Dato/klokkeslett: Lør 16 Feb, 2019 02:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne   Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ada Hegerberg
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 00:29 
Brukerens avatar

Trodde aldri at jeg skulle skrive noe om kvinnefotball her eller andre steder, men etter å ha hørt på Ada Hegerberg i Skavlan i kveld ble jeg så provosert at jeg må få det ut. Hun nektet å spille på det norske fotballandslaget i en alder av 22 år. Nå kjenner jeg ikke så mye til kvinnefotball, men når det gjelder menn så er en fotballspiller på 22 år for en læresvenn å regne. Er det forresten noen som kjenner til at en mann under 30 år som har nektet å spille for sitt land? Nå fikk vi vite at AH har levert en liste med krav som må oppfylles for at hun skal verdige seg til å spille for Norge. AH forlanger å snu opp ned på det naturlige hierarkiet i fotball, hun er en spiller som skal bestemme over flere ting som vi aldri har fått gjengitt helt konkret - men det er uvesentlig, poenget er at hun er faen meg en spiller og ikke mer uansett hvor god hun er.

Hun gjør meg så kvalm at ord fattes meg. At hun ødelegger for kvinnefotballen får bli deres sak. For min del håper jeg bare at hun får en kort karriere innen fotballen. Slike mennesker er sporten best foruten.

Avlogget
 Innleggets emne: Re: Ada Hegerberg
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 01:16 
Brukerens avatar

Hegerberg er verdens beste fotballspiller, mens nisselandet Norge ønsker ikke å utnytte det. Ikke overraskende at en blodrød kommunist som deg ikke forstår seg på slikt, Roald. Merkelig at du holder med Chelsea, Terry og Lampard har jo skviset ut den ene manageren etter den andre og snudd på hodet det klassiske hierarkiet i en fotballklubb.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 07:56 
Brukerens avatar

3 setninger, 3 løgner. Må bare le av deg. Jeg vil bare si til deg at å være marxist er bl.a. å lære å se helheten og sammenhengen i alle ting, det hjelper alltid :)

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 10:34 
Brukerens avatar

Inntrykket mitt av denne kjerringen er mildt sagt ikke bra.

Chelsea run, Chelsea run, Chelsea run from NO-ONE!

Ingen vits å diskutere med en kommunist!

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 10:36 
Brukerens avatar

RoaldAune skrev:
Jeg vil bare si til deg at å være marxist er bl.a. å lære å se helheten og sammenhengen i alle ting, det hjelper alltid :)

Grøss og gru.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 12:21 

Denne lista med «krav» er høyst sannsynlig noe hun ikke har utarbeidet på eget initiativ, den er nok et resultat av den jobben Lise Klaveness har gjort i et forsøk på å få henne med på laget igjen. Dette var jo noe av det første Klaveness skulle prioritere i sin nye jobb i NFF.

Slik jeg har oppfattet Hegerberg så ville hun ikke lenger være med fordi hun mente at den nye sjefen for kvinnelandslaget sine forberedelser før kampene var håpløst amatørmessige i forhold til det hun er vant med fra sitt klubblag. Dersom det stemmer er det faktisk veldig lett å forstå henne.

Problemet er imidlertid at ingen av oss vet nok om de faktiske forhold siden lite eller ingenting har lekket ut. Nå ser det dessuten ut for at det er oppstått store konflikter mellom Hegerberg og fler av de andre proffene på laget, bl a Maren Mjelde som spiller for vårt lag Chelsea, det gjør jo ikke saken bedre. Virker å være en veldig vanskelig sak å løse, så all kredit til Lise Klaveness dersom hun klarer det.

Men basert på det lille vi vet synes jeg ikke det er noen grunn til å kritisere Hegerberg.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 13:11 
Brukerens avatar

Det lille vi vet? Jentungen mener seg for god til å spille for det norske landslaget. Det har da vært et enormt antall herrespillere som har møtt dårligere og dummere trenere på sine landslag uten at de har gjort anskrik. Lett å forstå henne skriver du, ja hvis en vil forstå slik kvalm egoisme så er det vel det. 22 år - herregud.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 16:07 
Brukerens avatar

Det er en person her som kommer i klinsj med alt og alle. Gir det deg ikke en god indikasjon på hvor problemet ligger?

At du synes det er greit å gjøre opprør fordi man er faglig uenig med en trener synes jeg er forkastelig.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 16:19 

«Kvalm egoisme»??

Hvis det stemmer som jeg har inntrykk av, at hun droppet ut fordi landslagsledelsen opptrådte som de glade amatører, så har jo dette svært lite med egoisme å gjøre. Snarere tvert imot. Forbundet ble tvunget til å velge mellom den nyansatte svensken og Hegerberg, og valgte naturligvis svensken. Noe annet ville vært overraskende. Men det da ingen logikk i at Hegerberg dermed må betegnes som en kvalmende person? Hvis hun ikke ønsker å forholde seg til en ledelse hun mener er amatørmessig svak så har hun dratt den eneste fullstendig logiske slutningen. Såvidt jeg har forstått så har Hegerberg aldri kommet med noen innspill til endringer på eget initiativ, tvert imot så er det andre som hele tiden forsøker å få henne på banen igjen. Nå sist ved Lise Klaveness, som tydeligvis forsøker alt hun kan, og tilsynelatende har hun da klart å få Hegerberg til å komme opp med ting som må forbedres for at hun skal spille for landslaget igjen.

Det virker som Hegerberg trives helt fint med ikke å spille på landslaget, hun bidrar ikke til konflikten med stadige utspill om ditt eller datt eller med sur kritikk, selv om mange forsøker å få henne til å uttale seg. Hun holder kjeft og klarer seg fint uten landslaget. Nå har hun tydeligvis latt seg overtale av Lise Klaveness til å komme med et utspill, og belønningen fra Roald er altså karakteristikken «kvalm egoisme».

Forstå det den som kan.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 16:19 
Brukerens avatar

Har det norske landslaget imponert uten hun da? Ikke akkurat. Det er nok like amatørmessig som herrelandslaget.

64 games, 20 goals & 35 assists in one season. Sold due to lack of ability to track back in the next. Johnny Kills forever in my blue heart.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 16:24 
Brukerens avatar

infamousbryn24 skrev:
Har det norske landslaget imponert uten hun da? Ikke akkurat. Det er nok like amatørmessig som herrelandslaget.

Hva har det med saken å gjøre?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 17:14 

Høiby skrev:
Det er en person her som kommer i klinsj med alt og alle. Gir det deg ikke en god indikasjon på hvor problemet ligger?

At du synes det er greit å gjøre opprør fordi man er faglig uenig med en trener synes jeg er forkastelig.

«Opprør»???

Hun har bare ganske enkelt trukket seg, og deretter stort sett bare latt være å kommentere noe som helst og i stedet prestert glimrende for klubblaget sitt, er det å lage «opprør» i dine øyne Høiby?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 17:29 
Brukerens avatar

Å kreve treneren sin sparket, hvor situasjonen er at hun trekker seg fra landslagsspill hvis ikke kravet blir innfridd, vil jeg kalle "å gjøre opprør".

Minner meg om franske tilstander, så noe har hun vel lært i snegleland. Men det er du kanskje begeistret for?

Registrer ellers at du lar være å svare på spørsmålet mitt.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 17:43 
Brukerens avatar

Høiby skrev:
infamousbryn24 skrev:

Hva har det med saken å gjøre?

Det har ingenting med saken å gjøre at det norske kvinnelandslaget blir driftet på en amatørmessig måte?

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 18:04 
Brukerens avatar

Det er din påstand som du overhodet ikke har noe belegg for å hevde. Det har heller ikke noe å gjøre med saken. Hun burde, i likhet med alle andre landslagsspillere, se på det å spille på landslaget som en ære. Hun er ikke i posisjon til å stille særkrav, uavhengig av hvor god hun relativt sett er.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 18:09 

Hvor har du det fra at hun har forlangt treneren sparket Høiby? Jeg har ikke fått med meg det kravet faktisk, følger vel ikke godt nok med da, så veldig fint om du kan fortelle mer om det.

Siden du angriper infamous for ikke å ha belegg for sine påstander så tar jeg det som en selvfølge at du har belegg for dine.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 18:24 
Brukerens avatar

Høiby skrev:
Det er din påstand som du overhodet ikke har noe belegg for å hevde. Det har heller ikke noe å gjøre med saken. Hun burde, i likhet med alle andre landslagsspillere, se på det å spille på landslaget som en ære. Hun er ikke i posisjon til å stille særkrav, uavhengig av hvor god hun relativt sett er.

Ingen har i så fall noe belegg for å hevde noe som helst i denne saken. Å spille for landslaget i dag er overvurdert. FIFA og UEFA er jo så gjennomkorrupt at Norge burde legge ned landslagene.

Avlogget
InnleggSkrevet: Søn 13 Jan, 2019 22:43 
Brukerens avatar
Site Admin

Jeg kjenner ikke detaljene til hvorfor Ada Hegerberg ikke vil spille for landslaget. Landslagsnekt er ikke noe som opprører meg i det hele tatt, jeg mener at folk får gjøre som de selv vil med sin idrettskarriere. Jeg tar dog et lite forbehold med "kravene" hennes for å spille på landslaget, ettersom jeg ikke vet hva kravene hennes er. For alt jeg vet kan kravene være ganske hårreisende.

Andre unge spillere som har nektet å spille på landslaget:
Michael Laudrup, Brian Laudrup (gammel Chelseaspiller), Jan Bartram.
Cecilie Leganger for det norske håndballandslaget.
Petter Northug for det norske skilandslaget.
Flere av våre beste skøyteløpere har stått utenfor landslaget.

Jeg har ikke gjort noe research, så sikkert flere idrettsutøvere og fotballspillere av nyere dato som ikke ønsker å være med.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 14 Jan, 2019 08:10 
Brukerens avatar

Michael og Brian Laudrup nektet å spille for det danske landslaget? for en tarvelig løgn. Michael har 104 landskamper for Danmark, den siste i 1998 da han var 34 år. Brian har 82 kamper for det danske landslaget, også den siste i 1998 da han var 29 år. Jan Bartram spilte 32 kamper for det danske landslaget, den siste da han var 29 år.De andre utøverne du nevner er ikke sammenlignbare. For et ynkelig innlegg Ben.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 14 Jan, 2019 09:06 
Brukerens avatar
Site Admin

Det er ikke en løgn, Roald. Michael Laudrup nektet å spille for landslaget da han sto over EM-seieren i 1992. Broren Brian var da med. Det var en konflikt med treneren da disse i en tid ikke ville spille for Danmark.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 14 Jan, 2019 09:26 
Brukerens avatar

Det eneste ynkelige her Roald er at du dømmer en person uten å noe som helst innsikt i saken...

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 14 Jan, 2019 10:30 
Brukerens avatar

Jo det er en løgn at Michael Laudrup nektet å spille for det danske landslaget i EM 1992. Han kritiserte treneren, men i motsetning til Hegeberg kvinnemennesket nektet han ikke å spille. Han ble satt ut av laget. Laudrup-brødrene oppførte seg som fotballspillere skal gjøre.

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 14 Jan, 2019 10:34 
Brukerens avatar

Potato, potato...

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 14 Jan, 2019 10:55 

Nja, for meg er det en vesentlig forskjell på å bli satt ut av laget kontra det å nekte å spille.

Svar aldri på et anonymt brev!

Avlogget
InnleggSkrevet: Man 14 Jan, 2019 11:40 
Brukerens avatar
Site Admin

Om jeg tar feil så betyr ikke det at jeg er tatt i løgn. Det er en stor forskjell der.

Uansett, så er det gjengitt flere steder at Michael og Brian på en tid nektet å spille for det danske landslaget. På den tiden var det høyt konfliktnivå mellom treneren og flere av spillerne.

En av kildene som er gjengitt er Politiken.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/landsho ... t/side/0/2

Sitat fra Brian Laudrup:

"Jeg respekterer Richard Møller Nielsen som menneske, men som træner har jeg overhovedet ingen respekt for ham.
Selvfølgelig tror jeg ikke, at jeg som 21-årig har spillet min sidste landskamp. Men det bliver altså ikke under Richard Møller Nielsen"

Svar fra Richard Møller Nielsen:
"Jeg har i går talt med Michael og Brian Laudrup. Begge har over for mig bekræftet, hvad de har sagt til pressen: at de ikke længere vil spille på det danske landshold. Dette har jeg med beklagelse taget til efterretning. Jeg har sagt til dem begge, at de er velkomne, hvis de igen får lyst til at være med. De må da henvende sig til mig. Jeg spørger dem ikke mere"

Avlogget
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: