Dato/klokkeslett: Søn 21 Apr, 2019 00:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 210 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sat 12 Jan kl. 18.30 TV 2 Sport Premium PL Newcacastle (
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 21:45 
Brukerens avatar

5Times skrev:
Sjekket statistikken før de la den ut i studio. Luiz er oppe på 31. Han er så viktig for dette laget. Jorginho har vel 15 nå, skulle hatt en assist i dag etter en quarterback-pasning til Willian. Han var topp 10 i Europa i fjor (de 5 beste ligaene) over progressive pasninger. At folk ikke ser kvalitetene til Jorginho, overrasker meg ikke. Folk forstår rett og slett ikke rollen hans.

Jeg har en ting å utsette på han, og det er at han ikke dekker nok rom. Defensivt tar han dog steg i hver eneste kamp.

Jeg er fullstendig enig angående Jorginho sin viktighet for systemet og at han er mye bedre enn det folk ser. MEN, Han har hatt en vanvittig nedgående kurve den siste perioden.. Det må det være lov til å si. Selvsagt har dette med at vi ser ut til å slite mer nå i fraværet av en spiss å at han spiller med slikt rør som Alonso og Barkley alt for ofte.

Jorginho trenger bedre medspillere og ikke minst en spiller som kan avlaste han til tider viss slike perioder som dette kommer. Håper vi får signert en av Barella eller Paredes asap.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 21:45 
Brukerens avatar

nikosidis skrev:
Makan til mye negativt rundt Willian. Jeg synes han var bra i dag.
Hazard var meget bra i 2. omgang men lite synlig i første. Selvfølgelig brukes han feil. Det er mye av grunnen.

Merkelig startelver. Alonso var helt for jævelig igjen. Jorginho som vanlig helt håpløse pasninger fremover.

Det er den samme regla stort sett hver gang. Heldigvis vinner vi kampen. Det er en styrke som Sarri virker å ha.
Det er tross alt det viktigste. Ars gikk på en smell. Rottenhan eller ManU gir fra seg poeng i morra, så helgen er vellykket :)

Willian var under par deler av kampen, litt rar holdning osv. Kom bedre med på slutten. Når han er samme kant som Alonso så blir det jo spennede

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 21:52 
Brukerens avatar

5Times skrev:
Sjekket statistikken før de la den ut i studio. Luiz er oppe på 31. Han er så viktig for dette laget. Jorginho har vel 15 nå, skulle hatt en assist i dag etter en quarterback-pasning til Willian. Han var topp 10 i Europa i fjor (de 5 beste ligaene) over progressive pasninger. At folk ikke ser kvalitetene til Jorginho, overrasker meg ikke. Folk forstår rett og slett ikke rollen hans.

Jeg har en ting å utsette på han, og det er at han ikke dekker nok rom. Defensivt tar han dog steg i hver eneste kamp.

Altfor veik, og temposvak til å være en av 3 på midten. Fungerer dessverre ikke godt nok i dagens Chelsea.
Mangler nødvendig duellstyrke, og burde levert 1-2 målgivende i hver kamp, med tanke på ballkontakten han har i hver kamp.

Chelsea FC - One Step Beyond

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 21:58 
Brukerens avatar

5Times skrev:
At folk ikke ser kvalitetene til Jorginho, overrasker meg ikke. Folk forstår rett og slett ikke rollen hans.

Har argumentert for det samme i kamptråd etter kamptråd, men han har blitt en slags syndebukk her inne. Har sett så banale innlegg som "penger rett i dass", og "flopp". Kunne ikke vært mer uenig. Han er utrolig viktig for oss, og gjør veldig mye bra. Første sesongen hans i et lag som regelrett spiller uten spisser. Har stor tro på at Jorginho blir en ordentlig hit i årevis framover.

chels26 skrev:
Altfor veik, og temposvak til å være en av 3 på midten. Fungerer dessverre ikke godt nok i dagens Chelsea.
Mangler nødvendig duellstyrke, og burde levert 1-2 målgivende i hver kamp, med tanke på ballkontakten han har i hver kamp.

Dette er et prakteksempel på hvordan rollen hans blir misforstått.

Sist endret av Bernt den Lør 12 Jan, 2019 22:00, endret 1 gang

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 21:59 

Mener du det? Når han ligger så lavt som han gjør? Rüdiger er spilleren med nest flest pasninger i Premier League denne sesongen. Burde han også hatt en assist per kamp? ;)

Hvor mange målgivende har Busquets i Barcelona i løpet av en sesong?

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:04 
Brukerens avatar

Busquets kan spille forsvar og ble ikke holdt i hånda av 1-2 sentrale midtbanespillere...

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:08 

De har ulike roller, er helt enig, men poenget mitt er at holdende midtbsnespillere naturlig ligger dypt i banen, og hovedoppgave er ikke målpoeng.

London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:09 
Brukerens avatar

Når du er holdende midtbanespiller og ikke kan spille forsvar burde du ha noe å bidra med offensivt. Sånn siden du er ubrukelig defensivt. Men Chelsea er jo blitt laget for mediokre spillere, så sånn sett passer han inn.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:11 

Sarris filosofi er vertikal ballbesittelse, og ingen gjør det bedre enn Jorginho. Mitt ankepunkt mot å ansette Sarri (jeg tok feil) var at vi manglet spillertyper til å gjennomføre det fordi vi ville miste ballen dypt i banen, men med Jorginho som regista har vi knapt sluppet inn mål etter brudd imot.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:12 
Brukerens avatar

5Times skrev:
Mener du det? Når han ligger så lavt som han gjør? Rüdiger er spilleren med nest flest pasninger i Premier League denne sesongen. Burde han også hatt en assist per kamp? ;)

Hvor mange målgivende har Busquets i Barcelona i løpet av en sesong?

Liker godt Jorginho som spillertype, men mener han ikke fungere godt nok, og leverer nok offensivt for oss.
Han har jo alle forutsetninger, så bidragene burde vært oftere. Når han i tillegg heller ikke er utpreget duellspiller, så blir rollen litt overflødig spør du meg. Det er jo tydelig at ting ikke fungerer som det burde?

Chelsea FC - One Step Beyond

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:23 
Brukerens avatar

5Times skrev:
Sarris filosofi er vertikal ballbesittelse, og ingen gjør det bedre enn Jorginho. Mitt ankepunkt mot å ansette Sarri (jeg tok feil) var at vi manglet spillertyper til å gjennomføre det fordi vi ville miste ballen dypt i banen, men med Jorginho som regista har vi knapt sluppet inn mål etter brudd imot.

Vel, min mening er at han blir altfor begrenset når han skal spille som dypeste midtbanespillere og hverken bidrar særlig offensivt eller defensivt. Det blir altfor spesialisert og for unyttig å være i verdensklasse i vertikal ballbesittelse. Så trygg med ballen Mikel var og så trygge pasninger han sendte kunne han blitt en kremspiller under Sarri. Forskjellen var at Mikel var en bauta og en beinknuser defensivt på tross av å være relativt treg.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:24 

infamousbryn24 skrev:
Når du er holdende midtbanespiller og ikke kan spille forsvar burde du ha noe å bidra med offensivt. Sånn siden du er ubrukelig defensivt. Men Chelsea er jo blitt laget for mediokre spillere, så sånn sett passer han inn.

Vi er uenige på begge punkter. Defensivt er Jorginho flink til å lese spillet, klasse i presset og på gjenvinningsfronten har han hatt positiv utvikling. Ideelt sitt burde han dekket mer rom - det er mitt eneste ankepunkt mot han.

Offensivt gjør han det som forventes av en regista til punkt og prikke.

Sist endret av 5Times den Lør 12 Jan, 2019 22:28, endret 1 gang

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:25 

Jeg mener at Mikel ikke hadde høyt nok balltempo til å kunne spille regista. Han flyttet ikke ballen fort nok.

Defensivt mener jeg Mikel var verdens beste på å dekke rom - til tross for manglende hurtighet.

Sist endret av 5Times den Lør 12 Jan, 2019 22:27, endret 1 gang

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:27 

Jorghino frem til Everton kampen og jorghino etter Everton kampen er nesten 2 helt forskjellige spiller. Mistenker han er utslitt. Har spilt 99% av kampene. Nå som Fabregas er borte og erstatter ikke kommet inn, vil dette ikke bli noe bedre.

Når man spiller ved siden verden beste midtbane spiller, så er jo jobben hans enklere.

Come On BLUESSS!!!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:29 

Merkelig argumentasjon, 5Times. Alle med to øyne har sett Jorginho slite med tempoet i PL, noe som har resultert i en haug med skumle ballmiss. Videre er det langt mer Forsvaret sin fortjeneste dersom det er tilfellet at vi har sluppet inn mye mindre på kontringer i mot enn tidligere år (her kunne jeg tenkt meg relevant statistikk).

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:31 
Brukerens avatar

Sarri on Fabregas replacement: "As you see today, Jorginho was in trouble and on the bench there wasn't a player for that position. So I need a player for that position, I need an option for Jorginho. I have no idea [when someone will arrive].

Hva er det med at managerne våre alltid kommer med skudd mot styret? :P De må virkelig være håpløse å jobbe under..

Jorginho har ikke vært seg selv den siste mnd, suveren før det! Vi trenger en backup/rotasjons mulighet. Paredes det beste valget som det, men kanskje mere spennede med stortalentet Barella?

Gattuso on Higuain: "Difficult to keep a player that made a choice” Få han inn før Arsenal kampen :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:36 
Brukerens avatar

Skjønner ikke hvorfor man skal hente Paredes. En dårligere Jorginho. Hvorfor ikke har alternativer å spille på fremfor like spillere av lavere kvalitet?

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 22:49 

zehskeie skrev:
Merkelig argumentasjon, 5Times. Alle med to øyne har sett Jorginho slite med tempoet i PL, noe som har resultert i en haug med skumle ballmiss. Videre er det langt mer Forsvaret sin fortjeneste dersom det er tilfellet at vi har sluppet inn mye mindre på kontringer i mot enn tidligere år (her kunne jeg tenkt meg relevant statistikk).

Det første du skriver er en påstand. Som for øvrig er ubegrunnet. Og jeg kunne ikke vært mer uenig. Let gjerne opp litt stats.

Angående brudd imot: Når du konsekvent bygger opp spillet ditt bakfra, er risikoen relativt sett veldig mye større for at man slipper inn mål etter brudd imot. Det er fakta. Når vi likevel ikke gjør det, mener jeg det er fordi vi har noen spillertyper- først og fremst Jorginho, men også Luiz og Kepa - som evner å flytte ballen fort, finne rom på små flater og spille seg ut av høyt press.

Poenget mitt er at spillestilen vår legger opp til mange brudd imot høyt i banen (for motstanderen), men når vi likevel ikke gjør det, er det fordi vi har en regista som alltid er spillbar, som dikterer spillet og flytter ballen fort.

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 23:02 
Brukerens avatar

Fint av Willian som i dag viser at han scorer 1/100 på den finta han tok i dag. Da er det å vente 99 ganger til neste gang! ;)
Ellers, så bommer han 2 ganger alene med keeper, hvor han i det ene tilfellet har uendelig med tid og setter den sløvt utenfor. Willian var bedre enn Pedro i dag, så det var ikke den verste kampen av han.

En konklusjon ut fra sesongen så langt:
- Selg Willian til Barca eller kina, dyrt.
- Selg Michy
- Zelg Zappacosta, hent tilbake Reece
Bruk hver j.... euro på Icardi eller en annen kvalitetsspiss.

Flytt så Hazard tilbake til kanten, så får CHO, RLC og Pedro kjempe om høyrekanten.

En bonuskonklusjon; selg Emerson, for han må være ubrukelig siden han gir Alonso klippekort. Trenger ikke si mer om Alonso.

Kiss my ass!

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 23:12 
Brukerens avatar
Site Admin

Jonast skrev:
Interessant den statistikken som viser gjennombruddspasninger hos tv2. Jorginho nr to i ligaen? Så Velger ikke kun enkle pasninger som en del mener. Luiz på soleklar førsteplass.

Jeg trakk frem denne statistikken i en annen tråd. Selv om Jorginho troner på førsteplass i PL-statistikken, så må det sies at han blir slått av en midtstopper som har spilt mindre.

Jorginho blir nærmest brakt til skamme om man ser på Fabregas. Jeg siterer mitt innlegg fra Nottingham-kampen:
Ben skrev:
En liten interessant notis er statistikken for gjennombruddspasninger i PL. Luiz har 25, Jorginho har 13 og av gammel kunnskap vet jeg at dette er noe Fabregas er god på, så jeg tar med hans 4 gjennombruddspassninger. Fordeler vi dette på spilletid, har Fabregas en gjennombruddspassning hvert 43. minutt, Luiz hvert 75. minutt og Jorginho hvert 133. minutt.

Men for all del. At Luiz og Jorginho topper gjennombruddspassningsstatistikken er veldig bra. Det er bare det at vi i Chelsea er vant med enda hyppigere gjennombruddspassninger og Jorginho kan derfor blit ett steg ned om tallene er representative 8)

Avlogget
InnleggSkrevet: Lør 12 Jan, 2019 23:36 
Brukerens avatar

Hvis vi går tilbake til forrige seriemesterskap hadde vi Fabregas og Matic som vi byttet på etter lag vi spilte mot, eller hvordan vi lå an i kampen. Baka kom vel inn som en som skulle fylle begge disse rollene. Det gikk som vi vet heller dårlig. Dette med forskellig system er noe jeg ikke er veldig god på. Jeg vet ikke hvordan Matic hadde passet inn i Sarri sitt system osv.
Det jeg vet er at Matic nesten aldri mistet ballen. Tettet mye rom, kunne komme på kløyv fremover for deretter gi en god pasning. Mål var sjelden vare.
Jorginho spiller mye på one touch og gir gode pasninger til siden og bakover. Er som regel spillbar så lenge vi ikke har for høyt press imot. Fremover på banen kommer han sjelden, og når han en sjelden gang spiller en pasning fremover er det nesten skremmende hvor upresise de er. Jeg ser han har kvaliteter men ikke god nok for et topplag. Ser noen snakker om før og etter Everton kampen. Sorry, men jeg har aldri sett greia med han. Han virker ikke særlig kreativ.
Godt vi har Luiz som gang på gang trer gjennom passinger fra egen halvdel og helt over på motstanders 16 meter. Han kan åpne opp ethvert lag. For ett våpen å ha. Egentlig umulig å forsvare seg mot.
Lurer på hva som skjer hvis han blir borte nå som også Fabregas er borte. Laget skriker etter spillere som kan legge presise, kreative pasninger fremover. Vi har Hazard. Odoi virker veldig god på det, Willian er god på det. Zappa, Ruben, Rudiger er relativt god på det og der kommer ikke jeg på flere. Odoi blir vel borte. Zappa har mangler defensivt + ingen av de spiller mye. Jeg skjønner godt Willian er høyt verdsatt da han er en av de få som virkelig er smart og kreativ. Hvis han også blir borte er det ikke mange igjen. Jeg tviler på en klassespiss kan løse våre problemer forran og inne i boksen.
Det er greit. Denne kampen var nok et eksempel på hvordan det er å spille mot etablet forsvar.
Vi var uansett nære ved å ikke få med oss 3 poeng her akkurat som mot Southampton.
Vi får det tidelige målet vi trenger. Vi klarer uansett igjen ikke drepe kampen. Det er først og fremst grunnet alt for upresist og lite kreativt spill da Newcastle må fremover!
Hva skaper vi egentlig i den perioden?
Heldigvis kommer vi fra det med 1-1 til pause. Når gutta da kommer på igjen er det litt som starten av kampen. Newcastle tenker U er greit. Hele 2 omgang må jeg si er ganske ok. Det er uansett knepent. Hadde denne kampen vært spilt 10 ganger ville jeg tippe noe som 40% U 40% H og 20% B.
Hadde ting vært mer i orden burde vi hatt rundt 80% sjanse for seier i sånne kamper.

Det som er godt er at det er flere som har problemer. Ars er bare å glemme angående topp 4. ManU er ikke en døyt bedre enn oss og ligger godt bak. Det er uansett litt leit at selveste ChelseaFC skal kjempe om plass nr. 4 på tabellen.
Vi får håpe det kommer noen inn i Januar som kan heve oss, men jeg tviler. Jeg tror heller ikke vi kan bli med helt i toppen neste sesong . Ny kontrakt med Alonso og Azpi. En haug av middelmådige spillere. Utskiftningene blir for store. Hadde det vært opp til meg ville jeg beholdt Luiz, Rudiger, Kepa, Ruben, Hazard, Kante og Odoi. Azpi også hvis han slapp å bli med fremover.
Fy som ChelseaFC har rota med spillekjøp en stund nå :(
Rudiger og Kepa er vel eneste bra kjøpet.
Mye må klaffe med kjøp fremover + det er spillere som Luiz og Hazard som kan bli borte etter sesongen og de blir heller ikke yngre hvis de blir i klubben.

Champions League spill med dette laget? Jeg vet ikke helt. Alt er mulig ;) Prove me wrong. Håper Sarri pisser på alle mine spådommer :)

Med en del tanker rundt Sarri, mener jeg det ikke er mye han kunne ha gjort bedre. Conte fikk slite med mye den samme spillergruppa han sliter med i dag. Annen spillestil eller ikke.

Sist men ikke minst. Er ikke Sarri en særdeles likandes kar. Må si jeg er stolt over å ha han som trener i klubben vår.

Sist endret av nikosidis den Søn 13 Jan, 2019 01:43, endret 25 ganger.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 00:01 
Brukerens avatar

Ole J skrev:
hent tilbake Reece

Gir ingen mening. Azpi må brekke begge beina før Sarri tar han ut på laget.

Jorginho har ikke den nødvendige fysikken til å fungere slik Sarri åpenbart mener han burde fungere. Og at han ikke evner å se at Ampadu ville bekle rollen godt - bedre enn Fabregas - overrasker meg ikke dessverre.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 00:24 

Ben skrev:
Jonast skrev:
Interessant den statistikken som viser gjennombruddspasninger hos tv2. Jorginho nr to i ligaen? Så Velger ikke kun enkle pasninger som en del mener. Luiz på soleklar førsteplass.

Jeg trakk frem denne statistikken i en annen tråd. Selv om Jorginho troner på førsteplass i PL-statistikken, så må det sies at han blir slått av en midtstopper som har spilt mindre.

Jorginho blir nærmest brakt til skamme om man ser på Fabregas. Jeg siterer mitt innlegg fra Nottingham-kampen:
Ben skrev:
En liten interessant notis er statistikken for gjennombruddspasninger i PL. Luiz har 25, Jorginho har 13 og av gammel kunnskap vet jeg at dette er noe Fabregas er god på, så jeg tar med hans 4 gjennombruddspassninger. Fordeler vi dette på spilletid, har Fabregas en gjennombruddspassning hvert 43. minutt, Luiz hvert 75. minutt og Jorginho hvert 133. minutt.

Men for all del. At Luiz og Jorginho topper gjennombruddspassningsstatistikken er veldig bra. Det er bare det at vi i Chelsea er vant med enda hyppigere gjennombruddspassninger og Jorginho kan derfor blit ett steg ned om tallene er representative 8)

Det finnes ikke en spiller som ikke blir et steg ned i forhold til Fabregas hva gjelder gjennombruddspasninger.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 01:22 
Brukerens avatar

Er det bare meg eller har vi en kamp trå her som er endelig «positiv tone» oss i mellom og stort sett fine/greie diskusjoner?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 03:24 
Brukerens avatar

Fordi min operasjon «MK Ultra» fungerte :)

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 210 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: