Dato/klokkeslett: Søn 08 Des, 2019 05:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: [Overgang] Virgil van Dijk
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 22:40 
Brukerens avatar
Styremedlem

5Times skrev:
VvD er ikke en spiller Conte eller styret har adressert. Det gir ingen mening.

Hvordan vet du det? Har du snakket med Conte og/eller styret?

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 23:23 
Brukerens avatar

Vinje skrev:
Roald skrev:
Så du kjenner ikke spilleren overhodet da. Han er midtstopper. Punktum.

Hvorfor er du så krass, nedlatende og påståelig Roald? Hva er poenget med det? Tomori har kun spilt i 2 treningskamper for Chelsea, og begge er som vingback på høyresiden for Moses. Hvorfor slår du da PUNKTUM på at han er stopper? Er det du som har bestemt dette, og Conte går mot din vilje, eller KAN det være at Conte bestemmer og har sett noe annet enn deg?

Alle vet at det å være god for U18, 19 og U23 lag i England ikke er ensbestemt med at du kan gå inn og spille midtstopper for Chelseas A-lag, som har som mål å vinne PL og CL.

Pr idag har Chelsea (som vinje jr skriver) 4 1/2 midtsopper. PUNKTUM. Det er kun Azpi, Luiz, Cahill og Rudiger som kommer til å få mer enn 5 kamper, og så har vi Christensen som, dersom han ikke blir leid ut igjen rett før seriestart, får kamper i Liga cupen. Tomori vil ikke være på benken i så mye som en eneste seriekamp i år, dersom ryktene om 3-4 kjøp til skjer. Han spiller noen minutter for å "få et navn" i Europa, og skal selvsagt på utlån før han er aktuell for noe draktnummer og plass i stallen vår. Selv om vi aldri så mye ønsker å se en unggut som slår igjennom.

Forskjellen på meg og 2x Vinje er at jeg har sett mye av Tomori - som midtstopper. Dere baserer dere på et par innhopp som høyre wb og så kommer rosinen i pølsa: "Tomori vil ikke være på benken i så mye som en eneste seriekamp i år, dersom ryktene om 3-4 kjøp til skjer" Selvsagt vil ikke slike dumme rykter bli realisert, men jeg skal plage dere med påminnelser ut over i sesongen. Chelsea låner ikke ut Tomori, Brighton måtte ta til takke med Brown denne sesongen. Tomori er som sagt den unge spilleren i Chelsea som har kortest vei til fast plass på laget - så god er han, og derfor er han ikke lånt ut. Tomori har alle kvaliteter til å bli en gnistrende god midtstopper

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 26 Jul, 2017 23:39 
Brukerens avatar

Tomori er 19 år!
Gutten trenger spilletid!
Det får han ikke hos oss i år, som stopper.

Lukter utlån på lang vei!
Hjelper ikke at en har sett mye av han når alt Conte gjør nå tyder på lite spilletid som stopper.

AC har nå erfaring fra CL og får spilletid som stopper i preseason, der Tomori får prøve seg ute av posisjon.
Det tyder på at AC er foretrukket som stopper.

Når det gjelder VVD, ser jeg for meg at han plukkes opp av Manchester eller andre storklubber for et fantasibeløp.
Burde vi gått for han istedet for Rudiger? Begge blir for mye. Eller burde vi oppgradert en av Cahill og Azpi?

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 00:10 
Brukerens avatar

Ole J skrev:
Burde vi gått for han istedet for Rudiger? Begge blir for mye. Eller burde vi oppgradert en av Cahill og Azpi?

Jeg mener det er horribelt å la denne sjansen gå fra oss, det optimale er et lån av Christensen i samme dealen. Min begrunnelse:
- Christensen kommer til å havne bak i rekken uansett hvordan han spiller. Kommer alltid til å dukke opp en unnskyldning for at han ikke skal få sjansen, føler dette blir litt som med Ake ifjor...
- Kommer David Luiz til å være på samme nivå som i fjor like stabilt igjennom hele sesongen?
- Kommer Azpilicueta sine svakheter til å bli utnyttet mere denne sesongen?

Azpilicueta - Rudiger - Luiz - Dijk - Sandro

Da vil vi ha 3 bautaer som tar alt på hodet og samtidlig er temposterke. Rudiger er hakket bedre enn Azpilicueta til å ta med seg ball framover, mens Van Dijk er milevis forran Cahill i ballbehandling og generelt i alle faser.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 00:55 
Brukerens avatar

Nå mener nok alle her at jeg er helt på jordet, men dette er hvertfall min mening da. Har faktisk satt meg ned å sett veldig mye på Rudiger sin tid i Roma, har fulgt mye med på AC fra før i BM og VVD såklart gjennom PL.

AC er etter min mening bedre enn Rudiger, og han er jevn på VVD, men VVD går foran pga allerede bevist noe i PL.
Det jeg ikke skjønner er hvorfor vi skal kjøpe VVD, og da låne ut enda en HG. Det gir lite mening når kvalitene på de tre er ganske jevne, ingen av de skiller seg ut som noe enormt mye bedre enn de to andre.

Nå har AC levert to veldig gode sesonger i Bundesliga, vært en av ligaens beste midtstoppere + CL spill. Han har bevist at han nå fortjener en sjangse for å spille seg inn i laget denne sesongen, gi gutten den muligheten! Jeg personlig mener at å bruke penger på VVD og dermed sende AC ut på lån er en håpløs avgjørelse.

"I won’t play for another English club. I owe too much allegiance to Chelsea.
My blood is blue. I will really miss the fans but they will always be in my heart"

- Didier Drogba

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 01:02 

Dersom vi signerer Sandro og VvD er vi oppe i 17 spillere som ikke er homegrown, og vi setter oss i en meget vanskelig situasjon. Homegrown-statusen til Cahill og Christensen er gull verdt.

Jeg tror alle er enige om at forsvaret vårt var mye av grunnlaget for seriegullet forrige sesong. Luiz og Cahill havnet på årets lag. Azpi burde vært der. Likevel har vi forsterket med Rüdiger og hentet hjem Christensen. Vi har fem stoppere som konkurrerer om tre plasser. Vi har meget god dekning. Og henter vi en stopper til, har vi kun plass til én ikke-homegrown spiller til i stallen.

Er det bare jeg som er overbevist om at stopperplass er en posisjon som Conte og styret ikke har adressert.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 01:04 

Du er ikke på jordet Patrick, du ser det logiske oppe i alle ryktene.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 01:07 

SpecialOne, du vil rett og slett bytte ut/omrokkere på 4 av 5 plasser i forsvaret vårt?

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 11:22 
Brukerens avatar
Styremedlem

Roald skrev:
Forskjellen på meg og 2x Vinje er at jeg har sett mye av Tomori - som midtstopper. Dere baserer dere på et par innhopp som høyre wb og så kommer rosinen i pølsa: "Tomori vil ikke være på benken i så mye som en eneste seriekamp i år, dersom ryktene om 3-4 kjøp til skjer" Selvsagt vil ikke slike dumme rykter bli realisert

IGJEN kommer du med nedlatende besser-wisser holdning og på står ting du overhode ikke har peiling på! Begynner å bli jævlig irriterende.

HVA vet du om hvor mye jeg og vinje jr har sett av Tomori? Jeg har Chelsea TV og har sett MANGE kamper med juniorlagene våre, samt høydepunkter. Selvsagt er Tomori et stort talent, men det var også McEachran, Solanke, Chalobah, Ake, Feruz, Kenedy, Ruben, Brown, Palmer (trenger jeg nevne flere nå?) Hvor mange kamper har de for A-laget, og hvor er de nå Roald? Når det kommer til det største talentet i Chelsea, så kan det vel argumenteres med at Tammy Abraham, Mason Mount, Ike Ugbo og Jeremie Boga er minst like store talenter som Tomori, og se hvor 3 av de 4 er nå. På UTLÅN!

Og så har du sitatet ditt, som du kaller "rosinen i pølsa" om at vi KAN hente 3-4 spillere til. Hvordan vet du at dette "selvsagt ikke vil skje"? Er det du som kjøper og selger i Chelsea? Dette har stått MANGE steder, at Chelsea (og da Conte, som faktisk ER manager i Chelsea) ønsker å forsterke ytterligere. Vi har solgt/leid ut over 10 spillere, og foreløpig hentet inn 4. Da skjønner kanskje til og med du at det ligger i kortene at flere kommer inn? Tror du vi kommer til å hente spillere som vil være BAK Tomori i køen i år?

Det er greit at du argumenterer, og mener ting, men styr unna å fortelle folk hva de skjønner og ikke skjønner. Det er nemlig slik at du ikke er noe orakel her inne, som treffer på alt du mener og sier.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 12:04 
Brukerens avatar

5Times skrev:
SpecialOne, du vil rett og slett bytte ut/omrokkere på 4 av 5 plasser i forsvaret vårt?

Stemmer bra det godeste 5Times... Jeg fatter virkelig ikke hvorfor vi skal hente backup spillere som kanskje ikke hevder seg? Hva er forskjellen om vi henter Van Dijk til 55£m kontra å hente en Sergi Roberto til 40£m som er ment som backup? Moses har sin forse framover og svakheter def, hvorfor hente en type som er prikk lik? Da er det bedre i mitt hodet å la Moses spille i kamper vi styrer og Azpilicueta mot feks City.

Om det betyr at vi FÅR et lag som kan hevde seg i CL, så ja! Cahill holder rett og slett ikke det nivået, samtidlig som han har mistet tempo den siste sesongen. Når den ryggende kjempen ikke holder med på tempoet heller så blir det tynt.

- Regner med at å få ut Alonso til fordel for Alex er et must for alle?
- Rudiger har spilt flere posisjoner, men det som kommer klart ifra Roma fansen er at han havner i utrolig mye trøbbel med engang han er på venstresiden... Kjempe betryggende det da! Derfor vil jeg at han skal kjempe mot Azpilicueta om høyre stopper, er han bedre så må Azpilicueta kjempe mot Moses.
- Van Dijk er perfekt i en venstre stopper rolle.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 12:04 

Hvis vi skal danne oss en slags oversikt over stallen slik den er i dag, så mener jeg det er to posisjoner vi fremdeles er ute etter å forsterke; venstre back og en offensiv midtbane. På de posisjonene er det tynt.

Venstre back er prekært ettersom vi kun har Alonso per dags dato. Rahman kan i verste fall spille en rolle der neste sesong, men det har vært ganske tydelig i løpet av sommeren at det er en posisjon vi har adressert.

Offensiv midt har det vært overraskende lite rykter rundt. Med Hazard ute har vi kun to spillere igjen. Vi har Boga i bakhånd, og han blir nok testet og vurdert i pre season.

Avlogget
InnleggSkrevet: Tor 27 Jul, 2017 12:43 
Brukerens avatar

5Times skrev:
Hvis vi skal danne oss en slags oversikt over stallen slik den er i dag, så mener jeg det er to posisjoner vi fremdeles er ute etter å forsterke; venstre back og en offensiv midtbane. På de posisjonene er det tynt.

Venstre back er prekært ettersom vi kun har Alonso per dags dato. Rahman kan i verste fall spille en rolle der neste sesong, men det har vært ganske tydelig i løpet av sommeren at det er en posisjon vi har adressert.

Offensiv midt har det vært overraskende lite rykter rundt. Med Hazard ute har vi kun to spillere igjen. Vi har Boga i bakhånd, og han blir nok testet og vurdert i pre season.

Svarer deg på denne i "hvordan du vil laget skal se ut i 17/18" tråden, da dette ble veldig off-topic mtp VVD.

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 28 Jul, 2017 11:37 
Brukerens avatar

Nå ryktes vi også til Renato Sanches. Snakk om både kjøp og lån.
Potet på midten, kan brukes bredt, defensivt og offensivt. Kan Conte skape en ny Pogba?

Sitat:
Sanches has been noted for his versatility in midfield, being comfortable in defensive, attacking, central and wide roles. His attributes include physical strength, passing ability, and being composed in possession. For these traits and his hairstyle, he has been likened to the Dutchman Edgar Davids.

However, in an interview to Benfica TV, Sanches compared his style with that of another Dutchman of Davids' era, Clarence Seedorf. During Euro 2016, former Benfica and Netherlands player, Pierre van Hooijdonk, also drew comparison with Seedorf, stating "the way [they] play is the same, the intensity also".

Ellers, så tar Sandro ryktene seg opp igjen.

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Fre 28 Jul, 2017 13:44 
Brukerens avatar

Drømmesignering i så fall!

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Aug, 2017 18:25 
Brukerens avatar

Har levert inn transfer request!

Håper virkelig vi henter han, selv om det ikke er en stopper som burde prioriteres. Vil være den første signeringen som faktisk hever første 11eren vår isåfall!

At vi snyter Liverpool er er et enormt pluss, tror de blir et farlig lag om de klarer å få tak i han.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Aug, 2017 19:22 

Vi har hatt ett så mislykka overgangsmarked PR 7.08.2017.
Alt vi klarer å suge tak i nå vil være ett stort pluss!
Som stoppere har vi idag: Rudiger-Luiz-Cahill.
Klarer vi og signere Vvd trur jeg azpi blir prioritert som en h.back med konkurranse for Moses.
Selv om azpi fungerer supert som en av de 3 bakerst.

Da har vi løst den ene siden.
Da mangler vi en backup for Alonso (selv om jeg trur dette også drar ut, og vips så havner han i pool)

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Aug, 2017 19:30 

Vi mangler aller mest noe fremover på banen. Nå må Morata selvsagt få mye mer tid på seg før vi dømmer ham, men p.t. Synes jeg det er tynt der fremme. De som har klaget på Costa kan ikke ha vært ved sine fulle fem, han var et funn for oss selv om det ble litt bruduljer dann og vann. Men uten Hazard er vi såpass mye redusert at vi ikke vil klare topp fire uten tilførsel av offensiv kvalitet.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Aug, 2017 19:39 
Brukerens avatar

Får vi han for £50m, greit!

- Lån ut AC, Cahill er ett år eldre neste år, og klar til å erstattes da.

...eller

- Flytt Azpi opp til høyre WB og sats på ligaens beste forsvar, når resten ikke strekker til.

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Aug, 2017 20:00 

At Van Dijk havner i Liverpool er vel hevet over enhver tvil. Conte har fått stopperen sin og Christensen er et veldig sprennende talent. Midtstopperplassen er satt, og egentlig den eneste posisjonen sammen med keeperplassen som ikke trengs å adresseres.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Aug, 2017 21:38 
Brukerens avatar

Vi har 5 gode stoppere, men synes toppnivået er for dårlig.
Forferdelig å se på Cahill i enkelte av overgangene mot oss mot Arsenal.

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Aug, 2017 22:16 
Brukerens avatar

van Dijk er en spillende stopper som utvilsomt passer best i midten i en 3 backslinje. At noen her vil ha Luiz erstattet er overraskende.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 07 Aug, 2017 22:36 
Brukerens avatar

Apzi som høyre wingback, Willian/Pedro får mer frihet og VVD inn sentralt. VVD er klasse! Utvilsomt hatt beste forsvaret i PL. I tillegg forhindrer vi at Liverpool forsterker seg minst ett par hakk.

VVD ønsket å gå fra Soton for å vinne titler. Da er uansett ikke Pool riktig lag å gå til.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 09 Aug, 2017 19:32 
Brukerens avatar

Å signere VVD er verdt pengene og en for mye i forsvaret så lenge han holdes unna våre nærmeste konkurrenter

Denied Liverpool in 2013/14
Denied Tottenham in 2015/16

The human race owes us.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 27 Des, 2017 19:53 
Brukerens avatar

Spinnvilt! Godt vi holdt oss unna det der. Han er dog langt bedre enn de julenissens de har baki forsvar nå.

Avlogget
InnleggSkrevet: Ons 27 Des, 2017 20:09 
Brukerens avatar

Vanvittig sum, spesielt for en forsvarspiller. God spiller, definitivt, men han har ikke nøyaktig vist seg verdig av en slik sum. Da gir det plutselig veldig mening at vi ikke gikk for ham. Forsterkning for Liverpool, og kan potensielt sett bli en viktig brikke for Klopp. Har lenge ment at Liverpool er en klasse stopper, defensiv midtbanespiller (Keita?) og keeper unna å være tittelutfordrere. Er dette steget?

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: