Dato/klokkeslett: Lør 14 Des, 2019 04:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 94 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Pierre-Emerick Aubameyang
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 22:44 

Vinje skrev:
zehskeie skrev:
Jeg har sett nok til å vite at han langt fra er råsterk. Fullstendig klar over farten hans, men det er da vitterlig ikke et salgspunkt i seg selv. For det første spiller Chelsea 80% av kampene mot lag som ikke etterlater seg bakrom. Generelt merkelig argument. For der andre er ingen av verdens beste spisser er utpregede fartstog. Lewandowski, Suarez, Benzema, Kane, Aguero osv.

Chelsea trenger en allrounder ala Kane og Lewandowski. Belotti og Morata virker å ha langt flere strenger å spille på. Aubameyang har eksempelvis scoret 100% av målene sine innenfor straffeboksen.

Da lurer jeg virkelig på hvilke kamper du har sett, eller om du har sett en annen spiller enn Aubameyang? Han er høyere enn Costa, raskere enn Costa og minst like sterk i duellene. Han jager forsvarsspillere på samme nivå som Costa, men har vesentlig bedre teknikk og LANGT større fart. Du skriver "generelt merkelig arugment" men så argumenterer du selv med at "Aubameyang har 100% av målene innenfor straffeboksen" Er ikke det da et merkelig motargument for kjøp, så lenge vi trenger akkurat det; en spiss som finner rom og scorer innenfor 16 meteren? Det er jo nettop det Costa har gjort i 3 år nå, iom at han så og si aldri scorer utenfor boksen......

Og det er vel relativt feil å si at Chelsea spiller 80% av kampene uten å få bakrom. Jeg kan huske vesentlig fler enn 20% der vi har kontret inn mål. Det skjedde blant annet 3 ganger borte mot City, det skjedde mot Burnley og det skjedde mot Bournemouth (altså både bunnlag og topplag)

I Contes hurtige kontringsfotball har Costa hindret like mange mål som han har scoret når vi bryter i forsvar og setter fart. Enten ved at Costa roter bort ballen når han blir spilt opp, eller at han blir løpt opp.

Jeg blåser egentlig i hvem av Aubameyang, Belotti og Morata vi får, for alle tre er et eller flere knepp opp fra Costa.

Håper du har rett ang det sist der :)
For en av de 3 blir det garantert.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: [Overgang] Pierre-Emerick Aubameyang
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 22:48 
Brukerens avatar
Styremedlem

Sky sport har sett på Aubameyang, og hva han kan tilføre Chelsea. Jeg klipper ut de viktigste poengene;

1. He has scored more goals than Morata and Belotti between them in the past two seasons.

2. Given the signs that he has matured into a man who can lead the line as well as run in behind, Aubameyang has the potential to play the Costa role and give Chelsea a new dimension too

3. He has that big-game mentality, scoring home and away against Real Madrid and Bayern Munich as well as in the derby at Schalke.

4. Costa was Chelsea's talisman last season, his goals winning more points than any other player in the Premier League. Aubameyang can be that player too. For example, his goals won seven points for Dortmund in the final 10 minutes of games alone.

5. He has morphed into a penalty-box poacher as well as a speedster

6. Aubameyang is now a pure finisher capable of operating as the team's target in the area.

7. Aubameyang scored 31 goals in the Bundesliga last season. That total was bettered only by Lionel Messi in Europe's top five leagues. Take out penalties and even Messi was only two clear of the Gabon international.

8. His total of 40 goals in all competitions follows on from a 39-goal season in 2015/16. Over his four years in Germany, he averaged 30 per season.

Dette er ikke så gæli lesing i min bok.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 12 Jul, 2017 23:19 
Brukerens avatar

Denne mannen er så kvalitet, få signaturen asap!

Han la ut bilde på Instagram og Facebooken sin idag sittende utenfor et privatfly ikledd blå jakke og blå sko med hashtaggen #moodoftheday. Det kan umulig ha vært noen tilfeldighet, og har versert en del rykte om at Aubameyang har bedt om å forlate Dortmund denne sommeren. Stoler ikke på noe før spilleren står der med drakta, men det ser definitivt ut som det er noe på gang her, og d gjør meg mer hypa enn Lukaku. I min mening en mye mer komplett spiss enn Lukaku og Costa.

"I won’t play for another English club. I owe too much allegiance to Chelsea.
My blood is blue. I will really miss the fans but they will always be in my heart"

- Didier Drogba

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 00:07 
Brukerens avatar

Calciomercatopremium Premium sport-mediaset, Claudio Raimondi: "Per Aubameyang servono almeno 50 milioni di euro. Il BVB se ne aspetterebbe 60". Slenger med en melding fra en såkalt troverdig italiensk journalist :P

Men hadde vi betalt mellom 44-53£m for Aubameyang så er det værsegod å hente Belotti i samme slengen! klausul på 88£m, men det er rimelig urealistisk at må betales uansett uttalelsene fra Torino. At AC Milan bydde 39£m for han sier vell sitt...

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 01:31 
Brukerens avatar
Styremedlem

special one skrev:
Calciomercatopremium Premium sport-mediaset, Claudio Raimondi: "Per Aubameyang servono almeno 50 milioni di euro. Il BVB se ne aspetterebbe 60". Slenger med en melding fra en såkalt troverdig italiensk journalist :P

I og med at dette er et norsk forum så hadde en oversettelse vært fint :)

Eneste jeg skjønner i dette innlegget er "Per Aubameyang (hvem nå det er?) 50 millioner euro og BVB"

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 01:44 

Sett litt klipp i det siste. Skårer mange tap-in som nevnt tidligere, men det som er litt rått er det han gjør først, gang på gang. Står ikke i boks og venter på ballen ala costa og lukaku, men stormer inn etter løp fra yttersiden/kanten av boksen. Blir dermed ekstremt vanskelig å markere ut.
Trives også godt i rommet mellom stopperne. Dette gjør at han fort blir bestevenn med f.eks Fabregas på banen. Det er ett partnerskap som kunne blitt VELDIG bra.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 08:26 

Signerer vi auba blir det ny frakt med navnet hans bak :)
Ser bakayoko skal ha medical og official i morgen hos oss.
God start på helgen

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 09:27 

Bring him on. United har dessverre klart å ødelegge flere lovende spillere fra Bundesliga, tenker da på Mikhtarian og Kagawa, men når du har scoret så mye som Auba har gjort i en så bra liga så er det verdt pengene å ta sjangsen synes jeg.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 11:43 
Brukerens avatar

Vinje skrev:
special one skrev:

I og med at dette er et norsk forum så hadde en oversettelse vært fint :)

Eneste jeg skjønner i dette innlegget er "Per Aubameyang (hvem nå det er?) 50 millioner euro og BVB"

Haha beklager :P. Trodde dere forsto det når jeg skrev summen i pund under. Står at Dortmund krever minimum 50€m, men forventer å få rundt 60€m for Aubameyang.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 12:38 
Brukerens avatar
Styremedlem

Kineserne har trukket seg fra kjøp av Auba, dermed så kan vi nok klare å klemme ned prisen litt :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 12:52 

Jepp! Flere skriver vel at Morata nå vurderer bli i Real? Mye tyder vel da på at kampen står mellom Aubameyang og Belotti. Håper selv på Aubameyang.

Kom jo frem tidlig i sommer at Dortmund var villig til å selge han for mye rimeligere enn for eksempel Lukaku. Hadde vært helt fantastisk få denne mannen til å lede angrepsrekka. Scora godt med mål både i hjemlig liga og i Europa flere år på rad nå.

Det optimale hadde jo vært og få vår nye spiss med til Kina på mandag.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 13 Jul, 2017 23:18 

https://www.instagram.com/p/BWfkpx-BXgq/

Ikke skjønner jeg hvilken spiss som nærmer seg oss :/

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jul, 2017 00:02 
Brukerens avatar
Styremedlem

EvenW skrev:
https://www.instagram.com/p/BWfkpx-BXgq/

Ikke skjønner jeg hvilken spiss som nærmer seg oss :/

Og Bakayoko har lagt ut en video fra Monaco og stadion til laget der han skriver "see you soon" Betyr det at han også glipper?

Men nå skal Chelsea til Asia om få dager de også da, så ikke umulig at Aubameyang flytter seg fra Japan/Kina til til Bejing som vi skal først :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jul, 2017 09:12 

Det har jo han ikke! Han har lagt ut en video med "coming soon" som er en skrytevideo av seg selv..
Han har forøvrig lagt ut ett bilde av seg selv og en person i Chelsea drakt så det kommer til å skje noe iløpet av dagen idag!
Han ble også mer aktiv på 'stories' de siste dagene så han er nok i England/London

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jul, 2017 10:10 
Brukerens avatar

Jeg tolker "Coming Soon" som "Fortsettelse følger". Det er nytt kapittel i karrieren hans, og ikke at han kommer tilbake som noen kan tro han mener. Coming Soon brukes jo på slutten av serier.

-The Pride Of London.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 14 Jul, 2017 10:40 
Brukerens avatar

Nittiti skrev:
Jeg tolker "Coming Soon" som "Fortsettelse følger". Det er nytt kapittel i karrieren hans, og ikke at han kommer tilbake som noen kan tro han mener. Coming Soon brukes jo på slutten av serier.

Etterfulgt av klipp av hva som skjer senere. Baka skrev det og viste klipp av Monaco :wink:

Alt blir bare spekulasjoner. Han skriver under for Chelsea i løpet av uka, det er ganske sikkert nå.

Aubameyang (som denne tråden handler om) ble det litt stille rundt igjen og han har reist med Dortmund på pre-season. Tar nok hvertfall noen uker før det skjer noe der vil jeg tro.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 16 Jul, 2017 22:43 
Brukerens avatar

Nå ryktes det at vi ønsker Aubameyang og ønsker å gå for han. Kan kanskje forvente at det skjer noe der nå de neste dagene da i og med at dortmund har satt ultimatum for om han skal gå eller bli!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 17 Jul, 2017 00:35 

All over Internett nå. Tror faktisk at dette er et av de mer realistiske spisstargetsene. Morata virker ikke å være til salgs og Belotti er det stille rundt.

Aubameyang mener jeg ville passet veldig bra inn i systemet og taktikken til Conte. Dette er en overgang jeg ville vært veldig positiv til.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 17 Jul, 2017 00:50 
Brukerens avatar

Sky sier at vi er interessert i PEA, Morata, Belotti og en spiller i PL (navn ikke nevnt).

Sky sier også £70m, og hvis vi skal bruke så mye håper jeg at vi bruker litt mer og sikrer oss Morata eller Belotti.
Skal vi signere en 28-29 åring, håper jeg heller på Aguero hvis det er mulig.

PSG og Milan linkes også til PEA, samt at PEA har gitt hint om retur til Milan.
Ikke sikkert dette er så lett å få til, selv om vi er invitert inn i en budkrig.

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 17 Jul, 2017 01:24 
Brukerens avatar

Nå meldes det overalt av italienske medier at Morata er enig med AC Milan og at de nesten har klart å forhandle fram en sum på 70€m(betydelig lavere enn det som er blitt skrevet tidligere) med RM.

Dortmund har vell gått ut å sagt at Aubameyang har 8dager på seg til å finne en ny klubb, ellers så blir han. VIrker som at det skal være mulig å få han for en grei pris nå som AC Milan er ute av bollen.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 17 Jul, 2017 06:59 
Brukerens avatar

Hva i alle dager er det som skjer i Milan? De sveiper jo opp rubbel og bit av overgangsmarkedet

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 17 Jul, 2017 08:24 

Enda en araber som i sin kjedsomhet over å tørke seg i røven med hundredollarsedler der ned i ørkenen må finne noe annet å kaste bort pengene på. Vet antagelig knapt hva fotball er for noe.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 17 Jul, 2017 09:09 
Brukerens avatar

Ole J skrev:
Sky sier at vi er interessert i PEA, Morata, Belotti og en spiller i PL (navn ikke nevnt).

Sky sier også £70m, og hvis vi skal bruke så mye håper jeg at vi bruker litt mer og sikrer oss Morata eller Belotti.
Skal vi signere en 28-29 åring, håper jeg heller på Aguero hvis det er mulig.

PSG og Milan linkes også til PEA, samt at PEA har gitt hint om retur til Milan.
Ikke sikkert dette er så lett å få til, selv om vi er invitert inn i en budkrig.

Ser ut som det er snakk om Agüero (http://www.mcfcwatch.com/2017/07/16/spa ... -the-deal/)

PEA , Agüero og Batschuayi som våre spisser hadde ikke gjort meg noe. Håper vi kan gjøre rask prosess på spissfronten. Det er her det brenner nå. Viktig å få spilt inn de/den nye i laget så tidlig som mulig i pre-season..

Keegan after Chelsea winning 0-2 at St.James':
"In the second half they stepped up a gear, and when they step up a gear it almost look like you stepped down 2!"

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 17 Jul, 2017 11:43 
Brukerens avatar

Fulham Road skrev:
Enda en araber som i sin kjedsomhet over å tørke seg i røven med hundredollarsedler der ned i ørkenen må finne noe annet å kaste bort pengene på. Vet antagelig knapt hva fotball er for noe.

Burde vi kaste stein i glasshus? Ingen visste at Roman ville holde på så lenge i 2003 akkurat.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 17 Jul, 2017 12:42 

Hvorfor har egentlig Milan blitt fritatt fra FPP fra UEFA?

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 94 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: