2013 13:36 

Dette er vel kanskje det dummeste jeg har lest fra deg infamousbryn24.

Du er sur fordi Høyre og FRP står sammen og at de tilsammen er større enn AP, SV og SP.
Så du sier altså at Høyre og FRP ikke kan samarbeide, men SV, SP og AP fint kan gjøre det slik de har gjort de siste åtte årene? Norge har vel hatt flertallsregjering kun to ganger (45 og 71). Resten har vært mindretallsregjeringer eller kolisjonsregjeringer (samarbeid).

Vi skal være glad for at vi ikke har amerikanske tilstander som du ønsker. Da ville det endt med to partier. Enten eller. I Norge har vi faktisk muligheten til velge noe midt i mellom.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2013 14:06 
Brukerens avatar

kimandre84 skrev:

Jeg synes det er herlig å se noen som tør å ikke være politisk korrekt hele j***a tia.
De som reagerer sterkt på "mornda, jens" bør de gå en runde med seg selv angående hårsårhet..

"You could cut his [John Terry] head off and he'd still play on!"
-Joe Cole

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2013 15:17 

Til infamousbryn24:
Det finnes liberale og konservative grupperinger innenfor både demokratene og republikanerne i USA. På samme måte som det vil da finnes ulike grupperinger i en koalisjon av partier i Norge. USA har heller ikke noe to-partisystem slik det kan se ut, men demokratene og republikanerne "samarbeider" om å holde de mindre partiene borte fra media ved f.eks. å arrangere presidentsdebatt uten å inkludere de andre som er i valget. Disse debattene virker veldig offisielle, men det er heller mer i gråsonen. Litt konspirasjonsteori, men likevel. Dersom man hadde fusjonert den rødgrønne koalisjonen til ett parti, og den borgerlige koalisjonen, til ett annet ville det nok resultert i mange misfornøyde nordmenn. Se på SV som nok har tapt en del av sine kjernevelgere, fordi de har engasjert seg i en regjering som f.eks. bombet Libya. Det er ganske stridenede med den gjengs stemmende SV'ers mening. Dersom det hadde vært to partier i Norge ville nok mange hatt et ganske oppgitt forhold til valg, ettersom de hele tiden måtte gi stemmen sin til et parti hvor det er en større eller mindre andel som er direkte motgående til velgerens mening.
Jeg for min del synes den måten Erna forklarer den borgerlige koalisjonen på, og hvordan du bør stemme dersom du vil stemme borgerlig, er en god tanke. Velg det partiet som har dine (spiss)interesser og det vil være større sjanser for at de når frem med sin politikk i koalisjonsforhandlingene. Som et slags valg inne i valget. Men som jeg beskriver ovenfor er det nok velgere som ikke har noe til overs for dette, kjenner til mange i min vennekrets som ikke stemte Høyre forrige valg grunnet frykten for FrP i regjering.

Å dele ut ministerposter slik du beskriver vil bare fungere som en bremsekloss og vi vil ikke bevege oss noe sted. Man kan gjerne være uenig i hvilken vei Norge har beveget seg de siste 8 årene, også hvilken vei man mener det beveger seg nå som det er regjeringsskifte, men det er ihvertfall en unison bevegelse. Det siste vi trenger er å ekspandere den til tider unødvendige flisespikkende diskusjonen mellom politikerne på Stortinget over i de som faktisk skal drive landet.

i neeber olok at ym kyebord wen i tpey

Avlogget
InnleggSkrevet: Tir 10 Sep, 2013 17:44 
Brukerens avatar

JHHolen skrev:
Dette er vel kanskje det dummeste jeg har lest fra deg infamousbryn24.

Du er sur fordi Høyre og FRP står sammen og at de tilsammen er større enn AP, SV og SP.
Så du sier altså at Høyre og FRP ikke kan samarbeide, men SV, SP og AP fint kan gjøre det slik de har gjort de siste åtte årene? Norge har vel hatt flertallsregjering kun to ganger (45 og 71). Resten har vært mindretallsregjeringer eller kolisjonsregjeringer (samarbeid).

Vi skal være glad for at vi ikke har amerikanske tilstander som du ønsker. Da ville det endt med to partier. Enten eller. I Norge har vi faktisk muligheten til velge noe midt i mellom.

Neinei, jeg vil ikke ha det som i USA, og jeg synes ikke det er riktig at man velger hvem man vil samarbeide med slik rødgrønn regjering har gjort de siste 8 årene. Er bare at jeg aldri har hatt interesse for politikk før i år!

Jeg mener at enten burde 1 parti ha flertall (85 mandater) eller så burde regjeringen deles likt ut i fra hvilke resultater de fikk i valget, jeg synes det er litt "rart" at man i etterkant av valget "velger" hvem man ønsker å jobbe med for å kunne komme i regjering! Dersom Høyre hadde fått 85 mandater alene så hadde de mest sannsynlig ikke tatt med seg FrP i regjering, men nå ser de seg pent nødt til det.

For all del, jeg er glad for at det er mange partier, men det blir feil å drive valgkamp som separate partier også etter valget "velge" hvem man vil samarbeide med i en regjering for at noen andre skal stå utenfor.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 11 Sep, 2013 20:52 
Brukerens avatar

Jeg ble overrasket over hvor mange som stemte AP denne gangen. Det er utrolig for meg at de fortsatt er landets største parti. Jeg tror dog den tiden er over, og at de bare kommer til å bli mindre og mindre med mindre de klarer å fornye seg i ganske stor grad. Jeg klarer ikke å se hvem det ville gagnet om AP ville fortsatt, annet enn sosialklienter. Nå ser det jo ut til å bli høyere minstefradrag og høyere nivå for første toppskattsnivå, noe som vil si at folk med lav og middels inntekt vil komme godt ut av det. Samtidig vil det jo bli en satsing på næringslivet, noe som vil gagne de med høyere inntekter.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Sep, 2013 09:09 

AP sanker alltid godt med stemmer, når LOs valglokomotiv ruller igang så henter de ofte mye.
LO har i overkant av 880 000 medlemmer. Arbeiderpartiet fikk 878 276 stemmer. Nok ikke alle er de samme, men brorparten er nok det, og det er artige tall og se ihvertfall hehe.
Høyre har jo til en viss grad kannibalisert FrP, men samtidig er de nødt til å ha tatt en del stemmer fra AP. Det er nok Høyre svært godt fornøyd med, selv om de ikke ble største parti.

Mitt største håp for borgerlig regjering er at de gjør det verdt det å starte en bedrift som kan holde få ansatte, ikke bare legge til rette for grundere som drømmer om å gjenskape facebook.
Samtidig også at de gjør det verdt det å jobbe, kontra å gå på NAV.

i neeber olok at ym kyebord wen i tpey

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 12 Sep, 2013 10:12 
Brukerens avatar

Jeg håper det gjøres noe med jobbsituasjonen i politi-Norge, som er så utsultet på arbeidskraft at folk bare skulle visst. Og så håper jeg det slutter å være grisedyrt å eie og kjøpe bil. Den forurensende, gamle og svært usikre bilparken vi har i Norge i dag kan man ikke fortsette med.

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 56 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: